Ford Focus mk3 2011

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Morris
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Joulu 2011 11:56

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Morris »

JHTV kirjoitti:Meikäläisen Focukseen päivittivät uusimman ohjelman jo tossa huhtikuun puolella ja mun mielestä sen jälkeen noi nykimiset ja käyntihäiriöt on vaan pahentuneet. On suhteellisen kettumaista ajella kun joka kerta risteyksestä lähtiessä saa pelätä, että lähteekö auto normaalisti vai kuukahtaako keskelle risteystä. Muutenkin on aika berberistä toi huollon palvelu kun asiakas ilmoittaa, että autossa on selvästi vikaa mutta kun ei testerit mitään näytä niin vian syytä ei edes yritetä selvittää. Nytkin sanoivat, että asentaja kävi koeajolla, mutta aika lyhyt oli lenkki kun ei ollut yhtään lisäkilometriä ilmestynyt mittariin.
Ikävä vaiva.. :(

Herätti kummastusta, kun paikallinen Fordin huoltopäällikkö sanoi, että he eivät huollossa tiedä yhtään, että onko autoon tullut uusia ohjelmapäivityksiä ja mihin ne ohjelmapäivitykset vaikuttavat, se selviää vasta kun lyö testerin kiinni autoon. Tämä nyt ei tähän aiheeseen liity, mutta infon kulku "organisaatiossa" ei ole ihan paras mahdollinen. Luulisi, että tehdas pystyisi informoimaan merkkihuoltamoitaan uusista ohjelmapäivityksistä ja siitä mihin ne vaikuttavat. Joskus olen kuullut puhuttavan esimerkiksi sellaisesta tiedotuskanavasta kuin sähköposti, mutta ei kai sitä sitten kaikkialla vielä käytetä.. :)

Vaikea sanoa meidän autosta, sille on tullut niin vähän ajoa huollon jälkeen. Viikonloppuna enemmän, joten sitten ehkä pystyy arvioimaan päivityksen toimivuuden paremmin.
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Morris kirjoitti: Ikävä vaiva.. :(
Herätti kummastusta, kun paikallinen Fordin huoltopäällikkö sanoi, että he eivät huollossa tiedä yhtään, että onko autoon tullut uusia ohjelmapäivityksiä ja mihin ne ohjelmapäivitykset vaikuttavat, se selviää vasta kun lyö testerin kiinni autoon. Tämä nyt ei tähän aiheeseen liity, mutta infon kulku "organisaatiossa" ei ole ihan paras mahdollinen. Luulisi, että tehdas pystyisi informoimaan merkkihuoltamoitaan uusista ohjelmapäivityksistä ja siitä mihin ne vaikuttavat. Joskus olen kuullut puhuttavan esimerkiksi sellaisesta tiedotuskanavasta kuin sähköposti, mutta ei kai sitä sitten kaikkialla vielä käytetä.. :)
Vaikea sanoa meidän autosta, sille on tullut niin vähän ajoa huollon jälkeen. Viikonloppuna enemmän, joten sitten ehkä pystyy arvioimaan päivityksen toimivuuden paremmin.
Sori vaan, mutta mikään flexifuel-viritelmä - merkistä riippumatta - ei toimi moitteetta. Polttoaineilla, mm. bensiinillä ja etanolilla on sen verran eroavat kemialliset ominaisuudet, että niiden saumaton keskinäinen hallinta ei ole tällä haavaa ja tällaissa säävaihteluissa , jos koskaan, hanskassa.
Torque Vectoring Control
JHTV
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Touko 2012 09:26

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JHTV »

JohnFinn kirjoitti: Sori vaan, mutta mikään flexifuel-viritelmä - merkistä riippumatta - ei toimi moitteetta. Polttoaineilla, mm. bensiinillä ja etanolilla on sen verran eroavat kemialliset ominaisuudet, että niiden saumaton keskinäinen hallinta ei ole tällä haavaa ja tällaissa säävaihteluissa , jos koskaan, hanskassa.
Mutta eikös tuo Morriksen peli ole ihan vaan bensalle tarkoitettu? Ja samoja vikoja ja oireita kuin meikäläisen Flexifuel koneella. Eli taitaa olla nyt niin, että tuo etanoli ei ole tässä tapauksessa se syy ongelmiin.
Ford Focus 1,6 120 hv Flexifuel Titanium M5 Wagon
Avatar
hartza75
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Helmi 2012 10:03
Paikkakunta: vantaa

