Radion jatkuva virta ongelma

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
papagenu
Viestit: 132
Liittynyt: 23 Loka 2011 01:49

Radion jatkuva virta ongelma

Viesti Kirjoittaja papagenu »

Ongelma on sama kuin silloin jos ei tule jatkuvaa virtaa radioon, eli kun ottaa virrat pois ja laittaa hetken päästä takasin niin radio ei ''muista'' mitään. Oon kyllä 99% varma että virtaa tulee koko ajan koska suoraan akulta oon vetänyt johdot. Ja liitokset on tehty hyvin. Voikohan ite radio olla tolleen paskana? Tuskin se siitä radion liittimestäkään johtuu kun sillon kun ajelee niin mankka pysyy koko ajan päällä. On vaan niin vitun ärsyttävä vika että piti johonkin tulla kysymään että onko muilla ollut samanlaista onkelmaa.
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: Radion jatkuva virta ongelma

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

papagenu kirjoitti:Ongelma on sama kuin silloin jos ei tule jatkuvaa virtaa radioon, eli kun ottaa virrat pois ja laittaa hetken päästä takasin niin radio ei ''muista'' mitään. Oon kyllä 99% varma että virtaa tulee koko ajan koska suoraan akulta oon vetänyt johdot. Ja liitokset on tehty hyvin. Voikohan ite radio olla tolleen pökäleenä? Tuskin se siitä radion liittimestäkään johtuu kun sillon kun ajelee niin mankka pysyy koko ajan päällä. On vaan niin vitun ärsyttävä vika että piti johonkin tulla kysymään että onko muilla ollut samanlaista onkelmaa.
Niin, V-tyylillä tätä ei korjata, eikä herneillä :mrgreen: ...
Mutta, mutta,... jos autossa on jälkiasennettuna radio, joka menettää muistinsa virrankatkaisussa niin esim. Pioneerissa ( ja monessa muussakin ) punainen ja keltainen johto sieltä takajohdotuksesta väliliittimistään auki ja sitten niiden johtojen ristiinkytkentä, eli punaiseen keltainen ja keltaiseen punainen -> nyt asemien pitäisi pysyä muistissa. :wink:
Torque Vectoring Control
papagenu
Viestit: 132
Liittynyt: 23 Loka 2011 01:49

Re: Radion jatkuva virta ongelma

Viesti Kirjoittaja papagenu »

Pitääpä kokeilla.
papagenu
Viestit: 132
Liittynyt: 23 Loka 2011 01:49

Re: Radion jatkuva virta ongelma

Viesti Kirjoittaja papagenu »

No huhhuh oli just niin päin että keltanen on se jatkuve ja punanen heräte. Se vähän hämää kyl kun autossa on just toisinpäin . :oops:
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Radion jatkuva virta ongelma

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mitäs siinä, kaikista fiksuin kytkentä on se, että pannaan kummatkin yhteen, radio käynnistyy ja sammuu aina avaimesta, akku ei tyhjene eikä kanavat häviä.. 8)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
kujis
Viestit: 245
Liittynyt: 19 Huhti 2006 13:11

Re: Radion jatkuva virta ongelma

Viesti Kirjoittaja kujis »

tursas kirjoitti:Mitäs siinä, kaikista fiksuin kytkentä on se, että pannaan kummatkin yhteen, radio käynnistyy ja sammuu aina avaimesta, akku ei tyhjene eikä kanavat häviä.. 8)
Jos jatkuvaan virtaan kytkee molemmat yhteen, niin ei sammu kuin virtanapista :wink:
Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Radion jatkuva virta ongelma

Viesti Kirjoittaja tursas »

kujis kirjoitti: Jos jatkuvaan virtaan kytkee molemmat yhteen, niin ei sammu kuin virtanapista :wink:
Mitäs hittoa mä oon tarkottanu.. :mrgreen: , piti sanoa, että A7 virtalukkovirta, A4 jatkuva virta, A8 maa ISO-liittimessä, käynnistyy ja sammuu avaimesta..uudehko JVC, näin meni toiseen kärryyn, oisinkohan pistäny Sierraan jatkuvan ja virtalukkovirran yhteen ja tulpannu ne johonkin (A7 ?), vanha PHILIPS ja se toosa muistaa silti kanavat (Iskelmä mulla, akalla Nova).. :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Vastaa Viestiin