Escort xr3i moottorin "huolto"
Escort xr3i moottorin "huolto"
Noniin, eli nyt on kohta purettu tuosta cabrioletistä tuo moottori irti. Kyseessä siis vuojen -89 1.6 xr3i kone.
Kone rengastetaan uusiksi ja uusi nokka + hilut kanteen. Mitähän muuta tuohon kannattis samoilla sykkeillä uusia? Kannattaako kannelle tehdä mitään muuta kuin varmistaa, että pysyny suorassa?
Onko tuossa xr3i:ssä sama nokka-akseli kuin normaali kaasari 1.6 koneessa?
Kattelin motonetin sivuja niin 1.6 cvh männänrengas sarja löyty hintaan 44,90€ vai kannattaakohan mieluummin metsästää alkuperäset?
Kone rengastetaan uusiksi ja uusi nokka + hilut kanteen. Mitähän muuta tuohon kannattis samoilla sykkeillä uusia? Kannattaako kannelle tehdä mitään muuta kuin varmistaa, että pysyny suorassa?
Onko tuossa xr3i:ssä sama nokka-akseli kuin normaali kaasari 1.6 koneessa?
Kattelin motonetin sivuja niin 1.6 cvh männänrengas sarja löyty hintaan 44,90€ vai kannattaakohan mieluummin metsästää alkuperäset?
Ford Escort XR3i Cabriolet -89
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Itse kun koneistamoon soittelin aikanaan, niin sanoivat että alumiinikansi pitäisi aina
oikaista. Ei kuulema muuten pysy tiiviinä.
Laakerit ei ihan hirveitä maksa, samalla vaivalla helppo vaihtaa.
Jotenkin jäänyt muistikuva, että nokka olisi hieman normimallia jyrkempi.
oikaista. Ei kuulema muuten pysy tiiviinä.
Laakerit ei ihan hirveitä maksa, samalla vaivalla helppo vaihtaa.
Jotenkin jäänyt muistikuva, että nokka olisi hieman normimallia jyrkempi.
Ford Mondeo 1.8 -02
Ford Fiesta 1.0 -86 ->1.8t
Ford Fiesta 1.3i -96
Ford Fiesta 1.0 -86 ->1.8t
Ford Fiesta 1.3i -96
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Vapari efissä ja rs1600i:ssä on eri nokka kuin muissa 1.6:ssa. Niin mulle fordilla sanottiin kun kyselin.
Huohotusletkuista oon aina maininnu, menevät cvh moottoreissa jossain tilanteissa pikkuhiljaa tukkoon ja sitten lentää stefat ja öljyt mäelle, kokemusta on. Kannattaa vähintäänkin tarkistaa.
Huohotusletkuista oon aina maininnu, menevät cvh moottoreissa jossain tilanteissa pikkuhiljaa tukkoon ja sitten lentää stefat ja öljyt mäelle, kokemusta on. Kannattaa vähintäänkin tarkistaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
joo ja kutosen kansia ei sitten nostella pelkästään päistä... myyntipuheita vain...tepa212 kirjoitti:Itse kun koneistamoon soittelin aikanaan, niin sanoivat että alumiinikansi pitäisi aina
oikaista. Ei kuulema muuten pysy tiiviinä.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Joo, eli kansi käy koneistamolla mutkan. Huohotin letkut pitää sitte kans samalla tsekata ja mahd vaihtaa, kuitenkin tavotteena saaha taas mahdollisimman "huolettomia" kilometrejä. Tosin onko se koskaan mahdollista...
Nuo rs1600 ja efi nokat on luultavasti hieman "kireämpiä" kuin muut? Käyvät kuitenki ristiin vai? Samalla vaivallahan tuonne nyt hieman jyrkemmän nokanki laittas, jos sais vaikka vähän eloa koneeseen. (turpo haaveet jätän muhimaan tuleville talville.. )
Nuo rs1600 ja efi nokat on luultavasti hieman "kireämpiä" kuin muut? Käyvät kuitenki ristiin vai? Samalla vaivallahan tuonne nyt hieman jyrkemmän nokanki laittas, jos sais vaikka vähän eloa koneeseen. (turpo haaveet jätän muhimaan tuleville talville.. )
Ford Escort XR3i Cabriolet -89
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Laita sinne Zetekki. CVH:n virinokan ja kansitöiden hinnalla saa valmiin koneen.