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja hartza75 »

Tuota nykivyys / tehottomuus ongelmaa tuntuu olevan useammallakin, jos pitäisi veikata niin jokin sensori/anturi -tsydeemi autoissa kusee...tahi sitten pcm-softa.
Itse olen maaliskuisen softapäivityksen jälkeen tankannut pelkkää 98:ia ja nykivyys on kadonnut lähes kokonaan ja tehottomuuskin ei enää vaivaa kuin todella harvoin, syynä tähän voi olla myös lämmin vuodenaika. Talvella/alkukeväästä tehottomuutta esiintyi todella usein.

...joo siellä huolloissa eivät turhaa aikaa tuhlaile testiajoissa, juuri testiajon aikana on aika suuri mahis että auto toimii tuolloin normaalisti ja sitten ei tehdä asialle mitään.
Trend Wagon Foccer 1.6 TI-VCT 125hp / MK3
Ekomies
Viestit: 52
Liittynyt: 22 Tammi 2012 09:10

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Ekomies »

Mökkireissu täydellä kuormalla heitetty ja soratiellä auto meni kuin kiskoilla :D
Kuormattuna auto toimii yllättävän hyvin juuri huonolla tiellä.
Kulutus on ajotietokoneen mukaan tasan 6.0l vaikka ajalen vähän reippaammin,eli vähällä menee.
Mittarissa rapiat 13tkm ja öljyn mittatikku puolessa välissä,eli hieman pitäisi lisätä,paljonkohan se on?
Start/Stop toimii sähäkästi ja valoista lähdetään kuin hauki rannasta :D
Huippuvauhtia en ole vielä uskaltanut hakea,mutta eiköhän se jossain vaiheessa tule testattua,kun
tulee sopiva pätkä ja hetki,jos vaikka tuo liikkuva poliisi menee lakkoon :lol:
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
RE85
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Touko 2012 19:34
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja RE85 »

RE85 kirjoitti:... Itselle on vastaava sedan tulossa kesäkuussa ...
Tuli sitten Rintajoupilta viesti, että auton luovutus lykkääntyy kuukaudella.. Piti siis alunperin saada tällä viikolla ja nyt odotellaankin heinäkuun puoliväliin. Noh, ei voi mitään. :?
Ford Focus 1.6 Flexifuel sedan vm. 2012
Morris
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Joulu 2011 11:56

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Morris »

JHTV kirjoitti: Mutta eikös tuo Morriksen peli ole ihan vaan bensalle tarkoitettu? Ja samoja vikoja ja oireita kuin meikäläisen Flexifuel koneella. Eli taitaa olla nyt niin, että tuo etanoli ei ole tässä tapauksessa se syy ongelmiin.
Juurikin näin, meidän focuksessa on bensiinimoottori. Ei siis flexifuel-moottori. Ohjelmiston päivityksen jälkeen kone on kyllä tuntunut siltä kuin pitääkin. Tosin sääkin on ollut lämpimämpi ja auto on ollut monta yötä ulkona. Lämpötilaeroja ei ole syntynyt. Ohjelmiston päivitys korjasi ainakin ajotietokoneen ongelmat, näyttö ei jäädy eikä kellonajat hypi. Aiemmin kello saattoi pysähtyä moneksi minuutiksi, kunnes taas loikkasi oikeaan aikaan.
RE85
Viestit: 15
Liittynyt: 12 Touko 2012 19:34
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja RE85 »

RE85 kirjoitti: Tuli sitten Rintajoupilta viesti, että auton luovutus lykkääntyy kuukaudella.. Piti siis alunperin saada tällä viikolla ja nyt odotellaankin heinäkuun puoliväliin. Noh, ei voi mitään. :?
Tänään sain sitten puhelun, jossa lupailtiin auton luovutusta jo ensi viikolla. :)

Saisikohan tuon koeajaa ennen maksusuoritusta - ihan vain siksi, että keskustellut puhdittomuus tms. ongelmat tässä vapari-1,6:ssa hieman pelottavat. Tietenkin turha vaiva, jos noihin ongelmiin on yleensä liittynyt lämpötilanvaihtelut (tallista ulos tms.)?..
Ford Focus 1.6 Flexifuel sedan vm. 2012
Ekomies
Viestit: 52
Liittynyt: 22 Tammi 2012 09:10

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Ekomies »

Tässä kylmän oluen äärellä ajattelin toivottaa kaikille Fordikuskeille hyvää Juhannusta !
Muistakaa jos otat,et aja :D
Tankkasin näin Jussin kunniaksi autollekin 98 bensaa,jos vaikka saisi ylimääräisiä hevosia konepellin alle :D, mutta näyttäisi vain keskikulutus nousseen muutaman desin :shock:
Taidetaan jatkossa mennä vain tuolla ecobensalla ja ostetaan säästyneillä euroilla vaikka hmmm olutta :D
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Ekomies kirjoitti:Tässä kylmän oluen äärellä ajattelin toivottaa kaikille Fordikuskeille hyvää Juhannusta !
Muistakaa jos otat,et aja :D
Tankkasin näin Jussin kunniaksi autollekin 98 bensaa,jos vaikka saisi ylimääräisiä hevosia konepellin alle :D, mutta näyttäisi vain keskikulutus nousseen muutaman desin :shock:
Taidetaan jatkossa mennä vain tuolla ecobensalla ja ostetaan säästyneillä euroilla vaikka hmmm olutta :D
Taitaa olla kylmä olut vaikuttanut, kun 98:lla on kulutus lisääntynyt :lol:
Hyvää Juhannusta vaan kaikille! 8)
Torque Vectoring Control
Avatar
Vrjssa
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Heinä 2011 21:34

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Vrjssa »

Ekomies kirjoitti:Tässä kylmän oluen äärellä ajattelin toivottaa kaikille Fordikuskeille hyvää Juhannusta !
Muistakaa jos otat,et aja :D
Tankkasin näin Jussin kunniaksi autollekin 98 bensaa,jos vaikka saisi ylimääräisiä hevosia konepellin alle :D, mutta näyttäisi vain keskikulutus nousseen muutaman desin :shock:
Taidetaan jatkossa mennä vain tuolla ecobensalla ja ostetaan säästyneillä euroilla vaikka hmmm olutta :D
Keskikulutuksen nousu myös täällä havaittu 98:lla ajaessa. :o
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja taky »

Harkinnassa samainen Focus Flexifuelilla.
JHTV kirjoitti: esim. kolmosella ottaa kierroksia sitten millään. Myös tuota vaihtelua on, eli välillä kiihtyy hyvin mutta seuraavassa kiihdytyksessä saattaa taas olla tehot hukassa.
Sama vaiva edelleen olemassa?

JHTV kirjoitti: tuhnulta. Myös kulutus on mielestäni liian korkea vaikka etanolilla ajankin. Maantiellä ei meinaa päästä alle 8 litran kahden hengen kuormalla.
Hmmm.... ei siis Flexista olekaan dieselin korvaajaksi jos kulutus pyörii kasin päällä.
Maantieajoon pääsääntöisesti olisi tulossa mutta mitattuja kulutuksia ei oikein löydy mistään, mm tankkaus.com:ssa ei yhtään relevanttia kulutustilastoa.

Oletko pitänyt kirjaa missä kulutuslukemat käytännössä pyörii ja millaisella ajolla?
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
PirtuFokkeri
Viestit: 11
Liittynyt: 24 Tammi 2012 20:54

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja PirtuFokkeri »

Flexillä pääsee johonkin 7,5 litraan satasella, jos ajaa köröttelee tasaista 80 km/h nopeutta. Minun sekalaisessa ajossa keskikulutus pyörii jossain 9-10 litran välillä. Moottoritienopeuksilla menee yli kympin. Diiseli tulee halvemmaksi, jos ajoa on paljon.
Ford Kuga tdci awd st-line 2017. Ex-Fordit: Fiesta ST-line A6 Frozen White 2018
Ford Focus Flexifuel Titanium wagon 2012
Morris
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Joulu 2011 11:56

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Morris »

