Escort XR3i lohkolämmitys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
latku
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Marras 2005 15:48
Paikkakunta: Oulu

Escort XR3i lohkolämmitys

Viesti Kirjoittaja latku »

perkele!

Mikähän to äksärkolmeiissä vois olla kun roikassa pitää autoa --> saa sahata käyntii, mutta jos jättäs käyttämättä roikkaa --> palmun alta (enkä lopeta roikan käyttöä, ei virnuilla :P ) ja olen myös huomannut hieman jos kylmänä starttaa -->palmun alta..ajaa koneen normaali lämpöiseksi, sammuttaa, käynnistää --> palmun alta

MUTTA

jos ajaa koneen normi lämpöiseksi ja antaa sen jäähtyä ns.puoli lämpimäksi mihin myös tuo roikassa pitäminen lohkoa lämmittäis (??) niin tällöin saa myös sahailla.

tietoa anyone?

Antti
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13

Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
latku
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Marras 2005 15:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

auttakee :cry:
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13

Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
nestori
Viestit: 479
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Mulla oli entisessä autossa täsmälleen sama ongelma, lohduttaako? :lol:

En ehtinyt ongelmaa kovin paljon tutkia, veikkauksia oli, että lämpöaikakytkin oli entinen. Harata muistikuva, että kyseinen härpäke on ruskealla liittimellä ja löytyy lohkon takaa. En ehtinyt siis tuota vaihtamaan, joten en tiedä varmaksi oliko se ongelma.
Kuga PHEV
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Escort XR3i lohkolämmitys

Viesti Kirjoittaja Krisse »

latku kirjoitti:Mikähän to äksärkolmeiissä vois olla kun roikassa pitää autoa --> saa sahata käyntii
No toi kuulostaa ihan peruskouluesimerkiltä siitä kun laitetaan väärän tyyppinen lohkolämmitin ja/tai väärään paikkaan mutta..
latku kirjoitti:jos ajaa koneen normi lämpöiseksi ja antaa sen jäähtyä ns.puoli lämpimäksi mihin myös tuo roikassa pitäminen lohkoa lämmittäis (??) niin tällöin saa myös sahailla.
..toihan nyt on ihan selvä juttu että koneella on käynnistysongelmia tietyssä lämpötilassa eikä se liity mitenkään lohkolämmittimeen.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
latku
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Marras 2005 15:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

No onneksi ei tarvitse peiliin katsoa sillä ei ole oma asentama lohkis :P

Tutkitaan ajan kanssa...
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13

Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Syynä kait jompi kumpi lämpöanturi tai venanpainimet, ehkä sulakeboxi? :roll:
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Venttilinostajat tuskin on suora ongelma jos kerta lämpimänä lähtee kuitenkin helposti. se lämpöaika anturi ;)
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
latku
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Marras 2005 15:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

kun kääntää virta-avaimesta niin että ruisku surraa sen hetken, kääntä avaimesta takas ja uudestaan se surina äänen kuuntelee loppuun..nii sepäs on sit auttanut siihen puolilämpösenä lähtemiseen..vähän enempi pottuvoita sinne nii joha starttoo..näillä mentiin...oulu kuittaa :twisted:

Antti
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13

Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Megado kirjoitti:Venttilinostajat tuskin on suora ongelma jos kerta lämpimänä lähtee kuitenkin helposti. se lämpöaika anturi ;)
Meillä yks Esko oireili yleensä vain lämpimänä, pesun jälkeen ja joskus kylmänä, mutta ei koskaan tosikylmänä, siis ilman roikkaa! 8)
latku
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Marras 2005 15:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

tai sit vaan tuo koo-jetti on sellaaane ihanuus että..täytyy elää asian kanssa 8)
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13

Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
Vastaa Viestiin