Ford Focus mk3 2011

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Morris
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Joulu 2011 11:56

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Morris »

EkoT kirjoitti:, mutta yks asia mietityttää että onko normaalia ku aamulla lähtee viileällä autolla liikkeelle niin lämpöviisari pysyy n. 1km ajan ala-asennossa ja sitten kun lähtee viisari nousemaan niin nousee 200m matkalla 60- 90 asteeseen?
Focuksen lämmöt nousevat nopeasti, se on aivan normaalia. Nyt en ole aivan varma, mutta korjatkoot joku jos menen metsään ->:
Muistan lukeneeni ja kuulleeni, että jäähdytysneste ei lähde kiertämään moottorissa välittömästi käynnistyksen jälkeen. Tästä seurauksena tuo nopea lämmönnousu lyhyen ajomatkan jälkeen. Normaalistihan jäähdytysneste lähtee kiertämään heti ja vähän hidastaa lämmön nousua. Nopea lämpeneminen tosiaan on etenkin talvella hyvä asia, kabiini lämpenee todella nopeasti.

Meidän autossa ei ole ollut lämpöjen kanssa ongelmia, kun kone lämpenee niin lämpömittari nauliintuu 90 asteen lukemaan. Pääsin jopa hiljattain hinaamaan uudenkarheaa Audia merkkihuoltoon Focuksella, lämmöt pysyivät kiltisti normilukemissa ja hyvin jaksoi 1.6 vapari vetää Audia. :lol:
EkoT
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Loka 2012 16:32
Paikkakunta: Lapin lääni

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja EkoT »

Vrjssa kirjoitti:Itsellä tuo lämpötila nousee aika nopeasti (ilmeisesti 1km matkalla) tuohon 90 asteeseen.

Mitä tulee tuohon etusäleikköön niin muutamia huomioita siitä.
Toiminta ei ole pelkästään sidoksissa nopeuteen. Alla linkki jossa selostettu etusäleikön toimintaa.
Omien havaintojen mukaan tuntuu toimivan juurikin kuvaillulla tavalla. Eikä jäätymisestä talvisin ainakaan itsellä ole huolta ollut. :)


Videolinkki: http://www.youtube.com/watch?v=YaburVkPcJY
Aamulla tuli testattua tuo etusäleikön toiminta ja se teki samanlaisen liikkeen kuin tuossa linkissä, sitten jäi aukiasentoon.
Tuo mittarin toiminta voisi viitata siihen että neste ei tosiaankaan lähde heti kiertämään vaan lämpiää ensin ja kun lämmöt on 90 astetta niin menee vähän aikaa niin alkaa lämmityslaitekkin puhaltaan lämmintä sisälle...
Avatar
Vrjssa
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Heinä 2011 21:34

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Vrjssa »

Todellakin jäähdytinneste ei lähde kiertämään ennenkuin moottori on ollut hetken käynnissä. Tämän voi muuten todeta jokainen itse. Kone tulille ja katselemaan.
Antsupantsu
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Loka 2012 18:53

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Antsupantsu »

Kahdeksan vuotinen Toyotakausi (corolla ja corolla verso) päättyi ja nyt olen peräti viitisen tuntia ollut 2011 vuosimallin focuksen omistaja. 8)

Kone on 1.6 ecoboost ja täytyy heti kehaista sitä, vaivatonta ja helppoa menoa. Kotiutusmatkan kokemuksella (170km) sanoisin että auto on melutasoltaan yllättävän hiljainen hyvällä asvaltilla. Karkealla pinnalla melutaso nousi aika paljon joten en ihmettele jos TM ja TL ovat saaneet eri arvoja melumittauksissa kun pinta vaikuttaa näin paljon. Ajettavuus tuntui tojojen jälkeen hyvältä. Auto on sopivan sporttisen näköinen mutta ei myöskään liikaa kun en ihan pojankloppi enää ole. Asia on sitten eri kun viidenkympin villitys joskus iskee tulevaisuudessa... Täytyy vielä rauhassa tutustua kaikkiin kuskin hilavitkuttimiin jotta pääsee kunnolla kartalle toiminnoista. Sisätilat vaikuttavat hyvin viimeistellyiltä. Toivottavasti edessä on huolettomia kilometrejä.
Ekomies
Viestit: 52
Liittynyt: 22 Tammi 2012 09:10

