Vai eroaako mitenkään,nyt ei tule mieleen niin muistin virkistykseksi kysyn..
Ja kyseessä Mk2 riesa.
Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista
imukanavas on ylhäällä suuttimen lovi ja kanavan alaosa on hieman otollisempi viritykseen. Jos on jo kaiveltu ja avarreltu niin kannen valunumerosta erottaa helpoiten. Normaali 2 litrainen on 0 ja ruisku ohc on 05 (se suurin valettu numero venttiilinjousien vieres)
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista
Tässä kuvassa näkyy noi kanavien erot, ylhäällä iS ja alhaalla tavis.
Sierra + HX35 Super
Focus
Focus
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19
Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista
Tarkoittaako tämä issän kansi vain issässä olevaa kantta vai onko tämä sama kansi kaikissa ruisku ohc koneissa. Tehothan on samat kaikissa ruisku ohc koneissa eli 115hp joten luulisi kannenkin olevan.
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
Sierra DOHC -91
Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista
Sama kansi on kaikissa ruisku-ohareissa. Se "S" meinaa vaan auton varustetasoa.
Uusimmissa kansissa on seetirenkaatkin vakiona, oisko jostain 87 ylöspäin.
Uusimmissa kansissa on seetirenkaatkin vakiona, oisko jostain 87 ylöspäin.
Sierra + HX35 Super
Focus
Focus
Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista
Ruiskun imukanava on myöskin hieman isompi kuin kaasari kannessa.
Helpompi viritystä ajatellen, kanavalle on pelkkä siistiminen ja ohjurinpatin muotoilu kiilamaiseksi riittää. Ei tarvitse juurikaan isontaa ellei aleta hakea oikeasti isoja tehoja.
(oma porttauksessa ollut niin kanavan koko on vielläkin lähes vakio(tiivistettä pienempi vielläkin), lautasen alta muokattu 44,5mm venttiilin takia enemmän. Pakopuoli(38mm) on huomattavasti enemmän käsitelty, ko. kansi teetetty +350 ajatellen) Tosin on tiedossa että vakio lautasilla on penkitetty +400 mutta yli 2bar paineilla
Seettirenkaat uudemmissa ja jos tekee sellaisesta suositellaan vaihdattamaan ne parempiin(paksumpiin) jotta pysyväy paikoillaan varsinkin turbo käytössä (kovilla lämmöillä irtoavat paikoiltaan )
Helpompi viritystä ajatellen, kanavalle on pelkkä siistiminen ja ohjurinpatin muotoilu kiilamaiseksi riittää. Ei tarvitse juurikaan isontaa ellei aleta hakea oikeasti isoja tehoja.
(oma porttauksessa ollut niin kanavan koko on vielläkin lähes vakio(tiivistettä pienempi vielläkin), lautasen alta muokattu 44,5mm venttiilin takia enemmän. Pakopuoli(38mm) on huomattavasti enemmän käsitelty, ko. kansi teetetty +350 ajatellen) Tosin on tiedossa että vakio lautasilla on penkitetty +400 mutta yli 2bar paineilla
Seettirenkaat uudemmissa ja jos tekee sellaisesta suositellaan vaihdattamaan ne parempiin(paksumpiin) jotta pysyväy paikoillaan varsinkin turbo käytössä (kovilla lämmöillä irtoavat paikoiltaan )
gti golo palloilija
-
- Viestit: 44
- Liittynyt: 23 Syys 2007 12:36
Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista
turbo konetta ajatellen normi kansi parempi, ja kanavat karheiksi että bensa pääsee hajoamaan!(ei kannata alkaaa kiillottamaan kanavia) näin olen kuullut ja kokemuksiakin on... vapareista en tiedä mitä niistä... tykkään vaan noista turbo moteista
Ovi edellä jo vuodesta 2007...