Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Pyöreellä kumilätkällä (ulko halkasija n.15mm) jossa reikä keskellä (n.6mm muistaakseni). Laitoin sen liiman kanssa siihen paikalleen ja sit sen kalvohässäkän mikä siinä päällä on niin siihen painamaan sitä kumia paikalleen. Siinä on nipukka mikä siihen kumin reikään menee. Vaikee ehkä nyt käsittää mutta kun purat sen niin hokaat ainakin sitten. Aattelin kaikessa sitä että jos tulee toiminnassa ongelmia ni mitään ei ole rikottu ja voi helposti tehä alkuperäseks jos tarvii.
Ajatus oli että ku jonkun saksan kielen taitosen keksis ni vois sieltä kysellä saisko niitä läppiä ilman imusarjaa.
Ajatus oli että ku jonkun saksan kielen taitosen keksis ni vois sieltä kysellä saisko niitä läppiä ilman imusarjaa.
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Onko kenelläkään kokemuksia siitä, miten läppien poistaminen vaikuttaa automaatti-Mondeon käytökseen? Kilinää kuuluu ja jotakin tuolle olisi tehtävä. Aiheuttaako läppien poisto vikakoodeja (imusarjan alipainehan muuttuu), jkotka haittaisivat katsastusta?
Löytyikö läppiä Saksasta?
-AR
Löytyikö läppiä Saksasta?
-AR
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Sierra2.3-16v kirjoitti:
Mutta asiaan, ainakin tosiaan automaattivaihteinen mondeo tarvii ne läpät toimivina, muuten automaattilaatikko sekoaa. Manuaalista en tiedä. Ja, on noita hajonnut kun akseli on kulunut poikki ja läpät irronneet.. Ei se hyvää tee venttilin välissä muovikaan..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Irrotin imusarjan. Yksi läppä puuttuu, metallinen akseli oli neljässä osassa joista kaksi oli imusarjassa odottamassa pääsyä moottoriin. Venttiileissä ei näkynyt vikoja, mutta metallinkappaleet olisivat varmaankin ajan kanssa saaneet vikoja aikaan.
Aion nyt ottaa läpät hiluineen pois ja tukkia reiät. En jaksa uskoa että auton käytös siitä paljon muuttuu, läpät kun eivät alunperinkään toimineet.
Aivan uskomatonta että imusarja voi olla tuollainen. Varmaankin läpillä on jokin tarkoitus mutta toteutus on aivan susi. Kiitos siitä Fordille, montakohan Mondeon moottoria on hajonnut tuon takia?
Kerron mitä tapahtuu kun imusarja on paikallaan ilman läppiä.
-AR
Aion nyt ottaa läpät hiluineen pois ja tukkia reiät. En jaksa uskoa että auton käytös siitä paljon muuttuu, läpät kun eivät alunperinkään toimineet.
Aivan uskomatonta että imusarja voi olla tuollainen. Varmaankin läpillä on jokin tarkoitus mutta toteutus on aivan susi. Kiitos siitä Fordille, montakohan Mondeon moottoria on hajonnut tuon takia?
Kerron mitä tapahtuu kun imusarja on paikallaan ilman läppiä.
-AR
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Otin läpät pois, tukin reiät ja laitoin paikalleen. Auto toimii niinkuin pitääkin, laatikko vaihtaa hienosti. Läppien poistamista ei huomaa, eli rohkeasti vain läpät akseleineen mäkeen!
Uusi imusarja olisi maksanut Fordilla 270 eur ja siihen päälle uusi "öljynkeräin" ja väliputki, yhteensä 330 eur. Nyt maksoi sikaflex ehkä 30 senttiä ja työaikaa meni noin neljä tuntia.
-AR
Uusi imusarja olisi maksanut Fordilla 270 eur ja siihen päälle uusi "öljynkeräin" ja väliputki, yhteensä 330 eur. Nyt maksoi sikaflex ehkä 30 senttiä ja työaikaa meni noin neljä tuntia.
-AR
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Mielenkiintoinen tieto, että automaatistakin voi poistaa ne läpät. Kyseessä oli siis 2.0 Duratec 4-vaihteisella automaatilla? Entä vuosimalli ja kilometrit?