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Ekomies »

Onnea Antsupantsulle!
Kyllähän tuota rengasääntä kuuluu Maseratissakin,kun sillä Englannissa viime kesänä ajelin ja auto on kuitenkin ihan eri hintaluokan peli :)
Kitkarenkaita suosittelen talvigummeiksi,niillä on mukavampi ajella ja ovat hiljaiset,itse laitoin jo alle,saa talvi tulla :D
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Onnea vaan Toyotasta siirtyneelle - samoja latuja ... :wink:
Itselläni on 14000 km:a ajettu diesel Focus 2012 ja olen ajeluihini tyytyväinen.
Minulla on talviajokokemusta tämän vuoden kevättalvesta Continental IceContacteilla, ja ovat tukevammat - mm. sulalla asfaltilla - kuin yksikään kitkarengas. Suosittelen näitä nastarenkaita; eivät ole edes kovin äänekkäätkään.
Torque Vectoring Control
Antsupantsu
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Loka 2012 18:53

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Antsupantsu »

Jep, kiitos onnitteluista edellisille. Tojossa oli kitkat ja tykästyin niillä ajamiseen. Focuksessa on nastat mukana joten ajetaan niillä ainakin tuleva talvi ja katsotaan tilanne sen jälkeen. Mites teillä muilla natsaa penkki suhteessa ruotonne muotoon? Itsellä ainakin oli vähän asettautumista jotta selän muoto olisi kohdallaan penkissä. Tuntui että yläselkä ja niska eivät ihan asettuneet luonnolliseen asentoon. Ja siis tavispenkki on kyseessä. Täytyy vielä etsiä parempia säätöjä.

Annan myös kehut tälle ketjulle kun tästä sai auton oston suhteen enemmän tietoja ja kokemuksia irti kuin muualta.
Ekomies
Viestit: 52
Liittynyt: 22 Tammi 2012 09:10

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Ekomies »

Antsupantsu kirjoitti:Jep, kiitos onnitteluista edellisille. Tojossa oli kitkat ja tykästyin niillä ajamiseen. Focuksessa on nastat mukana joten ajetaan niillä ainakin tuleva talvi ja katsotaan tilanne sen jälkeen. Mites teillä muilla natsaa penkki suhteessa ruotonne muotoon? Itsellä ainakin oli vähän asettautumista jotta selän muoto olisi kohdallaan penkissä. Tuntui että yläselkä ja niska eivät ihan asettuneet luonnolliseen asentoon. Ja siis tavispenkki on kyseessä. Täytyy vielä etsiä parempia säätöjä.

Annan myös kehut tälle ketjulle kun tästä sai auton oston suhteen enemmän tietoja ja kokemuksia irti kuin muualta.
Itselläni on pituutta 183cm ja penkki on takana ja istuin on pumpattu ylös,vielä kaipaisi lisää säätöä,varsinkin reisien alle,mutta kyllä tällä penkillä pärjää,kun ajoergonomia on muuten kunnossa mm.hyvän kyynärnojan ansiosta 8)
Vielähän täällä voisi vähän aktiivisempaa keskustelua olla,mutta ehkä se ajan myötä lisääntyy :D
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
Antsupantsu
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Loka 2012 18:53

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Antsupantsu »

Ollaan näemmä sentilleen samanmittaisia. Mulla tuntuu pääntuki työntävän omaa nuppia liian eteen suhteessa yläselkään ja yläselkä on vähän irti penkistä, ei pahasti mutta ei tunnu täysin luonnolliseltakaan. Omaan varmaan niin ison pään etteivät suunnittelijat osanneet sitä huomioida. :lol:

