Uusi Focus 2008

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
foccustelija
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Tammi 2009 13:54

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja foccustelija »

No Lahden automaassa oli kyllä tiedossa että näitä on käynyt, mutta todella kierrellen siitä asiasta puhuttiin.
Toivomuksena itsellä olis, että jos autossa on jo tämän luokan virhe, niin siihen puututtaisiin.
Sen kuulin eräästä lähteestä, että nämä tällaiset ongelmat kiertävät ruotsin kautta tehtaalle. En tiedä onko tuossa mitään perää.
Jusu
Viestit: 20
Liittynyt: 22 Tammi 2009 19:49

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Jusu »

1,8 TDCi moottori ja turbo rikki. Ihan samanlainen tapaus mitä on nyt tullut esille muitakin. Moottori ei tykännyt öljypohjaan rikastuneesta vedestä. Tämä tapaus Itäisessä-Suomessa.
Viimeksi muokannut Jusu, 28 Tammi 2009 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jusu
Viestit: 20
Liittynyt: 22 Tammi 2009 19:49

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Lahden automaassa korjaamopuolella taitaa olla enemmän tietoa mitä ovat kertoneet.

Miksi tieto kiertää Ruotsin kautta? Eikö sitä saada suoraan autotehtaalle Kölniin? Mihin tieto katkeaa ja miksi?
-KP-
Viestit: 14
Liittynyt: 18 Tammi 2009 18:26

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja -KP- »

Jusu kirjoitti:
Miksi tieto kiertää Ruotsin kautta? Eikö sitä saada suoraan autotehtaalle Kölniin? Mihin tieto katkeaa ja miksi?
Fordin teknologiakeskus sijaitsee ruotsissa ja siellä ne tutkii näitä "suunnitteluvirheitään".
Foortti ei oo auto, eikä piika ihminen.
Vetu
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Marras 2008 21:33

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Vetu »

Kaksi viikkoa sitten uusittiin huohotinsäiliö ja puhdistettiin putket. Ajoa sen jälkeen n. 500km ja pikkupakkasta. Nyt huohotinputkessa tuntui jälleen olevan jäätä eli taas yhteys huoltoon.
Nämä puhdistusoperaatiot ovat silnällään aika turhia, sillä itse ongelmaan ne eivät auta vaan moottorin alapohjaan valuu koko ajan uutta vettä. Vaikka kone ei leipoisikaan kiinni niin joka tapauksessa moottorin kestämiseen se vaikutttaa. Jos sitten parin vuoden päästä tulee koneremontti niin arvata saattaa kuka maksaa kulut...

Onko kukaan saanut sijaisautoa tilalle kun on vienyt autonsa huoltonn samasta syystä usemman kerran? Entä oletteko tehneet asista huomautusta kuluttaja-asiamiehelle ja onko sillä ollut vaikutusta huollon suhtautumiseen asiaan?
Ford C-MAX 1.8 TDCi, vm. 2008
telekkä
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Joulu 2008 10:32

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja telekkä »

sijaisautoa ei fordi kustanna, on huoltoliikkeen asia haluavatko asiakasta veloittaa.. Minun tapauksessa ekakerralla eivät maksua ottaneet kun sanelin vähän faktoja pöytään.. Seuraavan kerran varmaankin veloittavat.. Mulla edelleen Öljytikussa, mitta-asteikolla öljyn seassa selvästi ns. vesihelmiä, eli puhdasta vettä. näinollen varmuudellä öljynsekaan rikastuu kokoajan vettä!
Samaa olen minäkin miettinyt että takuuajan jälkeen jos alkaa kone oireilemaan, koska on vettä päässyt öljypohjaan, niin varmasti itse kulut maksettava! Meidän joilla ei kone ole vielä oireillut mutta letkut jäätyneet, on varmasti vettä on päässyt ölypohjaan, vaaditaan ainakin öljyanalyysi josta selviää onko vesipitoisuus normaalia korkeampi, näin ollen täytyisi saada uusi kone.. tämä ei kyllä helposti mene fordin päässä läpi, mutta jos yritettäisiin kuluttajasuoja-asiamiehen kautta viedä asiaa eteenpäin. Jotakin tässä pitää alkaa kyllä keksimään, on kuitenkin isosumma rahaa sijoitettu uuteenautoon ja nimenomaan uudenauton täystakuu on asiakkaan turvana ko. tapauksessa!
bertonisti
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Tammi 2008 21:05

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja bertonisti »

Adios
Viimeksi muokannut bertonisti, 03 Helmi 2009 08:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja svart »

Vai pitäisikö meidän ruveta vaatimaan kerran viikkoon Fordin piikkiin uudet öljyt koneeseen näin talviaikana niin silloin saisi myös noi kertyneet vedet pois koneesta niin kaun aikaa kunnes Fordi saa ratkottua ongelmat pois. Vai autojen palutusta Fordille kun ne eivät ole näillä näkymin sopivia vallitseviin olosuhteisiin joihin ne on meille myyty.

