Ohc:n lämpö-/ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Ohc:n lämpö-/ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jeps, vasta kasattu efi ohc, heräsi henkiin, mutta muutama juttuu vaatii selvennystä. Niistä ensinna tuo syylärin ilmavaiva. Siis kun koneen käyttää lämpimäksi niin imusarjan sekä kennon ja kennolta pumpulle menevä letku ovat kuumia, mutta ylä- ja alavesiletku ovat aivan haaleita. Oon käytellu auton ihan kunnolla lämpöseksi korkki auki, mutta se ihmetyttää, että kun termarilta lähtee se ohut letku paisarille, niin siitä pulppuaa koko ajan vettä.. Onko mulla sitten termarissa jotain häikkää (ei kenties aukea) vai kuinka..?? Lisäyksenä että syyläri, vesipumppu (peltisiivillä), ja termari (org. Ford 88 ast.) ovat vuosi sitten uusittuja.

Toinen kysymys tulee jakohihnasta, se kulkee aivan nokkapyörän tausta pellin tuntumassa, vaan eikö sen pitäisi kulkea ihan keskellä hihnäpyörää? Kiristin ja hihna uusia.

Ja kolmas, tuolla oli puhetta massamittarin jousen venyttelystä, seosten rikastamiseksi, mutta kun tuo koko hoitohan suljettu paketti, niin miten siihen jouseen päästään käsiksi? Lisäyksenä, tähän kohtaan, kantena 1,6 tanen hattu, nokka Burton 134, kannavia avarrettu, näiden takia siis tuo seoksen rikastus, ettei sulä männät.

Vastauksia odotellessa :D
Viimeksi muokannut duckworth, 27 Kesä 2012 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Ohc:n ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Siitä pikku letkusta kuuluu tulla kokoajan vettä paisariin.
Onko se kone ollut kuinka kuuma, mittari punasella? Ja lämppäristä tulee sellasta kättäpolttaa kuumaa kajuuttaan eikä kurlaa?
Joko termari on jumissa tai väärin päin.

Jakohihnan linjaus kuulostaa melko normaalilta oharilta.

Ilmamäärämittarin jouseen pääset käsiksi kun tiirikoit sen mustan muovi kannen auki.
On tehtaalla laittettu jollain liimalla kiinni, aukeaa kyllä pienellä suostuttelulla.
Jos ei tokene, niin rahdit maksamalla saat sellaisen josta on jo kansi avattu.
Laajakaista kannaattaa hommata, muuten oot melko yössä sen säätämisen kanssa.
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc:n ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

country sedan kirjoitti:Siitä pikku letkusta kuuluu tulla kokoajan vettä paisariin.
Onko se kone ollut kuinka kuuma, mittari punasella? Ja lämppäristä tulee sellasta kättäpolttaa kuumaa kajuuttaan eikä kurlaa?
Joko termari on jumissa tai väärin päin.
Käytin konetta vartin, rupesi syyläri ja siihen tulevat letkutkin lämpeneen. Lämmöt pyörii auton oman mittarin mukaan puolessa välissä, tämmösessä kesä säässä, +15c... Pitäis vissiin jäädä vähän alemmas kesätermarilla..?
country sedan kirjoitti: Ilmamäärämittarin jouseen pääset käsiksi kun tiirikoit sen mustan muovi kannen auki.
On tehtaalla laittettu jollain liimalla kiinni, aukeaa kyllä pienellä suostuttelulla.
Jos ei tokene, niin rahdit maksamalla saat sellaisen josta on jo kansi avattu.
Laajakaista kannaattaa hommata, muuten oot melko yössä sen säätämisen kanssa.
Aikomus on hommata seosmittari, mutta nyt pitäis saada auto vaan sellaiseksi että sen pystyy ajamaan konttorille n. 40km/sivu, ilman ettei sula männät tai leikkaa kiinni.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ohc:n ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja anon »

Onko nokkapyörä oikein päin laitettu.Jos ei ole se saattaa selittää, että hihna ei kulje hihnapyöran
keskellä,niinkuin sen kuuluu kulkea.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ohc:n ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja emax »

Kyllä se hihna yleensä jompaa kumpaa reunaa ohceessä kulkee, yleensä takareunaa. Niin kauan on hyvä kunhan se reuna ei ala syömään sitä hihnaa.

