focuksen vaihteisto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
HeVi

focuksen vaihteisto

Viesti Kirjoittaja HeVi »

Moro! Olis tälläinen kymysys että, mun focuksessa oli vähän kytkin vikaa, ensin luultiin että nesteet on vaan vähissä mutta nepäs vuoti sieltä aina vain pois.. Nooh sitten vaihdettiin kaikki levyt ja sarjat. Nyt remppa olis tehty, mutta miten vaihteistoa voi säätää? 1,2 ja 3 toimii hienosti mutta 4 on hukas ja 5 menee päälle kyllä, mutta huonosti pois päältä ja pakki pitää laittaa aika runnomalla päälle..Öljyt ja kaikki nesteet ok.. Kuinka toimitaan?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Re: focuksen vaihteisto

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

HeVi kirjoitti:Moro! Olis tälläinen kymysys että, mun focuksessa oli vähän kytkin vikaa, ensin luultiin että nesteet on vaan vähissä mutta nepäs vuoti sieltä aina vain pois.. Nooh sitten vaihdettiin kaikki levyt ja sarjat. Nyt remppa olis tehty, mutta miten vaihteistoa voi säätää? 1,2 ja 3 toimii hienosti mutta 4 on hukas ja 5 menee päälle kyllä, mutta huonosti pois päältä ja pakki pitää laittaa aika runnomalla päälle..Öljyt ja kaikki nesteet ok.. Kuinka toimitaan?
Jos nestettä vuotaa niin riittää työ- tai pääsylinterin tivisteen vaihto, joskus pitää vaihtaa koko sylinteri, mutta miksi piti vaihtaa "kaikki levyt ja sarjat"? :shock:
Fokuksesta ei ole tarvinnut säätää, mutta yleisohjeena säätö tehdään laatikon päässä olevasta "motikasta" tai mahdollisesti vaijereista, tosin kait vaijeritkin liittyy johonkin "motikkaan"! :roll:
HeVi

Re: focuksen vaihteisto

Viesti Kirjoittaja HeVi »

Sen takia piti vaihtaa levy ku siitä puuttu puolet pinnasta. ei pärjänny tiivisteren vaihrolla,ku otettiin laatikko irti niin se kirottu työsylinteri/painelaakeri tuli neljäs eri palas irti.. nyt kytkin pelaa mahtavasti mutta takana olevat vaihteet takkuaa(2.4 ja pakki)ja vitosta ei saa päältä muutaku nostamalla kepin klunssin ylähä. onko kepin säätö ainuastaan laatikon takana ?? pitääkö niitä vaijereita kiristää vai löysätä?
Vastaa Viestiin