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Tuo 1600i nokka on mekaanisille nostajille tarkoitettu. Toimii kyllä hydraulisten kanssa, mutta veikkaan kulumisen kasvavan, joko nokasta tai sitten nostajista. Jos jotain nokkaa meinaat niin suosittelisin Newman Cams valmistajaa kovilla nostajilla. EFi nokka on vakionokista paras.
Itse ainakin koittaisin hakea alkuperäiset männärenkaat. Niiden vaihtaminen nyt kumminkin on suhteellisen työläs myöhemmin.
Kumminkin, jos vanhoja osia menaat käyttää niin tarkista/tarkistuta.
- nokan kuluneisuus
- nostajien kolot missä asuvat ei saa olla kulunut yli sallitun, muuten koko kansi on romumetallia
- nostajat ei ole jumissa
- nostajien pohja kuinka kuopalla on
- cvh koneiden yleinen ongelma kehno öljynpaine, öljypumppuun uusi rajoitin venttiilin jousi
Itse ainakin koittaisin hakea alkuperäiset männärenkaat. Niiden vaihtaminen nyt kumminkin on suhteellisen työläs myöhemmin.
Kumminkin, jos vanhoja osia menaat käyttää niin tarkista/tarkistuta.
- nokan kuluneisuus
- nostajien kolot missä asuvat ei saa olla kulunut yli sallitun, muuten koko kansi on romumetallia
- nostajat ei ole jumissa
- nostajien pohja kuinka kuopalla on
- cvh koneiden yleinen ongelma kehno öljynpaine, öljypumppuun uusi rajoitin venttiilin jousi
Sierra 2.0i S '86, Sierra 1.6 Sx '87
Fiesta Mk3 '89
Fiesta Mk3 '89
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Nijetro se tykkää tosta zetekistä.. Kyllähän se olis varmasti paras vaihtoehto virittämisen suhteen, mutta taas ihan eri luku sen hankkiminen ja sinne asennus.
Burtonilta oon kattonu sitä CVH22 nokkaa ja täältä lueskellu niin porukka paljonki käyttäny.
Se virinokka sarja löytyy tuolta englannin puolelta siihen 340punnan hintaan, jossa tulee hilppeet mukana. Tuleeko toimiva/halvempi ratkaisu jos tilaa pelkän nokan ja ostaa erikseen uudet vakio nostajat jouset seuraajat yms vaikka suomenpuolelta?
Burtonilta oon kattonu sitä CVH22 nokkaa ja täältä lueskellu niin porukka paljonki käyttäny.
Se virinokka sarja löytyy tuolta englannin puolelta siihen 340punnan hintaan, jossa tulee hilppeet mukana. Tuleeko toimiva/halvempi ratkaisu jos tilaa pelkän nokan ja ostaa erikseen uudet vakio nostajat jouset seuraajat yms vaikka suomenpuolelta?
Ford Escort XR3i Cabriolet -89
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Suoraan sanottuna ite en enään koske Kentin valmistamiin CVH nokkiin. Niin monesti nähnyt sekä lukenut brittien puolella, kun nokka ja nostimet on tuhoutunut hyvin lyhyessä ajassa. Siksi itse mennen tolla toisella nokalla, kuin on testattu ja toimivaksi yhdistelmäksi kuulemma todettu.
Sierra 2.0i S '86, Sierra 1.6 Sx '87
Fiesta Mk3 '89
Fiesta Mk3 '89
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Mikä nokka sulla on siis? Saako nuista viri nokista kasattua luotettavaa konetta, vai kannattaako etsiä esim se efin nokka? Nyt on hyvä vielä arpoa kun ei oo mitään kerenny investoimaan.
Ford Escort XR3i Cabriolet -89
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Ja mitenkäs se nokka-akseli mahtaa erota, jos välyksien tasaus on hydraulinen tai "mekaaninen"? Mihin perustuu veikkaus "kulumisen kasvamisesta"??Gona kirjoitti:Tuo 1600i nokka on mekaanisille nostajille tarkoitettu. Toimii kyllä hydraulisten kanssa, mutta veikkaan kulumisen kasvavan, joko nokasta tai sitten nostajista. Jos jotain nokkaa meinaat niin suosittelisin Newman Cams valmistajaa kovilla nostajilla. EFi nokka on vakionokista paras.
Itse ainakin koittaisin hakea alkuperäiset männärenkaat. Niiden vaihtaminen nyt kumminkin on suhteellisen työläs myöhemmin.
Kumminkin, jos vanhoja osia menaat käyttää niin tarkista/tarkistuta.
- nokan kuluneisuus
- nostajien kolot missä asuvat ei saa olla kulunut yli sallitun, muuten koko kansi on romumetallia
- nostajat ei ole jumissa
- nostajien pohja kuinka kuopalla on
- cvh koneiden yleinen ongelma kehno öljynpaine, öljypumppuun uusi rajoitin venttiilin jousi
Ja mikäs onkaan EFI-nokka? Mitäs ovat "nostajien kolot missä asuvat..." Olisi mielenkiintoista saada näihin "asiantuntijan lausuntoihin" perustellut vastaukset.
Mutta sitten asiaakin:
Kuluneeseen moottoriin ei kannata laittaa uusia männänrenkaita ennenkuin sylinterit on koneistettu pyöreiksi ja portaattomiksi ( ylimmän männänrenkaan sylinteriin aikaansaama "kulumisolake"! ) ja hoonattu !. Männänrenkaiden käyntivälyksien tulee olla sallituissa mitoissa, kuten myös päiden välyksien.
Jos männänrenkaat uusitaan kunnostamatta sylintereitä, niin satavarmasti renkaat katkeavat ja tuho on entistä pahempi.
Onnistunut laakereiden vaihto edellyttää pyöreitä ja suoria laakeritappeja ja oikeita laakerivälyksiä. Vanhojen moottoreiden kiertokankien alapäät soikeutuvat ja ne pitää koneistaa pyöreiksi ( mahdollisesti lyhentää ennen pyöristystä ).
Oljypumppu kannattaa uusia, eikä kikkailla millään mitu-mutu "rajoitinventtiilinjousijutskalla".
Sylinterikannen koneistuksen yhteydessä pitää tarkistaa nokka-akselin laakerilinjan suoruus / aarporata laakerilinja.
Venttiilit pitää kunnostaa ( pakoventtiilit uusia ) ja tiivistysläpätä.
Nokka-akselin uusinnan yhteydessä kannattaa uusia myös painimet, mikäli ovat pinnoiltaan kuluneet; venttiilien jouset kannattaa joka tapauksessa uusia aina kun nokka-akseli uusitaan.
Torque Vectoring Control
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Niinkuin hyvin tiedetään(?) vaatii hydr. nostimet rakenteensa vuoksi erilaiset avaus ja sulkurampit kuin mek. nostimet. Mek. nostimet toimii hydr. nokalla, mutta toisin päin on em. ongelmaa tiedossa.JohnFinn kirjoitti: Ja mitenkäs se nokka-akseli mahtaa erota, jos välyksien tasaus on hydraulinen tai "mekaaninen"? Mihin perustuu veikkaus "kulumisen kasvamisesta"??
Ja mikäs onkaan EFI-nokka? Mitäs ovat "nostajien kolot missä asuvat..." Olisi mielenkiintoista saada näihin "asiantuntijan lausuntoihin" perustellut vastaukset.
Monasti ruiskukoneen (EFI) nokka on eri arvoilla kuin vastaava kaasarikoneen nenä, nostoa/asteita enemmän ja joskus jopa nokkien välinen kulma on pienempi.
Liekkö montakin koneremonttia tullut tehtyä??JohnFinn kirjoitti: Mutta sitten asiaakin:
Kuluneeseen moottoriin ei kannata laittaa uusia männänrenkaita ennenkuin sylinterit on koneistettu pyöreiksi ja portaattomiksi ( ylimmän männänrenkaan sylinteriin aikaansaama "kulumisolake"! ) ja hoonattu !. Männänrenkaiden käyntivälyksien tulee olla sallituissa mitoissa, kuten myös päiden välyksien.
Jos männänrenkaat uusitaan kunnostamatta sylintereitä, niin satavarmasti renkaat katkeavat ja tuho on entistä pahempi.
