Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Paketti löytyi, 520e, mukana pultitkin ja startti. Toki startille taida käyttöä olla. Mutta lukkia näyttivät olevan.
Ei minkäänmerkkiset olis ollu kyllä,halvemmat mutta tilattu mikä tilattu. Kestää varmaan kytkin pitempään kuin auto
Ja se edellisen 5 vaihteisen tarjous oli tdi, ei tdci. Sikäli niissä on eroja?
Ei minkäänmerkkiset olis ollu kyllä,halvemmat mutta tilattu mikä tilattu. Kestää varmaan kytkin pitempään kuin auto
Ja se edellisen 5 vaihteisen tarjous oli tdi, ei tdci. Sikäli niissä on eroja?
pari Escoa,
Mondeo -95 1.8,
Mondeo -98 2.0,
Mondeo -02 2.0tdci 130hp,
Mondeo 07- 2.0tdci 170hp
Mondeo -10 2.0tdci 140hp
Taivaspaikka varma
Mondeo -95 1.8,
Mondeo -98 2.0,
Mondeo -02 2.0tdci 130hp,
Mondeo 07- 2.0tdci 170hp
Mondeo -10 2.0tdci 140hp
Taivaspaikka varma
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Vauhtipyörän osalta on eroa TDCi:ssä ja TDDI:ssä. Kampiakselin asentoanturin lukupinnassa on sellanen ero ettei lähde TDDI kone käyntiin, jos on TDCi koneen vauhtis paikallaan. Voin sanoa, että kokemusta on..
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Nyt on kiinni. Kytkin kyllä pelittää mutta mukana tullut startti kesti noin 10 käynnistystä ja meni mykäksi. Ei vedä solenoidi.. Vitun hienoa alkaa reklamoida englantiin. Kolistelemalla alkoi pelittämään.
pari Escoa,
Mondeo -95 1.8,
Mondeo -98 2.0,
Mondeo -02 2.0tdci 130hp,
Mondeo 07- 2.0tdci 170hp
Mondeo -10 2.0tdci 140hp
Taivaspaikka varma
Mondeo -95 1.8,
Mondeo -98 2.0,
Mondeo -02 2.0tdci 130hp,
Mondeo 07- 2.0tdci 170hp
Mondeo -10 2.0tdci 140hp
Taivaspaikka varma
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
No jos paketti maksaa 520e ni en kyllä olis paljoa odottanu siltä startilta. Hassu yhdistelmä ylipäätänsä yhdessä myytäväks.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Voiko Saksalaisiin luottaa, hinta on suorastaan arveluttava?
http://www.ebay.co.uk/itm/DUAL-MASS-FLY ... 589ee67d50
Ei jagessa vielä kytkin oireile, mutta jos ostaisi noin niinkuin varuille kun on niin halapa.
Ennemmin tai myöhemmin se kytkinremppa tulee kuitenkin eteen.
edit eikäkö se olikin pelkkä DMF
http://www.ebay.co.uk/itm/DUAL-MASS-FLY ... 589ee67d50
Ei jagessa vielä kytkin oireile, mutta jos ostaisi noin niinkuin varuille kun on niin halapa.
Ennemmin tai myöhemmin se kytkinremppa tulee kuitenkin eteen.
edit eikäkö se olikin pelkkä DMF
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Omaan 260tkm ajettuun Mondeoon vaihdettiin Valeon tavallinen kytkinpaketti.
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-M ... 3cccd9ef52 n. 230€ postikuluineen+työt termarin ja stefan kanssa 560€. Samalla rahalla olisi saanut pelkän kytkinpaketin Motonetista.
Hyvin toimii muuten mutta n 1800-2000 kierroksilla nyvittää niin paljon ettei vakionopeus pysy päällä, tosin ei ennen kytkimenvaihtoakaan ole ollut herkku ajella samalla kierrosalueella. Kytkinpoljin keveni huomattavasti ja käyntiäänikin hiljeni
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-M ... 3cccd9ef52 n. 230€ postikuluineen+työt termarin ja stefan kanssa 560€. Samalla rahalla olisi saanut pelkän kytkinpaketin Motonetista.
