Sivu 1/1

Kaasuttimen ja imusarjan sähköt

Lähetetty: 03 Joulu 2006 18:17
Kirjoittaja CossuLook
Moottori 2.0 OHC, auto -90 Sierra.
Weber kaasuttimesta lähtee punainen johto jossa normaali abiko liitin (koiras)
Mihin menee ja voiko jättää liittämättä?

Imusarjan alla pyöreä valkoinen liitin (koiras)
Mihin menee ja voiko jättää liittämättä?

Re: Kaasuttimen ja imusarjan sähköt

Lähetetty: 04 Joulu 2006 10:54
Kirjoittaja tursas
CossuLook kirjoitti:Moottori 2.0 OHC, auto -90 Sierra.
Weber kaasuttimesta lähtee punainen johto jossa normaali abiko liitin (koiras)
Mihin menee ja voiko jättää liittämättä?
?
viewtopic.php?p=72097&highlight=#72097

Arvataan nyt, onkos se sähköryypyn piha...tuolla aiemmassa keskustelussa henu sanoi näin…
"ja tohon lisäisin vielä sen et jos sinne ryypylle ei tule jännitettä ni elä ota sitä ihan mistä tahaansa koska se pitää olla 7 volttia ja se tulee muistaakseni laturilta suoraan"

Lähetetty: 04 Joulu 2006 19:28
Kirjoittaja CossuLook
Ei ole sähköryypyn piuha!
Lähtee ikäänkuin kaasuttimen rungosta ja päässä on normaali abiko liitin.
Tulee samassa johtonivaskassa kuin toi imusarjan alle tuleva johtokin...
Ryypyn johto on tiedossa...

Lähetetty: 04 Joulu 2006 19:50
Kirjoittaja mkIII
Taitaapi olla jälkikäyntiventtiilin piuha. Tai oikeestaan se toimii magneetin tavoin, mutta kuiteski estää jälkikäynnin.

Imusarjan piuhaa en kyllä tiedä.. Öljykello tulee mieleen mutta sen ei pitäs olla imusarjassa.

Lähetetty: 04 Joulu 2006 20:53
Kirjoittaja CossuLook
Öljykellon paikka on lohkossa...
Onhan noita 2.0 Ohc -koneita varmasti ja ehkä vielä alkuperäisellä kaasuttimella...
Ei muuta kuin kurkkaamaan konepellin alle, on näkyvillä, kun katsot kuskin puolelta sivusta kaasuttimen alle, näkyy liitin ja johdot...

Lähetetty: 05 Joulu 2006 14:59
Kirjoittaja Meca
Joissakin kaasarimalleissa imusarjassa on sähkölämmitys. Sen piuha lähtee suoraan kaasuttimen kohdalta imusarjan alapuolelta, siinä on kymmenen sentin pätkä johtoa jonka päässä uros-liitin. Kaasarista vähän keulaanpäin imusarjan alla voi puolestaan olla imuilman lämpötilan anturi. Se vaikuttaa ainakin tyhjäkäynnin säätöön. Jos auto pelaa ilman niin voi olla kytkemättä.

Lähetetty: 05 Joulu 2006 16:01
Kirjoittaja tursas
mkIII kirjoitti:Taitaapi olla jälkikäyntiventtiilin piuha. Tai oikeestaan se toimii magneetin tavoin, mutta kuiteski estää jälkikäynnin.

Imusarjan piuhaa en kyllä tiedä.. Öljykello tulee mieleen mutta sen ei pitäs olla imusarjassa.
Tuollahan noi Sierran Haynesit on; sähkökaaviot on alimpana.
http://www.todowarnes.com/demanda/manua ... %20Sierra/
Kaasarikin on vissiin Weber 2V TLD: kaasarin purkuosassa puhutaan että:
"3 Disconnect the wiring from the antidieselling
(anti-run-on) valve." kait suomeksi, että irrota virtapiuha jälkikäyntiventtiilistä...Eihän tää nyt paljon auta, selvähän se... :roll:

Kertokoot viisaammat taas enemmän, kuis se muuten on ohc eikä doch vaikka on -90 mallia....