6007
Viestit: 225
Liittynyt: 22 Tammi 2007 17:05

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja 6007 »

tuo olisi kyllä veikeä laite, mutta kumpi,
punainen vai sininen ?
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
Morris
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Joulu 2011 11:56

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Morris »

punainen vai sininen ?
Kyllä minulle tuo keltainenkin kelpaa, jos tuollaisen hankinta tulisi eteen.. :D Ja autokuume nousi juuri miljooniin asteisiin.. :lol:

Yritin lukea tuota juttua oikein ajatuksella, mutta joko toimittaja on repäissyt tarinan suoraan ns. "markkinajargonista" tai sitten se on vedetty Googlen kääntäjän läpi. On niin tankeroa, että..
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Kyllä orkkis-yellow olis namu, mutta black kelpaisi myös. :mrgreen:

Mutta mihin tarvitaan Suomessa tuollaisia tehoja? Pullisteluun ja henkselien paukutteluun? Nämä turbotetut peruskoneet ovat jo riittävän tehokkaita näihin suomalaisiin liikenneolosuhteisiin. :roll:

Nuo "informaatiot" ovat kyllä tyyliä "Auto Today", joka on ihan hanurista. Eli käännös-, väännös- ja mitumutuasiavirheet kaikki samassa paketissa. :shock:
Torque Vectoring Control
ekimatic
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Elo 2009 19:34

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja ekimatic »

Morjens kaikille! 12tkm on nyt 182hv:n Focuksella takana ja ajattelin kertoa kuulumisia.
Kulutus on pyörinyt edelleen 7 litran kahtapuolen...maantiellä pääsee helposti jopa 5:lla alkaviin lukemiin. Kertaakaan keskikulutus ei ole mennyt tankillisella yli 7.5 litran, vaikka ajatapani ei ole mitenkään taloudellinen. Nämä kulutuslukemat siis auton oman ajotietokoneen mukaan. Taidan olla sitten ainut poikkeus, sillä omakohtaiset kokemukseni puoltavat E98:n käyttöä...mielestäni kuluttaa pari-kolme desiä vähempi tällä bensalla. Tällainen perstuntuma minulla ainakin on. Anyway...eipä taida olla paljoakaan merkitystä...tehoissa ei myöskään eroa.

Mitään vikoja ei ole ollut. Alussa xenon -umpioissa oli tosin vesihöyryä, mutta nekin hävisivät ilmojen lämmettyä. Tehoa on ihan mukavasti...ja sanoisin että riittävästi suomen olosuhteisiin. Ohituskiihtyvyys varsinkin nelosvaihteella saa joka kerta hymyn suupieliin... :lol:
Toki se ST-versio himottais...mutta...katsotaan nyt...! Jostain syystä ST-versiossa ei ole edes vakionopeuden säädintä vakiona.... :evil: Kummallista, kuuluuhan se jo Trend-varusteluun muissa Focuksissa... :( :(

Öljyäkään ei ole tarvinnut lisäillä...mittatikun mukaan se on pysynyt koko ajan ylärajan tuntumassa...hyvä niin. Eipä tartte kuljetella öljykanisteria peräkontissa, kuten joillakin aiemmilla omistamillani merkillä piti....jääköön nyt merkki kertomatta.

Jos nyt jotain negatiivistä pitäisi keksiä, niin rengasmelu kyllä nousi kitkojen jälkeen jonkin verran. Karkealla asfaltilla melu tunkee korviin, vaikka sileällä kulkeekin aivan äänettömästi.
Mutta näinhän se taitaa olla lähes joka autossa....korvakuulolta rengasmelu on kutakuinkin -09 mallisen Mondeon luokkaa...eli desibelit on suunnilleen samat kuin edellisessäkin autossani.
Siihen voisi tehdas vielä panostaa siis. Suosittelen siis kitkoja talvirenkaiksi...enkä pelkästään niiden vaimean melun vuoksi...pitokin riittää oman kokemukseni mukaan mainiosti suomen talvessa. On aivan järjetöntä ajella sulia pääteitä pitkin nastoilla.., noh jokainenhan hankkii omat renkaansa omia käyttötarkoituksiaan varten, tästä asiasta lienee turha kättä vääntää tämän enempää.

