ohc ja dohc

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tt-r
Viestit: 87
Liittynyt: 02 Maalis 2005 22:16
Paikkakunta: jyväskylä

ohc ja dohc

Viesti Kirjoittaja tt-r »

kattelin tossa vähäsen oharin ja dokin kuvia alakerrasta ja mun mielestä ovat aika samannäkösiä. voiko ohc koneesta tehä dohc masiinan vaihtamalla kannen? tai onko ihan bolt-on?
escort 1973 TIC megaruutta
escort 1979 prokkis,myytävänä -gotta collect 'em all!
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Eikös se ollu niin et Ohc:n lohkon päälle sopii cossun tuplanokkakansi, mut tavallinen 8v dohc kansi ei natsaa kohilleen :wink: ... Ja muutenki vähän kyseenalaista lähtee tuon 8v dohc:n kans leikkiin...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

dohc ja ohc:ssä ei muistaakseni ole yhtään keskenään sopivaa osaa, ja kansi ei sovi ainakaan
Focus 1.0 edition a6 2017
tt-r
Viestit: 87
Liittynyt: 02 Maalis 2005 22:16
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja tt-r »

ois aika helmi tommonen 16 naulanen! voi vaan olla vähä hintaa semmosella.
-jos se nyt ylipäätään käy siihen :?
escort 1973 TIC megaruutta
escort 1979 prokkis,myytävänä -gotta collect 'em all!
Avatar
SuperMajor
Viestit: 40
Liittynyt: 26 Tammi 2007 22:04

Viesti Kirjoittaja SuperMajor »

Eli ohc:hen sopii sen oma kansi (oli se sitten 1.6 tai 2.0:sta, paitsi 2.0-kansi voi olla ahdas sovittaa venttiiliensä puolesta 1.6 lohkoon) ja Cossun 16V-kansi. Dohciin sopii omansa lisäksi RS2000 16v-kansi ja jotain isompien dohcien kansia tai vaikka koko koneita...

Ohc:lla ja dohcille ei tosiaankaan ole juurikaan yhteistä muutamaa harvaa osaa lukuunottamatta...
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Täällä kun satutaan puhua oharista niin en kehtaa aloittaa uutta topiccia..SItä vaan että -85 vanhemmissa sierroissa eräs letku tulee lämppärin kennolta suoraan kaasarille(ei imusarjaan niin 85->), letkua ei löydy oikein mistään ei käytettyä ei edes uutta kun Fordin liikkeellä sanovat että letkun valmistus on lopetettu! :evil: Olen kysynyt jo Rallyracesta -> ei löydy...Voiko tuollaista letkua sitten teetättää jossain??? Joillain sivuilla kuulin Lakeuden hydrosta, tekiskö ne? Jos tiedätte jotain sopivia firmoja niin vastauksia vaan! :idea:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Voihan sen tehdä itsekin. varaosaputkasta saa yleimallin letkukäyriä, ainakin ysikymppi mutkia. se on sitten eriasia, jos haluaa alkuperäisen.
2.9i
Feel The Difference.
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Oharista vielä...
Eli sigun ylin 2.0. Kysäisen vaan varmuuden vuoksi vielä tuon kannen pulttien kiristysmomenteista, että olen kirinyt ne momenttiavaimella 70 newtoniin, joten onko se sopiva momentti vai pitäiskö pistää vielä tiukempaan? Pultit ovat sellaisia joissa on tähdenmallinen kolo (=Torx?), lujuusluokkaa ei tiedossa.. :?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Viesti Kirjoittaja jucca »

duckworth kirjoitti:Oharista vielä...
Eli sigun ylin 2.0. Kysäisen vaan varmuuden vuoksi vielä tuon kannen pulttien kiristysmomenteista, että olen kirinyt ne momenttiavaimella 70 newtoniin, joten onko se sopiva momentti vai pitäiskö pistää vielä tiukempaan? Pultit ovat sellaisia joissa on tähdenmallinen kolo (=Torx?), lujuusluokkaa ei tiedossa.. :?
Kysy ihmeessä vaikka Fordin liikkeeltä tarkka ohje kiristämiseen.. Ei kannata mennä hutkimaan miten sattuu vaan nätisti vaiheittain.....
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

torx:

1) 35-40nm
2) 70-75nm
3) wait 5min
4) 90' (astetta)


tähtikanta ja joku ihmeen hexagon:

1) 40-55nm
2) 50-70nm
3) wait 20min
4) 73-83nm
5) run engine 15min
6) 95-115nm


kertoo autodata...
Focus 1.0 edition a6 2017
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Niimuuten mikäs ero on tähtikannalla ja torxilla? Avataanko ne tähtikantapultit sitten sellaisella hylsyllä jossa on tähdenmallinen aukko, kun torxit olen avannut tähdenmallisella kärjellä?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

duckworth kirjoitti:Niimuuten mikäs ero on tähtikannalla ja torxilla? Avataanko ne tähtikantapultit sitten sellaisella hylsyllä jossa on tähdenmallinen aukko, kun torxit olen avannut tähdenmallisella kärjellä?
Olikohan torxissa 6 "kulmaa" ja tähtipäässä tais olla 12
Escort 1.8 sport -97
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ja kumpis niistä piti aina vaihtaa kun avaa?


edit joo: torxit pitää aina vaihtaa, tähtikannat voi käyttää uudestaan
Focus 1.0 edition a6 2017
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

duckworth kirjoitti:Täällä kun satutaan puhua oharista niin en kehtaa aloittaa uutta topiccia..SItä vaan että -85 vanhemmissa sierroissa eräs letku tulee lämppärin kennolta suoraan kaasarille(ei imusarjaan niin 85->), letkua ei löydy oikein mistään ei käytettyä ei edes uutta kun Fordin liikkeellä sanovat että letkun valmistus on lopetettu! :evil: Olen kysynyt jo Rallyracesta -> ei löydy...Voiko tuollaista letkua sitten teetättää jossain??? Joillain sivuilla kuulin Lakeuden hydrosta, tekiskö ne? Jos tiedätte jotain sopivia firmoja niin vastauksia vaan! :idea:

Eihän tuo edes vaadi mitään ihmeletkuja. Normaalia vahvaa letkua hakee vaikka laakeri ja teollisuusdesta ei tueta mitään kalliita osaamattomia hydroja. Mulla on v6:seen tehty metritavarasta letkut ja on paljon kestävämpää 2-kerroksista kangasvahvisteista letkua kuin mitä alkuperäinen leluletku on. Mutkia ei tarvita koska letku taipuu riittävästi ja ei painu kasaan kovinkaan helposti. Jos pitää jotain käsittämättömän jyrkkiä kulmia tehtä niin sitten ostaa valmiita, mutta ne ole vielä löytänyt sellasta kohtaa fordista.
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Ares kirjoitti:Eihän tuo edes vaadi mitään ihmeletkuja. Normaalia vahvaa letkua hakee vaikka laakeri ja teollisuusdesta ei tueta mitään kalliita osaamattomia hydroja. Mulla on v6:seen tehty metritavarasta letkut ja on paljon kestävämpää 2-kerroksista kangasvahvisteista letkua kuin mitä alkuperäinen leluletku on. Mutkia ei tarvita koska letku taipuu riittävästi ja ei painu kasaan kovinkaan helposti. Jos pitää jotain käsittämättömän jyrkkiä kulmia tehtä niin sitten ostaa valmiita, mutta ne ole vielä löytänyt sellasta kohtaa fordista.
Tuo letku ongelma ratkesi jo muutama viikko sitten..Ja ne mutkat oli ysikymppisiä (myös letku melkoinen kiemura), tosin korvasin letkun niin ikään Fordin alkuperäisosalla, joka istui täysin paikalle kun lyhensi toisesta päästä. Letku ei siis nyt kulje samaa reittiä, mutta eipähän ainakaan vuoda.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tämmönen kyssäri vielä..Eli tosiaankin nuo pultit oli torxeja, mutta ehdin käyttää muutaman kerran konetta pulttien ollessa momentissa 70nm, mutta en ollut kääntänyt niitä 90 astetta, nii kuin pitäisi..Mahtaakohan pulttien kierteet olla vielä kunnossa vaiko p@skana..? Lähinnä sitä että pitäisikä ostaa uudet vai kokeilla kiristää vielä vanhoja? :?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

duckworth kirjoitti:Tämmönen kyssäri vielä..Eli tosiaankin nuo pultit oli torxeja, mutta ehdin käyttää muutaman kerran konetta pulttien ollessa momentissa 70nm, mutta en ollut kääntänyt niitä 90 astetta, nii kuin pitäisi..Mahtaakohan pulttien kierteet olla vielä kunnossa vaiko p@skana..? Lähinnä sitä että pitäisikä ostaa uudet vai kokeilla kiristää vielä vanhoja? :?
Kiristät vain vanhat uudelleen. venyy vasta, kun kiristät sen 90 astetta.
2.9i
Feel The Difference.
Vastaa Viestiin