Mondeo -97 PATS-koodi 16..?

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
mouses

Mondeo -97 PATS-koodi 16..?

Viesti Kirjoittaja mouses »

Räntäkelin jälkimainingeissa toi voorti uskollisesti porukat kotiin mutta ei lähtenyt enää pihalta käyntiin. Avain virtalukkoon, auto starttaa mutta ei käynnisty. PATS-ledi syttyy n. 3 s ajaksi ja alkaa vilkuttamaan nopeasti minuutin ajan ja sitten tulee vikakoodi 16... Kyseistä koodia ei löydy millään mistään, pats-vikakoodiluettelot löytää koodit 11-15 ja 20-23 mutta ei tuota 16:sta... Olisiko kenelläkään tietoa tai linkkiä mistä löytyisi kyseisen koodin selitys. Kävin ilexan (alla) sivuilla mutta ei apuva sieltäkään...

http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php? ... eadid=3011

Yritin Masterkeyllä (punainen) sekä kaikki muutkin avaimet kävin läpi mutta jokainen antaa saman vikakoodin... Voi tuska...

21.1.08 soitin huoltoon ja sain vikakoodin selville. Se on PATSin keskusyksikön vika, millainen, ei tietoa. Nyt kun vain tietäisi mistä päin kyseisen PATS-palikan löytäisi niin vois yrittää tarkistaa, ettei kyse ole liittimien hapettumista ennen kuin vien auton huoltoon...


Ja löytyihän sitä infoa lisää tuosta PATSista ja sen koodeista. Jos kiinnostaa niin katso linkki

http://www.fordscorpio.co.uk/pats.htm


Eilen, 22.1.08, aiottiin appiukon kanssa hinata auto korjaamon pihaan. Yllätys oli melkoinen, kun hinausta varten sytytetyt parkkivalot (siis väänsin ajovaloautomatiikan 0-asennosta pykälän oikealle eli parkkeihin) poistivat ajoneston ja auto käynnistyi. Kun ajovalojen asento oli 0-asennossa (pystyssä) ei ajonesto kytkeytynyt pois päältä ja jos auto oli käynnissä niin se sammui. Parin kerran toistoilla ajonesto pysyi päällä kunnes se taas poistui ajovalojen kytkeytyessä päälle... Ota tuosta selvää...

Palataan astialle kun kosla palaa korjaamolta...

24.1.08 Aamulla tuli ilmoitus korjatusta autosta. Eiku hakemaan. Syy oli ollut moottoritilan sulakerasian PATSreleen johdon kosketushäiriö, eli sama rasia mikä muillakin on aiheuttanut PATSin toimintahäiriöitä. 330 ekee (osat 15 + työ 315) mutta en valita. Olivat tehneet töitä puol päivää ennen ongelman löytymistä. Juur ennen korjaamoa ajattelin ite irroittaa sulakerasian muitten vinkkien perusteella mutta edeltävät pari iltaa fikkarinvalossa nollakelissä nenä räässä sai riittää...Tiedä olisiko se rasian irroituksella korjaantunut...Ehkäpä, vain jumala tietää...jos sekään...

Toivottavasti tästä tarinasta on jollekin hyötyä mikäli samanmoista ongelmaa PATSin kanssa tulee.