Kannaattaako ostaa sierraa?
hmm... Sierra RS heh. Niin no on kai se periaatteessa on RS jos siinä on rs korisarja... siinä se ero sit olikin. Normi cl tms. se auto kuitenkin on.
Mutta mites sitte kun olen joskus kuullut puhuttavan jopa Sierra GT:stä? Nonsense??
Mutta mites sitte kun olen joskus kuullut puhuttavan jopa Sierra GT:stä? Nonsense??
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Touko 2005 20:07
Onko 1.6 ruiskut minkälaisia vehkeitä? Kestääkö ne ja jaksaako sellanen kone liikuttaa Sierraa mitenkään? Onko kulutuslukemista kellään havaintoa?
Sierra kiinnostaisi mahdollisesti ja oon sellasia katellu. DOHC ois mahdollisesti hyvä, mutta tuntuu monissa kansi temppuilevan. IS voisi OHC:lla ja ruiskulla olla myös eräs vaihtoehto...
Sierra kiinnostaisi mahdollisesti ja oon sellasia katellu. DOHC ois mahdollisesti hyvä, mutta tuntuu monissa kansi temppuilevan. IS voisi OHC:lla ja ruiskulla olla myös eräs vaihtoehto...
Itselläni oli -89 2 litran kaasaridohc ja matkalla kulutus oli 6.5l/100km sellaista 110-120km/h keskinopeutta ajaen, kaupungissa meni noin 8l/100km, jääradalla sain kulutuksen nousemaan jopa 9l/100km tasolle
Ostin auton kun koneella oli 220tkm mittarissa ja auto meni varkaiden seurauksena lunastukseen 370tkm kohdalla, 3½ vuotta tuli autolla ajettua joten kulutustakin ehti seurailemaan "jokusen" tankillisen verran
Auton koneelle ei tarvinnut tehdä muuta tuona aikana kuin vaihtaa öljyt ja suodattimet. Kansiremontti oli tehty edellisellä omistajalla. 220tkm kohdalla minä asensin lohkolämppärin.
195/60/14 ja 205/60/14 kesärengassetit ja 165/80/13 talvirengasseteteillä ajelin.
Sierrasta ei ole juurikaan huonoja muistoja, kostealla kelillä oli käynnistysongelmia, mutta 30 asteen pakkasellakin lähti kuin "lähes" palmunalta Tuli hinattua monta kohtalotoveria tienpäältä pois tuolla vanhalla palvelijalla, kilometrejä olisi ollut vielä paljon edessä, mutta auto lähti varkaille tuossa viikko ennen vappua.
Ostin auton kun koneella oli 220tkm mittarissa ja auto meni varkaiden seurauksena lunastukseen 370tkm kohdalla, 3½ vuotta tuli autolla ajettua joten kulutustakin ehti seurailemaan "jokusen" tankillisen verran
Auton koneelle ei tarvinnut tehdä muuta tuona aikana kuin vaihtaa öljyt ja suodattimet. Kansiremontti oli tehty edellisellä omistajalla. 220tkm kohdalla minä asensin lohkolämppärin.
195/60/14 ja 205/60/14 kesärengassetit ja 165/80/13 talvirengasseteteillä ajelin.
Sierrasta ei ole juurikaan huonoja muistoja, kostealla kelillä oli käynnistysongelmia, mutta 30 asteen pakkasellakin lähti kuin "lähes" palmunalta Tuli hinattua monta kohtalotoveria tienpäältä pois tuolla vanhalla palvelijalla, kilometrejä olisi ollut vielä paljon edessä, mutta auto lähti varkaille tuossa viikko ennen vappua.
Sehän on ihan normaalia et sierra käy kostealla kelillä kylmänä miten sattuu, välillä jopa kahdella.
Tulipa tuossa itsekkin haalittua yksi Sierra lisää tuohon pihan komistukseksi. Nimittäin -87/89 2.0IS. Piti ostaa joku käyttö hoppa et saa alkaa työstää tuota farmaria. Kaveri alko kauppailee Sierraansa aika kohtuu hintaan joten ostin pois. Tekemistähän siinä oli ja paljon kuten esim. keulasta hammastanko väljä, alapallot väljät, takana ei jarruja yms. Mutta ihan tyytyväinen siltikin olen ku aattelee et kohtuu hintaan sain ja auto on tekniikaltaan -87 2.0IS(ajettu täyden remontin jälkeen n.13tkm) ja koriltaan -89 Cosworth, elikkäs korinvaihto.