(omassa -01 2.0-automaatti-Mondeossa on nyt 128 tkm lasissa, toistaiseksi ei ole kuulunut koneesta mitään ylimääräistä, mutta voipi siis ilmeisesti olla että jossain vaiheessa alkaa kuulua)
(omassa -01 2.0-automaatti-Mondeossa on nyt 128 tkm lasissa, toistaiseksi ei ole kuulunut koneesta mitään ylimääräistä, mutta voipi siis ilmeisesti olla että jossain vaiheessa alkaa kuulua)
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Terve
Kyseessä on Mondeo -02 2.0 Duratec STW 4-vaihteisella automaatilla ja ajettu on 175 tkm. Tällä autolla en ole ajanut ehjien läppien kanssa mutta samanlaisella ehjäläppäisellä automaatilla kyllä ja en huomaa minkäänlaista eroa autoissa olipa läpät paikallaan tai ei.
En käy väittämään että läpät olisivat turhat mutta siltä alkaa kyllä tuntua...
-AR
Kyseessä on Mondeo -02 2.0 Duratec STW 4-vaihteisella automaatilla ja ajettu on 175 tkm. Tällä autolla en ole ajanut ehjien läppien kanssa mutta samanlaisella ehjäläppäisellä automaatilla kyllä ja en huomaa minkäänlaista eroa autoissa olipa läpät paikallaan tai ei.
En käy väittämään että läpät olisivat turhat mutta siltä alkaa kyllä tuntua...
-AR
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Mulla ainakin kun läpät eivät toimineet, niin automaatti vaihtoi todella herkästi pienempää matka-ajossa, ennenkuin ylämäki edes alkoi niin haki kolmosta. Nyt kun läpät toiminnassa, niin samoja mäkiä vetää puhtaasti nelosella ylös asti.. Kyllä ne läpät vääntöön vaikuttaa aika paljonkin. Eli veikkaan, että kulutus ainakin nousee 0,5-1 litraa.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Kuinka olette tukkineet ne läppäakselin reijät imusarjasta, jos ootte poistaneet vaan ne läpät sieltä? Ja onko oikeestaan haittaa jos ei tuki muuta kuin ulospäin menevät reiät, ja väleiltä jättää auki- samaa ilmaahan se on kuitenkin siinäkohtaa? Ulospäin menevät toki tukkoon, että ei vetele ilmoja ohi ilmamäärä mittauksen, mutta jos reiät auki vierekkäisistä kanavista niin mitä se haittaa?
En ole ite nähnyt/irrottanut tuollaista niin ei oikein hahmotu, joten kertokaapas jos sattuu kaupat tulemaan Mondeosta. En taida uutta imusarjaa laittaa, jos auto pelaa jolteensakkin ilman läppiä, niin kelpaa.
En ole ite nähnyt/irrottanut tuollaista niin ei oikein hahmotu, joten kertokaapas jos sattuu kaupat tulemaan Mondeosta. En taida uutta imusarjaa laittaa, jos auto pelaa jolteensakkin ilman läppiä, niin kelpaa.
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
En tukkinu. Mietin kyllä pitäiskö, mutta unohin...
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Niin eipä niitä oikein tartte tukkiakkaan, ite vähän tiivistin sitä käyttökalvon varren reikää, ja laitoin haulin sen ilmaletkuun siihen lähelle ettei liikuttele kalvoa ja sitä akselin tumppia enää turhaan- ja oikein hyvin pelaa sen suhteen.
Käytin muutaman päivän ajon jälkeen obd ja pakokaasu testeissä, niin ei vikakoodeja,ja pakokaasu arvot kohdillaan, ei huomauttamista, passaa esitellä katastus konttorilla.
Eli melkosen turhat läpät on. Ja todellakin, tyhjäkäynnillä ovat kiinni, vähän kaasua ja aukeevat selälleen heti- ja miten muutoin ne voisi toimiakkaan, ihan sähköventtiili solenoidilla ohjataan alipaineen pääsyä sinne avaus kalvolle, eli ei ole osittain säätyvät läpät, pelkästään auki/kiinni asennot niissä on ja ainakin puhuttaessa 2002 vuosimallista.