Hyvin toimii muuten mutta n 1800-2000 kierroksilla nyvittää niin paljon ettei vakionopeus pysy päällä, tosin ei ennen kytkimenvaihtoakaan ole ollut herkku ajella samalla kierrosalueella. Kytkinpoljin keveni huomattavasti ja käyntiäänikin hiljeni
Volvo V70 bi-fuel 2.0 my13
ex Kia Ceed 2016 1.0
ex Citroen C5 1.6 HDI 2008
ex Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex Volvo V70 2,5TDI 1999
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex Ford Mondeo Aut. 130hp TDCI 2004 farmari
ex w202 220D A, 1995
ex Kia Ceed 2016 1.0
ex Citroen C5 1.6 HDI 2008
ex Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex Volvo V70 2,5TDI 1999
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex Ford Mondeo Aut. 130hp TDCI 2004 farmari
ex w202 220D A, 1995
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Se startti on siä mukana koska kun kaksoismassavauhtipyörä alkaa hajoamaan, kulkeutuu se irtoava metalli moska suoraan strattiin ja hajottaa sen. Strartin kettuilusta se yleensä alkaa kun vauhtipyörä on vaihtokunnossa mondeossamösjöö kirjoitti:No jos paketti maksaa 520e ni en kyllä olis paljoa odottanu siltä startilta. Hassu yhdistelmä ylipäätänsä yhdessä myytäväks.
"harder" is not a very good safeword
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Loota ei kuulemma oikeen tykkää yksöismassasesta, sen takia sitä ei yleensä suositella muutettavaksi.TonttuX kirjoitti:Omaan 260tkm ajettuun Mondeoon vaihdettiin Valeon tavallinen kytkinpaketti.
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-M ... 3cccd9ef52 n. 230€ postikuluineen+työt termarin ja stefan kanssa 560€. Samalla rahalla olisi saanut pelkän kytkinpaketin Motonetista.
Hyvin toimii muuten mutta n 1800-2000 kierroksilla nyvittää niin paljon ettei vakionopeus pysy päällä, tosin ei ennen kytkimenvaihtoakaan ole ollut herkku ajella samalla kierrosalueella. Kytkinpoljin keveni huomattavasti ja käyntiäänikin hiljeni
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Kertaakaan en ole kuullut mondeon laatikon levinneen normi vauhtipyörän vaihdon jälkeenbluri kirjoitti: Loota ei kuulemma oikeen tykkää yksöismassasesta, sen takia sitä ei yleensä suositella muutettavaksi.
"harder" is not a very good safeword
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Joo ei ainakaan toi MTX-75 eli 5 lovinen manuaali välitä. Sinne voi laittaa melkein mitä vaan kylkeen...
Jotain vikaahan siinä myllyssä on jos tuolla alueella nyittää. Pitäis olla "paras" alue em. moottorilla.
Jotain vikaahan siinä myllyssä on jos tuolla alueella nyittää. Pitäis olla "paras" alue em. moottorilla.
