Sivu 1/1

Focuksen jakopään kiristin hajosi 89tkm:n jälkeen...

Lähetetty: 14 Huhti 2005 19:14
Kirjoittaja muuanmies
Tuossa menneenä perjantaina ajelin safkikselta työpaikkaa päin -00 1.8 ford focuksella 89tkm takana ku moottori rupes huutaan ku rälläkkä ja siihen se sitten sammahti.

Hinaus autolla stockan huoltamolle ja auto remppaan. Tänään viimein kuulin tuomion, jakopään kiristin oli kuulemma hajonnu ja samaan syssyyn jakopää kokonaan, venttiliit ja kansi. Männät olivat kuulemma suht ok ettei niille tarvitsisi tehdä mitään.

Kaveri sitten ilmoitti samaan hengenvetoon ettei myyjä (stockmann auto), korjaamo eikä maahantuoja ole kiinnostunut osallistumaan kustannuksiin millään tavalla. Kokonais summa on vielä täysin auki mutta pelkkä kannen korjaus olisi 2300€ tai uusi kansi 2500€. Työt, venttiit ja jakopää tuohon päälle niin alkais tarvia lotto voittoa.

Herää kysymys miten ihmeessä alle 5v auto, 89tkm ajettu ja huollot tehty ajallaan voi aiheuttaa mulle moisen laksun, mikäs virka takuu huollolla ja osilla on jos joudun monen tuhannen euron laskuja maksamaan kun osat eivät kestä "luvattua" aikaa?

Riidan puolella kai tämä menee ja huomenna kuluttaja-asiamiehen juttusille. Kenelläkään muilla vastaavia kokemuksia??

Parille alfa ihmiselle oli käynyt saman suuntaista ja kuluttaja-asiamiehen puuttumisen jälkeen maahantuoja/korjaamo maksoi muut kulut paitsi jakopään remontin mikä olisi ollut edessä muutenkin.

Lähetetty: 14 Huhti 2005 22:36
Kirjoittaja Krisse
Työn puolesta seurasin erään Pajeron jakopään hajoomisesta aiheutunutta sotkua. En nyt muista tarkkaan niitä kilometrilukemia, mutta tilanne on luokkaa vaihtoväli 80tkm, hajosi 60tkm kohdalla.

Kamat - jotka eivät olleet Mitsun omasta jakopäänosatehtaasta - ekaksi tietenkin maahantuojalle ja hylätty takuupäätöshän sieltä tuli. Asiakas siitä tietysti pillastui ja rupesi hoitamaan asiaa eteenpäin. Selvisi siinä yhteydessä että jakopäänosien takuu on x vuotta/y km, ja x/y eivät olleet samat kuin kyseisen auton jakohihnan vaihtoväli. Tätä ihmeteltiin ja rinkuutettiin merkkiliikkeeseen ja kas, eivät hekään anna alkuperäisille, Mitsupisin omassa jakopäänosatehtaassa valmistetuille osille vaihtovälin mittaista takuuta.

Asiakas ei ainakaan yhtään tästä tyyntynyt vaan hoiti homman tuonne kuluttajasuojaplaaplaaplaahan jossa ne aikansa sitä tutkivat. Lopputulos oli äänin 3-1 se, että asiakas kärsiköön nahoissaan.

Tällä hetkellä on eräs toinenkin jakopääongelma 'työn alla' (Minä vaan seuraan sivusta) ja oikeuteen siinäkin näillä näkymin mennään. Tässä kun on kyseessä yritysten välinen liiketoimi niin kuluttajasuojaplaaplaaplaata tähän ei voida nyt käyttää.

Lähetetty: 14 Huhti 2005 23:03
Kirjoittaja ZyaS
kuluttajasuojaplaaplaaplaata
siinä onkin hyvä sana :lol:

Jakopään hihna laittoi Focuksen moottorin ihan solmuun

Lähetetty: 17 Kesä 2005 13:58
Kirjoittaja Tuire
Mulle kävi edellisaamuna ikävästi -eipä vain lähtenyt auto käyntiin ja lopulta kun hinausautolla vietiin auto korjaamolle, tuli tyly tuomio -jakopään hihna mennyt poikki ja koko moottori ihan solmussa. Eipä siinä hirveästi hymyilyttänyt!
Olen nyt yrittänyt selvittää maahantuojan ja myyjän vastuuta, mutta kaikki tuntuvat vain nostavan kädet pystyyn. Mitens sinulla 'muuanmies' tämän asian kanssa lopulta kävi?