nokkaakselin vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
nicop
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Huhti 2005 21:47

nokkaakselin vaihto

Viesti Kirjoittaja nicop »

minkähänlainen homma on vaihtaa nokka akseli vm88 1.6sierraan.kannattaakohan venttiilit ja muut osat vaihtaa samalla.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: nokkaakselin vaihto

Viesti Kirjoittaja henu »

nicop kirjoitti:minkähänlainen homma on vaihtaa nokka akseli vm88 1.6sierraan.kannattaakohan venttiilit ja muut osat vaihtaa samalla.
no onko kone ohc vai cvh
nicop
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Huhti 2005 21:47

nokkaakseli

Viesti Kirjoittaja nicop »

taitaa olla ohc.kaasarikone.mitä eroa noilla koneilla on.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: nokkaakseli

Viesti Kirjoittaja henu »

nicop kirjoitti:taitaa olla ohc.kaasarikone.mitä eroa noilla koneilla on.
no lainataan tätä nicemanin konetilaa ku sitä kelpaa varmaan esitellä :D http://www.riceracing.net/motti2.jpg toi on ohc
lalli69

Re: nokkaakseli

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

henu kirjoitti: no lainataan tätä nicemanin konetilaa ku sitä kelpaa varmaan esitellä :D http://www.riceracing.net/motti2.jpg toi on ohc
Jossa Efi ruisku. :wink:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

mainostetaan vähän naapuria.. :)
viewtopic.php?t=827&postdays=0&postorder=asc&start=0
..tuolla jonkun verran juttua..
ei sieltä mitään junia t...
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Re: nokkaakseli

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

nicop kirjoitti:taitaa olla ohc.kaasarikone.mitä eroa noilla koneilla on.
helpompi sanoa että vain toiminta periaate on sama.eli kaikki on erilaista.ja siitä remontista,menee noin 5tuntia jos on työkalut ja osaa hommat.siis tolleen suurinpiirtein.
irc voicecoil
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Ei siihen OHC:n (pelkän)nokan vaihtoon 5 tuntia mene. :?
Vaikka joutuukin kannen käyttämään pois. :wink:
nicop
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Huhti 2005 21:47

nokka akseli

Viesti Kirjoittaja nicop »

ohc kone se on.autolla on ajettu n.260000km olen kuullut että nokka akseli ei ole kestävimmästä päästä.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: nokka akseli

Viesti Kirjoittaja henu »

nicop kirjoitti:ohc kone se on.autolla on ajettu n.260000km olen kuullut että nokka akseli ei ole kestävimmästä päästä.

siis olet kuullut mut ootkos kahtonu et se on sökö vai miks vaihat, virinokaa vai???
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Ja jos nokan päädyt vaihtamaan.. niin vaihda se nokan öljyputki kans.
(sen takia niistä OHC.sta nokat kuluu kun tuon putken reijät tukkeutuu)
nicop
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Huhti 2005 21:47

nokkaakseli

Viesti Kirjoittaja nicop »

kone kun on lämmin joutuu sahaamaan jonkun verran että lähtee käyntiin.ja tyhjä käynti on kylmänäkin aika epätasainen.nokasta kyselin sen takia että jos joutuu vaihtaa minkälainen homma on kansia ja venttilin nostimia olen kyllä vaihtanut tosin kadettiin nokkaa en ole koskaan irrottanut.edellinen omistaja on tammikuussa vaihtanut venttileihin kumit auto on ollut noin viikon eka fordini.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ei kai sitä kantta irrottaa tarvi,nostaa konetta sen verran jos ei tule sieltä suosiolla..
ainakin taunuksessa onnistuu.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: nokkaakseli

Viesti Kirjoittaja henu »

nicop kirjoitti:kone kun on lämmin joutuu sahaamaan jonkun verran että lähtee käyntiin.ja tyhjä käynti on kylmänäkin aika epätasainen.nokasta kyselin sen takia että jos joutuu vaihtaa minkälainen homma on kansia ja venttilin nostimia olen kyllä vaihtanut tosin kadettiin nokkaa en ole koskaan irrottanut.edellinen omistaja on tammikuussa vaihtanut venttileihin kumit auto on ollut noin viikon eka fordini.
no jos joutuu lämpimänä sahaamaan käyntiin ni se on oikeestaan ohc:een ominaisuus mut jos joudut vaihtamaan sen noka ni kylläpä sen kannen melkein tarvii otaa pois ku se nokka lähtee sinne taaksepäin eli tuulilasiin päin ku sierrassa ei tajja toi koneen nostaminen autaa ku siinä on sitä rojua eessä tai siis lähteehän se jos koneen nostaa mut onko sit helpompi vai vaikeempi sen saa päätää ite ja muista katoo sit et onko sulla torx kannen pultit jos on niin ne pitää vaihtaa aina uusiin ellei tee jotain jokkis äijjien jutui et lyhentä niitä tai jotain
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

Bootsi kirjoitti:Ei siihen OHC:n (pelkän)nokan vaihtoon 5 tuntia mene. :?
Vaikka joutuukin kannen käyttämään pois. :wink:
no se nyt oli suuntaa antava arvio sellaselle joka ei ole sitä hommaa ennen tehnyt.
irc voicecoil
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Bootsi kirjoitti:Ei siihen OHC:n (pelkän)nokan vaihtoon 5 tuntia mene. :?
Vaikka joutuukin kannen käyttämään pois. :wink:
Eipähän ole pakko käyttää kantta etes pois. :wink: jos on sopivat työkalut... enkä tarkoita rälläkkää. :lol: Kun irroittaa nokasta lukituksen ja työntää nokan ihan niin taka kun menee... siis kiinni lämppäriin. Siten pääsee lyömään etumaisen nokkalaakerin pois. Ja kappas... nokka mahtuu tulee etukautta pois. :wink:
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

jokapäivä oppii uutta.kiitos tiedosta.itse tein lämppärin aukkoon läpän jota raottamalla saa taaksepäin purettua.
irc voicecoil
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Re: nokkaakseli

Viesti Kirjoittaja VesQ »

henu kirjoitti:muista katoo sit et onko sulla torx kannen pultit jos on niin ne pitää vaihtaa aina uusiin ellei tee jotain jokkis äijjien jutui et lyhentä niitä tai jotain
Jaa nuo torxit pitää sitte vaihtaa vai

Millassias ne oli ne mitä ei tarvinu vaihtaa, ihan perus pultinkannalla vai
Foortimies
Viestit: 32
Liittynyt: 26 Helmi 2005 13:37

Viesti Kirjoittaja Foortimies »

Ford sierra -89 Laser. Vaihdoin nokan 2 kertaa kansi ja moottori paikallaan, eli taaksepäin. Eka vain ottaa sen muovilevyn konehuoneen takaseinästä veke, sitten seuraavaksi 2 pulttia ja lämmityslaitteen puhallin lentää kaaressa jonka jälkeen vain pieni kaunis luukku peltiin ja akseli tulee ulos tuhkakupin yläpuolelta sen "lokeron" kohdalta (kellon vierestä) kun vaihdelaatikosta hieman vain tunkilla avittaa. Eli purettavaa ei tule paljon, ja kun luukun on kerran tehnyt toinen kokeilu todella nopea. Tuo luukku mallinen aukkohan on helppo kääntää takaisin kohdilleen ja tiivistää vaikka jollain massalla, eikä ainakaan sierrassa näy minnekkään suuntaan. :wink:
Ford Sierra 2.0 Is -89
Ford Escort 1.6 STW -97
Ford Mondeo 1.8 GLX -93
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: nokkaakseli

Viesti Kirjoittaja henu »

VesQ kirjoitti: Jaa nuo torxit pitää sitte vaihtaa vai

Millassias ne oli ne mitä ei tarvinu vaihtaa, ihan perus pultinkannalla vai
olikohan ne vielä torxia tiheempiä, en muista tarkaan :? jotain "tähti" kantasii tai jotain
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Re: nokkaakseli

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

henu kirjoitti: olikohan ne vielä torxia tiheempiä, en muista tarkaan :? jotain "tähti" kantasii tai jotain
Jep... ne sinkumattomat on tähtikanta pultit.

Ai et torx kansi pultit pitäs vaihtaa joka kerta... ja pa**an marjat... tos mun jäärata rassissa oli kansi vedetty kiinni 5kertaa samoilla torxeil ja hyvin pelitti... ja ilman mitää lyhentämisiä yms. No problem. Pikkusen kyl alko viimisel kerral jo epäilyttää niiden kestävyys.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: nokkaakseli

Viesti Kirjoittaja henu »

Eemeli kirjoitti: Jep... ne sinkumattomat on tähtikanta pultit.

Ai et torx kansi pultit pitäs vaihtaa joka kerta... ja pa**an marjat... tos mun jäärata rassissa oli kansi vedetty kiinni 5kertaa samoilla torxeil ja hyvin pelitti... ja ilman mitää lyhentämisiä yms. No problem. Pikkusen kyl alko viimisel kerral jo epäilyttää niiden kestävyys.
no kukin tallaa tyylillän mut ite vaihan joka kerta ku ohjeessa niin sanotaan
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2522
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

**no lainataan tätä nicemanin konetilaa ku sitä kelpaa varmaan esitellä **http://www.riceracing.net/motti2.jpg toi on ohc

*Jossa Efi ruisku.

-------------

Jooh kiitos =) Se on ohc kone jossa Efi:n imusarja mutta muuten ruiskun osat eri tavaraa eli suuttimet Turbo volvosta ja Boksina Perfect Power PRS8 8)
Johdotus By minä kun ehdin.
:D
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Bootsi kirjoitti:Ei siihen OHC:n (pelkän)nokan vaihtoon 5 tuntia mene. :?
Vaikka joutuukin kannen käyttämään pois. :wink:
homma ei ole hallussa jos siihen 5 tuntia menee.. escortista olen ohc koneen nostanut pois keulasta alle tunnissa n.45min meni aikaa 8)

tarpeeks monta kertaa kun senkin on tehnyt alkaa mennä jo rutiinilla :D
Vastaa Viestiin