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Toinen samanlainen Mondeo alla niin tyyppivikahan tuo on. eikös se tm vai tuulilasi todennut uuden auton testissäkin nykimisestä. Ssuuttimet 2 kertaa uusittu 190tkm ja 230tkm ja ei ole nykiminen siitä muuttunut. egr ollut puhdistuksessa ja ei muutosta. ominaisuus Olikos näissä alkupään egr heppoinen ja jos uusii niin jämäkämpi + nykiminen jäisi pois. noo ei ole kerran pudottanut vakkarin pois eikä nyt lämpimillä keleillä nykinyt niin saa olla näin. Jos laittas taas lastun kokeiluun. Ennen kytkinremonttia ei ollut mitään vaikutusta tehoihin, kulutus pienempi mutta edelliseen Mondeoon (130hv automaatti) oli teho + alavääntöön huomattava muutos. Täytyy taas kokeilla
Volvo V70 bi-fuel 2.0 my13
ex Kia Ceed 2016 1.0
ex Citroen C5 1.6 HDI 2008
ex Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex Volvo V70 2,5TDI 1999
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex Ford Mondeo Aut. 130hp TDCI 2004 farmari
ex w202 220D A, 1995
ex Kia Ceed 2016 1.0
ex Citroen C5 1.6 HDI 2008
ex Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex Volvo V70 2,5TDI 1999
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex Ford Mondeo Aut. 130hp TDCI 2004 farmari
ex w202 220D A, 1995
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Usein korjaamot/tsi-miehet eivät ymmärrä puhdistaa imusarjaa vaan rassaavat vaan sen EGR:n ja nykiminen senkun jatkuu...TonttuX kirjoitti:Toinen samanlainen Mondeo alla niin tyyppivikahan tuo on. eikös se tm vai tuulilasi todennut uuden auton testissäkin nykimisestä. Ssuuttimet 2 kertaa uusittu 190tkm ja 230tkm ja ei ole nykiminen siitä muuttunut. egr ollut puhdistuksessa ja ei muutosta. ominaisuus Olikos näissä alkupään egr heppoinen ja jos uusii niin jämäkämpi + nykiminen jäisi pois.
se imusarja on yhtä tukossa kun se EGR.
Kannattaa tulpata se EGR, valmiita lätkiä joissa on reikä (jos on "sähkö" EGR) saa muutamalla eurolla. Itse tulppaus on ~10 min homma.
En kyllä viitsisi ajella autolla joka nykii parhaalla kierrosalueella... paitsi jos sillä itsensä kiusaamisella voi sen taivaspaikan varmistaa
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
egr oli lätkällä tulpattu (reikämallinen) ja ei vaikutusta silläkään.
Volvo V70 bi-fuel 2.0 my13
ex Kia Ceed 2016 1.0
ex Citroen C5 1.6 HDI 2008
ex Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex Volvo V70 2,5TDI 1999
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex Ford Mondeo Aut. 130hp TDCI 2004 farmari
ex w202 220D A, 1995
ex Kia Ceed 2016 1.0
ex Citroen C5 1.6 HDI 2008
ex Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex Volvo V70 2,5TDI 1999
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex Ford Mondeo Aut. 130hp TDCI 2004 farmari
ex w202 220D A, 1995
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Avain tässä asiassa olikin että oliko ennen tulppaamista imusarja putsattu?TonttuX kirjoitti:egr oli lätkällä tulpattu (reikämallinen) ja ei vaikutusta silläkään.
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
jeps, eli eipä ollut putsattu
Volvo V70 bi-fuel 2.0 my13
ex Kia Ceed 2016 1.0
ex Citroen C5 1.6 HDI 2008
ex Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex Volvo V70 2,5TDI 1999
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex Ford Mondeo Aut. 130hp TDCI 2004 farmari
ex w202 220D A, 1995
ex Kia Ceed 2016 1.0
ex Citroen C5 1.6 HDI 2008
ex Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex Volvo V70 2,5TDI 1999
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex Ford Mondeo Aut. 130hp TDCI 2004 farmari
ex w202 220D A, 1995
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Sori OT...
Jos noissa TDCI koneissa tuntuu sitä EGR ongelmalle tyypillistä nyppimistä ja ongelma ei EGR putsaamisella/vaihtamisella korjaannu
on yleensä vika juuri siinä imusarjan paskaisuudessa. Tiedän yhden korjaamon jossa aina auton tullessa öljynvaihtoon putsataan EGR,
kun ei se kuulemma kestä nyppimättä kuin sen öljynvaihtovälin. Kysäisin sitten ohimennen että mites se imusarjan putsaus tuliko tehtyä kertaakaan...
no eipä ei.
Oma riisseli nypytti kylmänä tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla, muttei lämpimänä -> oli EGR -> imusarjan välinen tiiviste korkannut
ja osa ahdoista karkasi juuri ennen imusarjaa.
Ei muuten huomannut että tiiviste oli korkannut ennen kuin irroitti EGR:n.
Jos noissa TDCI koneissa tuntuu sitä EGR ongelmalle tyypillistä nyppimistä ja ongelma ei EGR putsaamisella/vaihtamisella korjaannu
on yleensä vika juuri siinä imusarjan paskaisuudessa. Tiedän yhden korjaamon jossa aina auton tullessa öljynvaihtoon putsataan EGR,
kun ei se kuulemma kestä nyppimättä kuin sen öljynvaihtovälin. Kysäisin sitten ohimennen että mites se imusarjan putsaus tuliko tehtyä kertaakaan...
no eipä ei.
Oma riisseli nypytti kylmänä tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla, muttei lämpimänä -> oli EGR -> imusarjan välinen tiiviste korkannut
ja osa ahdoista karkasi juuri ennen imusarjaa.
Ei muuten huomannut että tiiviste oli korkannut ennen kuin irroitti EGR:n.
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Tähän kytkimenvaihtoon liittyen, vaihatin viime viikolla omaan mondeoon ( vm. -04, 2.0 TDCI ja 6-vaiht. manuaali, ajettu 250tkm)
ton kaksoismassavauhtipyörän tilalle kiinteällä vauhtipyörällä olevan kytkinpaketin (valeo) ja myös uuven painelaakerin
niin remontin jälkeen siinnä on ilimenny semmosta vikaa kun kytkinpolkimen nostaa paikallaan ylös niin se hieman "rolahtaa"
ja kytkin ottaa kiinni aivan pinnasta siis aivan yläasennosta polinta ja tympein vika on se että n. 1500 kierroksen pinnassa kuuluu
välillä helvatanmoista "resonointia" konehuoneesta niinku joku putki täriseis runkoa vasten, niin liekkö kellään raatilaisella
ollu samaa vikaa koskaan?
Onko asenta mokannu jotenni? Voiko kytkinpaketti olla epätasapainossa?
Alustavan kuulostelun/kahtelun ja auton alla käynnin perusteella vika ei ole vielä selvinnyt.
ton kaksoismassavauhtipyörän tilalle kiinteällä vauhtipyörällä olevan kytkinpaketin (valeo) ja myös uuven painelaakerin
niin remontin jälkeen siinnä on ilimenny semmosta vikaa kun kytkinpolkimen nostaa paikallaan ylös niin se hieman "rolahtaa"
ja kytkin ottaa kiinni aivan pinnasta siis aivan yläasennosta polinta ja tympein vika on se että n. 1500 kierroksen pinnassa kuuluu
välillä helvatanmoista "resonointia" konehuoneesta niinku joku putki täriseis runkoa vasten, niin liekkö kellään raatilaisella
ollu samaa vikaa koskaan?
Onko asenta mokannu jotenni? Voiko kytkinpaketti olla epätasapainossa?
Alustavan kuulostelun/kahtelun ja auton alla käynnin perusteella vika ei ole vielä selvinnyt.
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Eikö tämä johdu juuri siitä ettei se kaksoismassavauhtipyörä vaimenna niitä värinöitä??anttsepp kirjoitti:tympein vika on se että n. 1500 kierroksen pinnassa kuuluu
välillä helvatanmoista "resonointia" konehuoneesta niinku joku putki täriseis runkoa vasten
Rolahdus voi kuulua myös juuri tästä syystä kun kytkin tarttuu kiinni vaihde vapaalla.
En tunne tuota manuaali kutosta joten nämä ihan vain arvailuja joku paremmin tietävä korjatkoon...