Aktiivisen etusäleikön toiminta myös hieman ihmetyttää. Se menee heti käynnistyksen jälkeen kiinni..näköjään myös näin kesällä. Useimmiten on kylläkin taas auki, kun pysähdyn ja jätän auton tyhjäkäynnille....jotenkin toiminta näyttäisi olevan sidoksissa ilman ja moottorin lämpötilaan. Ja kaiketi myös ajonopeuteen...luulisin luukun olevan myös kiinni ainakin kovemmilla nopeuksilla. No, kaipa se toimii oikein, ainakin lämpömittarin mukaan moottorin lämpö pysyy kyllä vakiona.

Summasummarum. Hyvin pyyhkii edelleen, eikä mitään "lastentautejakaan" ole ilmennyt. Voin kyllä hyvällä omalla tunnolla suositella Ecoboost Focusta uutta autoa harkitsevalle! ..ja nimenomaan siis 1.6 turbo-versioita...on ainakin kulutus/suorituskyky erittäin hyvin tasapainossa!
Ford Transit Custom (2014)
Ekomies
Viestit: 52
Liittynyt: 22 Tammi 2012 09:10

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Ekomies »

Saamarin saamari,20 vuotta meni ilman sakkoja ja mökkitiellä sitten sinivuokot iski :evil:
Onneksi selvittiin rikesakoilla,mutta mielummin olisin 100€ laittanut bensaan sen sakon sijasta.
Koko parin sadan kilometrin matkan Espoosta-Hartolaan ajoin esimerkillisesti ja loppumetreillä
Mökin lähestyessä ote herpaantui :roll: Kyllähän se tietysti oli arvattavissa kun ecoboostilla ajelee :lol:
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
6007
Viestit: 225
Liittynyt: 22 Tammi 2007 17:05

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja 6007 »

harmi että hupi loppui ikävästi, mutta onneksi
pikavoitto ei ollut vielä suurempi, ja
JohnFinnille että, pullisteluunhan se on tehty.
harmi vaan että kulutus on ihan toista kuin luvattu, mutta
noilla tehoilla se on kuitenkin odotettavaa.
(Saksan Autobild 11.2 l sekalaisesssa ajossa)
taidan pysyä kuitenkin 1.6 Ecoboostissa.
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
Avatar
Vrjssa
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Heinä 2011 21:34

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Vrjssa »

ekimatic kirjoitti:Morjens kaikille! 12tkm on nyt 182hv:n Focuksella takana ja ajattelin kertoa kuulumisia.
Kulutus on pyörinyt edelleen 7 litran kahtapuolen...maantiellä pääsee helposti jopa 5:lla alkaviin lukemiin. Kertaakaan keskikulutus ei ole mennyt tankillisella yli 7.5 litran, vaikka ajatapani ei ole mitenkään taloudellinen. Nämä kulutuslukemat siis auton oman ajotietokoneen mukaan. Taidan olla sitten ainut poikkeus, sillä omakohtaiset kokemukseni puoltavat E98:n käyttöä...mielestäni kuluttaa pari-kolme desiä vähempi tällä bensalla. Tällainen perstuntuma minulla ainakin on. Anyway...eipä taida olla paljoakaan merkitystä...tehoissa ei myöskään eroa.

Mitään vikoja ei ole ollut. Alussa xenon -umpioissa oli tosin vesihöyryä, mutta nekin hävisivät ilmojen lämmettyä. Tehoa on ihan mukavasti...ja sanoisin että riittävästi suomen olosuhteisiin. Ohituskiihtyvyys varsinkin nelosvaihteella saa joka kerta hymyn suupieliin... :lol:
Toki se ST-versio himottais...mutta...katsotaan nyt...! Jostain syystä ST-versiossa ei ole edes vakionopeuden säädintä vakiona.... :evil: Kummallista, kuuluuhan se jo Trend-varusteluun muissa Focuksissa... :( :(

Öljyäkään ei ole tarvinnut lisäillä...mittatikun mukaan se on pysynyt koko ajan ylärajan tuntumassa...hyvä niin. Eipä tartte kuljetella öljykanisteria peräkontissa, kuten joillakin aiemmilla omistamillani merkillä piti....jääköön nyt merkki kertomatta.

Jos nyt jotain negatiivistä pitäisi keksiä, niin rengasmelu kyllä nousi kitkojen jälkeen jonkin verran. Karkealla asfaltilla melu tunkee korviin, vaikka sileällä kulkeekin aivan äänettömästi.
Mutta näinhän se taitaa olla lähes joka autossa....korvakuulolta rengasmelu on kutakuinkin -09 mallisen Mondeon luokkaa...eli desibelit on suunnilleen samat kuin edellisessäkin autossani.
Siihen voisi tehdas vielä panostaa siis. Suosittelen siis kitkoja talvirenkaiksi...enkä pelkästään niiden vaimean melun vuoksi...pitokin riittää oman kokemukseni mukaan mainiosti suomen talvessa. On aivan järjetöntä ajella sulia pääteitä pitkin nastoilla.., noh jokainenhan hankkii omat renkaansa omia käyttötarkoituksiaan varten, tästä asiasta lienee turha kättä vääntää tämän enempää.

Aktiivisen etusäleikön toiminta myös hieman ihmetyttää. Se menee heti käynnistyksen jälkeen kiinni..näköjään myös näin kesällä. Useimmiten on kylläkin taas auki, kun pysähdyn ja jätän auton tyhjäkäynnille....jotenkin toiminta näyttäisi olevan sidoksissa ilman ja moottorin lämpötilaan. Ja kaiketi myös ajonopeuteen...luulisin luukun olevan myös kiinni ainakin kovemmilla nopeuksilla. No, kaipa se toimii oikein, ainakin lämpömittarin mukaan moottorin lämpö pysyy kyllä vakiona.

Summasummarum. Hyvin pyyhkii edelleen, eikä mitään "lastentautejakaan" ole ilmennyt. Voin kyllä hyvällä omalla tunnolla suositella Ecoboost Focusta uutta autoa harkitsevalle! ..ja nimenomaan siis 1.6 turbo-versioita...on ainakin kulutus/suorituskyky erittäin hyvin tasapainossa!
20tuhatta mittarissa ja keskikulutus on 6.2l/100km auton mukaan. Ajelen maantieajot aina vakkarilla joten kai se hieman nostaa kulutusta.

Erikoista tuo polttoaineen merkitys onkohan muilla huomioita tästä 95 vs 98 kulutuksesta? Mikäli on niin olisi mukava kuulla.

Öljyä ei muuten ole tarvinnut lisätä koko 20 tuhannen kilometrin aikana. Eli ei kone öljyä ainakaan syö :) Huoletta voi siis ajella tuon huoltovälin. Toki ei kannata unohtaa säännöllistä tarkastamista.

Aktiivinen etusäleikkö tuntuu toimivan sinulla samoin kuten minullakin. Veikkaan että jollain tavoin myös jäähdytysnesteen lämpötila vaikuttaa siihen. Havaitsin että mökillä ihan ryömintänopeudessa etusäleikkö oli kiinni (lämpötila +10C) eli jäätymisesta ei ainakaan ole kyse :) Mutta pääasia että se toimii kuten pitääkin.

Onko sinulla auto käynnistänyt tämän ”jälkijäähdytyksen” eli puhallin alkaa joskus puhaltamaan kuumanilman pois konehuoneesta? Tulee sieltä eturenkaiden yläosan kautta.
ekimatic
Viestit: 32
Liittynyt: 06 Elo 2009 19:34

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja ekimatic »

Kyllä joku puhallin lähtee kesäkuumilla sammutuksen jälkeen minullakin käyntiin...aikansa hurisee ja sitten sammuu. Mielestäni se on jäähdyttimen puhallin kaiketi...?! Juu, täytyy seurata tarkemmin tuota E95 vs. E98 bensavertailua...paljoltihan kulutukseen vaikuttaa olosuhteet ja se kaasujalan asento... :wink: Taidanpa ajella muutaman tankillisen vuoronperään kummallakin, josko siitä kävis jotain lisäinfoa ilmi. Ja muutkin ecoboostin omistajat, kertokaapa kokemuksenne myös!!
Ford Transit Custom (2014)
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