Huomenna pitäs käydä kokeileen katsastaa... saas nähdä.
Pitää laittaa kuvaa tuonne alle kunhan ehtii.
Tulipa tuossa itsekkin haalittua yksi Sierra lisää tuohon pihan komistukseksi. Nimittäin -87/89 2.0IS. Piti ostaa joku käyttö hoppa et saa alkaa työstää tuota farmaria. Kaveri alko kauppailee Sierraansa aika kohtuu hintaan joten ostin pois. Tekemistähän siinä oli ja paljon kuten esim. keulasta hammastanko väljä, alapallot väljät, takana ei jarruja yms. Mutta ihan tyytyväinen siltikin olen ku aattelee et kohtuu hintaan sain ja auto on tekniikaltaan -87 2.0IS(ajettu täyden remontin jälkeen n.13tkm) ja koriltaan -89 Cosworth, elikkäs korinvaihto.
Huomenna pitäs käydä kokeileen katsastaa... saas nähdä.
Pitää laittaa kuvaa tuonne alle kunhan ehtii.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Taitaa olla tos GT:s(siis muualla maailmassa) juurikin se 2.3TIC ohc joka löytyy myös poliisi Transiteista? Eli perus 2.3IS ohc poikkeuksena vaan 3mm matalemmat männät, lisänä tiete sitte ahdin hilppeet.Juippa kirjoitti:GT Sierrat oli vissiin is malleja muissa maissa, koneena 2.3l pinto ahtimella. Tehoja jotain 163 muistaakseni. Kutsuttiin jenkeissä merkureiksi. Tieto löytyy tarkasti kirjasta: Ford Sierras The Sporting Ford Collector's Guide Vol.4 Löytyy esim alfamerin hyllyltä.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Mulla 2.0 OHC kaasari ja alipainesäätimen kalvo rikki, kaveri sanoi että nostaa kulutusta n. 20 %...! Pitäneekö paikkaansa?! No, maantieajossa melko maltilliset noi kulutuslukemat 90-100 vauhdissa. Väittäisin että alle kymppiä reilusti.lalli69 kirjoitti: Joo, kyllä jotain on nyt hajalla.
Takavedon taikaa...!
Ostanko, ukkon työkaverilla ois myynnissä..
'86 Sierra 2.0i Ghia(?)
Ajettu 380tkm, koneremontti tehty, ruostetta vain takakontin reunassa, muutama pilkku konepellissä. Pyytää 500e..saakohan tuosta omansa pois jos vaikka ensi keväänä myisi pois? talviautona ois tod. kiva..uskallanko ostaa, pitääkö pelätä jotain remontteja?
Siinä siis ohjaustehostin, sähkölasit, kattoluukku
'86 Sierra 2.0i Ghia(?)
Ajettu 380tkm, koneremontti tehty, ruostetta vain takakontin reunassa, muutama pilkku konepellissä. Pyytää 500e..saakohan tuosta omansa pois jos vaikka ensi keväänä myisi pois? talviautona ois tod. kiva..uskallanko ostaa, pitääkö pelätä jotain remontteja?
Siinä siis ohjaustehostin, sähkölasit, kattoluukku
ajettavuus riippuu kunnosta niin paljon.
mutta onhan nuo takatuupparit aina sellaisia että
perä lähtee helposti alta,ja jää tasaisellakin hangella jumiin,ghia nyt on vaan varustelutasoa..
paremmasta päästä.
mutta renkaat ja alusta jos on kunnossa niin mikäs siinä,ite tykkään takatuupparilla ajella vaikka etuveto kai on vähän helpompi olevinaan.
mutta onhan nuo takatuupparit aina sellaisia että
perä lähtee helposti alta,ja jää tasaisellakin hangella jumiin,ghia nyt on vaan varustelutasoa..
paremmasta päästä.
mutta renkaat ja alusta jos on kunnossa niin mikäs siinä,ite tykkään takatuupparilla ajella vaikka etuveto kai on vähän helpompi olevinaan.
ei sieltä mitään junia t...