Sanoisin että mitä suuremmassa määrin ne liittyvät egr venttiilin tomintaan, eli kiinni ollessaan tyhjäkäynnillä sopissa olosuhteissa, ecu ohjaa pakokaasun kierrätystä, ja nuo läpät tehostavat sitä kiinni ollessaan, eli kone vetää savuja enempi sisäänsä.
Pakokaasut kullä puhdistuvat katalysaattorin yms ansiosta, joten ei leima huolia.
Käytin muutaman päivän ajon jälkeen obd ja pakokaasu testeissä, niin ei vikakoodeja,ja pakokaasu arvot kohdillaan, ei huomauttamista, passaa esitellä katastus konttorilla.
Eli melkosen turhat läpät on. Ja todellakin, tyhjäkäynnillä ovat kiinni, vähän kaasua ja aukeevat selälleen heti- ja miten muutoin ne voisi toimiakkaan, ihan sähköventtiili solenoidilla ohjataan alipaineen pääsyä sinne avaus kalvolle, eli ei ole osittain säätyvät läpät, pelkästään auki/kiinni asennot niissä on ja ainakin puhuttaessa 2002 vuosimallista.
Sanoisin että mitä suuremmassa määrin ne liittyvät egr venttiilin tomintaan, eli kiinni ollessaan tyhjäkäynnillä sopissa olosuhteissa, ecu ohjaa pakokaasun kierrätystä, ja nuo läpät tehostavat sitä kiinni ollessaan, eli kone vetää savuja enempi sisäänsä.
Pakokaasut kullä puhdistuvat katalysaattorin yms ansiosta, joten ei leima huolia.
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Tämä on ko.asia vaikuttaa nyt siltä,että
mutu tuntumalta mennään aika pitkälti.
Henk.koht.en usko että läppiä olisi kiusaksi sinne
suunniteltu.
Vääntökäyriin vaikuttaa varmasti,niinkuin "sierra 2.3 16v"jo
totesikin.
Tässä tapauksessa uskon enemmän Ford-insinööriin
kun "perstuntumaan".
Mutta jokainen tekee omalleen tietysti mitä haluaa.
mutu tuntumalta mennään aika pitkälti.
Henk.koht.en usko että läppiä olisi kiusaksi sinne
suunniteltu.
Vääntökäyriin vaikuttaa varmasti,niinkuin "sierra 2.3 16v"jo
totesikin.
Tässä tapauksessa uskon enemmän Ford-insinööriin
kun "perstuntumaan".
Mutta jokainen tekee omalleen tietysti mitä haluaa.
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Omassa autossa, kun imusarjassa oli läpät irti käyttövivustaan ja pääsivät sitten kiinni auki menemään omia aikojaan, niin nimen omaan aiheutti välillä tehonpuutetta ja sammumis herkkyyttä satunnaisesti. Sen ainakin tunsi perstuntumalla hyvin, läppien poiston jälkeen tuommoiset temput hävisi. Toki uudella muutaman satasen imusarjalla poistuisi oireet myös, mutta ei ole sen väärti.