Vaihteiden käyttöalueet on pitänyt opetella uudestaan kun tuntuu merkilliseltä körötellä taajaman sisällä isoimmilla vaihteilla. Koneessa on vääntöä. On eka auto jossa on minulle sanotaanko nyt riittävän tehokas ja vääntävä kone. Ei varmaan silti riitä kaikille. Mitä enemmän autolla on tullut ajettua sitä enemmän siitä on pitänyt. Täytyy nyt nauttia kun kohta se on ihan tavallinen kulkupeli kun ihmisluonto tottuu niin nopeasti kaikkeen mitä se omistaa ja käyttää.
Onko_Ford_traktori
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Loka 2012 11:49

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Onko_Ford_traktori »

Tervehdys. Olen valitsemassa itselleni työsuhdeautoa ja loppusuoralle ovat valikoituneet Ford Focus 2,0 TDCi SW PS ja VW Golf 2,0 TDI Variant DSG.

Autot ovat varsin tasavertaisia minulle tärkeiden ominaisuuksien suhteen (ajettavuus, kulutus, vaihteiston toimivuus, tilat). Ford on mielestäni ulkoapäin tyylikkäämpi ja hiljaisempi. VW taas hoitaa pointsit sisätilojen designista. Leasing-hinnoissakaan ei ole suurta eroa, mutta Golf on kuitenkin halvempi.

Miksi valitsisin Fordin ennen Volkkaria. Jälleenmyyntiarvoista, huolloista jne. mun ei tarvitse murehtia. Olen periaatteessa VAG-konsernin ylivaltaa vastaan, mutta köyhälle se ei yksin riitä perusteluksi :D
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Onko_Ford_traktori kirjoitti:Tervehdys. Olen valitsemassa itselleni työsuhdeautoa ja loppusuoralle ovat valikoituneet Ford Focus 2,0 TDCi SW PS ja VW Golf 2,0 TDI Variant DSG.

Autot ovat varsin tasavertaisia minulle tärkeiden ominaisuuksien suhteen (ajettavuus, kulutus, vaihteiston toimivuus, tilat). Ford on mielestäni ulkoapäin tyylikkäämpi ja hiljaisempi. VW taas hoitaa pointsit sisätilojen designista. Leasing-hinnoissakaan ei ole suurta eroa, mutta Golf on kuitenkin halvempi.

Miksi valitsisin Fordin ennen Volkkaria. Jälleenmyyntiarvoista, huolloista jne. mun ei tarvitse murehtia. Olen periaatteessa VAG-konsernin ylivaltaa vastaan, mutta köyhälle se ei yksin riitä perusteluksi :D
Työsuhdeautosta joutunee maksamaankin jotain ja silloinkin kannattanee suhtautua järjellä kokonaisuuteen (?).
Mielestäni 1,6 dieselmoottorina riittää ja kuljettaa esim. Focusta aivan kiitettävästi. VW:n 1,6 on tehottomampi.
Fordissa on dieselmalleissaan Eberspächer tai Webasto lisälämmittimenä - ja vakiovarusteena.
Ford kannattaisi ottaa Titanium-varusteilla ja Sony-audiolla -> erittäin mukava ja ergonominen istuin kuljettajalle ja hyvä-ääninen soitin, jossa on mainiosti toimiva Bluetooth-puhelinkäyttö ( omia kokemuksia ).
Torque Vectoring Control
yritäedes
Viestit: 2184
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Onko_Ford_traktori kirjoitti:Mielestäni 1,6 dieselmoottorina riittää ja kuljettaa esim. Focusta aivan kiitettävästi. VW:n 1,6 on tehottomampi.
Tuo on varmasti aivan totta, mutta 1,6 TDCi ei taida saada PowerShift-laatikolla?
Onko_Ford_traktori kirjoitti:loppusuoralle ovat valikoituneet Ford Focus 2,0 TDCi SW PS ja VW Golf 2,0 TDI Variant DSG.
PowerShift vaikuttaa käyttäjäkokemusten mukaan jouhevammalta käytössä ja toimintavarmemmalta kuin DSG.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Kävin syömässä välillä. :) ...
Niin vielä vertailuja/mielipiteitä Ford vs. VW:

Volkkari on päivittämässä par'aikaa moottoreitaan uusien mallien ilmestyttyä, mm. Golfin versio-numeron VII. Fordilla on uudemmat konevariaatiot juuri nyt.
Työsuhdeautoissa ei ole niin väliä, miten toimivat ja milloin huolletaan/korjataan, jos muuten asiat ovat joustavasti suunniteltuja ja mahdollisia.
VW:n ylistetty DSG-vaihteisto on ollut hieman kaksijakoinen: toimiessaan mitä hienoin vaihteisto ja toisaalta on ollut epävarmimman ja eniten korjatun nykyvaihteiston maineessa.
Fordin PowerShift-automaatti on saanut enimmäkseen kehuja; valitettavasti vain 1,6 litraisten dieselien yhteyteen ei olla saatu sovitettua ko. vaihteistoa.

Molemmat näistä ovat asiallisia autoja, mutta minua on houkutellut Fordille sen ajoergonomia ja ajonautinto. Dieselmallien extrana on diesellämitin, jota arvostan. Samaten Sony-audio, jossa Bluetooth ja Fordin ksenon ajovalot ovat hintansa väärttejä lisävarusteita. Vastaavat varusteet saa volkkariinkin, mutta "hieman" kalliimmalla rahalla.
Torque Vectoring Control
Onko_Ford_traktori
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Loka 2012 11:49

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Onko_Ford_traktori »

JohnFinn kirjoitti: Molemmat näistä ovat asiallisia autoja, mutta minua on houkutellut Fordille sen ajoergonomia ja ajonautinto. Dieselmallien extrana on diesellämitin, jota arvostan. Samaten Sony-audio, jossa Bluetooth ja Fordin ksenon ajovalot ovat hintansa väärttejä lisävarusteita. Vastaavat varusteet saa volkkariinkin, mutta "hieman" kalliimmalla rahalla.
Molempiin tulisi xenonit, parempaa soitinta, lisälämmitin jne. Ja kyllä näillä varusteilla Volkkari on halvempi. 1,6 diesel on poissuljettu, koska siihen ei saa Powershiftiä.

Kiitos kaikille kommenteistä. Sydän sykkii ehkä enemmän Fordille, järki (hinta) puhuu Volkkarin puolesta. No jatkan mietiskelyjä.
Avatar
hartza75
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Helmi 2012 10:03
Paikkakunta: vantaa

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja hartza75 »

Viikko sitten kävin päivittämässä uusimman PCM-softan omaan fokkeriin ja päivitys oli tähdätty parantamaan alavääntöä ja täytyy myöntää että nyt tuntuu olevan kohdillaan tuo teho esim juuri kiihdyttäessä.
Tässä meikän fokussa kun oli tuota outoa tehohävikkiä satunnaisesti...nyt tuntuu vihdoinkin että masiina vetää niinkuin pitääkin.
Tuli myös 10000km täyteen ja eikös tässä ollut öljynvaihto tuolloin, ainakin postista tuli fordin huoltotarjous.
Trend Wagon Foccer 1.6 TI-VCT 125hp / MK3
fosa
Ylläpitäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 09 Syys 2012 22:02

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja fosa »

hartza75 kirjoitti:Tuli myös 10000km täyteen ja eikös tässä ollut öljynvaihto tuolloin, ainakin postista tuli fordin huoltotarjous.
Ite oon siinä käsityksessä, että huolto/öljynvaihtoväli on 2 vuotta/20000km, mutta Flexifueleissa käytettäessä pelkästään E85 polttoainetta, suositellaan väliöljynvaihtoa 10000km kohdalla.

edit. näyttäs olevan ihan yleinen syksyn tarjouslehtinen, oma Focus kuulemma rullannu tehtaan porteista ja luovutus marraskuussa. :D
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

fosa kirjoitti: Ite oon siinä käsityksessä, että huolto/öljynvaihtoväli on 2 vuotta/20000km, mutta Flexifueleissa käytettäessä pelkästään E85 polttoainetta, suositellaan väliöljynvaihtoa 10000km kohdalla.

edit. näyttäs olevan ihan yleinen syksyn tarjouslehtinen, oma Focus kuulemma rullannu tehtaan porteista ja luovutus marraskuussa. :D
Siihen ne flexifuelin edut kompastuvatkin: laske polttoainekulut + huoltokustannukset. :wink:
Torque Vectoring Control
apophis
Viestit: 41
Liittynyt: 01 Touko 2012 20:54

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja apophis »

Jos meinaa flexiä huollattaa 10tkm välein ja ajaa paljon, niin silloin ehdottomasti kannattaa se huoltosopimus, joka sisältää nuo 'väliöljynvaihdot'. Ei siis tule sen kalliimmaksi kuin normi 20tkm huoltoväli jos ottaa sopparin.

Mutta jos ajoa on vähän, niin vuodessa sopivasti kertyy se 10tkm ja kerran vuoteen on kuitenkin hyvä vaihtaa öljyt ja suodatin, oli auto millä huoltovälillä (km) tahansa.

Onhan näitä huoltohelmiä longlifepuolelta vaikka kuinka paljon, kun ei mittari sano että vie huoltoon, niin kone on muutaman vuoden päästä 'sludgea' täynnä ja vieläkään ei mittari sano mitään :D

EDIT: Niin tässä itse kokeilin välillä tankillisen 98E5 bensaa ja totesin että tulee noin 4€ / 100km kalliimmaksi! Mielestäni aika paljon eroa näillä hinnoilla. Eli jos 2014 ei keksitä käyttövoimaveroa RE85 autoille, tai hinta nouse reilusti, niin hyvin kannattaa viinalla ajo.
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel
fosa
Ylläpitäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 09 Syys 2012 22:02

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja fosa »

Väliöljynvaihtoa _suositellaan_ ajettaessa _jatkuvasti_ etanolilla ja jos apophis laski säästöksi 4e/100km ni kymppitonnissa säästää pyöreesti kymmenen öljynvaihdon verran.. :D
JHTV
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Touko 2012 09:26

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JHTV »

Kannattavaa tai ei, mutta ainakin omalla kohdalla tämä 1.6 litrainen Flexifuel on huonoin moottori mihin itse olen törmännyt. En tiedä onko maanantai kappale vai mikä, mutta aivan älyttömän laiska, nykii ja rykii ja kuluttaa tuhottomasti. Ja huollon mukaan ei tietysti ole mitään vikaa kun ei testerit mitään näytä. Onneksi on vain vuoden leasing soppari niin pääsee tästä eroon.
Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Titanium M5 Wagon
apophis
Viestit: 41
Liittynyt: 01 Touko 2012 20:54

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja apophis »

Olen ajanut omalla kiesillä kaikki muut tankin RE85 : llä paitsi tuon yhden testitankillisen 98E5 : llä. Etanolin ja bensan suorituskyvyssä ja moottorin käytöksessä ei ollut juuri mitään eroa. Ehkä aavistuksen pirteämpi oli bensalla, mutta erolla ei käytännön merkitystä.

Tässä omassa (valmistettu keväällä -12) tuntuisi moottori toimivan niinkuin 1.6l vaparin olettaa toimivankin. Ei raketti, mutta pääsee eteenpäin.

