Mondeo V6 ja missä vika?
Mondeo V6 ja missä vika?
Nyt se vasta tempun teki. Eilen sain vaihettua termarin ja vesipumpun. 40km ajelin, aluksi kaupunki vauhilla tarkkaillen ettei lämmöt nouse. Sitte maantiellä kokeilemaan myös vähä rivakammin. Kaikki toimi just niinkuin piti.
Tänään sitte olin aamulla lähdössä töihin, niin startti ei inahtanutkaan. Kaikki valot ja puhaltimet pistin pois päältä ja kokeilin uudestaan eikä mitään. Vein akun talliin latautumaan päiväksi ja töiden jälkeen pistin kiinni ja kokeilin taas käynnistää. Ei taaskaan inahdustakaan.
Onko kellään mitään havaintoo missä vika voisi olla? Huomenna pitäs päivä ajella työajoja ja pahalta näyttää että ei tainnu mondeo liikahtaa
Alkaa pikku hiljaa mennä hermot kun koko ajan tulee lisää vikoja
Tänään sitte olin aamulla lähdössä töihin, niin startti ei inahtanutkaan. Kaikki valot ja puhaltimet pistin pois päältä ja kokeilin uudestaan eikä mitään. Vein akun talliin latautumaan päiväksi ja töiden jälkeen pistin kiinni ja kokeilin taas käynnistää. Ei taaskaan inahdustakaan.
Onko kellään mitään havaintoo missä vika voisi olla? Huomenna pitäs päivä ajella työajoja ja pahalta näyttää että ei tainnu mondeo liikahtaa
Alkaa pikku hiljaa mennä hermot kun koko ajan tulee lisää vikoja
Volvo V70 -01
Ford Sierra 2.3d
Ford Sierra 2.3d
Lisää tyhmiä kysymyksiä. Eikö solenoidin pitäs olla startin kupeessa. Ja jos oikein olen käsittänyt niin startti on vaihelootan kupeessa näissä automaateissakin? Eli vesipumpun ja lootan lähettyvillä ois starttiki. Nyt vain ei piru vie sattunu silmään yläpuolelta katottuna se ja alapuolelle en pääse ku tuo romu jätti kotipihaan enkä ole kerenny työntämään tallille.
Väännän virtaavaimesta käynnistys asentoon ja sillo kuuluu solenoidin naksaus, mutta se kuuluu vänkärin jalkatilan luota? Eikö sen pitäs kuulua startin luota? Jos ei ole startin solenoidi nii mikä se naksuu sitte vänkärin jalkatilassa?
Voisiko olla niin huonotuuri että lopullisesti menny mondyn orkkis "varashälytin" päälle ja iskeny käynnistyksen eston. Se kun lopetti toimimisen 2 vuotta sitten. Kun pistän virrat päälle nii jostai kuuluu vaimeasti kuin varashälytin tai jokin naksahtaa kaksi kertaa, melkeinpä samaan tahtiin kuin vilkut naksuu. Mutta ääni siis on todella vaimea. Ja sitte erikseen siis kuuluu se naksais vänkärin jalkatilasta joka kuuluu erittäin selvästi.
Tarkoituksena oli että startin heräte johtoon oisin kytkeny suoraa akusta virran ja kattonu onko startissa itessää vika vai herätejohon välissä virta-avaimelle. Mutta missä se startti on kun ei sattunu heti silmään. Pitäs näköjää lähtee purkamaa akkua ja ilmanpuhdistinta tieltä
Väännän virtaavaimesta käynnistys asentoon ja sillo kuuluu solenoidin naksaus, mutta se kuuluu vänkärin jalkatilan luota? Eikö sen pitäs kuulua startin luota? Jos ei ole startin solenoidi nii mikä se naksuu sitte vänkärin jalkatilassa?
Voisiko olla niin huonotuuri että lopullisesti menny mondyn orkkis "varashälytin" päälle ja iskeny käynnistyksen eston. Se kun lopetti toimimisen 2 vuotta sitten. Kun pistän virrat päälle nii jostai kuuluu vaimeasti kuin varashälytin tai jokin naksahtaa kaksi kertaa, melkeinpä samaan tahtiin kuin vilkut naksuu. Mutta ääni siis on todella vaimea. Ja sitte erikseen siis kuuluu se naksais vänkärin jalkatilasta joka kuuluu erittäin selvästi.
Tarkoituksena oli että startin heräte johtoon oisin kytkeny suoraa akusta virran ja kattonu onko startissa itessää vika vai herätejohon välissä virta-avaimelle. Mutta missä se startti on kun ei sattunu heti silmään. Pitäs näköjää lähtee purkamaa akkua ja ilmanpuhdistinta tieltä
Volvo V70 -01
Ford Sierra 2.3d
Ford Sierra 2.3d
jouduitko ottamaan laturin ja irti kun remppasit autoa? Jos olisi herätejohto irti ja syönyt akun tyhjäksi joka puolestaan olis saattanut aiheuttaa käynnistykseneston kytkeytymisen.
Vai alkoko TeRoK:lla mielikuvitus laukkaamaan liian lujaa
no. Latausjännitteen mittaus selvittää sen.
Vai alkoko TeRoK:lla mielikuvitus laukkaamaan liian lujaa
no. Latausjännitteen mittaus selvittää sen.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Ei tarvinnu ottaa muita irti ku akun ja kaikki johot mitkä meni vesipumppuun ja termariin tilan saamiseksi. Mutta ei se ajonesto ole kyl ennenkään kytkeytyny päälle kun akku ollu irti. Auton omistus aikana olen varmaan ottanu akun irti puolisen sataa kertaa. Mutta tuli mieleen että vesipumppua irrotettaessa pääs yhestä letkusta valumaan aika paljo jäähytin nestettä, jos startti siinä alapuolella on lähettyvillä niin aivan varmasti sinne valunu. Kai sen ois pitäny siinä tapauksessa heti olla käynnistymättä? Hyvin se lähti rempan jälkeen käyntii ja seuraavana aamuna vasta oli aivan mykkä. Niin on vieläkin.
Volvo V70 -01
Ford Sierra 2.3d
Ford Sierra 2.3d
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45