Pinta kaasulle saat vähän rikkautta kun nyppäät irti ja tukit sen alipaineletkun joka menee imusarjasta paineensäätimelle. Nykimään ja/tai "hornaamaan" se moottori alkaa jos on laihalla. Suosittelen myös seosmittaria. Laajakaista on ehdottomasti kätevin ja paras, ja turbossa ehdoton, mutta "vähän kireemmässä" vaparissa pysyt jokseenkin kartalla tälläiselläkin http://www.siipicossu.com/seosmittari.htm
Ja lämmitettävällä 4 johtoisella lambdalla.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: Ohc:n ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja country sedan »

duckworth kirjoitti: Käytin konetta vartin, rupesi syyläri ja siihen tulevat letkutkin lämpeneen. Lämmöt pyörii auton oman mittarin mukaan puolessa välissä, tämmösessä kesä säässä, +15c... Pitäis vissiin jäädä vähän alemmas kesätermarilla..?
Käytä vaan pidempään, termari todnäk aukeaa jossain 20-25min kohdalla jos tyhjäkäynnillä raksuttaa.
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc:n ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

anon kirjoitti:Onko nokkapyörä oikein päin laitettu.Jos ei ole se saattaa selittää, että hihna ei kulje hihnapyöran
keskellä,niinkuin sen kuuluu kulkea.
Nokkapyörä painuu pohjaan saakka, joten on oikein päin.
emax kirjoitti: Pinta kaasulle saat vähän rikkautta kun nyppäät irti ja tukit sen alipaineletkun joka menee imusarjasta paineensäätimelle. Nykimään ja/tai "hornaamaan" se moottori alkaa jos on laihalla. Suosittelen myös seosmittaria. Laajakaista on ehdottomasti kätevin ja paras, ja turbossa ehdoton, mutta "vähän kireemmässä" vaparissa pysyt jokseenkin kartalla tälläiselläkin http://www.siipicossu.com/seosmittari.htm
Ja lämmitettävällä 4 johtoisella lambdalla.
Tuo on siis se kapeakaista..? Taidan ostaa valmiina, kuin että rupeaan kolvaamaan.. Ei meinaan pysy hitsauskolvia pienemmät omissa käsissä :mrgreen:
country sedan kirjoitti: Käytä vaan pidempään, termari todnäk aukeaa jossain 20-25min kohdalla jos tyhjäkäynnillä raksuttaa.
Joo täytynee tässä monotella lisää.

Tuota massamittarinsäätöä tutkinkin jo, siinä on se osoitin ja ristipääruuvi, josta näköjään säädetään, näyttäis olevan helppoa jopa tien päällä :)


Niin muuten, kävin tänään konttorilla sopimassa muutoskatsastukselle ajan, mutta jäi kyllä vähän epäselväksi inssin antamat ohjeet, kun kaasarista vaihdetaan ruiskuun... :roll: Siis sain sellasen listan johon merkitään varaosanumerot, vertailunallista ja omasta autosta, mutta mulla on se Rakenteelliset erot- dokkari, joten luulisi sen riittävän, ainakin riitti kolme vuotta sitten jarru/taka-akseli muutokseen. Toisaalta Sierrahan on saanut ruisku-ohc:llä myös ilman S- varustelua, jolloin ei tarvitse taakse vakaajaa..?

Niin pakomelun tilapäisvaimennus jo työn alla, hitsailen huomenissa ns. desibeli-vaimentimen, eli semmoinen suppilo putken uumeniin, kun ovat sen verta tarkkoja varmaan isommassa kaupungissa.. Ei sillä, vaikka tehot puoliintuis hetkeksi, on niitä silti yhtä paljon kuin 1.2 Civicissä vakiona :twisted:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc:n ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Nyt alkaa tulla tummiä pilviä tuohon muutoskatasatuksen ylle... Tuossa Rakenteelliset erot- lapussa, lukee että ohc efin taka-akselissa on kallistuksenvakaaja, siis erittelemättä on iS vai vaan i :shock: Miten mä nyt osoitan tuon ruisku-kaasari muutoksen konttorilla, kun onhan samiharjukin laittanut P100:n nokalle efi koneen, eikä tehoista kyselty mitään, vaikka ne meni reippaasti yli :roll: Mulle sanottiin myös että kun ruiskun vaihtaa, todetaan tehon kasvaneen 10%, mutta laitetaanhan taunuksiinkin juuri jälkikäteen ruisku 2,8 koneiden yhteyteen, eikä tehon todeta nousseen leimalla. Eli mitä v*ttua siis, konttorikohtaisia eroja...?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc:n ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Olikos tässä vielä se vaihtoehto, että jos menee pieleen niin koittaa muina miehinä toisella konttorilla? Siis kun luin jostain ettei ruiskua tarviikkaan muutoskatsastaa...?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
xr3ifreak
Viestit: 121
Liittynyt: 17 Loka 2011 21:53
Paikkakunta: juva

