Ford Kuga

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Fordisti71
Viestit: 11
Liittynyt: 15 Touko 2012 21:49

Re: Ford Kuga

Viesti Kirjoittaja Fordisti71 »

STFiesta kirjoitti:Onko muilla lisää kokemuksia Kugasta? Luin jostain, että Kugalla saa vetää jarrullista kärryä 2100kg, pitääkö paikkansa? Aika paljon noin kevyelle autolle.. Onko jollain kokemuksia esim. vaunun vedosta Kugalla?
Olen vetänyt jonkin verran hevostraileria Kugalla. Hyvin on liikkunut kahdenkin hepan kanssa (lähes 2000kg) ja kulkee vakaasti. Sen enempää ei ole kokemuksia isommista autoista tai asuntovaunuhommista tms. joten en osaa verrata sellaisiin. Hyvin sama koppi liikkui Mondeollakin, mutta talvella tai märältä nurmelta oli joskus tuskaa lähteä liikkeille. Nelivedolla onnistuu erihelposti. Kuga on Mondeota lyhyempi ja se tuntuu peruuttaessa, yhdistelmä taipuu Kugalla paljon näppärämmin.
Viimeksi muokannut Fordisti71, 15 Touko 2012 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fordisti71
Viestit: 11
Liittynyt: 15 Touko 2012 21:49

Re: Ford Kuga

Viesti Kirjoittaja Fordisti71 »

papuwokki kirjoitti:Mitäs kokemuksia löytyy Kugasta?
Ajatellut tuollaista 2.0 dieseliä ostaa käytettynä alle 100tkm ajettuna, onko hyvä ostos vai ampuuko itteään jalkaan?
Onko mitä tyyppivikoja?
Olen ajellut tuollaisella kolme vuotta ja 100 tonnia. Olen kyllä tykänny. 50 tonnia ajaneena autosta hajosi Haldex kytkin, eli takapyörille ei välittynyt vetoa, mutta ystävällinen Ford huolto korjasi sen takuuna. Tuolloin kuulin että jostain muustakin oli hajonnut, joten ehkä se on vähän tyyppivian tapainen. Toivottavasti ei tarvi uusia aina 50 tonnin välein, vaan vaihdettu osa olisi parempi.

Kolme kertaa, eli kerran joka talvi, olen onnistunut käytämään pätkäajossa eberillä akun tyhjäksi. Mutta tämähän ei ole vika vaan kuljettajan tyhmyyttä. Jos ajaa pätkäajoa ja käyttää eberiä, niin pitäisi välillä ladata akkua roikan kanssa.
Lekami

Re: Ford Kuga

Viesti Kirjoittaja Lekami »

90tkm takana, moottorin häiriövalo syttyi, mutta auton toiminnassa en huomannut mitään. Kurvasin Fordin huoltoon -> testeri kiinni ja diagnoosina huonot öljyt?? häh :shock: Lääkkeeksi regenerointi ja uusi suodatin ja öljyt. (149EUR) Jos ei tokene huoltomies suositteli dpf -suodattimen vaihtoa.

2000km lisää maantietä ja valo syyttyi uudestaan, auto toimi edelleen niinkuin pitääkin -> fordille testeriin, sama vikakoodi -> öljyt ja suodatin taas uusiksi 189EUR. Suosittelivat egr -venttiilin vaihto.

edit
egr venttiili vaidehdettu n. 500EUR töineen - Vanha venttiili oli aika nokinen mutta ei jumissa.
Katotaan miten pitkälle nyt pääsen.

edit.
250km häiriövalo syttyi taas -> seuravana päivänä sammui itsekseen

edit
1000km lisää ja taas se tuossa mittaristossa killittää :evil: :twisted:
-aamulla valo summui mutta ajoin Fordille.

Viaksi ilmoittivat dpf -suodattimen tukkoisuuden :cry: helvetti jo 1.5kk sitten huoltomies kertoi samaa.

dpf -suodatin tilattu -> 1300EUR + työt 2h. Huoltopäivä 1,5 viikon päästä :evil:

edit
Ajettava kuiten on -> 250km josta puolet moottoritietä, perillä auto sammu, moottorin toimintahäiriö siis se punainen kolmio syttyi - kuittasen sen (kaasu- ja jarrupoljin pohjaan, virratpäälle (ei kuitenkaan käyntiin) 15s. -> valo sammui. Kurkkasin öljytikkua -> pinta noussut yli maximin - taitaa syöttää tavaraa sen verran paljon että öljyt on taas pilalla. Mut kotia on päästävä. Huoltoasemalle kurvatessa auto tilttasi täydellisesti. Virrat jäi päälle mut kone sammu ja ei totellu start nappulaa :mrgreen: . Avainta ronklasin aikani ja sain auton virrattomaksi -> startista käyntiin ja loput 150km kotiin. Nyt pitäs viikko ootella sitä saamarin hiukkasloukkua.

-SEURAAVAKSI TAIDAN OSTAA SUOMENHEVOSEN :evil: :evil: :evil: sillä ei ainakaan ole pakokaasunkierrätyssysteemiä - kaikki taivaalle vaan.
Vastaa Viestiin