Sivu 1/2

Miksi ei käynnisty omin avuin

Lähetetty: 14 Huhti 2005 17:13
Kirjoittaja make89
Mikä neuvoksi 87 vuoden sieran 2,0 litran koneeseen kun ei lähde käyntiin ilman apukaapeleita. Syynä on etta srartti ei jaksa pyörittää ilman apu virtaa. Kun virtaa saa niin jo lähtee käyntiin melko hyvin. Ajaessa ei mitään ongelmaa ole havaittu.Mikä vikana ja millä korjataan :?:

Lähetetty: 14 Huhti 2005 19:17
Kirjoittaja hynkkeli
Uuden akun paikka?

Lähetetty: 14 Huhti 2005 19:45
Kirjoittaja janzamar
joo samaa mieltä..uus akku vaan.
..ja kuitti talteen takuuta varten..

Lähetetty: 14 Huhti 2005 20:08
Kirjoittaja make89
Akussa vika ei ainakaan ole kun kaverin auto käynnisty samalla aukulla ilman laturia about 6 kertaa ja valot päällä ja kokeilin huvikseen traktorin akkua eikä muutosta tilanteeseen

Lähetetty: 14 Huhti 2005 20:37
Kirjoittaja janzamar
sitten startin maadoitus tarkistukseen.
ja samalla muutkin kytkennät sinne..virtalukon pohja..
mitä noita nyt samalla onkaan..
oikeastaan startti pöydälle ja katsoo läpi..
voi kokeilla pyöräyttää irrallaan ruuvipenkissä kunhan ei purista liikaa ettei halkea kuoret.

Lähetetty: 14 Huhti 2005 20:46
Kirjoittaja Bootsi
Kaapelit kuntoon. :wink:

Lähetetty: 14 Huhti 2005 20:48
Kirjoittaja make89
Joku ehotti että sytytyts ennakkoa pitäs säätää.Mutt kun ajaessa ei ole mitään erikoista.

Lähetetty: 14 Huhti 2005 20:55
Kirjoittaja Bootsi
Jos "potkii" vastaan startatessa syttö liian aikaisella.

Lähetetty: 14 Huhti 2005 22:17
Kirjoittaja TeRoK
Onko apuvirtaa antava auto ollu Käynnissä? Meinasin että jos noista jännitteistä löytyis ratkasua. Esim. startin solenoidi lopussa mut jaksaa vielä vetää kun saa vähän isompaa jännitettä lataavasta järjestelmästä.
Tai startin hiilet loppu.
Jaksaako se ollenkaan pyörittää omalla akulla?

Lähetetty: 15 Huhti 2005 16:22
Kirjoittaja make89
TeRoK kirjoitti:Onko apuvirtaa antava auto ollu Käynnissä? Meinasin että jos noista jännitteistä löytyis ratkasua. Esim. startin solenoidi lopussa mut jaksaa vielä vetää kun saa vähän isompaa jännitettä lataavasta järjestelmästä.
Tai startin hiilet loppu.
Jaksaako se ollenkaan pyörittää omalla akulla?
Se jaksaa pyörittää ihan hitusen todella laiskasti. Apuvirta auto oli käynnissä ja pinta kaasua vähän. tänään pitää tutkia vähän lisää

Lähetetty: 15 Huhti 2005 16:46
Kirjoittaja Sultzi
Startti irti ja osien mittaus ja kunnon tarkastus. Kyllä luulisi sen jälkeen jo toimivan :?

Lähetetty: 15 Huhti 2005 18:19
Kirjoittaja make89
Sultzi kirjoitti:Startti irti ja osien mittaus ja kunnon tarkastus. Kyllä luulisi sen jälkeen jo toimivan :?
Joo pitää huomenna purkaa se sartti ja tarkistaa mikä siellä on vikana.

Lähetetty: 15 Huhti 2005 21:47
Kirjoittaja t5
todennäkösesti startin hiilten pidikkeestä saattanut irrota johdotus tai hiilet loppu.

