tehdäämpä turbosierra viisaampien avustuksella

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
karza11
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Loka 2007 18:48
Paikkakunta: hesan kupeessa

tehdäämpä turbosierra viisaampien avustuksella

Viesti Kirjoittaja karza11 »

terve

jo pikkupojasta asti meinannu hankkii sierraa.... nyt edellinen prokkis valmis ja heti tietty myyty... :shock: ni jotain tarttis tehdä et ei tuu vapaaajan ongelmia.....
eli aattelimpa ostaa jonku sierranraadon ja turbottaa.
eli alkuun tarttis viisaammilta apuu? mikä on mallisarjan tehokkain? cossu varmaan asia erikseen? entä mikä ois kokemuksien kannalta hyvä aihio 2.0 ohc? jonku alle 87 jos ostas niissä ei varmaa mitää vähäpäästöisyydestä puhuta?
oisko toi 2,3 mallisarjan tehokkain? jos niin mitä eroo 2,0 alustassa?

paljon kymysyksiä toivottavasti joku jaksaa vaivautua vastaamaan muutaki ku käytä hae nappii....
tätätätä
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

2.0ohc, 205lohkolla taitaa olla parasvaihtoehto koneenpuolesta..
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: tehdäämpä turbosierra viisaampien avustuksella

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

karza11 kirjoitti: oisko toi 2,3 mallisarjan tehokkain?
ei vaan 2.9
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Eikö ne XR4i:tä käytä usein vertailumallina?
Tehoa saa vissiin olla jotain max 180hv?.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Periaatteessa jos saat niin XR4TI 170hp+15 vai 20% olisi paras, mutta muuten sitten se xr4i 150hp+%

Niin ja paras koppa on alle vm.87. Yli 87 tarvii olla katti tai joku katin näköinen katsastuksessa, mutta saastepäästöt silti. Aika olematon asia, mutta...
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Ares kirjoitti: Niin ja paras koppa on alle vm.87. Yli 87 tarvii olla katti tai joku katin näköinen katsastuksessa, mutta saastepäästöt silti.
Oikein jos tarkkoja ollaan niin 1.7.87 jälkeen ensi rekisteröityyn tarvitaan ahtimen lisäksi muita patteja putkeen.
Mitä moottoriin tulee, 2.9 24v V6 kilon ahdoilla tuntuu ihan kivalle...
Samu
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Loka 2005 15:22
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja Samu »

country sedan kirjoitti: Oikein jos tarkkoja ollaan niin 1.7.87 jälkeen ensi rekisteröityyn tarvitaan ahtimen lisäksi muita patteja putkeen.
Mitä moottoriin tulee, 2.9 24v V6 kilon ahdoilla tuntuu ihan kivalle...

Varmasti :lol:
Sierra 2.0 -85 turbo
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
karza11
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Loka 2007 18:48
Paikkakunta: hesan kupeessa

mites noi alustat

Viesti Kirjoittaja karza11 »

eli miltäosin toi 2,9 alusta eroo 2,0 tai 2,3sta niitäko ois mukavemmin kaupan.
tätätätä
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Re: mites noi alustat

Viesti Kirjoittaja tupu »

karza11 kirjoitti:eli miltäosin toi 2,9 alusta eroo 2,0 tai 2,3sta niitäko ois mukavemmin kaupan.
2.9 = abs-jarrut,eli 4xlevyt. etuvakaaja 28mm. perämurikka 7.5".
2.9i
Feel The Difference.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: mites noi alustat

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

tupu kirjoitti: 2.9 = abs-jarrut,eli 4xlevyt. etuvakaaja 28mm. perämurikka 7.5".
ja ne levyt on suuremmat, muistaakseni 260mm kun 2.0:ssa vain 240mm
Focus 1.0 edition a6 2017
Juippa
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa »

Kysytään ny samassa topicissa vähän muuta. Tuli ruuvattua tommonen cossun etukelkka täydellisenä paitti ilman jarruja oman sirpan alle. Meneekö tohon napaan muut jarrut kuin cossun omat? 2.0l jarrusatulat ei ainakaan käy, semmoset ois hakusessa mitkä käy ja levyt myös.... :roll:
Mk2 esco rojektina...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Focus 1.0 edition a6 2017
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

Juippa kirjoitti:Kysytään ny samassa topicissa vähän muuta. Tuli ruuvattua tommonen cossun etukelkka täydellisenä paitti ilman jarruja oman sirpan alle. Meneekö tohon napaan muut jarrut kuin cossun omat? 2.0l jarrusatulat ei ainakaan käy, semmoset ois hakusessa mitkä käy ja levyt myös.... :roll:
yleensä ne kossun etupään osat laitetaan juuri niiden omien jarrujensa vuoksi.. miksi patentoida jotkut taunuksen satulat?
karza11
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Loka 2007 18:48
Paikkakunta: hesan kupeessa

vetosuhde

Viesti Kirjoittaja karza11 »

mikähän ton 2,8 4x4.n vetosuhde on?
siis etu/takapyörien veto prossat...
tätätätä
Avatar
Duzter
Viestit: 132
Liittynyt: 11 Kesä 2005 21:05

Re: vetosuhde

Viesti Kirjoittaja Duzter »

karza11 kirjoitti:mikähän ton 2,8 4x4.n vetosuhde on?
siis etu/takapyörien veto prossat...
34/66 taitaa olla tehtaan mukaan.
Mondeo
Vastaa Viestiin