Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Kyseessä -85 2.0 ohc sierra.
Kuumalla koneella autoa joutuu hetken sahata että käynnistyy, Mutta jos sammuttaa auton ja heti starttaa uudelleen lähtee heti käynttin. Eli kun hetken antaa auton lämpösellä koneella seistä ja koittaa starttaa niin joutuu tovin sahata. Kylmänä lähtee heti käyntiin. Välillä kuumalla koneella autossa myös jälkikäyntiä. Mistähän tämä mahtaisia johtua? Autossa uudet tulpat, pyöriä, virranjakajan kansi,tulpan johdot, puolan johto,ilmansuodatin, Ryyppyläppä otettu kokonaan pois koska vaikutti lämpösen koneen tyhjäkäyntiin. Voikos tuon osan puuttuminen vaikuttaa lämpösenä käyntiin lähtemiseen tai jälkikäyntiin ?
Kuumalla koneella autoa joutuu hetken sahata että käynnistyy, Mutta jos sammuttaa auton ja heti starttaa uudelleen lähtee heti käynttin. Eli kun hetken antaa auton lämpösellä koneella seistä ja koittaa starttaa niin joutuu tovin sahata. Kylmänä lähtee heti käyntiin. Välillä kuumalla koneella autossa myös jälkikäyntiä. Mistähän tämä mahtaisia johtua? Autossa uudet tulpat, pyöriä, virranjakajan kansi,tulpan johdot, puolan johto,ilmansuodatin, Ryyppyläppä otettu kokonaan pois koska vaikutti lämpösen koneen tyhjäkäyntiin. Voikos tuon osan puuttuminen vaikuttaa lämpösenä käyntiin lähtemiseen tai jälkikäyntiin ?
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Täsmälleen sama vika rahikaisellla, samalla koneella... Ootko laittanu mitkä tulpat, itsellä ainakin Boscheilla sekä Championeilla jälkikäy, ja saa lämpöisenä sahata. Sierraanhan suositellaan nykyään NGK AP5FSR tulppia, vaikkaa oppaassa maintaankin Championit.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
bochit siel tais olla. pitää kokeilla noilla toisilla tulpilla.
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Olisko jälkikäyntiin syynä karsta palotilassa ? Jos näin on niin ei muutakun annat sille hieman kenkää.
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
98:a tankkiin ja välillä vähän Masinolia perään ja kenkää tietysti..
, eikös siellä kaasarissa ole se semmonen sähköventtiili, jonka pitäis estää sitä jälkikäyntiä, oisko siitä kiinni...
Olikos se niin sen lämpimänä käynnistämisen kanssa, ettei kaasupolkimeen pitäny mennä koskemaan eikä pahemmin pumppailemaan tai kastuu tulpat herkästi tjtn...
, eikös siellä kaasarissa ole se semmonen sähköventtiili, jonka pitäis estää sitä jälkikäyntiä, oisko siitä kiinni...
Olikos se niin sen lämpimänä käynnistämisen kanssa, ettei kaasupolkimeen pitäny mennä koskemaan eikä pahemmin pumppailemaan tai kastuu tulpat herkästi tjtn...
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Ei tule DGAV:hen yhden ainoaa sähköjohtoa. Näin vanhassa ei vältämättä ole vielä DFTH.tursas kirjoitti:, eikös siellä kaasarissa ole se semmonen sähköventtiili, jonka pitäis estää sitä jälkikäyntiä, oisko siitä kiinni...
Tuo on nimenomaan kylmän koneen kanssa, silloin ryyppy on se käynnistämisapu jolloin poljettaessa tosiaan tulpat vaan kastuu, sen sijaan lämpimänä taas pitää antaa monoa, kun sitä ryyppyä ei voi tuolloin hyödyntää.tursas kirjoitti:Olikos se niin sen lämpimänä käynnistämisen kanssa, ettei kaasupolkimeen pitäny mennä koskemaan eikä pahemmin pumppailemaan tai kastuu tulpat herkästi tjtn...
(omia havaintoja)
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
No, lainaan tässä Sierran omistajan käsikirjaa
Lämpimän bensiinimoottorin käynnistys:
1. Painakaa hitaasti kaasupoljin puoliväliin liikematkastaan, pitäkää tässä asennossa ja kääntäkää virta-avain III-asentoon, ja käynnistäkää moottori.
2. Ellei moottori käy kolmen käynnistys yrityksen jälkeen, odottakaa 10 sekunttia ja toimikaa sitten Liikaa polttoainetta saaneen moottorin käynnistysohjeita noudattaen.
