Kannaattaako ostaa sierraa?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
hynkkeli
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Huhti 2005 16:16

Viesti Kirjoittaja hynkkeli »

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=270995

Tämmöistä. Onkohan joku oma patentti?
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Joku oma patentti taitaa olla.
Tehokkain 2,0 sierra on ollut 125hp jos cossua ei lasketa.
XR4i:ssä on 150hp, mutta se on 2,8 kutonen
hynkkeli
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Huhti 2005 16:16

Viesti Kirjoittaja hynkkeli »

Vai niin, tommoista ei sitten vissiin paljon ostella :)
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Villi veikkaus, että kone olis otettu RS2000 escortin keulalta... ?!
hynkkeli
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Huhti 2005 16:16

Viesti Kirjoittaja hynkkeli »

Eikös nämä olleet juuri niitä moottoreita, joiden varaosat olivat kiven alla?

Vissiin kansia ei juuri löydä ym.?
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

hynkkeli kirjoitti:Eikös nämä olleet juuri niitä moottoreita, joiden varaosat olivat kiven alla?

Vissiin kansia ei juuri löydä ym.?
ai RS2000??
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

hmm... Sierra RS :lol: heh. Niin no on kai se periaatteessa on RS jos siinä on rs korisarja... siinä se ero sit olikin. Normi cl tms. se auto kuitenkin on. :D

Mutta mites sitte kun olen joskus kuullut puhuttavan jopa Sierra GT:stä? Nonsense??
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Eemeli kirjoitti:
Mutta mites sitte kun olen joskus kuullut puhuttavan jopa Sierra GT:stä? Nonsense??
Taitaa olla samajuttu, eli joku korisarja hässäkkä normi sierrassa.
hynkkeli
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Huhti 2005 16:16

Viesti Kirjoittaja hynkkeli »

ZyaS kirjoitti: ai RS2000??
Niin, olenko pahastikin erehtynyt?
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Kyllä niihin osia saa, eikä ne sen kalliimpia oo.
HarzaTheMan
Viestit: 6
Liittynyt: 16 Touko 2005 20:07

Viesti Kirjoittaja HarzaTheMan »

Onko 1.6 ruiskut minkälaisia vehkeitä? Kestääkö ne ja jaksaako sellanen kone liikuttaa Sierraa mitenkään? Onko kulutuslukemista kellään havaintoa?

Sierra kiinnostaisi mahdollisesti ja oon sellasia katellu. DOHC ois mahdollisesti hyvä, mutta tuntuu monissa kansi temppuilevan. IS voisi OHC:lla ja ruiskulla olla myös eräs vaihtoehto... :roll:
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

is = on ruisku. :wink:

itse jos sierraa olisin valitsemassa niin ruisku 2.0 ja sitten vielä mieluummin tosiian is-malli eroahan tavaliseen ruiskuun verrattuna tais olla sisustassa ja oisko ollu alustassa. ja valinnais varusteena uutena ollut lukkoperä? :?
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
JanneP
Viestit: 13
Liittynyt: 03 Touko 2005 09:22
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JanneP »

Itselläni oli -89 2 litran kaasaridohc ja matkalla kulutus oli 6.5l/100km sellaista 110-120km/h keskinopeutta ajaen, kaupungissa meni noin 8l/100km, jääradalla sain kulutuksen nousemaan jopa 9l/100km tasolle
Ostin auton kun koneella oli 220tkm mittarissa ja auto meni varkaiden seurauksena lunastukseen 370tkm kohdalla, 3½ vuotta tuli autolla ajettua joten kulutustakin ehti seurailemaan "jokusen" tankillisen verran :)

Auton koneelle ei tarvinnut tehdä muuta tuona aikana kuin vaihtaa öljyt ja suodattimet. Kansiremontti oli tehty edellisellä omistajalla. 220tkm kohdalla minä asensin lohkolämppärin.

195/60/14 ja 205/60/14 kesärengassetit ja 165/80/13 talvirengasseteteillä ajelin.

Sierrasta ei ole juurikaan huonoja muistoja, kostealla kelillä oli käynnistysongelmia, mutta 30 asteen pakkasellakin lähti kuin "lähes" palmunalta :) Tuli hinattua monta kohtalotoveria tienpäältä pois tuolla vanhalla palvelijalla, kilometrejä olisi ollut vielä paljon edessä, mutta auto lähti varkaille tuossa viikko ennen vappua.
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Sehän on ihan normaalia et sierra käy kostealla kelillä kylmänä miten sattuu, välillä jopa kahdella.

Tulipa tuossa itsekkin haalittua yksi Sierra lisää tuohon pihan komistukseksi. Nimittäin -87/89 2.0IS. Piti ostaa joku käyttö hoppa et saa alkaa työstää tuota farmaria. Kaveri alko kauppailee Sierraansa aika kohtuu hintaan joten ostin pois. :wink: Tekemistähän siinä oli ja paljon kuten esim. keulasta hammastanko väljä, alapallot väljät, takana ei jarruja yms. Mutta ihan tyytyväinen siltikin olen ku aattelee et kohtuu hintaan sain ja auto on tekniikaltaan -87 2.0IS(ajettu täyden remontin jälkeen n.13tkm) ja koriltaan -89 Cosworth, elikkäs korinvaihto.

Huomenna pitäs käydä kokeileen katsastaa... saas nähdä.

Pitää laittaa kuvaa tuonne alle kunhan ehtii.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Juippa
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa »

GT Sierrat oli vissiin is malleja muissa maissa, koneena 2.3l pinto ahtimella. Tehoja jotain 163 muistaakseni. Kutsuttiin jenkeissä merkureiksi. Tieto löytyy tarkasti kirjasta: Ford Sierras The Sporting Ford Collector's Guide Vol.4 Löytyy esim alfamerin hyllyltä.
Mk2 esco rojektina...
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Juippa kirjoitti:GT Sierrat oli vissiin is malleja muissa maissa, koneena 2.3l pinto ahtimella. Tehoja jotain 163 muistaakseni. Kutsuttiin jenkeissä merkureiksi. Tieto löytyy tarkasti kirjasta: Ford Sierras The Sporting Ford Collector's Guide Vol.4 Löytyy esim alfamerin hyllyltä.
Taitaa olla tos GT:s(siis muualla maailmassa) juurikin se 2.3TIC ohc joka löytyy myös poliisi Transiteista? Eli perus 2.3IS ohc poikkeuksena vaan 3mm matalemmat männät, lisänä tiete sitte ahdin hilppeet.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Juippa
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa »

Juu, joku sano et jossain mustangeissa olis sama kone? Tieädä häntä... :roll:
Mk2 esco rojektina...
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Juippa kirjoitti:Juu, joku sano et jossain mustangeissa olis sama kone? Tieädä häntä... :roll:
niinhän se taitaa olla.
rainbow6
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Elo 2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rainbow6 »

lalli69 kirjoitti: Joo, kyllä jotain on nyt hajalla. :lol:
Mulla 2.0 OHC kaasari ja alipainesäätimen kalvo rikki, kaveri sanoi että nostaa kulutusta n. 20 %...! Pitäneekö paikkaansa?! No, maantieajossa melko maltilliset noi kulutuslukemat 90-100 vauhdissa. Väittäisin että alle kymppiä reilusti.
Takavedon taikaa...!
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

rainbow6 kirjoitti: Mulla 2.0 OHC kaasari ja alipainesäätimen kalvo rikki, kaveri sanoi että nostaa kulutusta n. 20 %...! Pitäneekö paikkaansa?! No, maantieajossa melko maltilliset noi kulutuslukemat 90-100 vauhdissa. Väittäisin että alle kymppiä reilusti.
mulla menee biokaasulla.
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

Juippa kirjoitti:Juu, joku sano et jossain mustangeissa olis sama kone? Tieädä häntä... :roll:
Ainakin 80-lukulaisissa Pinto Mustangeissa. Mustangin "mopoimmat" mallivuodet... :roll: Onneksi nykyinen 2005 Musse on täyskokoisella koneella! 8)
d0hc
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Huhti 2005 21:47

Viesti Kirjoittaja d0hc »

Ostanko, ukkon työkaverilla ois myynnissä..

'86 Sierra 2.0i Ghia(?)
Ajettu 380tkm, koneremontti tehty, ruostetta vain takakontin reunassa, muutama pilkku konepellissä. Pyytää 500e..saakohan tuosta omansa pois jos vaikka ensi keväänä myisi pois? talviautona ois tod. kiva..uskallanko ostaa, pitääkö pelätä jotain remontteja?

Siinä siis ohjaustehostin, sähkölasit, kattoluukku
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

kyllä ite ainakin ostaisin jos vaan olis mania.
ei sieltä mitään junia t...
d0hc
Viestit: 11
Liittynyt: 20 Huhti 2005 21:47

Viesti Kirjoittaja d0hc »

janzamar kirjoitti:kyllä ite ainakin ostaisin jos vaan olis mania.
Jeps..millasia ajettavia nuo muuten on ja mitä tuo ghia meinaa? ei oo kokemusta yhdestäkään, moni vain sanonut että talvella aika paska..mutta perusteluja ei ole kuulunut?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ajettavuus riippuu kunnosta niin paljon.
mutta onhan nuo takatuupparit aina sellaisia että
perä lähtee helposti alta,ja jää tasaisellakin hangella jumiin,ghia nyt on vaan varustelutasoa..
paremmasta päästä.
mutta renkaat ja alusta jos on kunnossa niin mikäs siinä,ite tykkään takatuupparilla ajella vaikka etuveto kai on vähän helpompi olevinaan.
ei sieltä mitään junia t...
Vastaa Viestiin