Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

Vai eroaako mitenkään,nyt ei tule mieleen niin muistin virkistykseksi kysyn..
Ja kyseessä Mk2 riesa.
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista

Viesti Kirjoittaja emax »

imukanavas on ylhäällä suuttimen lovi ja kanavan alaosa on hieman otollisempi viritykseen. Jos on jo kaiveltu ja avarreltu niin kannen valunumerosta erottaa helpoiten. Normaali 2 litrainen on 0 ja ruisku ohc on 05 (se suurin valettu numero venttiilinjousien vieres)
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Mikkovaan
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Helmi 2005 12:34
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista

Viesti Kirjoittaja Mikkovaan »

Tässä kuvassa näkyy noi kanavien erot, ylhäällä iS ja alhaalla tavis.
Sierra + HX35 Super
Focus
REMMIAHDIN
Viestit: 383
Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19

Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista

Viesti Kirjoittaja REMMIAHDIN »

Tarkoittaako tämä issän kansi vain issässä olevaa kantta vai onko tämä sama kansi kaikissa ruisku ohc koneissa. Tehothan on samat kaikissa ruisku ohc koneissa eli 115hp joten luulisi kannenkin olevan.
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
Mikkovaan
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Helmi 2005 12:34
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista

Viesti Kirjoittaja Mikkovaan »

Sama kansi on kaikissa ruisku-ohareissa. Se "S" meinaa vaan auton varustetasoa.
Uusimmissa kansissa on seetirenkaatkin vakiona, oisko jostain 87 ylöspäin.
Sierra + HX35 Super
Focus
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Ruiskun imukanava on myöskin hieman isompi kuin kaasari kannessa.
Helpompi viritystä ajatellen, kanavalle on pelkkä siistiminen ja ohjurinpatin muotoilu kiilamaiseksi riittää. Ei tarvitse juurikaan isontaa ellei aleta hakea oikeasti isoja tehoja.

(oma porttauksessa ollut niin kanavan koko on vielläkin lähes vakio(tiivistettä pienempi vielläkin), lautasen alta muokattu 44,5mm venttiilin takia enemmän. Pakopuoli(38mm) on huomattavasti enemmän käsitelty, ko. kansi teetetty +350 ajatellen) Tosin on tiedossa että vakio lautasilla on penkitetty +400 mutta yli 2bar paineilla

Seettirenkaat uudemmissa ja jos tekee sellaisesta suositellaan vaihdattamaan ne parempiin(paksumpiin) jotta pysyväy paikoillaan varsinkin turbo käytössä (kovilla lämmöillä irtoavat paikoiltaan )
gti golo palloilija
viagratabu
Viestit: 44
Liittynyt: 23 Syys 2007 12:36

Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista

Viesti Kirjoittaja viagratabu »

turbo konetta ajatellen normi kansi parempi, ja kanavat karheiksi että bensa pääsee hajoamaan!(ei kannata alkaaa kiillottamaan kanavia) näin olen kuullut ja kokemuksiakin on... vapareista en tiedä mitä niistä... tykkään vaan noista turbo moteista ;)
Ovi edellä jo vuodesta 2007...
Vastaa Viestiin