zetec 1.8

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

zetec 1.8

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

Kun lueskelin tossa ton armaan eskobaarini ohjekirjaa niin huomasin että, samaa moottoria on 130hv, kun taas täs mun versiossa on se 105? mitä eroa moottorilla on vai onko kyseinen tehon lisäys tehty toisenlaisella ruiskun ohjauksella (Boxi)... Miten saisin omaan eskobaariini sen 130hv? 8)
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

Löytyy haulla monta keskustelua. Mutta voin sanoa että helpommaksi tulee ostaa uus 130hp kone. Ite en ainakaan kauheasti usko että se 15heppaa tois sen rahankulutuksen arvoista iloa. Itellä meinaan 115hp 1.8zetecci escortti. Alta kympin luvataan jo tollekkin kiihtyvyys nollasta sataan lukemani mukaan.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuolla vanhallakin pääsee kympin pintaan jos raskii rääkätä, siis on kokemusta! :D Uudemmissa on tosiaan 85kW, siis 115-116hv laskutavasta riippuen ja on hieman pirteämpi, mutta sopivasti vaihteita ja kierroksia käyttäen ei isoa eroa, siis jos kytkin kestää! :D
Tuota "tehoversiota" ei kait ole liiemmin tuotu Suomeen? :roll:
Isoin ero on kait isommalla "kurkulla"? :roll:
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

No tehdas lupailee kai hiukan alle 10sekan aikoja. Ja en ylläty, hyvillä renkailla escortti irtoaa etuvetoiseksi varsin hyvin viivalta eikä jää sutimaan. Plus että vaihteet on aika hyvin välitetty.
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

Pyrre kirjoitti:No tehdas lupailee kai hiukan alle 10sekan aikoja. Ja en ylläty, hyvillä renkailla escortti irtoaa etuvetoiseksi varsin hyvin viivalta eikä jää sutimaan. Plus että vaihteet on aika hyvin välitetty.
paskat toi mihinkään mene!!
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

Monteonisti kirjoitti:Tuolla vanhallakin pääsee kympin pintaan jos raskii rääkätä, siis on kokemusta! :D Uudemmissa on tosiaan 85kW, siis 115-116hv laskutavasta riippuen ja on hieman pirteämpi, mutta sopivasti vaihteita ja kierroksia käyttäen ei isoa eroa, siis jos kytkin kestää! :D
Tuota "tehoversiota" ei kait ole liiemmin tuotu Suomeen? :roll:
Isoin ero on kait isommalla "kurkulla"? :roll:
jos modaan kaasuläpän isommaks ja muuten imusarjaan sopivaks niin silläkö pitäs enemmän voimaa irrota??? nyt se on joku n.35mm eli sika pieni?! mutta ei kai kone ala käymään laihalla, sit tarvitaan jo säädettävää bensan paineen säädintä 8)
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Koko imusarja on erilainen 130hv versiossa, ei vaan kaasuläpän kiinnitys.
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

JesseT kirjoitti:Koko imusarja on erilainen 130hv versiossa, ei vaan kaasuläpän kiinnitys.
Ainakin se on microcatissa eri numerolla. Tiedä sitten tarkkaan kuinka paljon erilainen se on, kun ei ole päässyt livenä näkemään. Ainakin 1.6 ja tavis 1.8 Zetecien imusarjojen välillä on iso ero, silmämääräisesti 1.8:n sarja on 50% laajempi.

Joku käy Foortilta tilaamassa semmosen, niin sitten nähdään, 280€
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

hartza kirjoitti: Ainakin se on microcatissa eri numerolla. Tiedä sitten tarkkaan kuinka paljon erilainen se on, kun ei ole päässyt livenä näkemään. Ainakin 1.6 ja tavis 1.8 Zetecien imusarjojen välillä on iso ero, silmämääräisesti 1.8:n sarja on 50% laajempi.
Mitä tarkottaa "laajempi" :roll:
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jos suurentaa "kurkkua" niin kait antaa ainettakin enemmän kun ilmamäärä kasvaa? 8)
kortti
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Helmi 2006 10:20

Viesti Kirjoittaja kortti »

Pappa- igor kirjoitti: paskat toi mihinkään mene!!
siis fokuksista sen verran että
IB5 välityksillä meno 0-100 on ripeämpää kuin MTX75.
Kun MTX75 joutuu räpläämään 3 asti että saa 100km/h kelattua vauhtia.. :oops:
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

kortti kirjoitti: siis fokuksista sen verran että
IB5 välityksillä meno 0-100 on ripeämpää kuin MTX75.
Kun MTX75 joutuu räpläämään 3 asti että saa 100km/h kelattua vauhtia.. :oops:
Höpö höpö... ainakaan rs2k:lla tarvi mitään kolmosta ettiä jos 0-100:n mennään 8). Kierrokset aika tapissa kyllä kakkosella mutta kuitenkin...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllä ainakin peruseskolla alkaa rajoitin paukkuun alle satasessa, yli 90 kyllä ottaa kakosella! 8)
kg
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Heinä 2007 11:17
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja kg »

Pyrre kirjoitti:Löytyy haulla monta keskustelua. Mutta voin sanoa että helpommaksi tulee ostaa uus 130hp kone. Ite en ainakaan kauheasti usko että se 15heppaa tois sen rahankulutuksen arvoista iloa. Itellä meinaan 115hp 1.8zetecci escortti. Alta kympin luvataan jo tollekkin kiihtyvyys nollasta sataan lukemani mukaan.
itseänikin kiinnostaisi tota perheautoa piristää.se on esco farkku vm 96 tolla 115heppasella zetekilllä.mutta ei taida juuri kaan niin isoa iloa munkaaan mielestä irrota sillä rahalla jonka joutuisi upottamaan että kannattais :cry:
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

itse joskus ajattelin tuota samaa viriviriä mutta totesin niiden 25hepan olevan vähän turhan hintavia.. mutta ehkä "järkevin" virtys mitä kannattaisi sitten alkaa vääntämään on upottaa RS2k motti keulille. maksaahan se, mutta ainakin kestää sen. ja siitä jos haluaa lisää niin on varaa nostaa heposia. mutta sekin sitten taas maksaa.

mutta tosiasia on se että virittäminen maksaa kun sen tekee kunnolla.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Volmari kirjoitti:itse joskus ajattelin tuota samaa viriviriä mutta totesin niiden 25hepan olevan vähän turhan hintavia..
No musta taas tää 2.0 nokat + kaasuläppä on erittäinkin edullinen konsti virittää, nehän maksaa myyjästä riippeun 80-120 euron välillä per setti.

Tietysti oikea 130 heppainen muunnos vaatisi myös softan ja imusarjan vaihdon joten niihin lukemiin ei pelkilllä nokilla ja kaasuläpällä vielä päästä, mutta 80-120 euroa näihin vehkeisiin on varmasti suorituskyvyn kannalta kannattavampi sijoitus kuin 50-80e vapaavirtaussuodattimeen.

Se onkin sitten taas ihan asia erikseen että huomaako sitä missään että 105 heppaisesta koneesta on viritetty ulos 115 tai 120 heppaa..
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ei tosiaan 105 ja 115 versioissa ole huomattavaa eroa! 8)
Vastaa Viestiin