etuveto escort RS2000 moottori välikoppaan?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
make89
Viestit: 58
Liittynyt: 05 Helmi 2005 18:54

Viesti Kirjoittaja make89 »

Yksi tapa kansa huijata. On melko työläs ja todella laiton. Yhessä mk1 esko farmarissa olen nähnyt tätä kikkaa käyteettävän, että vaihdetaa kone katsastuksen jälkeen vähän isompaan oliko 1,3 :arrow:`1,6:seen kenttiin ja tehoa koneessa semmoset 160hp. Ei omistajaa paljo naurattaa kun jotain sattuu yleisellä tiellä
Ford escort mk2 2.0 77, Taunus 1.6 ohc 79 ja lepo sorsa 85
jors
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Huhti 2005 14:27
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jors »

siis jos tuo kone menee sierran lootan perään (5lovisen) niin mitenkä moottorin kannattimet? lohko on paljokin erilainen kuin ohcssa? ... eli autossani on jo 5lovinen loota eli kardaani tunneli on isonneltu ja kiinnikkeet hitsailtu lootalle jne... eli katsastus asiat eivät nyt kiinnosta.. vaan kokemukset jos jollain on tälläisestä niin neuvoja ja vinkkejä ilomielin ottasin vastaan :wink: jos tälläiseen projektiin alkaisi
cossu sike on jees :)
Juippa
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa »

No mitä olen lukenut ja "kuullut" nii mylly perustuu ohc:n lohkoon, vois helposti olettaa että siinä on korvakkeet samanlailla kun sierrassa. Eli palikat millä koneen ja laatikon saa kiinni löytyy suoraan hyllystä. Mutta saahan koneelle kuin koneelle helposti kunnon kannakkeet tehtyä.
Mk2 esco rojektina...
juu
Viestit: 24
Liittynyt: 09 Huhti 2005 14:05

Sopivuus!

Viesti Kirjoittaja juu »

Tervehdys!

Itsellä on ollu kyseinen mylly yhdessä mk1 escossa....laatikon kehäjako on sama kaikissa 1.1 -1.6kentistä ,1.3-2.0ohc ja dohc sierrassa ja cossun dohc koneessa sekä rs 2000 16v ynnä ainakin 1.8 zetekisssä, muita en oo testannu..KORJATKAA JOS OON VÄÄRÄSSÄ!!
Miten istuu cvh:t ja jenkki ohc:t?
jos joku tietää niin vastausta kehiin!!..kiinnostais aikas paljon muuten vaan.
Muilta osin sit joutuu soveltamaan..(kytkimet vauhtipyörat ja muut)

Yks oli näin kasassa, rs 2000 16 v moottori sierran öljy pohjalla(dohc 8v) ja imuputkella...joutuu lisäämään muutaman erilaisen loiskelevyn kiinnitys pultin.. itse tehdyt koneen korvat....sitten itse tehdyt imusarja ja pakosarja sekä veden kierto(tulee termostaatti tulipeltä kohti)
Oli käytössä termostaatti ladasta, tuli letkujen väliin..
Löin ohc:n silmälaakerin kampuran päähän ja sierran viisvaihteisen laatikon
ns 9type....
etupalkki siiretty 25mm eteen päin...

PLIIS FAKTA TIETOA EIKÄ MITÄÄN SUUN PIEKSÄNTÄÄ...
JA TIETTY NÄITÄ SOVITUKSIA KÄYTETÄÄN, KUN TEHDÄÄN LAITTEITA
SULJETULLA ALUEELLA KÄYTETTÄVÄKSI...
JOTEN SE LAILLISUUS HUUTELU SIKSEEN...
jokainen vastaa itse kuinka tietojaan käyttää.........
Viimeksi muokannut juu, 29 Kesä 2005 02:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ESCORT MK1 16V
Juippa
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa »

:twisted: race....
Mk2 esco rojektina...
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Re: Sopivuus!

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

juu kirjoitti:
PLIIS FAKTA TIETOA EIKÄ MITÄÄN SUUN PIEKSÄNTÄÄ...
JA TIETTY NÄITÄ SOVITUKSIA KÄYTETÄÄN, KUN TEHDÄÄN LAITTEITA
SULJETULLA ALUEELLA KÄYTTÖÖN...
JOTEN SE LAILLISUUS HUUTELU SIKSEEN...
jokainen vastaa itse kuinka tietojaan käyttää.........
:twisted: :roll:
force115
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:59

Viesti Kirjoittaja force115 »

mitenkäs kun olen samaa konetta hieman suunnitellut mk4 escortin nokalle. eikös tehojen puolesta pitäisi saada laittaa, mutta mitenkä se sinne muuten sopii?
jors
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Huhti 2005 14:27
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jors »

je kiitokset nyt alko tulemaa tietoa mitä olen kaivannut 8)
cossu sike on jees :)
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

force115 kirjoitti:mitenkäs kun olen samaa konetta hieman suunnitellut mk4 escortin nokalle. eikös tehojen puolesta pitäisi saada laittaa, mutta mitenkä se sinne muuten sopii?
kyllä se sinne mahtuu, varmaanki ku mahtuu tavallinen Zetecin.. itse olen kanssa tollasta omaan mk3 escoon kaavaillu, mutta orkkis moottorin ohjauksella heitän kyllä vesilintua, tulee semmosella liikaa tehoja ajattelin samalla vaihtaa loivemmat nokat ja sörkkiä kanavia ettei pääse seos sotkeutumaan liian hyvin ennen sylinteriä :wink: :twisted: :lol: :lol:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
force115
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:59

Viesti Kirjoittaja force115 »

ZyaS kirjoitti: kyllä se sinne mahtuu, varmaanki ku mahtuu tavallinen Zetecin.. itse olen kanssa tollasta omaan mk3 escoon kaavaillu, mutta orkkis moottorin ohjauksella heitän kyllä vesilintua, tulee semmosella liikaa tehoja ajattelin samalla vaihtaa loivemmat nokat ja sörkkiä kanavia ettei pääse seos sotkeutumaan liian hyvin ennen sylinteriä :wink: :twisted: :lol: :lol:
Juu hyvältä kuulostaa. Mutta mistähän tuollaisen tekniikankin nyt metsästäisi. Tätyy varmaan ostaa koko auto.
juu
Viestit: 24
Liittynyt: 09 Huhti 2005 14:05

Viesti Kirjoittaja juu »

Pitääkö pihdata tietoa...

Onko cvh:ssa sama kehä jako(laatikon kiinnitys) kuin esim OHC

Entä tämä zetec seuraaja duratec 2000?onko kehäjako sopiva esim 9type(sierra 5v) eli siis ohc:n kiinnitys...
Ei siis st 170 kone joka on hihna jakopäällä,sehän käy.
Vaan se duratec jossa nokka pyörii käsittääkseni ketjulla?
Onko moottori sama jota käytetään mazda 6:ssa ?
Eikös erona ollu fordiin ainakin vauhtipyörä?

Olisin kovin kiitollinen tiedoista...
ESCORT MK1 16V
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

juu kirjoitti:Pitääkö pihdata tietoa...

Onko cvh:ssa sama kehä jako(laatikon kiinnitys) kuin esim OHC

Entä tämä zetec seuraaja duratec 2000?onko kehäjako sopiva esim 9type(sierra 5v) eli siis ohc:n kiinnitys...
Ei siis st 170 kone joka on hihna jakopäällä,sehän käy.
Vaan se duratec jossa nokka pyörii käsittääkseni ketjulla?
Onko moottori sama jota käytetään mazda 6:ssa ?
Eikös erona ollu fordiin ainakin vauhtipyörä?

Olisin kovin kiitollinen tiedoista...
Pre-kent, kent, ohc ja zetec, näissä ainakin on sama pulttijako ja samat laatikot sopivat ristiin (tämä on tieto).
Lisäksi dohc ja cvh:ssa lienee myöskin sama jako kuin edellisissä (tämä on arvaus).
Duratec:ssä on eri jako mutta siihen saa briteistä kytkinkoppaa ainakin type 9 laatikolle.
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

juu kirjoitti:Pitääkö pihdata tietoa...

Onko cvh:ssa sama kehä jako(laatikon kiinnitys) kuin esim OHC

Olisin kovin kiitollinen tiedoista...
Vaikka sanoitkin että mutuilut pois, niin sitä nyt silti saat :)

Eli sierraahan on ollut cvh-koneella ja ilmeisesti type9 lootan kanssa, niin liekkö tuosta voi jotain päätellä. Yleensäkkin nuo hieman vanhempien voortien laatikot ja koneet tuntuu menevän ristiin.

Et semmosta :)

EDIT: hidaaaas minä.¨

EDIT2: zetecciin käy cvh:n loota, eli type9 siis menee kaiken järjen mukaan cvh:n.
Viimeksi muokannut nestori, 04 Heinä 2005 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuga PHEV
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Duratekkihan on joku mazdan viritys, siksi eri jaolla..?
Zetec sopii hyvin Type 9:n kanssa Vanhakoppaseen.
juu
Viestit: 24
Liittynyt: 09 Huhti 2005 14:05

Viesti Kirjoittaja juu »

Niin kyllä cvh:n saa niputettua zetek alakerralla...
Joten kyllä jaon pitää olla aika sopiva.. :oops:
ESCORT MK1 16V
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Jenkki-OHC on myös samalla jaolla, kuin ohc ja muut. Vauhtipyörän kiinnityspulttien jako eri kuin euro-OHC:ssa
juu
Viestit: 24
Liittynyt: 09 Huhti 2005 14:05

Viesti Kirjoittaja juu »

Moi!
Kun laitoin rs2000 16v moottorin mk1 eskoon niin käytin muuten sitä alkuperäistä rs 2000 16v vauhti pyörää ja asetelmaa sekä kytkin levyä.
levyn halkaisija 240mm(mittasin) ja sama booritus kuin sierra 9type laatikossa.
Ja sitten piti olla alennus vaihteella oleva startti,ottaa iso startti öjy pohjaan kiinni...
Mistähän sais pitokyvyltään paremman kytkimen joka kävis suoraan paikoilleen tuohon rs2000 16v koneeseen?
Kun tuntuu aika löysältä tuo asetelma....
ESCORT MK1 16V
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Itsellä tuo Zetec rojeksi MK2 Ecoon pysähty joten olis toi kone ylimääränen.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
ojpukki
Viestit: 35
Liittynyt: 23 Helmi 2005 22:05

Viesti Kirjoittaja ojpukki »

Mulla on dohc sierran alakerta ja vaiheloota. Siihen sitte scorppion 16v kansi josta löytyy 136hevosta (oikeasti rs2000 kansi) kannet ovat ulospäin lähes identtiset termostaattikotelo on vain eri paikassa. Ruiskun sähköt tulee dokki sierrasta, suuttimet rs2000. Alakerta ja vaiteisto on jo käyttövalmiudessa, mutta askartelua syksyksi riittää.
Escort 78 gil 2.0dohc
Mondeo 94 1.8 zetek
Vastaa Viestiin