Jotenkin kuitenkin siltä kuulostaa ettei kaikki ole ihan putkeen asennuksessa mennyt.
ps. itse en k*usekkaan valeon suuntaan
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
anttsepp kirjoitti:Tähän kytkimenvaihtoon liittyen, vaihatin viime viikolla omaan mondeoon ( vm. -04, 2.0 TDCI ja 6-vaiht. manuaali, ajettu 250tkm)
ton kaksoismassavauhtipyörän tilalle kiinteällä vauhtipyörällä olevan kytkinpaketin (valeo) ja myös uuven painelaakerin
niin remontin jälkeen siinnä on ilimenny semmosta vikaa kun kytkinpolkimen nostaa paikallaan ylös niin se hieman "rolahtaa"
ja kytkin ottaa kiinni aivan pinnasta siis aivan yläasennosta polinta ja tympein vika on se että n. 1500 kierroksen pinnassa kuuluu
välillä helvatanmoista "resonointia" konehuoneesta niinku joku putki täriseis runkoa vasten, niin liekkö kellään raatilaisella
ollu samaa vikaa koskaan?
Onko asenta mokannu jotenni? Voiko kytkinpaketti olla epätasapainossa?
Alustavan kuulostelun/kahtelun ja auton alla käynnin perusteella vika ei ole vielä selvinnyt.
sama paketti asennettu -04 115hp 6v 250tkm autoon. kytkin kolohtaa jos nopeasti kytkimen nostaa ylös (vaihde vapaalla) ja tärinät tuntee herkemmin mutta kyllä kytkin toimii huomattavasti paremmin kuin ennen remonttia. ennen otti kytkin kiinni kun millin irrotti kytkimestä nyt vasta lopussa. Hyvä tuli:)
sais ton nykimisen kylmänä vielä pois. nokka-akselin anturi vaihdettu , ei vaikutusta. uusi egr laitettu tilaukseen.
Volvo V70 bi-fuel 2.0 my13
ex Kia Ceed 2016 1.0
ex Citroen C5 1.6 HDI 2008
ex Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex Volvo V70 2,5TDI 1999
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex Ford Mondeo Aut. 130hp TDCI 2004 farmari
ex w202 220D A, 1995
ex Kia Ceed 2016 1.0
ex Citroen C5 1.6 HDI 2008
ex Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex Volvo V70 2,5TDI 1999
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex Ford Mondeo Aut. 130hp TDCI 2004 farmari
ex w202 220D A, 1995
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Tuohon kylmänä nykimiseen kysymys, oletko mitannut hehkut?
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
eipä ole mitattu, nyt vaihdoin uuden egr.n ja nykii edelleen.
Volvo V70 bi-fuel 2.0 my13
ex Kia Ceed 2016 1.0
ex Citroen C5 1.6 HDI 2008
ex Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex Volvo V70 2,5TDI 1999
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex Ford Mondeo Aut. 130hp TDCI 2004 farmari
ex w202 220D A, 1995
ex Kia Ceed 2016 1.0
ex Citroen C5 1.6 HDI 2008
ex Ford Mondeo 115hp TDCI 2004 farmari 6-v manual
ex Volvo V70 2,5TDI 1999
ex w210 E240 V6 A, 1998
ex Ford Mondeo Aut. 130hp TDCI 2004 farmari
ex w202 220D A, 1995
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Mä suljin alipaineohjatun egr-venttiilin kokonaan pois pelistä sulkemalla siihen tulevan alipaineletkun pikku puristimella. Siihen loppui nykiminen ja naftankulutus pieneni n. litran satasella. Tämä oli Transit 350/135 kuorma-auto.
Re: Mondeo -02 TDCI kytkin / kaksoismassavauhtipyörä
Joo jos EGR on kypsä niin kyllä se nykii lämpimänäkin... eikä niitä kannata heti vaihtaa kun sen voi putsatakkin.TonttuX kirjoitti:eipä ole mitattu, nyt vaihdoin uuden egr.n ja nykii edelleen.
Kannattaa varmaan mitata ne hehkut jos nykii vain kylmänä, hihametodilla arvioituna saattaa vikaa löytyä sieltä suunnalta.
Hehkut muuten kannattaa vaihtaa ajoissa, ennen kuin ovat rikki ja keräävät karstaa päähän.
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL