Tyhjäkäynti

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Susanna
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Huhti 2005 16:21
Paikkakunta: Tampere

Tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Susanna »

Eli tämmönen onkelma..
Koneen ollessa kylmä tyhjäkäynti aaltoilee 500-1200 rpm välillä ja alimmilla kierroksilla moottori yrittää sammua mutta yhtäkkiä kierrokset nousee taas reilusti yli 1000 rpm. Jos koskee kaasuun niin auto sammuu hetken päästä, joten on parempi odottaa muutama minuutti ennenkuin lähtee liikkeelle. Mitä lämpimämpi ilma ulkona niin sitä huonommin auto käy kylmänä. Koneen ollessa lämmin tyhjäkäynti ok.
Missähän vois olla vika?
Escort 1.8 GT -96
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

voiskohan olla sullakin tuosta johtuva vika ? klik
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tai kokeile irroittaa motin lämpötila-anturin johtoliitin, on kait kannen päällä öljykorkin lähellä.
aluvanne
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Touko 2005 19:00

Viesti Kirjoittaja aluvanne »

Mulla muuten nuo aivan samat oireet...huoltomies vahvasti väittää,että tyhjäkäyntiventtiilissä vika.joten se mennee lähiaikoina vaihtoon.Kallis osa,joten toivotaan,että auttaa.
aluvanne
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Touko 2005 19:00

Viesti Kirjoittaja aluvanne »

Tyhjäkäyntivena meni siis vaihtoon.Käynti rauhoittui kyllä,mutta se vika jäi,että kylmänä täytyy alkuun varoa kaasun kanssa ettei sammahda...
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

aluvanne kirjoitti:Tyhjäkäyntivena meni siis vaihtoon.Käynti rauhoittui kyllä,mutta se vika jäi,että kylmänä täytyy alkuun varoa kaasun kanssa ettei sammahda...
MAF?
marzu
Viestit: 30
Liittynyt: 28 Heinä 2005 22:06
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja marzu »

Mullakin vaivaa escorttia jokin. Nykimistä ei ilmene, paitsi tosi harvoin kun kunnolla kiihdyttää niin kerran nykösee, mutta ongelma on siinä että kun tulee risteykseen tai muuten vaan painaa kytkimen pohjaan niin auto meinaa sammua tai sit sammuu, jos ei sammu niin tyhjäkäynti seilaa melkein sammumispisteestä johonkin 1500kierrokseen, pirun inhottava vaan ajaa kun saa kytkin pohjassa painaa kaasua ettei sammus ja samal pitäs viel jarruttaa, jalat loppuu kesken :) Vienkö suosiol fordille vai mitä, luin kaik noi mitä haulla löysin ja en tiedä sit mitä vaihtas. Auto siis 1.8i GT 1997 niin ja öljyn syöntikin on ollut aikamoista, ja tänään sit alko työntämään putkesta sinistä savua, voi ei.... Lämmöt nousee välillä siihen normal sanan a-kirjaimeen asti, paikallaan kun on, ajossa sit laskee :(
Ford Escort 1.8i GT 1997
ex - Mazda 323f 1.6i 1990
ex - Honda Civic 1.6i 1988
ex - Honda Civic 1.4 1988
ex - Honda Accord 2.0 ex 1988
zak69
Viestit: 175
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:09
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja zak69 »

Katsokaas suosiolla uudet tulpat ja johdot, aika yleinen syy ja jostain kumman syystä aina nelosen menee mykäksi tai pätkii.
1.8 Mondeo Ghia Stw -03
E34 520IA -89/90
Vastaa Viestiin