Vaihdettiin tänään pari suutinta uusiin, vanhojen korjaus ei enää onnistunut.
Hinta n.850e
Ihanan halpaa
TDCI Mondeon suutimien vaihto
Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto
Paljonko ajettu, kun meni vaihtoon?
Autot tykkää, kun niillä ajetaan.
----------------------------------------
Mondeo 2.0 TDCi 130 STW -02
Mondeo 1.8 STW -98
Polaris XC 700 -98
Arctic Cat ZR 600 EFI APV -01
----------------------------------------
Mondeo 2.0 TDCi 130 STW -02
Mondeo 1.8 STW -98
Polaris XC 700 -98
Arctic Cat ZR 600 EFI APV -01
Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto
Olen miettinyt tätä suutin asiaa. Eikö nuo onnistu itse vaihtamaan? ja löytyykö muualta näitä suuttimia kuin voortilta?
Focus TDci -02 & Punainen paholainen orion 1.6 -90
Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto
Suuttimet joutuu koodaamaan fordilla, muuten vaihto onnistuu. Omaan olen vaihtanut kaikki neljä, ja mittarissa oli tuolloin 150000km. Tarvitsee tuohon sellaisen pitkän 21mm hylsyn, jota ei ihan joka paikasta löydy. Fordilla sanoivat, että ilman koodausta ei auto käynnisty, mutta mulla toimi ihan normaalisti. Varmuudeksi kävin kuitenkin koodit koneeseen laittamassa. Noita suuttimia saa varmaan halvimmalla Tero Anttilalta, dieselkorjaamoista saa myös vaihtosuuttimia...
Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91
Sierra cosworth -91
Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto
Mitäs tulee kustantamaan itse vaihamalla? Onkohan tuo koodaus joku voortin rahastus keino, jos kerran lähti käymään?
Focus TDci -02 & Punainen paholainen orion 1.6 -90
Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto
Suuttimet oli n.1000€ yhteensä, koodaus 70€. N.1700€+koodaus olisi tullut maksamaan liikkeessä (ei merkkihuolto) noiden laitto.
Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91
Sierra cosworth -91
-
- Viestit: 234
- Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25
Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto
Kyllä tuo koodaus vaaditaan jos haluaa että moottori toimii kunnolla. Käyntiin pitäisi lähteä ilman koodaustakin.
Noita hylsyjä ei taida löytyä suoraan hyllystä, mutta ulkomailta voi tilailla ja kaipa tuollaisen voi itsekin väsäillä jostain sopivasta hylsystä.
Suuttimia vaihdettaessa kannattaisi vaihdella myös uudet tiivisteet, eli suuttimen pohjassa oleva metallinen, o-rengas ja ehkä myös kansikopan tiiviste. Oikeoppisesti kuuluisi kai vaihtaa myös suutinputket, mutta harvempi kai noita vaihtelee.
Sitten kiristys oikeaan asentoon siten että suutinkuvio suuntautuu oikein. Tämänkin "erikoistyövälineen" voi tehdä esim. lattaraudasta jos ei halua ihan silmämääräisesti väännellä.
Noita hylsyjä ei taida löytyä suoraan hyllystä, mutta ulkomailta voi tilailla ja kaipa tuollaisen voi itsekin väsäillä jostain sopivasta hylsystä.
Suuttimia vaihdettaessa kannattaisi vaihdella myös uudet tiivisteet, eli suuttimen pohjassa oleva metallinen, o-rengas ja ehkä myös kansikopan tiiviste. Oikeoppisesti kuuluisi kai vaihtaa myös suutinputket, mutta harvempi kai noita vaihtelee.
Sitten kiristys oikeaan asentoon siten että suutinkuvio suuntautuu oikein. Tämänkin "erikoistyövälineen" voi tehdä esim. lattaraudasta jos ei halua ihan silmämääräisesti väännellä.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //