sierra madallus takaa

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Capri_mk2
Viestit: 11
Liittynyt: 25 Maalis 2005 13:34

sierra madallus takaa

Viesti Kirjoittaja Capri_mk2 »

Madallus jouset löytyy, onkelma on että millä ne saa vaihdettua taakse, jarru putki, vetari tiellä... eteen sain vahdettua.
Vinkkejä, onko joku oikotie...?
Ford Capri 3.0 V6 -73
Ford Capri 2.3 V6 -74
Ford Sierra 2.0 -88
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Jotenkin näin...Vetoakseli irti, jarruletkun kiinnike alatukivarresta irti voi olla että joutuu halkasemaan sen kiinnike pellin ja vääntämään pihdeillä ja iskarin alapää irti.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: sierra madallus takaa

Viesti Kirjoittaja henu »

Capri_mk2 kirjoitti:Madallus jouset löytyy, onkelma on että millä ne saa vaihdettua taakse, jarru putki, vetari tiellä... eteen sain vahdettua.
Vinkkejä, onko joku oikotie...?
no jos on nosturi käytössä ni kannataa otaa se tukivarsi irti sieltä perän puolesta ni sen pitäs taipua sit sen verran et mahtuu tulemaan pois mut muista tukee se tukivarsi hyvin jollain esim vaihteisto nosturilla ku avaat se tukivarren sisemmän pultin
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Ite olen Sierrasta vaihtanut taka jouset aina pudottamalla koko takakelkan alas.. ---> Jarruletkut auki, kartaani perästä irti, kelkan etummaiset pultit auki rungosta, lisäksi perän ja varapyöräkotelon välistä piti kiertää pultti, joka menee runkoon.. Tukee kelkan parin tynnyrin päälle ja nostaa auton rauhallisesti ylös.. Uusien jousien paikalleen sihtaamisessa on suurta apua jos saat jonkun kaverin jelppimään :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Lep-1
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Maalis 2005 12:44
Paikkakunta: raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lep-1 »

Joo on tosi vittumainen jos ei jaksa tukivartta ja vetoakselia irrottaa( en irrottanu) Otin iskarin alapään lisäksi jarruputken irti ja sit jousipuristimilla jousi kasaan, jos saat ne mahtumaan sinne väliin. Sain ite just ja just kun kaveri paino samalla rummusta niin paljon kun se alaspäin meni. Akselin nivel siinä voi hajota jos helvetisti runnoo. Mul ei hajonnu. Sit madallus jouset paikoilleen siten et jousipuristimilla eka lattialla kasaan. paksuista hitsipuikoista väänsin rautalangat mitkä piti jousen puristuksissa. Sit laitoin jousen paikoilleen ja poikkasin hitsipuikot, jolloin jousi paukahti pitkäksi paikoilleen. Et on siinä ihan vitusti punnertamista jos ei tukivartta irrota. Kärsivällisyyttä asennnuksiin!!!
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Helpoin tapa taitaa olla se vetoakselin ja iskarin alapään irroitus... paitsi STW:s kun iskari jousen keskellä. :? pitää ottaa ensi takapenkki irti, et saa iskarin yläpään irti. Ja käyttää koko iskari pois.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

iskarit alapäästä irti ja jarruputki kiinikkeestään niin saa jouset lähtemäään. :wink:
Mak383
Viestit: 62
Liittynyt: 06 Helmi 2005 02:01
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mak383 »

hehe. ihan OT, mutta tuo ketokukka-juttu kyllä hymyilyttää :)

vittumaista pillu perkele :lol: Hyvin on hoidettu sensuroinnit täälä juu :)
Ford Sierra 2.0 EFI OHC Sedan -89 MYYDÄÄN!

/////Alpine | Monacor | Hertz | Focal | Intertechnik

Official member of Team Puukorvat Car Audio Competition Team
Nsa
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Huhti 2005 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nsa »

Ite otin tukivarret ja jarruletkut irti. Järkyttävällä punnertamisella ne sai paikalleen. Ongelmana tämän jälkeen jarrujen ilmaaminen. Sierrassa tyyppivikana rummuissa keturalleen suunniteltu ilmaus. Tappi on aina kohmeessa. Oli vähän kiire ja ajeltiin himaan ilman takajarruja ja essolle, missä ne poras ne pois kun katkes niidenkin käsittelyssä. Nyt ne uudet o samassa kunnossa ja pitäis takajouset vaihtaa uusiin eibaheihin.. :roll: Että pientä riskiä tossakin...
dexta
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Huhti 2005 20:43

Viesti Kirjoittaja dexta »

http://i5.photobucket.com/albums/y180/t ... usi002.jpg

Vaihoin jouset ku oli poikki, takakelkan kolme pulttia ja iskari alapäästä irti, jousi kiertämällä vetarin ohi.

Ei tarvi jarruletkua aukasta, ottaa vaa sen klipsin auki, kuva kertoo.
Vastaa Viestiin