Jostain luin että läpät muuttavat imukanavien pituutta tms toiminta, joka siis vaikuttaisi sen takia vääntöihin. Ei pidä paikkaansa, mitään lyhyempiä/pitempiä kanaviahan siellä ei ole, vaan yhtä sa samaa imukanavaa tukitaan niillä läpillä. Korostan että ne ovat kiinni tyhjäkäynnillä, ja vähän kierroksia niin heti täysin auki- on off ohjaus magneettiventtiilillä. Eli, mitä pyörteilyä tyjäkäynnillä tarvitaan, siis jos niiden läppien tarpeellisuutta joku koittaa pyörteilyllä perustella? Ja tuossa jä'lleen muistutan että läpät on auki kun vähänkään kierrosta on yli tyhjäkäynnin- auki ollessaan pyörteiluvaikutus on olematon, koska läpät vaaka asennossa, tuolloin ainoastaan niiden paksuus ja läppä akseli(se metallinen akseli, joka katkeaa ja tuhoaa koko moottorin) on kanavassa ja aiheuttaa ns pyörteilyä, ok, vamaan sitä ne silloin tekee kun ovat haittana siellä kanavassa... eli- perstuntumalla edelleen sanon että aikasemmin mainitussa autossa on läpät tukkineet välillä kanavia, ja map anturin sekä automaatti vaaihteiston ominaisuuksien takia ilmeisesti auto on ajoltaan ollut "erikoinen" ja sen myötä kulutus kasvanut- ja ilmeisesti hän vertaa kohonneeseen kulutukseen, josta lappavian korjaamalla on päästy puolenlitran-litran tippumiseen kulutuksessa. Täysin oikein siis, kyllä ne kulutukseen vaikuttaa ne läpät, muitetaan vaan että mihin kulutukseen verrataan, täysin toimivaan autoon, vai jo läppävikaisen auton kulutukseen josta vian korjaamalla saa litran pois.
Ok, itse olen tyytyväinen siihen korjaukseen että ne vaan otin pois, eikä ole pelkoa enää että jotain romua karkaa imusarjasta moottoriin- ennenmmin tai myöhemmin. Kukin saa käyttää satasensa mihin vaan, en vaan ymmärrä miksi uuteen imusarjaan, koska täysin toimivan saa purkamalla pois ongelman aiheuttajan. Eipä tästä asiasta sen enempää minunpuolesta, eiköhän ole perusteltu, ja ratkaisun puoleen tai toiseen tekee itsekukin miten tykkää.
Jostain luin että läpät muuttavat imukanavien pituutta tms toiminta, joka siis vaikuttaisi sen takia vääntöihin. Ei pidä paikkaansa, mitään lyhyempiä/pitempiä kanaviahan siellä ei ole, vaan yhtä sa samaa imukanavaa tukitaan niillä läpillä. Korostan että ne ovat kiinni tyhjäkäynnillä, ja vähän kierroksia niin heti täysin auki- on off ohjaus magneettiventtiilillä. Eli, mitä pyörteilyä tyjäkäynnillä tarvitaan, siis jos niiden läppien tarpeellisuutta joku koittaa pyörteilyllä perustella? Ja tuossa jä'lleen muistutan että läpät on auki kun vähänkään kierrosta on yli tyhjäkäynnin- auki ollessaan pyörteiluvaikutus on olematon, koska läpät vaaka asennossa, tuolloin ainoastaan niiden paksuus ja läppä akseli(se metallinen akseli, joka katkeaa ja tuhoaa koko moottorin) on kanavassa ja aiheuttaa ns pyörteilyä, ok, vamaan sitä ne silloin tekee kun ovat haittana siellä kanavassa... eli- perstuntumalla edelleen sanon että aikasemmin mainitussa autossa on läpät tukkineet välillä kanavia, ja map anturin sekä automaatti vaaihteiston ominaisuuksien takia ilmeisesti auto on ajoltaan ollut "erikoinen" ja sen myötä kulutus kasvanut- ja ilmeisesti hän vertaa kohonneeseen kulutukseen, josta lappavian korjaamalla on päästy puolenlitran-litran tippumiseen kulutuksessa. Täysin oikein siis, kyllä ne kulutukseen vaikuttaa ne läpät, muitetaan vaan että mihin kulutukseen verrataan, täysin toimivaan autoon, vai jo läppävikaisen auton kulutukseen josta vian korjaamalla saa litran pois.
Ok, itse olen tyytyväinen siihen korjaukseen että ne vaan otin pois, eikä ole pelkoa enää että jotain romua karkaa imusarjasta moottoriin- ennenmmin tai myöhemmin. Kukin saa käyttää satasensa mihin vaan, en vaan ymmärrä miksi uuteen imusarjaan, koska täysin toimivan saa purkamalla pois ongelman aiheuttajan. Eipä tästä asiasta sen enempää minunpuolesta, eiköhän ole perusteltu, ja ratkaisun puoleen tai toiseen tekee itsekukin miten tykkää.
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Juuri noin, mitä vähemmän roinaa imusarjassa on niin sitä vähemmän ropleemoja.
Itse vaihdoin sen imusarjan kun sain homman hoidettua, sanotaan nyt, hyvin edullisesti
Tutkimuksieni tuloksena olen päätynyt seuraavanlaiseen diagnoosiin -> läpät on suunniteltu vain päästöarvojen takia.
Tyhjäkäynnillä kun läpät ovat kiinni niin tehostavat pakokaasujen kierrätystä ja näin pienentävät mitattavia päästöarvoja.
Paikallisen Foord liikkeen mukaan läppien poisto aiheuttaa hieman säveltämistä jotta saadaan katsastuksen vaatimat päästöarvot, mutta onnistuu mainiosti.
Vanhasta imusarjasta olenkin läpät poistanut ja siellä se odottaa jahka tuo uusi alkaa räkyttään. Sanovatten tosin Foordilla että uusi evoluutiosarja kestää ilman minkäänlaisia ongelmia.
Eli käytön kannalta ne läpät ovat ihan toisarvoiset, turhaa rihkamaa. Ja muutenkin kun katsoo näitä uusia autoja niin tekniikka on pelkästään päästöjen takia mennyt älyttömän monimutkaiseksi.
Siinä silmä lepää kun tarkastelee vanhan 70-luvun Taunuksen selkeää ja tarkoituksenmukaista konetilaa, ei ole turhaa krääsää häiritsemässä ja vikaa tekemässä 8)
Itse vaihdoin sen imusarjan kun sain homman hoidettua, sanotaan nyt, hyvin edullisesti
Tutkimuksieni tuloksena olen päätynyt seuraavanlaiseen diagnoosiin -> läpät on suunniteltu vain päästöarvojen takia.
Tyhjäkäynnillä kun läpät ovat kiinni niin tehostavat pakokaasujen kierrätystä ja näin pienentävät mitattavia päästöarvoja.
Paikallisen Foord liikkeen mukaan läppien poisto aiheuttaa hieman säveltämistä jotta saadaan katsastuksen vaatimat päästöarvot, mutta onnistuu mainiosti.
Vanhasta imusarjasta olenkin läpät poistanut ja siellä se odottaa jahka tuo uusi alkaa räkyttään. Sanovatten tosin Foordilla että uusi evoluutiosarja kestää ilman minkäänlaisia ongelmia.
Eli käytön kannalta ne läpät ovat ihan toisarvoiset, turhaa rihkamaa. Ja muutenkin kun katsoo näitä uusia autoja niin tekniikka on pelkästään päästöjen takia mennyt älyttömän monimutkaiseksi.
Siinä silmä lepää kun tarkastelee vanhan 70-luvun Taunuksen selkeää ja tarkoituksenmukaista konetilaa, ei ole turhaa krääsää häiritsemässä ja vikaa tekemässä 8)
Se mitä ei ole ei mene rikki
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Kävi läpätön mondeo katsastuksessa tänään ja ei ollut mitään ongelmia päästöjen kanssa
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
No voihan hemmetti. Vai on meikäläisen kaarassa tämmönen tyyppivika. Nyt olis vajaa 150 tkm lasissa ja alko vähän huolestuttamaan. Kovilla kierroksilla moottori vähän sirittää, mutta ajattelin sen johtuvan jakopään ketjusta. Pitäiskö tässä huolestua? Mites se moottori käytännössä laulaa, jos on läpät pökäleenä? Lähteekö ne läpät sieltä imusarjasta ihan nätisti vai pitääkö ne hakata pihalle sieltä?
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Kävin kuuntelemassa ja enpä mitään kunnon nakutusta kuullut. Tokihan se moottori omaa ääntänsä pitää. Vaikee tietysti arvioida. Pitäis kuulemma kuulua selvä häiritsevän kova nakutus kuulua tyhjäkäynnillä, kun ottaa sen suojamuovin pois. PIeni siritys tuntui kuuluvan nytkin. Semmonen vähän kun joku kävisi kuivana.
Muuten tässä olis aika hyvä sivu, jossa joku bemarimies (sama tyyppivika premium pelissä ) esittää kuvineen, kuinka noi imusarjan läpät lähti bemusta:
http://personal.inet.fi/koti/ukkometso/ ... poisto.htm.
Muuten tässä olis aika hyvä sivu, jossa joku bemarimies (sama tyyppivika premium pelissä ) esittää kuvineen, kuinka noi imusarjan läpät lähti bemusta:
http://personal.inet.fi/koti/ukkometso/ ... poisto.htm.
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Yksinpuhelu jatkuu... Eli onkos se läppävika tämän kuulonen?
http://www.youtube.com/watch?v=S6chANYl9RY
Pitäis erottua aika helposti. Toinen räpätysmoottori olis tässä:
http://www.youtube.com/watch?v=O0kYss2Czz4
http://www.youtube.com/watch?v=S6chANYl9RY
Pitäis erottua aika helposti. Toinen räpätysmoottori olis tässä:
http://www.youtube.com/watch?v=O0kYss2Czz4
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Juu, tuon ylemmän Duratekin videon räpätykset kuulostavat imusarjalta.
mutta tuon alemman zetecin äänet eivät.
Tosin tuo läppäongelma onkin Duratekeissa.
Ota imusarja irti ja läpät poies niin probleema on sillä hyvä.
mutta tuon alemman zetecin äänet eivät.
Tosin tuo läppäongelma onkin Duratekeissa.
Ota imusarja irti ja läpät poies niin probleema on sillä hyvä.
Se mitä ei ole ei mene rikki
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Otan kunhan alkavat ääntämään. Nyt ei ollu tommosta räpätystä. Ihan mielenkiinnosta kyselin, että osaa sitten tunnistaa. Ei pitäis varmaan hätää olla, jos eivät vielä pidä ääntä. Onkos muuten läpät irrottaneillaa ollut tarvetta imusarjan tiivisteiden uusimiselle, vai onko olleet ihan uudenverosessa kunnossa?zetec_ms kirjoitti:Juu, tuon ylemmän Duratekin videon räpätykset kuulostavat imusarjalta.
mutta tuon alemman zetecin äänet eivät.
Tosin tuo läppäongelma onkin Duratekeissa.
Ota imusarja irti ja läpät poies niin probleema on sillä hyvä.
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Nuo kilsat on juuri siinä mailla kun läpät tuppaavat räkyttämään.
Mutta jos ei kerran ääniä kuulu niin kait ovatten silloin kunnossa.
Parempi se on heittää uudet tiivistet niin on ainakin itellä mukavampi olo, tosin pakkoa ei ole mikäli entiset näyttävät olevan ok.
Mutta jos ei kerran ääniä kuulu niin kait ovatten silloin kunnossa.
Parempi se on heittää uudet tiivistet niin on ainakin itellä mukavampi olo, tosin pakkoa ei ole mikäli entiset näyttävät olevan ok.
Se mitä ei ole ei mene rikki
-
- Viestit: 182
- Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Joo heh heh... Ihmettelin tossa ajossa että mikä hemmetti siellä moottorissa nakuttaa. Muovit pois ja kaasua peliin niin tuo sama epätasainen nakutushan sieltä sitten kuului. Viimeksi en antanu kaasua, niin ei kuulunu. Ei muuta kun irrottelemaan turhakkeita.
Semmonen kysymys olis heti, että Alfamer käskee poistamaan polttoaineputkiston paineen ennen kun irrottaa imusarjan. Onko se tärkeetä, vai onko tämä taas näitä Alfamerin ylimääräistä työtä tuottavia viisauksia. Eihän siihen polttoainejärjestelmään tossa kosketa muutenkaan (kai?).
Kannattaako tossa ottaa akselit ja kaikki pois vai pelkät läpät?
Semmonen kysymys olis heti, että Alfamer käskee poistamaan polttoaineputkiston paineen ennen kun irrottaa imusarjan. Onko se tärkeetä, vai onko tämä taas näitä Alfamerin ylimääräistä työtä tuottavia viisauksia. Eihän siihen polttoainejärjestelmään tossa kosketa muutenkaan (kai?).
Kannattaako tossa ottaa akselit ja kaikki pois vai pelkät läpät?
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Ei tarvi tosiaan mitään polttoainejärjestelmän paineita päästää, eihän bensakiskoon edes kosketa. On ihan ruuvaamista koko homma, pultit pois, osa irti, osa kiinni pultit kiinni. Itselläkin haynesin opas hyllystä löytyy, mutta tunnustan, että en edes vilkaissut siitä ohjeita, kun näytti homma niin selkeältä. Muutama imusarjan pultti on veemäisessä paikassa imusarjan laipan alareunassa.
Näin sen itse tein:
1.Jäähdyttimen sähköflekti kehikkoineen irti syyläristä
2. Moottorin johtosarjaa irti kiinnikkeistään, jotta sen saa vapaammaksi siirrellä, liittimet irti
3, kaasuvaijeri ja cruisen vaijeri telineineen irti imusarjasta, ja sivuun
4. ilmanputsarin kansi, imuputki ja kaasuläppäkotelo yhtenä kokonaisuutena irti
5.imusarjan pultit irti (itse irroitin ohjaustehostimen pumpun säiliö, mutta repsikan etulampun irroittamalla (ne kaksi tappia vaan pois) näkee sen pultin, joka on tehostimen säiliön alla. huomasin itse vasta juuri viikolla )
6. toisella kädellä johtosarjaa eteenpäin autoa, ja toisella imusarjaa pois moottorin ja johtonipun välistä.
Näin sen itse tein:
1.Jäähdyttimen sähköflekti kehikkoineen irti syyläristä
2. Moottorin johtosarjaa irti kiinnikkeistään, jotta sen saa vapaammaksi siirrellä, liittimet irti
3, kaasuvaijeri ja cruisen vaijeri telineineen irti imusarjasta, ja sivuun
4. ilmanputsarin kansi, imuputki ja kaasuläppäkotelo yhtenä kokonaisuutena irti
5.imusarjan pultit irti (itse irroitin ohjaustehostimen pumpun säiliö, mutta repsikan etulampun irroittamalla (ne kaksi tappia vaan pois) näkee sen pultin, joka on tehostimen säiliön alla. huomasin itse vasta juuri viikolla )
6. toisella kädellä johtosarjaa eteenpäin autoa, ja toisella imusarjaa pois moottorin ja johtonipun välistä.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
Kiitos Sierra2.3-16v:lle hyvistä ohjeista.
Aion varmastikin tällä viikolla ottaa omasta autostani läpät pois särisemästä.
Sellaisia jatkokysymyksiä, että pärjääkö työssä ihan normaaleilla työkaluilla ?
Eli iso ja pieni räikkäsarja + meisseleitä + pihtejä. Torxeja on vähän huononlaisesti ja varsinkin niitä urosmallisiin sopivia (ooppeleissa on näitäkin).
Entä imusarjan tiiviste, niitä ei varmaankaan saa ostettua erikseen mistään ?
Aion varmastikin tällä viikolla ottaa omasta autostani läpät pois särisemästä.
Sellaisia jatkokysymyksiä, että pärjääkö työssä ihan normaaleilla työkaluilla ?
Eli iso ja pieni räikkäsarja + meisseleitä + pihtejä. Torxeja on vähän huononlaisesti ja varsinkin niitä urosmallisiin sopivia (ooppeleissa on näitäkin).
Entä imusarjan tiiviste, niitä ei varmaankaan saa ostettua erikseen mistään ?
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Mondeo vm.01 imusarjan läppäakselin poistamisesta?
pärjäät ihan normi työkaluilla, on ihan tavallisia pultteja kaikki. imusarjan tiivisteistä en ole varma, mutta veikkaan että ei saa erikseen, ne ovat tosin kumia, joten pystyy käyttämään uudestaankin jos ei ole rikki. Kannattaa nekin voidella jollain, esim. jarruvaseliinilla ennen kasausta. Ja kun imusarja on irrallaan, kannattaa ilman muuta varovaisesti putsata imuilman lämpöanturi, alimmaisena (siinä muuten on torx-ruuvi!), ja tyhjäkäynnin säätömoottori kaasuläppäkotelon vieressä.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer