Mondeo mk3 kuskinoven keskuslukon vaihto,apuja?

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
temezii
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Loka 2008 10:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Mondeo mk3 kuskinoven keskuslukon vaihto,apuja?

Viesti Kirjoittaja temezii »

Keskuslukon moottori rikki ja sen vaihto olisi edessä.
Liekö joku vaihtanut? Onko millainen nakki vaihtaa, ohjeita kaipailisin
Avatar
Zimeon
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Heinä 2009 21:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Mondeo mk3 kuskinoven keskuslukon vaihto,apuja?

Viesti Kirjoittaja Zimeon »

Kaivetaan vanhaa topiccia ylös.

Nyt olis sama homma itsellänikin. Vaihdoitko itse ja mitäköhän tuommoinen moottori mahtaa maksaa? Senverran nyt kattosin et moottori itsessään ei inahda kun ovea yrittää avata kaukosäätimellä. Ulkomaalaisilla voorumeilla sanottiin et kannattaa voidella mut se ei auttanut tässä tapauksessa.
Mondeo Mk4.5 -11
Ford Mondeo ST220 -04 // Vanha
Avatar
Zimeon
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Heinä 2009 21:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Mondeo mk3 kuskinoven keskuslukon vaihto,apuja?

Viesti Kirjoittaja Zimeon »

Nostetaan tämä kans ylös jos joku joutuu saman homman hoitamaan. Eli itse yritin öljytä kuskin oven lukon moottoria yms. jos olis lähtenyt taas toimimaan. Tämä ei tosin auttanut niin rupesin tuon lukko-osan vaihto operaatioon.

Ongelmana siis oli et kun kaukosäätimellä lukitsi ovet niin kaikki paitsi kuskin ovi meni lukkoon. Ja kun kuskin ovi jäi auki niin aukesi muut ovet sitten uudestaan. Avaimella sitten homma toimi niin kuin piti.

Vaihtoa varten seurasin näitä ohjeita jotenkuten:
http://www.talkford.com/topic/131866-ho ... door-lock/

Eli koko härpäke [Kuva] pitää vaihtaa ja se pitää irrottaa ovesta. Pitää myös purkaa ovikahva ulkopuolelta koska itse lukkoa ei saa muuten sieltä pois (en nyt itse saanut). Tässä vaihtohommassa pitää olla tarkkana ettei mikään osa häviä, esimerkiksi kun lähtee irrottamaan pidempiä rautakeppejä itse lukosta, niin toinen niistä on kiinne pienellä rauta kipsillä. Ilman tätä se ei pysy paikalla ja se myös häviää nopeasti :D

Työhön meni vähän reipas tunti kun piti ihmetellä miten mikäkin osa aukeaa/irtoaa :D Itselläni oli MK3 facelift malli ja marmoritiskiltä myyjä sanoi että on eri osa kuin vanhemmissa mk3 mondeoissa. Osa kädessä niin sama se oli kuin esim -01 mallissa. Myyntikikkoja :p
Mondeo Mk4.5 -11
Ford Mondeo ST220 -04 // Vanha
Vastaa Viestiin