Kone oli jo muuten huoltoon tullut mutta turbo vielä puuttui oli tilanne eilen. Vielä toi entinenkin kulkee muuta raksuttaa hieman normaalia enempi vedätettäessä. Huohotin muutoksesta ei mitään tietoa että tuleeko edes tänä vuonna vai milloinkaan, omat tilapäiset viritykset/vuoraukset siirtävät kuulemma vastuun sitten tehtaalta virityksen tekijälle, että silleen.

Luulen kanssa että tämä KAHDEKSAS perättäinen voorti jää meidän talouden viimeseksi jos ei nyt jotain ihmettä tule tapahtumaan.
Ford #11
groundog
Viestit: 63
Liittynyt: 08 Helmi 2008 21:38

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja groundog »

Olen jo periaatetasolla sitä vastaan, että käyttäjälle annetaan tehtäväksi improvisoida parannuksia tehtaan möhlimiin ratkaisuihin, mutta omissa intresseissä on kuitenkin pitää auto ehjänä. Joten, onko järkeä rakennella "huohottimelle" (Onko tälle jotain virallista nimeä) joku viimasuoja tms Citroen-PSA-viritys, jotta ne letkut ei jäätyisi niin herkästi.

Ensimmäisenä tuli mieleen laittaa maskin taakse ihan perinteinen pahvi, jolloin konekin lämpenisi nopeammin... vai?
Focus 2008 1.8TDCi
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja svart »

No tuollaista pahvia tai muuta maski peittoa ajattelivat helpoimpana pika ratkaisuna, liekkö focukseen ihan merkki kohtaista toppatakkia keulaan saatavilla? Nykyisinkin taitaa vielä ranskalaisiin löytyy sellainen varaosina. Tuolla luulen että ei ole mitään estettä takuu juttuihin mutta jos putkia itsesään rupeaa muuttelemaan tai käärimään johonkin niin tehtaan takuu siirtuu kuulemma sitten esim. sinne huoltoon jossa toimen pide on tehty, tai T.I. miehillä olisko sitten itse tekijälle en tiedä. (jolloin voi olla se koneen vaihto hieman hankalempi saada jos se menisikin piirimyyjän pussista, tai omasta) Eli antaa vaan koneiden jäätyä ja ollan huoletta. :lol:

edit: Kuulemma jos toinenkin kone hajoaa samaan vikaan ilman että tehdas kerkeää saada muutosta aikaan vielä, niin pistetään sitten se kolmas ja neljäskin kone mahdollisesti paikoilleen kun ne on niin halpoja ilmesesti sitten. Kerran maksaja niille on kiltisti Ford näissä tapauksissa.
Viimeksi muokannut svart, 27 Tammi 2009 12:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford #11
Jartsa
Viestit: 24
Liittynyt: 06 Heinä 2005 13:31
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Ei Focusta, mutta kokemusta vm. '88 Peugeot 405.sta, jossa ongelma oli "ominaisuus". Huohottimen letkun eristin letkujen eristämiseen tarkoitetulla vaahtomuovilla; putken ympäri nippusiteillä kiinni. Ei tullut toistamiseen tikku ylös ja öljyä konetilaan.

Ihmetyttää, että onko Fordin kone noin herkkä kertyneelle vedelle? Eristämisestä huolimatta tikusta näki että jäätä/ vettä kertyy, mutta käynnin tms. kanssa ei ollut mitään ongelmaa (3v./ 110tkm). Enkä muutenkaan kuullut konerikoista tähän liittyen (tosin en ole ollut aikoihin kiinnostunut pösöistä, Fordin kun ostin (ja ostan luultavasti kohta toisen)).
timok
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Tammi 2009 12:46

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja timok »

Muistaakseni myyjä sanoi tuosta maskin peitostakin, että Ford on kieltänyt sen eli kannattaa tarkistaa takuun tms kannalta huollosta, että saako "pahveja" viritellä ..
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja taky »

Ystävät hyvä jotta saisimme jonkinlaisen koosteeen 1.8 TDCi konetta
vaivaavista ongelmista Jusu on lupautunut koostamaan listan johon
toivomme saavamme tietoja autostanne jne.


