Ei tahtonu millään löytyä ja alkaisi olla nuo kannet valmiina asennettaviksi paikoilleen..
Eli kyseessähän siis wanha cologne. Kiitoksia etukäteen jo jos joltakulta löytyisi infoa kiristysjärjestyksestä ja - momenteista!
Ford 2.8i V6 kannen kiristysmomentit?
Ford 2.8i V6 kannen kiristysmomentit?
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: Ford 2.8i V6 kannen kiristysmomentit?
Mulla on nuo momentit ja kiristysjärjestys ylhäällä oman projektin jäljiltä:
Momentit 2.8:lle pulteilla (ei venyvillä torxeilla):
Kiristysjärjestys menee siten että ne 4 keskimmäistä pulttia kiristetään ensin ristiin aina lohkon sisäpuoli ensin. Sitten kiristetään sisältä alkaen sen puolen 2 reunimmaista pulttia, mille puolelle se ristiin kiristys keskellä päättyi ja lopuksi ne toisen reunan 2 pulttia sisempi ensin. Eli sisältä ulos ja ristiin eteen-taakse - olipahan hankalasti selitetty.
Momentit 2.8:lle pulteilla (ei venyvillä torxeilla):
- Vaihe 1:40-45 Nm
Vaihe 2:55-70 Nm
Vaihe 3:95-115 Nm
Vaihe 4 (käynnistyksen jälkeen): 95-115 Nm
Kiristysjärjestys menee siten että ne 4 keskimmäistä pulttia kiristetään ensin ristiin aina lohkon sisäpuoli ensin. Sitten kiristetään sisältä alkaen sen puolen 2 reunimmaista pulttia, mille puolelle se ristiin kiristys keskellä päättyi ja lopuksi ne toisen reunan 2 pulttia sisempi ensin. Eli sisältä ulos ja ristiin eteen-taakse - olipahan hankalasti selitetty.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Ford 2.8i V6 kannen kiristysmomentit?
Noniih, nyt o kannet paikoillaan ja ekat savutkin päästetty. Tarvii vaan muistaa tuo jälkikiristys viellä kunhan kerkee käyttää koneen lämpöiseksi. Ärsyttävää kyllä kun joutuu taas venakopat repimään auki
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: Ford 2.8i V6 kannen kiristysmomentit?
Peukkua! Onhan toi vähän ärsyttävää, mutta samalla kun kopat on auki voi tarkistaa öljynkierron kainuvivuille ja säätää ne välykset vielä varmuuden vuoksi.tonskulus kirjoitti:Noniih, nyt o kannet paikoillaan ja ekat savutkin päästetty. Tarvii vaan muistaa tuo jälkikiristys viellä kunhan kerkee käyttää koneen lämpöiseksi. Ärsyttävää kyllä kun joutuu taas venakopat repimään auki
Oliko vanhassa koneessa vikaa, vai miksi oli kannet irti?
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Ford 2.8i V6 kannen kiristysmomentit?
Vanha alakerta oli vähän väljä jo ja nokka-akselin alumiininen ratas myöskin kulahtanut.. aikamoista kilkatusta ja kalkatusta se piti.
Uusi kone kävi todella nätisti vaan siitä nyt kerkesi jo kannentiivisteet kyrvähtää. Vedet ja öljyt sekaisin ja 5 sytytystulppaa kuudesta ihan vedestä märkiä..
Oli kait kuitenki jääny ilmaa tai jotain jäähyjärjestelmään vaikka sen yritinkin ilmata täytön yhteydessä. Kone pääsi siis ylikuumenemaan reilusti...
Ei auta kuin ruuvata kannet vielä kertaalleen auki ja katsoa mitä on käynyt. Jossei joku kerkiä ostamaan autoa pois.
Uusi kone kävi todella nätisti vaan siitä nyt kerkesi jo kannentiivisteet kyrvähtää. Vedet ja öljyt sekaisin ja 5 sytytystulppaa kuudesta ihan vedestä märkiä..
Oli kait kuitenki jääny ilmaa tai jotain jäähyjärjestelmään vaikka sen yritinkin ilmata täytön yhteydessä. Kone pääsi siis ylikuumenemaan reilusti...
Ei auta kuin ruuvata kannet vielä kertaalleen auki ja katsoa mitä on käynyt. Jossei joku kerkiä ostamaan autoa pois.
Sierra 2.9i '90
Veekuutonen
Veekuutonen
Re: Ford 2.8i V6 kannen kiristysmomentit?
Olipa huonoa tuuria. Avaa se imusarja varovasti ja tarkista ettei vuoto ole siinä - kokeneemmat sanoo, että se on yleinen vuotopaikka ja sitä ovat joutuneet säännöllisesti kiristämään. Mulla on ainakin toistaiseksi pitänyt pahvi siinä imarissa.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/