Aikaisemmat autot on järestään vieneetä tässä nurkkapyörityksessä >10l / 100km. Bensaa tankatessa näytti pääsevän helposti 9 litran pintaan, enkä erityisemmin pihistellyt. Etanolilla menee se 11 litraa, ehkä hitusen päälle. Eli 30% lisän sisällä ollaan hyvinkin.

Puhtaasti maantiellä, pääsee RE : llä yhdeksään litraan, ellei jopa alle? Ei ole puhdasta maantietä tullut ajettua koko tankilla, mutta paras RE tulos on 9.5l / 100 sisältäen matkaa ja nurkkapyöritystä.

Minkälaisia kulutuksia JHTV : n fokkerissa?
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel
JHTV
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Touko 2012 09:26

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JHTV »

Viimeisimmän täyteen tankkauksen jälkeen pelkkää kaupunkiajoa 140km ja tietokone näyttää 12,9L/100km. Ja omasta mielestä olen säästäväinen kuski, eli tarpeeksi isolla vaihteella ja moottorijarrutusta ym. Maantiellä yleisrajoituksen mukaisesti ajettuna keskikulutus 8-9L/100km. Moottoritiellä 10-11L/100km. Auto otettu käyttöön 8.2.2012. Tiedä sitten onko näissä eroa koska on tehty, mutta ainakin tämä peli on aivan susi moottorin suhteen. Vikaa on selvästi jossain, koska pelkällä bensalla toimii huomattavasti paremmin.
Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Titanium M5 Wagon
apophis
Viestit: 41
Liittynyt: 01 Touko 2012 20:54

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja apophis »

Kyllä sanoisin, että RE kulutuksen puolesta tuo on ihan linjassa. Harvempi vapari bensa vie matka-ajossa alle 7l / 100km, joten RE : llä 9 /100km on kelpo suoritus.

Vertailun vuoksi omia ex autoja 100% matka-ajoa:

Pökö 407 SW 1.8 vapari -> 7.6l / 100km
Audi A4 1.8 Turbo Avant -> 7.2l / 100km
Focus 1.6 vapari -> 7.4l / 100km

Nuihin kun laittaa 30% lisää niin ollaan 9.5l / 100km kieppeillä.
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel
JHTV
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Touko 2012 09:26

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JHTV »

Focusta edeltänyt C4 sitikka 2.0 litran bensakoneella 80km mökkireissu 80km/h rajoituksella 5.7L/100km. Moottoritiellä 7-8L/100km. Kaupungissa 8-9L/100km. Ja tosiaan tuo kulutus nyt ei ole se suurin kitinän aihe vaan tuo moottorin käytös. Laiskuudella en nyt tarkoita sitä, että pitäisi kulkea kuin kaksilitrainen, vaan sitä, että kone ei meinaa ottaa kierroksia millään, lähdöissä meinaa sammahtaa jos ei luistata kytkintä ja huudata kierroksia tuolla lähellä 3000rpm/min.

E. Kummisedällä samalla koneella oleva Citroen C4 vie ihan samoja lukemia kuin meikäläisen entinen, eli ei edes ole niin kuskista kiinni.
Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Titanium M5 Wagon
apophis
Viestit: 41
Liittynyt: 01 Touko 2012 20:54

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja apophis »

Harmillinen kappale sulla käsissä. Oma kärry lähtee ykkösellä ilman ongelmia melkein tyhjäkäynnillä. Onko autosta käyty 'mekaaniset' paikat läpi? Ilmansuodatin, jne.

Muutaman kerran on omassa ollut kylmemmällä kelillä aivan ensimmäisessä lähdössä parkkiruudusta sellainen, että on hetken voimattomuus, mutta sitten korjaa seoksen kohdilleen ja toimii normaalisti. Lämpimällä koneella ei koskaan.
C-MAX -12 1.6 FlexiFuel
Vastaa Viestiin