Re: Ohc:n ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja xr3ifreak »

duckworth kirjoitti:Olikos tässä vielä se vaihtoehto, että jos menee pieleen niin koittaa muina miehinä toisella konttorilla? Siis kun luin jostain ettei ruiskua tarviikkaan muutoskatsastaa...?
mulla ainakin escortin papereissa lukee että jtn moottori varustettu suihkutus laittein ja se hyväksytään ku katti lyyään putkeen. eli on mulla ainakin ruisku muutoskatsastettu. vaik onhan siihen nyt jo vaihettu koko kone. en sitten tiedä onko se pakkollista. mutta ei mulle prosentteja oo tullu vaikka ruisku on laitettu.
ford sierra 2.0i dohc 4x4
EX: ford escort 1.6i 8v

Harrastus on väärä jos siihen ei mene kaikki rahat
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc:n ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mun autoon ei tarvii laittaa kattia <-86, mutta voisko joku kertoa, onko mulla nyt mitään mahdollisuuksia saada leimaa ruiskulle, kun autossa ei ole takavakaajaa, ja ainoa dokumentti jonka Fordilta saa on Rakeenteelliset erot???

Ja onko auto mahdollista katsastaa toisella konttorilla jos mene läpi, vai meneekö tieto kaikille konttoreille, jos hylky tulee???

Faktaa, enää kolme päivää aikaa.. :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ohc:n ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja emax »

Ainakaan mk2 iS:ssä ei kyllä ollu takavakaajaa. Eikä varsissakaan ollu paikkoja mihin sellaisen olis saanu kiinni.

Voihan sitä käydä toisillakin konttoreilla, mutta joudut aina maksaa muutoskatsastuksen uudestaan.
E:tjaa enpä ookkaa varma kuinka nykyisessä nettimaailmassa onnistuu... viimeksi kun muutoskatsastelin niin maksettiin vielä markoilla :lol:
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc:n ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

country sedan kirjoitti: Käytä vaan pidempään, termari todnäk aukeaa jossain 20-25min kohdalla jos tyhjäkäynnillä raksuttaa.
No niin nyt on sitten ulkoiltu, huikea kilometrin lenkki, ja nostaa lämpöjä hirmu korkealle, siis reippaasti yli puoli välin, ja ei jäähdy sen enempää vaikka antaa lenkin jälkeen käydä tyhjää.. Termarin aion ensinnä vaihtaa, mutta mistä muualta tässä voisi vikaa etsiä?

Tosiaan sitten kun kone on jäähtyny niin ylävesiletku tuntuu tyhjältä.

Nesteet ei ainakaan sekoitu, enkä ole päästäny konetta keittämään, vaikka ei varmaan kaunkana olisi :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc:n ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Niin jossain tällä palstalla mainittiin, että ohuelta termarilta lähtevältä letkulta kuuluu tulla vettä vaan sillon kun termari on kiinni, mutta mulla siis koko ajan. Ilmeisesti ei aukea edes kuumana..?

E: Luin tuossa vielä jostain, että termarin kuivuminen vois aiheuttaa ongelmaa..? Siis mähän irrotin ton termostaatin koppineen siitä ei-niin-hyvin-toimineesta koneesta, ja se oli kopan sisässä irrallaan kuukauden päivät, ja varmasti ehtinyt "kuivahtaa", kun en sitä sen kummemmin irrotellessa putsannut.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc:n lämpö-/ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Mikäs se olikaan ohc efin bensanpaine vakiona?? Sillä kysyn kun tilasin säädettävän mallin, jossa on myös se painemittari.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ohc:n lämpö-/ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja emax »

Ilman alipainetta 3,0 bar

Tuohon lämpö ongelmaan niin ootko hiljan vaihtanu anturia? Mulla nousi N kohtaan normaalit lämmöt vaihdon jälkeen, neste silti noin 90-95 asteista kun infrapunamittarilla mittailin termarikoppaa ja kantta. En sen kummemmin piitannu vaan syytin halpaa tarvike anturia.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc:n lämpö-/ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Juu, tarvike anturin vaihdoin joku aika sitten, oli sellanen joka korvaa violetin, vaikka alunperin oli siis sininen anturi paikallaan, oli vuosimallin perusteella lähimpänä.