Liikaa polttoainetta saaneen bensiinimoottorin käynnistys:
1. Painakaa kaasupoljin hitaasti lattiaan ja pitäkää tässä asennossa.
2. Kääntäkää virta-avain III-asentoon ja käynnistäkää moottori, vapauttakaa sitten kaasupoljin asteeittain.
3. Ellei moottori käynnisty, toimikaa sitten lämpimän moottorin käynnistysohjeita noudattaen.
Toihan on tommosta liturgiaa, jota kukaan ei ikinä mieti, eikä ohjetta lue, miksi se noin menee, eikä käytännössä noudata vaan kaikki menee ihan perstuntumalla, siis jos kaikki menee ja on ookoo..., mutta niinkun on joskus mietitty, niin miten se käynnistys menee, jos on pakkasta reippaasti ja konetta on piuhassa kuitenkin muutama tunti lämmitetty... 8)
Lämpimän bensiinimoottorin käynnistys:
1. Painakaa hitaasti kaasupoljin puoliväliin liikematkastaan, pitäkää tässä asennossa ja kääntäkää virta-avain III-asentoon, ja käynnistäkää moottori.
2. Ellei moottori käy kolmen käynnistys yrityksen jälkeen, odottakaa 10 sekunttia ja toimikaa sitten Liikaa polttoainetta saaneen moottorin käynnistysohjeita noudattaen.
Liikaa polttoainetta saaneen bensiinimoottorin käynnistys:
1. Painakaa kaasupoljin hitaasti lattiaan ja pitäkää tässä asennossa.
2. Kääntäkää virta-avain III-asentoon ja käynnistäkää moottori, vapauttakaa sitten kaasupoljin asteeittain.
3. Ellei moottori käynnisty, toimikaa sitten lämpimän moottorin käynnistysohjeita noudattaen.
Toihan on tommosta liturgiaa, jota kukaan ei ikinä mieti, eikä ohjetta lue, miksi se noin menee, eikä käytännössä noudata vaan kaikki menee ihan perstuntumalla, siis jos kaikki menee ja on ookoo..., mutta niinkun on joskus mietitty, niin miten se käynnistys menee, jos on pakkasta reippaasti ja konetta on piuhassa kuitenkin muutama tunti lämmitetty... 8)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Ihan sama painaaki lämpösellä koneella kaasua vai ei silti lähee heikosti käyntiin, Kyllä se aina käyntii lähtee mutta joutuu tovin sahata. Voisko se sit johtuu niistä karstoista tai tulpista. Kyllä sitä autoa on aika huolella poljettu mutta 98:a ja masinolii en oo käyttäny ollenkaan. Kyllä tuohon kaasariin sähköjohtoja menee. Mikähän tossa mahtaa olla se jälkikäynnin ehkäsy hässäkkä sit ?tursas kirjoitti:98:a tankkiin ja välillä vähän Masinolia perään ja kenkää tietysti..
, eikös siellä kaasarissa ole se semmonen sähköventtiili, jonka pitäis estää sitä jälkikäyntiä, oisko siitä kiinni...
Olikos se niin sen lämpimänä käynnistämisen kanssa, ettei kaasupolkimeen pitäny mennä koskemaan eikä pahemmin pumppailemaan tai kastuu tulpat herkästi tjtn...
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Testaa nyt ensin ajella 98:lla ja jos parilla kympillä tankkaa, niin puoli litraa Masinolia joukkoon vaikuttaako se jälkikäyntiin.
Sitten voit ottaa yhen tulpan irti ja kattoa onko ne kovin nokiset/mustat. Pakokaasutestiä ja säätöä.
Kannattaa hakea se Sierran korjauskirja kirjastosta, sieltä ne kaasarit ja osat löytyy. Vantaalla näyttäis olevan kolmessa kirjastossa hyllyssä. Lumon kirja on mun entinen.
http://www.helmet.fi/search~S9*fin?/tFo ... s&2%2C%2C2
Sitten voit ottaa yhen tulpan irti ja kattoa onko ne kovin nokiset/mustat. Pakokaasutestiä ja säätöä.
Kannattaa hakea se Sierran korjauskirja kirjastosta, sieltä ne kaasarit ja osat löytyy. Vantaalla näyttäis olevan kolmessa kirjastossa hyllyssä. Lumon kirja on mun entinen.
http://www.helmet.fi/search~S9*fin?/tFo ... s&2%2C%2C2
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 08 Maalis 2010 16:22
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Syynä on höyrylukko,kaasutinmoottoreiden ominaisuus.
Sierra 2.0 cl Tomaatti 5D
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Mikä höyrylukko ?m4.hanninen kirjoitti:Syynä on höyrylukko,kaasutinmoottoreiden ominaisuus.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Kannattaa käyttää Sierrassa bensan seassa venttiilinsuoja-ainetta ellei konetta (venttiilejä) muutettu käymään lyijyttömällä. Itse aikoinaan Sierralla ajellessa huomasin, että jälkikäyntiä ilmeni eniten kun ajoi pelkällä 95:lla. Kun tankkasi 98:a ja lisäsi lisäainetta kävi kone kuin kello. Ei ongelmia. Jälkikäynti voi tietty myös johtua karstasta.
Lämpimänä sahaaminen oli ihan normaalia, tosin ei sitä tarvinnut ikuisuuksia pyörittää.
Lämpimänä sahaaminen oli ihan normaalia, tosin ei sitä tarvinnut ikuisuuksia pyörittää.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Focus_2.0 kirjoitti:Kannattaa käyttää Sierrassa bensan seassa venttiilinsuoja-ainetta ellei konetta (venttiilejä) muutettu käymään lyijyttömällä. Itse aikoinaan Sierralla ajellessa huomasin, että jälkikäyntiä ilmeni eniten kun ajoi pelkällä 95:lla. Kun tankkasi 98:a ja lisäsi lisäainetta kävi kone kuin kello. Ei ongelmia. Jälkikäynti voi tietty myös johtua karstasta.
Lämpimänä sahaaminen oli ihan normaalia, tosin ei sitä tarvinnut ikuisuuksia pyörittää.
Näin myös omassa entisessä sierrassa, auton oston jälkeen tankkasin ekan kerran 95 bensiinillä ja jälkikäynti oli sietämätöntä, seuraavalla kerralla tankkasin 98:a ja kone toimi normaalisti sen jälkeen. Kolme vuotta auto toimi hyvin pelkällä 98:lla, mutta sitten auto alkoi vähitellen vaatia myös lisäaineen ja lopulta jopa vähän sateisella kesäilmallakin, siinä vaiheessa auto lähti myyntiin.
Entiset kuljettimet: ford sierra, bmw e21 315, bmw e30 316, bmw e36 316i, bmw e36 325i, ford escort mk5, mercedes 200d x 2
Nykyiset: bmw e39 528i, mercedes-benz 200d, ford mondeo 1.8td
Nykyiset: bmw e39 528i, mercedes-benz 200d, ford mondeo 1.8td
- riesa-reising
- Viestit: 299
- Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
- Paikkakunta: Lahti - Chicago
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Mites ku ruiskuversio on huono käynnistyy lämpösenä. Kylmänä lähtee joka kerta heti ja taas lämpinä joutuu sahaa. Joku anturi häikkä? Ei sinänsä haittaa mutta ärsyttävä pikku ominaisuus kuitenkin
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Saattaa olla sytkäpuolen häiriö, katsottu on tientenkin tulpat, johdot, v-jakaja jne.riesa-reising kirjoitti:Mites ku ruiskuversio on huono käynnistyy lämpösenä. Kylmänä lähtee joka kerta heti ja taas lämpinä joutuu sahaa. Joku anturi häikkä? Ei sinänsä haittaa mutta ärsyttävä pikku ominaisuus kuitenkin
Niin onko autossa muuten käyntiongelmia lämpöisenä, käy taseisti eikä nikottele? Ja kuinka lämpimänä auto käy viisarin asteikolla? Itsellä kun kävi puolta väliä, niin ampui usein imusarjaan, jälkikävi, ja sai sahata lämpimänä (ei ilmeisesti oohooseet tykkää käydä tuota lämpöä). Jos tuon tyylisiä oireita, saattaa vikana olla laihaseos = imuvuotoja. Imusarjantiivisteen vaihto voi silloin olla avuksi. Ei sekään ikuinen ole.
PS. Jos päädyt tiivarin vaihtoon, niin sitten reilusti RTV:tä joka aukon ympärille. muuten vuotaa yhtä paljon kuin vanha.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Mullaki ohc taunus 95 oktaanisella tahtoo käydä jälkikäyntiä, mutta 98okt ei. Lähtee kyllä käyntiin ku palmun alta säällä ku säällä. Tyhjäkäynti ei taas ole kovin tasaista, hyppii 1000-1100 välillä ja välillä vaimeasti suhauttelee putkeen.
OT: Mille kierroksille mulla kannattaa säätää kierrosten rajotin ku huipputeho tais olla 5200rpm?
OT: Mille kierroksille mulla kannattaa säätää kierrosten rajotin ku huipputeho tais olla 5200rpm?
- riesa-reising
- Viestit: 299
- Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
- Paikkakunta: Lahti - Chicago
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Johdot ja jakaja vaihdettu kesällä..Tulpat näyttäs olevan ihan reilas, hyvä kipinä. Lämmöt on ollu ihan puolenvälin ja vähän yläpuolella ajossa. Muutenhan tuo käy ihan täydellisesti jne. mut ei se koskaan ekalla käyntii lähe lämpösenä Tai siis ilman sahaamista. Mullahan tuota jälkikäyntiä ei kyllä ole siis. Pitääp varmaa tilailla laajakaistaa ni näkee seokset sitte..
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
riesa-reising kirjoitti:Mites ku ruiskuversio on huono käynnistyy lämpösenä. Kylmänä lähtee joka kerta heti ja taas lämpinä joutuu sahaa. Joku anturi häikkä? Ei sinänsä haittaa mutta ärsyttävä pikku ominaisuus kuitenkin
Mulla ohc is sierrassa sama.. Tyhjäkäyntikin vähän seilaa! Eilen kävin ottaa päästölaput mielenkiinnosta ja lähestyvää leimaa varten:
co 2.26%
co cor 2.30%
hc 206 ppm
co2 12.5%
o2 1.69%
lambda 1.003
rpm 804
Rikkaalla ainakin mutta jos joku keksii jotain missä vika voi olla niin voi sanoa. Leimalle noi pitäs kuitenkin kuulemma kelvata.
Sytytyksen perus osat vaihdettu ja kansiremontti tehty kesällä sisältäen uuden vakio nokan.
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Mutuilua ja arvailua, mutta eikös sillä ruiskulla ollu oma lämpöanturi jossain? Jospa siinä vikaa.tonis kirjoitti:
Mulla ohc is sierrassa sama.. Tyhjäkäyntikin vähän seilaa! Eilen kävin ottaa päästölaput mielenkiinnosta ja lähestyvää leimaa varten:
co 2.26%
co cor 2.30%
hc 206 ppm
co2 12.5%
o2 1.69%
lambda 1.003
rpm 804
Rikkaalla ainakin mutta jos joku keksii jotain missä vika voi olla niin voi sanoa. Leimalle noi pitäs kuitenkin kuulemma kelvata.
Sytytyksen perus osat vaihdettu ja kansiremontti tehty kesällä sisältäen uuden vakio nokan.
Lähinnä sellaisten moottoreiden ominaisuus joissa ei ole paluulinjaa, mutta ei tämä silti mahdottomuus ole, varsinkaan jos bakeliittieristeet on kaasarista ja/tai pumpusta kadonnu.m4.hanninen kirjoitti:Syynä on höyrylukko,kaasutinmoottoreiden ominaisuus.
Dfth kaasarillisessa sierrassa se pömpeli pumpun ja kaasarin välissä josta lähtee paluulinjan letku on juurikin höyrylukon estäjä. Dgav kaasarillisessa ei sitä taida vielä olla?
Höyrylukko voi tulla kun moottorin sammuttaa eikä ilmavirta enää jäähdytä kaasaria eikä bensa"virta" pumppua ja bensa alkaa höyrystyä muodostaen ilmalukkoja.
Omasta mielesta paras konsti käynnistää kuuma kaasari foortti on painaa hitaasti kaasua pohjaa kohden samalla kun starttaa. Ruisku vehkeet saa helposti liikaa jos sattuukin kaasuun startatessa.
Karstat saa nätisti pois kun antaa kaasua ja samalla suihkii suihkepullolla vettä kaasarinkurkkuun
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 11 Tammi 2009 17:39
- Paikkakunta: Hollola
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Omasta sähkökaasari ohc:sta lähti tyhjäkäynti ongelmat vaihtamalla abc asema toisiin kuten shell, neste ja st1. ysivitosta siis laitoin tankkiin.
ja myös tuli myöhemmi itselläkin tuo lämpimän koneen käynnistys (jos hieman kerenny jäähtyy) ongelmat ja joutu työntääkki käyntii välillä.
syynähän sitte löyty rikkinäiset öljyrenkaat.
ja myös tuli myöhemmi itselläkin tuo lämpimän koneen käynnistys (jos hieman kerenny jäähtyy) ongelmat ja joutu työntääkki käyntii välillä.
syynähän sitte löyty rikkinäiset öljyrenkaat.
Sierra 2.0 OHC TIC projekti
- ReiluReiska
- Viestit: 530
- Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
- Paikkakunta: HelsingStad :)
- Viesti:
Re: Sierra käynnistyy huonosti lämpöisenä (jälkikäyntiä)
Tuli muistoja mieleeni 18 vuoden takaa. Silloin minulla oli vanhakoppa escortti ja siinä oli samaa ongelmaa. Ryyppyä ei tarvinnut koskaan (kesällä) käyttää ja lähti aina heti laakista käyntiin kylmänä. Lämpimää konetta sai sahata jos useamman minuutin auto oli parkissa. Syynä oli, että joku oli vaihtanut tehokkaamman kaasarin ja se hieman vuoti yli polttoainetta. Eli moottori sai hieman liikaa polttoainetta ja kesti hieman startatessa, että kone "tuulettuu". Välillä akku simahti pitkästä startista ja hävetti työntää käyntiin tyttöjen katsoessa, mutta silloinkin kavereiden kanssa huudettiin:"Tää on kato urheiluauto, tätä saa työntää!" )