Edellä kuvattuihin tyytyväisyyden tunteisiin on helppo yhtyä. Mittariin on kertynyt nyt puolen vuoden aikana reilut 11 tkm ja pienintäkään vikaa ei ole ilmennyt. Kulutus on pyörinyt siinä 6 litran molemmin puolin. Sekalaisessa pyörityksessä pysyy yleensä alle ja moottoritiepainotteisessa ajossa menee hieman päälle. Ja pelkästään 95:sta olen tankkiin lorottanut. Myöskään öljyä ei näytä häviävän yhtään, pinta pysyy ylämerkissä niinkuin pitääkin. Öljytikkua tulee silloin tällöin kurkittua, koska muutaman ns. VAG-vuoden jälkeen sen suhteen kävi niin varovaiseksi, mutta eivätpä nämä Fordin myllyt näytä öljyä syövän. Pinta on pysynyt ylämerkissä, kuten kokemukset edellistenkin Fordien osalta osoittavat.

Rengasmeluunkin (silloin kun sitä karhealla pinnalla esiintyy) lienee tottunut jo kevään järkytyksen jälkeen. Karhealla pinnalla tuota melua jonnin verran esiintyy, mutta sileillä pinnoilla menee tosiaan kuin sukkasillaan. Jokatapauksessa on kyllä mielestäni huomattavasti hiljaisempi kuin edellinen korimalli.

Tuota puhaltimen jälkikäyntiä en olekaan omassani huomannut vielä. Ilmeisesti näin tapahtuu kun olosuhteet ovat otolliset, eli esim. ryömitään hetken matkaa pientä mökkitietä pitkän maantierupeaman jälkeen ennen kuin pysäytetään?!

Teetin autooni heti ennen käyttöönottoa kovavahauksen, jolle annettiin kolmen vuoden takuu. Ja tämän tai jonkun vastaavan käsittelyn teetän kyllä jatkossakin autoihini, sillä niin helppoa on ollut tuon valkoisenkin puhtaanapito tämän jälkeen. Mikään ei estä myöskään vahaamasta autoa tämän käsittelyn jälkeen omin käsin ja sehän onkin hyvä asia, sillä mikäpä mukavampaa kesälomilla kuin puunailla autoa. :D

Ja lopuksi vielä pakolliset kehut tuon ecoboost-moottorin vetohaluja koskien. Ei tule tosiaan voiman loppumisen tunnetta vaikka auto olisi lastattu viidellä aikuisella ja peräkontti täynnä tavaraa. Varmasti riittäisi tuo litrainenkin versio (joka on kyllä vieläkin itseltä kokeilematta) omaan käyttöön, mutta eihän ylimääräisestä voimareservistä koskaan haittaa ole. 8)
Avatar
Vrjssa
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Heinä 2011 21:34

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Vrjssa »

Puhaltimen jälkikäynti taitaa liittyä myös Start & Stop toimintoon. Olen pistänyt merkille että useimmiten kun tulee, paljon ruuhka-ajoa puhallin käynnistyy kun auton sammuttaa. Mene ja tiedä mutta kuitenkin hyvä että turha kuumailma poistuu konehuoneesta.

Voimareserviä pitää Ecoboostissa mielellään kun ei se kulutuksessa näy. Joko kuvittelen vai tuntuuko todella siltä että moottori vetäisi tehokkaammin, kun autossa on hieman kuormaa? Tai sitten se on kesänhuumaa heh.

Hienoa kuulla kokemuksia muiltakin Ecoboost kuskeilta. Täytyy seurailla tuota polttoainekulutusta 95 vs 98 sekä muutoinkin jos jotakin tulee. Saadaan infoa tänne kaikkien tietoon.
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

Vrjssa kirjoitti:Voimareserviä pitää Ecoboostissa mielellään kun ei se kulutuksessa näy. Joko kuvittelen vai tuntuuko todella siltä että moottori vetäisi tehokkaammin, kun autossa on hieman kuormaa? Tai sitten se on kesänhuumaa heh.
Pienenä välikaneettina tähän väliin, niin Tuulilasi-lehden kestotestin (30tkm) loppuraportissahan kerrottiin 1.6 Ecoboostista mitatun tehoa 116,4 kilowattia ja vääntöä 288,6 Nm. Ja kestotestiauto oli siis Focus 1.6 Ecoboost 150 heppaisena versiona. Yksilöitähän nämä kaikki on, mutta mielenkiintoinen tulos siitä huolimatta... :)
Vastaa Viestiin