Onnistunut laakereiden vaihto edellyttää pyöreitä ja suoria laakeritappeja ja oikeita laakerivälyksiä. Vanhojen moottoreiden kiertokankien alapäät soikeutuvat ja ne pitää koneistaa pyöreiksi ( mahdollisesti lyhentää ennen pyöristystä ).
Oljypumppu kannattaa uusia, eikä kikkailla millään mitu-mutu "rajoitinventtiilinjousijutskalla".
Sylinterikannen koneistuksen yhteydessä pitää tarkistaa nokka-akselin laakerilinjan suoruus / aarporata laakerilinja.
Venttiilit pitää kunnostaa ( pakoventtiilit uusia ) ja tiivistysläpätä.
Nokka-akselin uusinnan yhteydessä kannattaa uusia myös painimet, mikäli ovat pinnoiltaan kuluneet; venttiilien jouset kannattaa joka tapauksessa uusia aina kun nokka-akseli uusitaan.
Ei vaan noi läpät kuulosta oikein asentajan jutuilta..
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Mekaanisessa on venttiilinvälys, hydraulisessa ei. Venttiilien ajoitus muuttuu. Kulumiseen en ota kantaaJohnFinn kirjoitti: Ja mitenkäs se nokka-akseli mahtaa erota, jos välyksien tasaus on hydraulinen tai "mekaaninen"? Mihin perustuu veikkaus "kulumisen kasvamisesta"??
Efi nokka on efi ruisku cvh:n nokka. Muutaman asteen kireämpi kun vertaa kaasari/mfi/turbo nokkaan. "Nostajien kolot missä asuvat" on nuo poraukset mihin nostaja laitetaan.JohnFinn kirjoitti: Ja mikäs onkaan EFI-nokka? Mitäs ovat "nostajien kolot missä asuvat..." Olisi mielenkiintoista saada näihin "asiantuntijan lausuntoihin" perustellut vastaukset.
Rengastus remontissa sylinteriä ei koneisteta vaan hoonataan. Rappu pitää saada pois tai ainakin pienemmäksi. Wanha rengastus raja on 0.20mm jostain -50-60 luvulta, nykyään jo yli 0.10mm kuluneet usein koneistetaan eli porataan ylikokoon.JohnFinn kirjoitti: Mutta sitten asiaakin:
Kuluneeseen moottoriin ei kannata laittaa uusia männänrenkaita ennenkuin sylinterit on koneistettu pyöreiksi ja portaattomiksi ( ylimmän männänrenkaan sylinteriin aikaansaama "kulumisolake"! ) ja hoonattu !. Männänrenkaiden käyntivälyksien tulee olla sallituissa mitoissa, kuten myös päiden välyksien.
Jos männänrenkaat uusitaan kunnostamatta sylintereitä, niin satavarmasti renkaat katkeavat ja tuho on entistä pahempi.
Onnistunut laakereiden vaihto edellyttää pyöreitä ja suoria laakeritappeja ja oikeita laakerivälyksiä. Vanhojen moottoreiden kiertokankien alapäät soikeutuvat ja ne pitää koneistaa pyöreiksi ( mahdollisesti lyhentää ennen pyöristystä ).
Oljypumppu kannattaa uusia, eikä kikkailla millään mitu-mutu "rajoitinventtiilinjousijutskalla".
Sylinterikannen koneistuksen yhteydessä pitää tarkistaa nokka-akselin laakerilinjan suoruus / aarporata laakerilinja.
Venttiilit pitää kunnostaa ( pakoventtiilit uusia ) ja tiivistysläpätä.
Nokka-akselin uusinnan yhteydessä kannattaa uusia myös painimet, mikäli ovat pinnoiltaan kuluneet; venttiilien jouset kannattaa joka tapauksessa uusia aina kun nokka-akseli uusitaan.
Öljypumpun sisälle voi katsoa että onko sielä kaikki kunnos. Jousi näistä cvh moottoreista vaan yleensä on löystyny.
Jos nokka pyörii kahdella sormella on laakerilinja tarpeeksi suora. cvh moottorissa nokan laakeripinnat voi kulua kannesta. Ylikoko nokkia oli joskus saatavilla, en oo varma onko enää.
Venttiileille tarvittavat toimenpiteet on aika tapaus kohtaisia. Usein riittää pelkkä läppäyskin, mutta jollain halvalla"tuning" vaparisuodattimella ne voi saada kyllä hyvinkin huonoon kuntoon. Venttiilien ohjurit kannattaa myös tarkistaa.
Nostimet ja nokka vaihdetaan aina pakettina. Mutta miksi pitää uusia jouset?
Virinokka paketissa voi tulla kireämmät jouset mukana. Mutta vakio nokalle riittää kyllä vanhatkin jouset, jos ne vaan on ehjät. Jos joku jousi epäilyttää (esim. lyhempi kuin muut) niin moottori koneistamoilla on kyllä mittari millä näkee seetipaineet.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Noniin, täällähän on saatu kunnon tingat aikaseksi niinku pitääki!
Palatakseni omiin tyhmiin kysymyksiin, niin kai tuo efi-ruisku mallin nokka siis käy yhteen tuon mekaanisella ruiskulla varustetun cvhn kanteen ilman muutoksia? Kerta se on hieman "kireämpi" niin sillähän saattaa muutaman hevosvoiman saada lisää tai ainakin alitajunnassa on remontin jälkeen sellainen tunne, että tää auto olis nyt tehokkaampi.
Pitää siis hoonauttaa nuo sylinterit myös ja jos ei mene hoonaamisella niin sitte kai se on pakko porauttaa. Oma aikaisempi tietämys moottoreista perustuu lähinnä 2tahti tekniikkaan erimuodoissa, joten tässä nyt opettelen samalla näitä hommia. Älkää siis heti tyrmätkö jos satun kysymään jotain jollekkin vähänkään viisammalle itsestään selvää asiaa.
Koko koneen purkuhan itsellä nyt lähti siitä, että tuo syyti öljyä vähän jokavälistä pihalle. Näköjään nää hommat aina paisuu ja hyvähän tuo jo 300tuhatta ajettu kone on kerralla huoltaa.
Palatakseni omiin tyhmiin kysymyksiin, niin kai tuo efi-ruisku mallin nokka siis käy yhteen tuon mekaanisella ruiskulla varustetun cvhn kanteen ilman muutoksia? Kerta se on hieman "kireämpi" niin sillähän saattaa muutaman hevosvoiman saada lisää tai ainakin alitajunnassa on remontin jälkeen sellainen tunne, että tää auto olis nyt tehokkaampi.
Pitää siis hoonauttaa nuo sylinterit myös ja jos ei mene hoonaamisella niin sitte kai se on pakko porauttaa. Oma aikaisempi tietämys moottoreista perustuu lähinnä 2tahti tekniikkaan erimuodoissa, joten tässä nyt opettelen samalla näitä hommia. Älkää siis heti tyrmätkö jos satun kysymään jotain jollekkin vähänkään viisammalle itsestään selvää asiaa.
Koko koneen purkuhan itsellä nyt lähti siitä, että tuo syyti öljyä vähän jokavälistä pihalle. Näköjään nää hommat aina paisuu ja hyvähän tuo jo 300tuhatta ajettu kone on kerralla huoltaa.
Ford Escort XR3i Cabriolet -89
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
No nyt on kone lattialla ja kansi nyppästy pois. Näytti niinku ois ollu vasta hoonatut nuo sylinterit jäljistä päätellen. Onko sylinterin vakiohalkasia 80mm? Entä kuuluuko männissä ne nuolet osottaa jakopään puolelle?
Pitää tuo kansi vielä aukoa ja kattoa se nokan kunto.
Lisäilen tuone projekti puolelle kuvia illan aikana.
Pitää tuo kansi vielä aukoa ja kattoa se nokan kunto.
Lisäilen tuone projekti puolelle kuvia illan aikana.
Ford Escort XR3i Cabriolet -89
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Kutakuinkin. Olikohan muutaman satasen alle 79.98 tjsp.VillM kirjoitti:Onko sylinterin vakiohalkasia 80mm? Entä kuuluuko männissä ne nuolet osottaa jakopään puolelle?
Nuolet aina jakopäähän, paitsi kuplassa vauhtipyörään ja ranskalaisissa vähän mihin sattuu.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Laitetaas tällekkipuolen jos löytys enemmän lukijoita kuin tuolta rojekti puolelta.
Kampiakseli ja lohko on koneistamolla ja nyt pitäs uuet männät tilata, jotta saapi porata.
Mistäs ja minkämerkkisiä ylikoko mäntiä täällä on porukka käyttäny cvh koneissa?
Kampiakseli ja lohko on koneistamolla ja nyt pitäs uuet männät tilata, jotta saapi porata.
Mistäs ja minkämerkkisiä ylikoko mäntiä täällä on porukka käyttäny cvh koneissa?
Ford Escort XR3i Cabriolet -89
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
En tunne Escortteja hirveämmin, mutta yleisesti Rallyrace on se paikka josta löytää osaa 80-luvun Fordeihin, vaikka se myyjä nyt on, vähän mulkvistiVillM kirjoitti: Mistäs ja minkämerkkisiä ylikoko mäntiä täällä on porukka käyttäny cvh koneissa?
Tuosta linkistä lisää:
www.rallyracefin.fi
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Uudet männät löyty ebäystä ja lähti tilaukseen!
Nyt pitäs vielä se nokka tilata. Burtonin katalogista löytyy CVH22 nokkaa ja CVH32 nokkaa.
Burtonin sivuilla oli, että tuo 32 nokka on EFI ruiskulle ja tuosta 22 ei mainita muuta kuin hydraulinen.
Numeroiden mukaan cvh22 274/278 ja alue 2000-6500. Sitten cvh32 280/273 ja 1000-6500
Kumpi nuista olis parempi ratkasu tuohon xr3i k-jet myllyyn? Pitäs saaha päätettyä, että mitä tilaa niin sais tavarat postiin!
Nyt pitäs vielä se nokka tilata. Burtonin katalogista löytyy CVH22 nokkaa ja CVH32 nokkaa.
Burtonin sivuilla oli, että tuo 32 nokka on EFI ruiskulle ja tuosta 22 ei mainita muuta kuin hydraulinen.
Numeroiden mukaan cvh22 274/278 ja alue 2000-6500. Sitten cvh32 280/273 ja 1000-6500
Kumpi nuista olis parempi ratkasu tuohon xr3i k-jet myllyyn? Pitäs saaha päätettyä, että mitä tilaa niin sais tavarat postiin!
Ford Escort XR3i Cabriolet -89
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Auttakaahan nyt kun en itse nuista numeroista niin ymmärrä niin sais alakaa jotaki tilaamaan!
Vakionokka oli kulunut aika pahasti kuulemma varsinki 4 pytyn kohdalta. Ei ihime, että tuntu hevosten karanneen jo paremmile laitumille ja tyhjäkäyntiki oli melko säklätystä.
Mitä suositteletta, että tuolle kannelle tekis samalla "normaali" töiden lisäksi?
Kanavat näyttää ainaki melko rosoisilta. Surralla hieman siistiä?
Vakionokka oli kulunut aika pahasti kuulemma varsinki 4 pytyn kohdalta. Ei ihime, että tuntu hevosten karanneen jo paremmile laitumille ja tyhjäkäyntiki oli melko säklätystä.
Mitä suositteletta, että tuolle kannelle tekis samalla "normaali" töiden lisäksi?
Kanavat näyttää ainaki melko rosoisilta. Surralla hieman siistiä?
Ford Escort XR3i Cabriolet -89
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Jatketaanpa tänne vanhaan aiheeseen. Eli tilanne nyt seuraava, männät ängetty lohkoon ja alakerta on viittävaille nipussa. Nyt murheita tuottaa öljypohjan istuvuus. Onko ihan yleistä näissä, että ei asetu kovin hyvin se pohja siihen lohkoon? Jakopään päätyyn siihen puolipallon kohalle jää uuden tiivisteenkin kanssa hirveä rako. Pitäsköhän jostaki hajottamolta kokeilla toisella öljypohjalla vai kokeilla antaa tuolle vasaraa ja silikoonin kans kasata?
E: Vasaralla tuli hyvä
E: Vasaralla tuli hyvä
Ford Escort XR3i Cabriolet -89
Re: Escort xr3i moottorin "huolto"
Jos se pohja siel on ollukin niin pitäs se mennä paikoilleenkin ilman vasaraa!