Mutta eilen vaihdoin sen termarin, ja nyt ne lämmöt näyttäis jäävän taas siihen puoleen väliin vaikka antaa kuinka lämmetä ja kaasuttelee.. Toinen erikoisuus minkä huomasin oli käynnin huomattava parannus :shock: Siis viime kerralla auto booasi kiihdytyksissä, ja nikotteli lämmettyään tyhjäkäynnillä ihan v*tusti, vaikka kaaasuläppää sääti auki kuinka paljon, ja käänsi massamittarin jousta. Nyt ei nikotellut yhtään kaasun noston jälkeen, vaikka miten yritti polkea :) Ilmesesti tää l-jetti "pistää/säätää ittensä polvilleen" kun lämpöä tulee liikaa..?

Maantiellä en oo taas kokeillu, mutta jos booaa niin sitten säädettävä b-painepurkki kehiin.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc:n lämpö-/ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

...ja eihän se saa bensaa kun tielle päästään. Kun/jos se säädin tässä nyt saapuu, niin paljonko on viisasta nosta painetta tosta vakio 3 barista?? Tiedän kyllä ettei tarkkoja arvoja voi antaa, mutta suuntaa antavia lähinnä kyselen :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ohc:n lämpö-/ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja emax »

Kokeilemalla, vähä kerrallaan. Laihalla nykii, rikkaalla mustuu tulpat.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc:n lämpö-/ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Vielä tarkennusta kaipaisin tohon vakio-paine asiaan.. Siis jos haluan auton olevan tehdasarvoissa säädän tuon 3 kg/cm2 lukemaan ilman alipainetta, siten että letku on irti säätimestä ja auton käydessä???

(niin 1kg/cm2 = 1 bar?? Pneumatiikka vielä käymättä, ja vanhat opit jo unohtunu :lol: )
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ohc:n lämpö-/ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja emax »

Täälä kun tuntuu olevan välillä tuo pilkunviilaus niin suosittua niin sanotaan sitten tarkasti että
1 bar = 1,0193 kg/cm2
Puhe kielessä jos joku puhuu kilon paineista niin se on silloin sama kuin 1 bar.

Tehdas asetus riippuu siitä mistä se ruisku on.
Mk1 is sierrassa autodatan mukaan 3,4-3,8 bar alipaineen kanssa.
Mk2 sierrassa 3 bar ilman alipainetta. Alipaineen kanssa 2,3-2,7 bar.
Scorpiossa on niinkin alhaalla kuin 2,5 bar ilman alipainetta.

Ilman alipainetta= alipaineletku irti ja tulpattuna ja auto tyhjäkäynnillä.

Arvuuttelua se säätö on ilman seosmittaria.

E:korjaus mk1 is paineisiin.
E2: Suhtautuisin vähä varauksella nuohin mk1 is paineisiin. Nuon ne on merkitty autodataan, mutta voiko tosiaan olla nuon suuri paine? Ilman alipainetta pitäisi olla ~4 bar?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc:n lämpö-/ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Löyty vanha itse avattu topic, niin kysysästään tässä :) Sierran tosiaan seissy 4 viikkoa, pari kertaa käynnistelty, mutta alko tekemään sitä nyt viime kerralla että kun polkaisee kaasua niin miettii ennen kuin kierrokset nousee ja jopa sammuu kun äkkiä aukeisee kaasun. Räpsyttää myös jännästi lämmettyään putkeen kun kaasua pumppailee.

Kone käytännössä uusi ajettu joku 10tkm täyden remontin jälkeen. Tulpat on ollu ihan normaalin väriset kun niitä joskus katseltu. Tulpanjohdot uusittu n. 1,5 vuotta sitten, virranjakajan kansi ja pyörijä uusittu 4 vuotta sitten. Lambdan mukaan näyttää tuolla hetkellä kun moottori meinaa "kuolla" AFR:ksi 22,4 ennen kun kierrokset nousee jolloin taas normaalit lukemat.

Sellaisen havainnon tein että kun nyppää massamittarin liittimen irti kone sammuu heti, eikös sen pitäisi jäädä hätäkäytölle ja käyntiin?

2.0 OHC efi kone kyseessä, jos unohtui mainita.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc:n lämpö-/ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Uusi jakajan kansi ja pyörijä tilattu, josko tokenisi niillä tuo syttykatkon tuntuinen oire. Toisaalta se ei selitä miksi auto sammuu kun nappaa johdon irti massamittarista :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ohc:n lämpö-/ilmavaivat(?), ja muu(kin) säätö

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Vaihdoin tulpat -> ei vaikutusta... Vanhoista yhteen oli vuotanu öljyä kierteelle (venakopasta) ja aavistuksen mustia olivat tosin kärki ja elektrodi puhtaita. Niin kuuluuko ohc efin mennä hätäkäytölle vain sammua kun irrottaa MAFin töpselin? Lähinnä ajettelin syyttääkö ruiskua ongelmasta jos syttypuoli ei ookaan syypää.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin