Käsijarru Tehoton

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Laksu
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Touko 2007 11:00

Käsijarru Tehoton

Viesti Kirjoittaja Laksu »

Ihan vaan jos joku osaisi vasta, niin mistä/miten säädetään Scopion käsijarru. Kiitos jo etukäteen vastanneelle. =)
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Onkos kengät/palat missä kunnossa ?

Et kertonut että minkä ikäisestä scorpiosta on kyse.

Käsijarrun automaattisäätö voi olla liian kaukana siis jos on rummuista kyse.

Männät jumissa?

Vaihtoehtoja on muutamia.
Laksu
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Touko 2007 11:00

Viesti Kirjoittaja Laksu »

Foordson kirjoitti:Onkos kengät/palat missä kunnossa ?

Et kertonut että minkä ikäisestä scorpiosta on kyse.

Käsijarrun automaattisäätö voi olla liian kaukana siis jos on rummuista kyse.

Männät jumissa?

Vaihtoehtoja on muutamia.
Tuo Scorpio on -91 ja levyt on takana. Palat on vaihettu ja levyt on vielä hyvät, mutta uudetkin on jo mulla hyllyssä. Sitä vaan ihmettelin, ku ei ole mitään ns. säätömutteri/ruuvia siellä sylinterin läheisyydessä.
Laksu
Viestit: 3
Liittynyt: 16 Touko 2007 11:00

Viesti Kirjoittaja Laksu »

Niin ja lisätäkseni edelliseen viestiini, niin kaikki vivustot ja männät toimii todella hyvin, et ei ole mitään jumissa ainakaan.
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

En tiedä onko muissa vehkeissä mutta vag tuotteissa ne jarrusatulat on liikkuvat, usein jumissa, mutta V.A.G selittää kaiken :lol: :lol:
Mondeo Mk1
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Pitäishän niitten satuloiden liikkua niissä liukutapeissa, näinhän ei tietenkään tapahdu jos ne on jumissa jolloin ei myöskään jarruta.

Noh onkos foortissa nyt sitten pahemmin kehumista :roll:

Tottahan nämä nyt aina parempia on ku tommoset volkkarit.
juss
Viestit: 93
Liittynyt: 27 Kesä 2006 12:15
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja juss »

scorparissa on hydraulinen käsijarru.
ensin tarkista että vaijeri ei ole kiristetty (HUOM!!! scorparin käsijarruvaijeria ei kiristetä ollenkaan siis) , kässärin männät pitäisi aina palautua alku asentoon että seuraava "veto" saisi mahdollisimman paljon nestettä mukaan.
toiseksi tarkista että männän vivut menevät 100% takaisin, yleensä vika on siinä.
Sitä vaan ihmettelin, ku ei ole mitään ns. säätömutteri/ruuvia siellä sylinterin läheisyydessä.
Käsijarru säädetään automaattisesti, eli samalla kun jarrutkin.
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Mun mielestä olis hyvä jarruttaa vaikka kerran kuukaudessa sillai oikein voimakkaasti, ihan niin paljon kun jaksaa, säätyy automaattisäätökin takapyörissä ja muutenkin pysyy jarrut kohdillaan. Mutta jos harrastat kyykkyä,tai muuten vaan jalkaprässäilyä niin älä ihan täysillä polje 8)
Mondeo Mk1
Vastaa Viestiin