SIERRA 1,6 -----> 2,0

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
hapa11
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Huhti 2005 21:39
Paikkakunta: hevinkää

SIERRA 1,6 -----> 2,0

Viesti Kirjoittaja hapa11 »

eli sierra on 1,6 vm 89. mitäs kaikkee täytyy vaihtaa kun laittasin kaks litsasen koneen. eessä on ainakin jäähdytetyt levyt valmiiks.
Vw Passat 1.8T
Ford Fiesta mk2
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

taakse 2.0 litrasen jarrut ja konttorille.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: SIERRA 1,6 -----> 2,0

Viesti Kirjoittaja henu »

hapa11 kirjoitti:eli sierra on 1,6 vm 89. mitäs kaikkee täytyy vaihtaa kun laittasin kaks litsasen koneen. eessä on ainakin jäähdytetyt levyt valmiiks.
no ite ku vaihoin ni ei menny eka läpi ku ei ollu mukana fordin hyväksyntää siitä et autoon on vaihettu tarvittavat palikat eli ne 9" taka rummut
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Re: SIERRA 1,6 -----> 2,0

Viesti Kirjoittaja overboost »

henu kirjoitti: no ite ku vaihoin ni ei menny eka läpi ku ei ollu mukana fordin hyväksyntää siitä et autoon on vaihettu tarvittavat palikat eli ne 9" taka rummut
Vaihda konttoria! Kyllä katsastus pitää onnistua ilman Fordin lappuja. Tarpeeksi hyvät paperit(eroavaisuus lappu, korjauskirja ym..) vaan mukaan ja voi sen takajarrun koon mitata konttorilla.
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

Ei mulla mitää lappuja ollu.

Piti vaan maahantuojalta hommailla sellanen päästönormilappu ton ruiskun takia. Muuten ihan läpihuutojuttu.

Takajarrut on ainoa rakenteellinen ero noissa suunnilleen. Eli taakse jarrukilvet, sylinterit ja kengät + rummut kaikkine säätöhilkkeineen uusiks. Ei iso homma siis.

Joillaki konttoreilla taas viilailevat pilkkua noista taka-akseliasioista, kun 1,6 ja 2,0 perät on erilaiset. yhdellä konttorilla taas väitti, että joutuu vaihtamaan vaihdelaatikon, perän, etutolpat, etujarrut, taka-akselin jarruineen jne. vaihtu konttori aika äkkiä ;)
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
hapa11
Viestit: 31
Liittynyt: 09 Huhti 2005 21:39
Paikkakunta: hevinkää

Viesti Kirjoittaja hapa11 »

juu kiitoksii vaa, ei muutaku takajarrui vaihtaa..
Vw Passat 1.8T
Ford Fiesta mk2
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: SIERRA 1,6 -----> 2,0

Viesti Kirjoittaja henu »

overboost kirjoitti: Vaihda konttoria! Kyllä katsastus pitää onnistua ilman Fordin lappuja. Tarpeeksi hyvät paperit(eroavaisuus lappu, korjauskirja ym..) vaan mukaan ja voi sen takajarrun koon mitata konttorilla.
kaikilta konttoreilta mitä kysyin ni sanovat saman et fordilta todistus ja nää konttorit on kuopiossa, saatto tietysti olla et sattu joka konttorilla vähän kohelo ukko olemaan mut näin se homma meni mulla
scorpion
Viestit: 25
Liittynyt: 03 Huhti 2005 22:00

Viesti Kirjoittaja scorpion »

Jatkampa tähän...eli itellä on -87 1.6 c Sierra (täysin vakiopalikat alla tekniikaltaan) ja toi 2.0 kans kiehtos... :P Eli mitä kaikkee eroo näissä nyt on jos vaihtaa ton kaks litrasen alle?? Jarrut siis menis uusiksi ja vissii laatikkoki ku entinen on nelivaihteinen... :roll:

Meneekö tuo 2.0 yleensäkkää miten helposti paikallee ja onko isokin projekti muuten??? Ja näitä millanen kakslitranen on järkevä laittaa, siis ku on kaasaria, ruiskua, Dochia yms... :shock: Tarkoitus ei siis ois mitää rata-autoo tehä, vaa ihan tieliikennekäyttöön vähän pirteempi versio kuin tää 1.äkänen.... =/ Kuitenki ku kulutuskaan ei taida pahemmin muuttua kakslitrasen myötä..... :)
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

2.0 ohc menee heittämällä ja ei välttämättä tarvi edes vaihdelaatikkoa laittaa jollei muuten halua 5-lovista.

jos sun piili on kaasarivehje ja haluat ruiskun niin osta jostain koko auto joka esim.peräkolaroitu,josta riisut moottorin,johtosarjan boxeineen, tankin pumppuineen ja ne jarruvehkeet.
helpommalla pääsis tietysti kaasarikoneen laittamalla.
kulutus ei tavallisessa ajossa nouse.voi jopa laskea jos kone paremmassa kunnossa ku vanha 1,6.

dohc:ta en suosittele varsinkaan jos aiot konetta vielä viritteleen.
scorpion
Viestit: 25
Liittynyt: 03 Huhti 2005 22:00

Viesti Kirjoittaja scorpion »

Kaasariha se tosiaan on.... Ja joku kaasari kone ois varmaa fiksu laittaa tilallekki helpouden takia... :) Mutta onko näissä 2-litrasissa isoja eroja, ku eikö niitäkin ole useita eri malleja??
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

scorpion kirjoitti:Jatkampa tähän...eli itellä on -87 1.6 c Sierra (täysin vakiopalikat alla tekniikaltaan) ja toi 2.0 kans kiehtos... :P Eli mitä kaikkee eroo näissä nyt on jos vaihtaa ton kaks litrasen alle?? Jarrut siis menis uusiksi ja vissii laatikkoki ku entinen on nelivaihteinen... :roll:

Meneekö tuo 2.0 yleensäkkää miten helposti paikallee ja onko isokin projekti muuten??? Ja näitä millanen kakslitranen on järkevä laittaa, siis ku on kaasaria, ruiskua, Dochia yms... :shock: Tarkoitus ei siis ois mitää rata-autoo tehä, vaa ihan tieliikennekäyttöön vähän pirteempi versio kuin tää 1.äkänen.... =/ Kuitenki ku kulutuskaan ei taida pahemmin muuttua kakslitrasen myötä..... :)
onkos se sinun laatikko pieni vai iso nelilovinen ku sitä aattelin et jos laittaa ton pienen laatikon ni pitää olla myös pieni kytkin ellei rupee säätämään jostain muusta olikohan gt cortiina et on pieni poori mut iso levy ni jokatapauksessa se pieni kytkin ei välttämättä pidä 2.0 myllyllä ainakaan jos on huono
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

eli levyksi joko 1.6 gt tai 2.0..
ja sen mukaan se laatikon tappi.23 booria.
ei sieltä mitään junia t...
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

janzamar kirjoitti:eli levyksi joko 1.6 gt tai 2.0..
ja sen mukaan se laatikon tappi.23 booria.
näin siis "pikkulaatikon" ja 2.0ohc:n kanssa
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

kyllä mä josku vielä opin.. :lol:
ei sieltä mitään junia t...
scorpion
Viestit: 25
Liittynyt: 03 Huhti 2005 22:00

Viesti Kirjoittaja scorpion »

"pieni- vai isolovinen" eli??? Ei sano minulle mitää.... :roll:
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

iso laatikko - MT75 - pakkilukollinen
Pikku laatikko - Type-9 - Pakkilukoton
menikö noin..?

vai
pikku laatikko - Type 3
iso laatikko - Type E

ja sitten MT75 - viis lovinen - vahva.
Type-9 - viis lovinen - heikompi
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
scorpion
Viestit: 25
Liittynyt: 03 Huhti 2005 22:00

Viesti Kirjoittaja scorpion »

En tiedä ymmärsinkö oikein, mut ainaki tossa mun Sierrassa on siis neljä vaihdetta ja pakki menee päälle ku painaa keppiä alas päin päälle laittaessa....
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

scorpion kirjoitti:En tiedä ymmärsinkö oikein, mut ainaki tossa mun Sierrassa on siis neljä vaihdetta ja pakki menee päälle ku painaa keppiä alas päin päälle laittaessa....
Eli siinä on ilmeisesti E-Tyyppi laatikko, joka on käytännössä sama kuin Type 9, mutta 4 vaihteinen
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

Kyllä toi Type-9 on meilläpäin ainakin kulkenut nimellä iso laatikko.. Ja vahvempi se on kuin mikään 4-lovinen. Ainakin itselläni kestänyt moitteetta, ilman minkäänlaisia ongelmia.
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

No ymmärtääkseni se vahvin taitaa olla iso 4 vaihteinen eli tuo Type E ja sitten se iso 5v on heikompi eli Type 9. Kyllähän kaikki laatikot tietysti rikki saa riippuen siitä miten niitä käyttää mutta kovasti ovat puhuneet että tuo type 9 ei mikään hirmukestävä ole esim verrattuna type e:hen. Siis kyllähän ne vakiovehkeissä kestää varmasti vaikka kuinka polkee mutta viri-viri vehkeet aina oma lukunsa
jan

apuva

Viesti Kirjoittaja jan »

:oops: mitäs tuota jos vaihdan 2.0 is:n tilalle doch koneen ni onko missä eroja ja meneekö ihan heittämällä?
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Re: apuva

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

jan kirjoitti::oops: mitäs tuota jos vaihdan 2.0 is:n tilalle doch koneen ni onko missä eroja ja meneekö ihan heittämällä?
Ei mene, ainoa mikä menee heittämällä on kone paikoilleen palkkiin. kaikki muu menee vaihtoon :wink:
edes aski ei sovi saatikka putkisto
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Re: apuva

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

jan kirjoitti::oops: mitäs tuota jos vaihdan 2.0 is:n tilalle doch koneen ni onko missä eroja ja meneekö ihan heittämällä?
Suosittelen pitämään sen OHC:n (miks vaihtaa huonompaan) :wink:
..ellet sitten tarkoita 16v DOHC:tä.
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

VesQ kirjoitti:No ymmärtääkseni se vahvin taitaa olla iso 4 vaihteinen eli tuo Type E ja sitten se iso 5v on heikompi eli Type 9. Kyllähän kaikki laatikot tietysti rikki saa riippuen siitä miten niitä käyttää mutta kovasti ovat puhuneet että tuo type 9 ei mikään hirmukestävä ole esim verrattuna type e:hen. Siis kyllähän ne vakiovehkeissä kestää varmasti vaikka kuinka polkee mutta viri-viri vehkeet aina oma lukunsa
Se nelivaihteinen typeE ei todellakaan ole mitenkään vahvempi kuin Type9. Onhan noita turbo vehkeitä (+300hv ->) joissa type9 ja hyvin kestää.

Eli kestävyyden kannalta ei ole mitään eroa onko laatikko 4vaihteinen type e vai 5lovinen 9.
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Ainakin omista kokemuksista olen mieltänyt tuon type9 lootan täysin sudeksi. hädintuskin kestää edes vakiotehoja, ja vaihteet ottaa kierroksilla vastaan jo uutena.
4 lovinen E taas on mahdoton rikkoa :shock:
Vastaa Viestiin