Alla esimerkki omastani.

FORD 1,8 TDCi MOOTTORIONGELMAT
Rek. Nro. : BLY-560
Omistaja : I. Määttä
Kotipaikka : Orimattila
Tyyppi : C-Max
Käyttöönotto : 30.3.2008
Ajettu : 53000 km
Vika, ongelma : Huohottimen toimintahäiriö
Toimenpiteet : Seuranta, öljynvaihto
Jälleenmyyjä/huoltopaikka : Automaa, Konala

Joko vastaamalla tähän viestiin tai yksityisviestiä Jusu tai Taky.

Näin yritämme saada taustatukea meille kaikille jos joutuu moottoriongelman
kanssa huollon/maahantuojan kanssa asiaa selvittelmään.


Kiitos.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
groundog
Viestit: 63
Liittynyt: 08 Helmi 2008 21:38

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja groundog »

FORD 1,8 TDCi MOOTTORIONGELMAT
Rek. Nro. : UCF-876
Omistaja : Sampo Pankki :)
Kotipaikka : Tuusula
Tyyppi : Focus Wagon
Käyttöönotto : 28.1.2008
Ajettu : 24000 km
Vika, ongelma : Huohottimen toimintahäiriö
Toimenpiteet : Seuranta, öljynvaihto
Jälleenmyyjä/huoltopaikka : Riihikallion Auto, Tuusula
Focus 2008 1.8TDCi
telekkä
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Joulu 2008 10:32

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja telekkä »

FORD 1,8 TDCI MOOTORIONGELMAT
Rek.Nro.:RCI-757
Omistaja:J.J.R
Kotipaikka: Iisalmi
Tyyppi: Focus Wagon
Käyttöönotto: 1.9.2008
Ajettu 18 000km
Vika, ongelma: Huohottimen toimintahäiriö
Toimenpiteet: Huohotinputkien ja säiliön puhdistus, seuranta. Puhdistus ja eristys,seuranta.
Jälleenmyyjä/huoltopaikka: Delta-Auto, Iisalmi
bertonisti
Viestit: 4
Liittynyt: 12 Tammi 2008 21:05

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja bertonisti »

Adios
Viimeksi muokannut bertonisti, 03 Helmi 2009 08:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja svart »

FORD 1,8 TDCI MOOTORIONGELMAT
Rek.Nro.: YVN-373
Omistaja: Rahoitus yhtiö :mrgreen:
Kotipaikka: Kontiolahti
Tyyppi: Focus farmari
Käyttöönotto: 11.7.2008
Ajettu: 11tkm
Vika, ongelma: Huohottimen jäätyminen josta johtui öljyn paineen merkkivalon syttyminen, öljy pohja oli ollut vettä ja jäätä täynnä lähes, edellisestä öljyn vaihdosta oli 5tkm.
Toimenpiteet: Tilattu uusi kone ja turbo
Jälleenmyyjä/huoltopaikka: EH-auto / Joensuu
Viimeksi muokannut svart, 03 Helmi 2009 17:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ford #11
kuikka79
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Maalis 2008 22:27

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja kuikka79 »

Täytyypä tähän väliin pullauttaa sellainen tieto, että ainakin jossain Fordikin edistyy: viistoperäisiin Focuksiin on tullut saataville varaosana pikku listat, joilla estetään se ärsyttävä veden lorahtaminen takakonttiin, kun luukun avaa märällä kelillä tai kun auton päällä makaavat lumet on sulaneet.
Tehtaalla nuo listat on lisätty kaikkiin viistoperiin ainakin parin kuukauden ajan nyt.
Hain tänään omat suikaleet, olikohan kympin kappale, vasemmalle ja oikealle vähän erilaiset. Tämänkin pikku korjauksen aikaansaanti kesti pari vuotta, toivottavasti huohotinsysteemi saadaan nopeammin kuntoon...


p.s mulla on öljyt pysyneet sisällä 1.8 tdci:ssä pakkasilla, ehkä tuo itse viritelty solumuovi letkujen edessä toimii jotenkuten
muri82
Viestit: 24
Liittynyt: 18 Marras 2008 19:39
Viesti:

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja muri82 »

Onpa ihan pakko kommentoida, että Fordilla ennenkin ollut ongelmia huohotinputkien kanssa :P

http://www.mtv3.fi/urheilu/arkisto.shtm ... /02/503932
"Fordin kakkostallin Jari-Matti Latvala ja Matthew Wilson joutuivat keskeyttämään sunnuntain ensimmäisellä erikoiskokeella Ford Focus -autonsa moottorin huohotinputken jäädyttyä."
Nykyinen: Ford Focus 2.0TDCi Ghia Wagon Autom. '08
Exät: Ford S-Max 2.0TDCi '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
Tornado
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Heinä 2007 21:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Tornado »

Tätä on jo aikaisemminkin kysytty tässä ketjussa, mutta kysyn nyt minäkin kun olis auton vaihto lähitulevaisuuden suunnitelmissa ja Focus olisi mielessä. Niin että onko tätä jäätymis ongelmaa ollut muissa moottoreissa, vai vain tässä 1.8 diisselissä, mikä oli minunkin ensimmäisenä vaihtoehtona vaihdokiksi, mutta katsotaan nyt. 2007 malleissa ei ilmeisesti ole samaa murhetta jos etsisi vähän vanhemman käytetyn. Mondeo on nykyisin ja sekin vaihtoehtona, mutta tämä moottori ongelma täytyy selvittää ensin. Uuden Mondeon viestiketjussa ei ollut mitään että olisi samoja ongelmia?
telekkä
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Joulu 2008 10:32

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja telekkä »

uskoisin että kaikissa 1,8tdci moottoreissa sama vika, eli myös mondeossa..
2,0 on volvon kone eikä siinä ainakaan ole ongelmia ollut. tosin 2,0 kone noin 4000e kalliimpi kuin 1,8 sen vuoksi itse valitsin 1,8. niin ja 1,6 saa vain trend varustein ja vähän ponneton tehoiltaan..
Minullakin toi vaahtomuovi eristys näyttänyt auttavan jäätymis asioissa..
Minulta saisi hyvin varustellun focus farkun edullisesti!
kuikka79
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Maalis 2008 22:27

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja kuikka79 »

2.0 tdci on kyllä Volvossakin, mutta ei se Volvon kone ole, vaan Ford-Peugeot-Citroen -yhteistyön hedelmä, eli myynnissä PSA-autoissa HDI-nimellä.

Sehän riittää, että huohotinletkut on sijoitettu eri paikkaan, niin ei jäädy.
En minäkään ole paikantanut netistä tai muualta 2.0-dieseleistä valitusta jäätymisistä.
ahmatti4
Viestit: 29
Liittynyt: 29 Loka 2008 21:32
Paikkakunta: Kokkola

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja ahmatti4 »

Olis pitäny vaan sijottaa siihen 2.0 dieseliin, vaikka onki kalliimpi. Vielä tosin mennyt ihan ongelmitta 1.8tdci, mittarissa nyt 2300km ja kohta kuukauden ollut ajossa.
Autokuski
Viestit: 64
Liittynyt: 13 Maalis 2008 23:21

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Autokuski »

Taas muutama päivä sitten paikallinen Ford-huolto rassasi huohotinputket jälleen auki ja tarkisti öljyn tilanteen.

Kaikki oli onneksi toistaiseksi OK, mutta nyt odotetaan edelleen vastausta tehtaalta varsinaisen ongelman ratkaisuun.

Täytyy antaa täysi kymppi Tampereen Hatanpään Vehon huollon toiminnasta. Palvelu on ollut tässä ja muissakin asioissa ensiluokkaisen asiallista ja hyvää. Huolto on tässä hommassa ikävässä välikädessä, kun ei voida muuta kuin odottaa vastausta tehtaalta.

Odottelemme siis ratkaisua ongelmiin, näyttää tulevan sopivasti pakkasia viikonlopuksi, jippii :evil:
Ford Focus 1.8 TDCi Wagon Ghia, vm. 2008
Tornado
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Heinä 2007 21:34
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus 2008

Viesti Kirjoittaja Tornado »

"Telkeälle", taitaa jäädä nyt edullinen Focus toistaiseksi ostamatta :) . Omassa Mondeossa vielä sen verran kilometrejä jäljellä, että parempi katsoa mihin homma kehittyy, kun taitaa noi vaihtoauto hyvityksetkin olla aika pohjilla tällä hetkellä.
Vastaa Viestiin