Lähetetty: 16 Huhti 2005 19:43
Kirjoittaja make89
t5 kirjoitti:todennäkösesti startin hiilten pidikkeestä saattanut irrota johdotus tai hiilet loppu.
Aukasin startin tänään ja hiilissä ei ollu mitään vikaa ollu vaan starttiin oli ilmaantu hiekkaa joka haittasi startin pyörimistä. Onko syytä huoleen jos startissa on hiekkaa :?:

Lähetetty: 16 Huhti 2005 21:41
Kirjoittaja janzamar
mistä ihmeestä sinne hiekkaa??
ei oo ikinä omissa ollu..puuttuuko koneen ja laatikon välistä peltitiiviste
tai mikä siellä nyt onkaan,vai onko startissa reikä??
:shock:

Lähetetty: 16 Huhti 2005 22:08
Kirjoittaja Sultzi
Ei sinne tosiaan pitäisi mistään hiekkaa ilmestyä sisälle :o

Lähetetty: 16 Huhti 2005 22:36
Kirjoittaja VesQ
No ei kai siinä kun putsaus, ei se hiekka siellä kyllä hyvääkään tee mistä sitten sinne mennytkin

Lähetetty: 16 Huhti 2005 22:58
Kirjoittaja make89
Kävin tutkimassa auton pohjaa ja vaihelaatikkoa . Kytin vaijerin suoja puuttu ja sieltä on hiekka vissiin menny sinne

Lähetetty: 17 Huhti 2005 21:08
Kirjoittaja VesQ
Juu kyllähän sinne kytkinkopan puolelle menee hiekkaa mutta miten startin sisään, vai tarkoititko että sitä hiekkaa on siinä startin rattaan ympärillä

Lähetetty: 17 Huhti 2005 21:19
Kirjoittaja make89
VesQ kirjoitti:Juu kyllähän sinne kytkinkopan puolelle menee hiekkaa mutta miten startin sisään, vai tarkoititko että sitä hiekkaa on siinä startin rattaan ympärillä

Startti olli koko naan pinessä hiekka öljy seoksessa ja varsinkin käämit oli todella pahassa kunnossa. Tänään asensin startin eikä pyäritys nopeus vieläkään miellyttänyt nyt jakso starta pitempään ja lähti jopa käyntii :o .Mutta illalla teki sellasen tempun et sratti jäi pyörimään vaikka virta avainta käänteli miten sattuu. Ei päilen et virta lukossa on jotain häikkä ja pitää tarkistaa virta johto joka menee startille

Lähetetty: 18 Huhti 2005 16:49
Kirjoittaja TeRoK
Kato ennemmin sieltä startin päästä johdotukset kun ne sulla irti on olluki.

Lähetetty: 18 Huhti 2005 20:23
Kirjoittaja make89
TeRoK kirjoitti:Kato ennemmin sieltä startin päästä johdotukset kun ne sulla irti on olluki.
Johot kävin läpi eikä muutosta asiaan. Laiton starti kaapelin solenoidin ja akun väliin. Eikä startti pyöriny nopeampaa. Vetäsin startin heräte kaapelin irti ja sartti jatko pyörimistä. Pitääkö startti purkaa vielä uudelleen :?:

Lähetetty: 18 Huhti 2005 20:46
Kirjoittaja janzamar
jos se avaimesta lähtee pyörimään muttei sammu niin kai se virtalukko sitten on väkisin.muuten pyöris koko ajan koskee avaimeen tai ei..
jos startin liitännöistä olis kiinni.

Lähetetty: 19 Huhti 2005 07:54
Kirjoittaja turbiiniriesa
kannattaa se startti purkaa ja puhdistaa kunnolla,ku kerran jo jonkinlaisella puhistuksella parani.

Lähetetty: 19 Huhti 2005 16:05
Kirjoittaja make89
turbiiniriesa kirjoitti:kannattaa se startti purkaa ja puhdistaa kunnolla,ku kerran jo jonkinlaisella puhistuksella parani.

Puhdistuksesta se ei ainakaan ole kiinni. Tein työn niin huolelliseti ku voin