zetec 1.8
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
zetec 1.8
Kun lueskelin tossa ton armaan eskobaarini ohjekirjaa niin huomasin että, samaa moottoria on 130hv, kun taas täs mun versiossa on se 105? mitä eroa moottorilla on vai onko kyseinen tehon lisäys tehty toisenlaisella ruiskun ohjauksella (Boxi)... Miten saisin omaan eskobaariini sen 130hv? 8)
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Löytyy haulla monta keskustelua. Mutta voin sanoa että helpommaksi tulee ostaa uus 130hp kone. Ite en ainakaan kauheasti usko että se 15heppaa tois sen rahankulutuksen arvoista iloa. Itellä meinaan 115hp 1.8zetecci escortti. Alta kympin luvataan jo tollekkin kiihtyvyys nollasta sataan lukemani mukaan.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Tuolla vanhallakin pääsee kympin pintaan jos raskii rääkätä, siis on kokemusta!
Uudemmissa on tosiaan 85kW, siis 115-116hv laskutavasta riippuen ja on hieman pirteämpi, mutta sopivasti vaihteita ja kierroksia käyttäen ei isoa eroa, siis jos kytkin kestää!
Tuota "tehoversiota" ei kait ole liiemmin tuotu Suomeen?
Isoin ero on kait isommalla "kurkulla"?


Tuota "tehoversiota" ei kait ole liiemmin tuotu Suomeen?

Isoin ero on kait isommalla "kurkulla"?

-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
jos modaan kaasuläpän isommaks ja muuten imusarjaan sopivaks niin silläkö pitäs enemmän voimaa irrota??? nyt se on joku n.35mm eli sika pieni?! mutta ei kai kone ala käymään laihalla, sit tarvitaan jo säädettävää bensan paineen säädintä 8)Monteonisti kirjoitti:Tuolla vanhallakin pääsee kympin pintaan jos raskii rääkätä, siis on kokemusta!Uudemmissa on tosiaan 85kW, siis 115-116hv laskutavasta riippuen ja on hieman pirteämpi, mutta sopivasti vaihteita ja kierroksia käyttäen ei isoa eroa, siis jos kytkin kestää!
![]()
Tuota "tehoversiota" ei kait ole liiemmin tuotu Suomeen?![]()
Isoin ero on kait isommalla "kurkulla"?
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Ainakin se on microcatissa eri numerolla. Tiedä sitten tarkkaan kuinka paljon erilainen se on, kun ei ole päässyt livenä näkemään. Ainakin 1.6 ja tavis 1.8 Zetecien imusarjojen välillä on iso ero, silmämääräisesti 1.8:n sarja on 50% laajempi.JesseT kirjoitti:Koko imusarja on erilainen 130hv versiossa, ei vaan kaasuläpän kiinnitys.
Joku käy Foortilta tilaamassa semmosen, niin sitten nähdään, 280€
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
- Paikkakunta: Tampere
Mitä tarkottaa "laajempi"hartza kirjoitti: Ainakin se on microcatissa eri numerolla. Tiedä sitten tarkkaan kuinka paljon erilainen se on, kun ei ole päässyt livenä näkemään. Ainakin 1.6 ja tavis 1.8 Zetecien imusarjojen välillä on iso ero, silmämääräisesti 1.8:n sarja on 50% laajempi.

nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Höpö höpö... ainakaan rs2k:lla tarvi mitään kolmosta ettiä jos 0-100:n mennään 8). Kierrokset aika tapissa kyllä kakkosella mutta kuitenkin...kortti kirjoitti: siis fokuksista sen verran että
IB5 välityksillä meno 0-100 on ripeämpää kuin MTX75.
Kun MTX75 joutuu räpläämään 3 asti että saa 100km/h kelattua vauhtia..
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
itseänikin kiinnostaisi tota perheautoa piristää.se on esco farkku vm 96 tolla 115heppasella zetekilllä.mutta ei taida juuri kaan niin isoa iloa munkaaan mielestä irrota sillä rahalla jonka joutuisi upottamaan että kannattaisPyrre kirjoitti:Löytyy haulla monta keskustelua. Mutta voin sanoa että helpommaksi tulee ostaa uus 130hp kone. Ite en ainakaan kauheasti usko että se 15heppaa tois sen rahankulutuksen arvoista iloa. Itellä meinaan 115hp 1.8zetecci escortti. Alta kympin luvataan jo tollekkin kiihtyvyys nollasta sataan lukemani mukaan.

itse joskus ajattelin tuota samaa viriviriä mutta totesin niiden 25hepan olevan vähän turhan hintavia.. mutta ehkä "järkevin" virtys mitä kannattaisi sitten alkaa vääntämään on upottaa RS2k motti keulille. maksaahan se, mutta ainakin kestää sen. ja siitä jos haluaa lisää niin on varaa nostaa heposia. mutta sekin sitten taas maksaa.
mutta tosiasia on se että virittäminen maksaa kun sen tekee kunnolla.
mutta tosiasia on se että virittäminen maksaa kun sen tekee kunnolla.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
No musta taas tää 2.0 nokat + kaasuläppä on erittäinkin edullinen konsti virittää, nehän maksaa myyjästä riippeun 80-120 euron välillä per setti.Volmari kirjoitti:itse joskus ajattelin tuota samaa viriviriä mutta totesin niiden 25hepan olevan vähän turhan hintavia..
Tietysti oikea 130 heppainen muunnos vaatisi myös softan ja imusarjan vaihdon joten niihin lukemiin ei pelkilllä nokilla ja kaasuläpällä vielä päästä, mutta 80-120 euroa näihin vehkeisiin on varmasti suorituskyvyn kannalta kannattavampi sijoitus kuin 50-80e vapaavirtaussuodattimeen.
Se onkin sitten taas ihan asia erikseen että huomaako sitä missään että 105 heppaisesta koneesta on viritetty ulos 115 tai 120 heppaa..
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45