doch viritys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
laakkone
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Marras 2008 00:09

doch viritys

Viesti Kirjoittaja laakkone »

olis tollane ilmeisesti vm92 ruisku doch ja olisko mitää ideoita tollasen pieneen virittelyy esim nokat jotain moottorin ohjauksen optimointia yms tälläsiä tyhmiä kysymyksiä mut ei ole oikein voorteista kokemusta :oops: vielä :mrgreen:
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jos kyseessä kattimalli eli vähäpäästöinen niin voit unohtaa virityshommat..
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
laakkone
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Marras 2008 00:09

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja laakkone »

juu ei ole katti ja tekiniika majailee 34 vuotta vanhassa kopassa. käsittääkseni ei ees mitata pako kaasuja ei ainakaan auton kopan iän puolesta
laakkone
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Marras 2008 00:09

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja laakkone »

niin ja tosiaan otteessa ei puhuta mitää vähäpäästö asioita :P
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

Eikö kannata suosiolla laittaa ohc nii tulee ainaki kestävempi ja halvempi.? :roll:
sierra -86(cossu)
BMW 528i -96
consul - 73
Bmw 525i -90
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Juuri niin. Sillä minä en ainakaan ole nähnyt yhtäkään oikeasti tehokasta ja kestävää dohci sierraa(pl.cossu), tuollainen yhtälö ei vain sovi kyseiseen kulkineeseen. Kyllähän tuostakin varmaankin saa kestävän, mutta samalla vaivalla ja rahalla rakennat ohc:n :wink: Tämä on vain mun mielipide kyseisestä asiasta..
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Foordson kirjoitti:Juuri niin. Sillä minä en ainakaan ole nähnyt yhtäkään oikeasti tehokasta ja kestävää dohci sierraa(pl.cossu), tuollainen yhtälö ei vain sovi kyseiseen kulkineeseen.
Noh noh, ei mulla ainakaan oo mitään valittamista tuosta tehdasuudesta 2.3-16v moottorista, mun mielestä ihan sopivan tehokaskin, kun ainakaan veekutosella sierralla ei ehdi mukaan lievästi viriteltynäkään.. :roll: Ja ihan hyvin on kestänytkin, jo kohta 10tkm takana :lol:
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
Fordson-Riesa-87
Viestit: 161
Liittynyt: 28 Tammi 2006 19:49
Paikkakunta: Hyllykallio

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja Fordson-Riesa-87 »

Sierra2.3-16v kirjoitti: Noh noh, ei mulla ainakaan oo mitään valittamista tuosta tehdasuudesta 2.3-16v moottorista, mun mielestä ihan sopivan tehokaskin, kun ainakaan veekutosella sierralla ei ehdi mukaan lievästi viriteltynäkään.. :roll: Ja ihan hyvin on kestänytkin, jo kohta 10tkm takana :lol:

Olettaen että puhe kumminki on 2.0 doch.2.3 taitaa olla jo hieman parempi .? (ainaki tehoja on jo lisää) 8)
sierra -86(cossu)
BMW 528i -96
consul - 73
Bmw 525i -90
REMMIAHDIN
Viestit: 383
Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja REMMIAHDIN »

Kysympä nyt tässä että mistä kohti nuista dohc koneissa se kansi halkeaa vai halkeeko mistä millonkin?
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Fordson-Riesa-87 kirjoitti:
Olettaen että puhe kumminki on 2.0 doch.2.3 taitaa olla jo hieman parempi .? (ainaki tehoja on jo lisää) 8)
Juu, ja ehkä lievästi huumorilla heitinkin ton oman kommentin.. Onhan toi ihan eri planeetalta kuin 8v..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja Foordson »

No joo eipäs nyt vidduilla, kun tiedätte kummiskin että puhuin 8 tappisesta enkä 16 tappisesta. Kyllähän tuollainen mulle tietenkin kelpais, muttei vain tunnu olevan intoa laittaa rahaa palamaan noin vanhaan autoon vaikka sierra onkin :lol:
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

REMMIAHDIN kirjoitti:Kysympä nyt tässä että mistä kohti nuista dohc koneissa se kansi halkeaa vai halkeeko mistä millonkin?
Venttiileiden välistähän se yleisimmin taitaa haljeta..
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
sierraman1
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Loka 2008 00:48

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja sierraman1 »

Riesa2.0 kirjoitti: Venttiileiden välistähän se yleisimmin taitaa haljeta..
Mitä oireita on jos kansi on halki venttiileiden välistä? Halkeaako se vesikanavaan? vai johonkin öljykanavaan?
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Se halkee yleensä vesikanavaan, paisuntasäiliöön alkaa ilmestyyn kuplia, ja painetta liikaa.
Sitten se jäähdytin neste "pesee" männät puhtaaksi. Kun otat kannen irti, niin näät heti että mitkä männät on laesta puhtaita, niin niistä pytyistä on kansi halki vesitilaan.

Normaalisti männänlaet on mustia. Ehjässä koneessa siis.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
katiska
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Joulu 2010 19:49
Paikkakunta: Kemi

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja katiska »

Nostellaampa vähän tätä. Ja jos nyt on väärä topickki ni pahoittelut mut ei oikee muutakaan sattunu silmään näin uutena käyttäjänä. Eli eli tulipa tuossa itele talviautoksi ostettua tuomonen 2 litra kaasari doch sierra ja tuo nyt tutkailujen jälkeen on sen verta hyvä kuntonen ja naisen käytostä että taitaapi jäädä pitempääkin itselle eli jonkun näkoistä viritystä vois alkaa suunnitteleen. Mites pakosarjan ja putkiston vaihto vapaammin virtaaviin? Vaikuttaako mitään muuten vakiotehoisessa koneessa? Ja mistähän niitä osais alkaa kyseleen?
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

katiska kirjoitti:Nostellaampa vähän tätä. Ja jos nyt on väärä topickki ni pahoittelut mut ei oikee muutakaan sattunu silmään näin uutena käyttäjänä. Eli eli tulipa tuossa itele talviautoksi ostettua tuomonen 2 litra kaasari doch sierra ja tuo nyt tutkailujen jälkeen on sen verta hyvä kuntonen ja naisen käytostä että taitaapi jäädä pitempääkin itselle eli jonkun näkoistä viritystä vois alkaa suunnitteleen. Mites pakosarjan ja putkiston vaihto vapaammin virtaaviin? Vaikuttaako mitään muuten vakiotehoisessa koneessa? Ja mistähän niitä osais alkaa kyseleen?
Kokemuksesta, niin pakosarjaan on turha tuhlata rahojaan, jos kone on muuten vakio, mutta katinkorvausputki ja loppuputkisto esim.marteliukselta, niin hönkii jo vähän paremmin. Kaikenlisäks noi dokkilaisen peltisarjat on vähän kiven alla, itse en tosiaan huomannut mitään eroa vakiosarjan ja peltisen välillä, ainoastaan konehuoneen lämpötila nousi :roll:
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja emax »

Pakoputkistoa ja sellaisia yleispäteviä neuvoja kuten esim suurempaa läppäkoteloa ja sitten vaikka bensanpaineella kikkailemalla taas seokset kohdalleen yms. Tuplanokkaisessa säädettävillä nokkapyörilläkin saa jo moottorin luonnetta vähä muutettua, kun voi säätää imu ja pakonokkaa erikseen, mutta vaatii jo asiaan paremmin perehtymistä. Dohciin saa vaan vähä nihkeesti viriosia...
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja Tekno »

Burtonilta löytyy virinokat ja säädettävät nokkapyörät
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
katiska
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Joulu 2010 19:49
Paikkakunta: Kemi

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja katiska »

Joo kiitoksia vastauksista. Tietääpä jättää pakosarjan vakioksi. Mites saako nuita putkistoja valmiina esim. jostain nettisivulta vai pitääko vaa ite alkaa vääntelee tai kyselee jos joltain sattus ylimääräsenä olemaan? Tai jos vaa nyppäsis tuosta pihala seisovasta säxästä ca18detin sierran pellin alle :lol:
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja emax »

katiska kirjoitti:Tai jos vaa nyppäsis tuosta pihala seisovasta säxästä ca18detin sierran pellin alle :lol:
Mitäs niille vääräuskoisille ennenvanhaan tehtiinkään.. :lol: Vitsi! :wink:
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
katiska
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Joulu 2010 19:49
Paikkakunta: Kemi

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja katiska »

Joo eikohä me pietä iha voortit voorteina ja nissanit nissaneina :D Mut mut oisko se sit helpoin/halvin väsäillä ite putkisto tuohon sierraan? Mikäs nuissa tuo vakioputken koko on tuumina? Jos esim. 2 tuuman putken pätkiä ja mutkia hakis ja alkais mallaileen ja hitsaileen kasaan.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja emax »

Kyllähän niitä putkistoja valmiinakin saa. Vaikka marteliukselta Noin 720€ kokoputki pakosarjoineen. Pelkkä putkisto noin puolet tuosta. Eihän nuo ilmaisia oo mutta saa kuitenkin.
Vakioputken koosta ei tietoa. Nuo virivirit on yleensä 2,5" tai 3".
Kyllä sen itsekki saa tehtyä kun vähä osaa hahmotella ja ei pelkää rälläkkää eikä hitsipilliä.
katiska kirjoitti:Joo eikohä me pietä iha voortit voorteina ja nissanit nissaneina
Jaa niin ässäxä :) En tiä mikä oikosulku tuli kun jotenkin luulin säxää sitikaksi :D Melkein näin jo punaista, mutta ei nissani vielä niin paha oo :lol:
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja Tekno »

Kyllä ny reilusti paksumpaa kuin 2", johan Scorpiossakin on 2 litrasen dohc koneen kanssa VAKIONA 2.25"
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
katiska
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Joulu 2010 19:49
Paikkakunta: Kemi

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja katiska »

Joo no pitääki lähtä kyselee nuitten putken pätkien ja mutkien hintoja ni pääseepi sit hitsaus hommiin. Joo eikohän ne pillit ja rälläkät sen verta pysy käsissä et saa sen putkiston väännettyy. Metallihommista kuitenki tykänny jo pikkupojasta ja levyseppähitsaajaks tuli tossa kesän alussa valmistuttua :)
Juussoo
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Elo 2011 00:35

Re: doch viritys

Viesti Kirjoittaja Juussoo »

Sopisko sierran 2.0 Dohc Efi koneeseen uudempien rs2000 kannet tai scorpion 2.0 kansi? Eikös molemmissa ole imu ja pakosarja samoilla puolilla? Mites sitten, saisko millään leimattua tollasella kannella, riesa on vähäpäästönen mutta jos päästöt sais alhasiks niin jääköhän katsastusmieheltä parempi kansi huomaamatta vai tarviiko pitää sierra vaan jäärata rässinä 8) Mitään vtt päästömittauksia en ole teettämässä, pitää sitten vanhempi riesa hankkia jostain :wink:

Mitkä kannet sopis siis suoraan tohon dokkilaiseen? Jos tuo 8v kansi nyt pamahtaa niin jostain 16v tilalle :wink:
Vastaa Viestiin