Sivu 1/4

Fordin öljyt?

Lähetetty: 22 Marras 2006 21:23
Kirjoittaja Poude
Mobil ei pysy sisällä, teboil pysyy jotenkin, mutta nakuttaa..paikallinen fordinsinööri sanoi että laita fordin omat öljyt motonetistä. Tuskin ne turhaan on fordin öljyt, joten ne pysyy sisällä ja kuulemma nakutuskin loppuu ? ainakin omassaan oli näin käynyt.

Eli onko ne hyvät?

Lähetetty: 22 Marras 2006 21:25
Kirjoittaja Escotar
Mulla ollu aika monta vaihto väliä motonetin Ford zetec 5w30 öljyt ja ihan jees.

Lähetetty: 22 Marras 2006 21:56
Kirjoittaja henu
siis jos totta puthutaan ni toi fordin 5w30 öljy ei ole hyvää öljyä yleisestiottaen mut tuntuu monessa tapauksessa toimivan nimenomaan fordin omissa VAKIO koneissa hyvin

tästä tietenkin alkaa purnaus lähes heti ellei välittömästi mut ilmoitin mielipiteeni, ite en käyttäs kyseistä öljyä juuri missään...johtuu tieenkii siitä et harvemmin vakioilla myllyillä ajan

Lähetetty: 23 Marras 2006 01:08
Kirjoittaja IC
Tiedä siitä hyvyydestä, ovat valmistajan mukaan tohon zetecciin tarkoitetut. Edellinen omistaja käytti Mobilin ykköstä 5-40 ja 0-40, mä laitoin nyt viimeksi tota Fordin 5-30. Ei eroa kulutuksessa, syö öljyä sen mitä ennenkin, nakuttaa vienosti kylmänä vähän aikaa kuten ennenkin ja sitä rataa. Ei mitään käytännön eroa. No joo, paljon halvempaa kuin Mobilit ja käytännöllinen 5 litran kannu, jää justiin sopivasti lisäysöljyä ( 0.7 L ) vaihtovälille, eli sopii mulle. Käytän jatkossakin niin kauan kuin tuo hoppa mulla on.

Lähetetty: 23 Marras 2006 12:33
Kirjoittaja Larsanjus
IC kirjoitti:käytännöllinen 5 litran kannu
Juuei. :? 5.5l olis parempi. :D

Lähetetty: 23 Marras 2006 13:11
Kirjoittaja Juakki
Yhdyn edelliseen, 5,5 litraa ois parempi... Ite oon käyttäny valvolinen 5W-30

Lähetetty: 24 Marras 2006 17:12
Kirjoittaja Poude
Nyt on Motonetin Ford Formula E 5-30w öljyt koneessa ja kilkatus loppui huomattavasti, toivottavasti ajamalla lisää, oli vaan kilometrin ajo ja tyhjäkäynnillä huudattelua joten kai se siitä sitten hiljenee lisää, toivottavasti :)

Ei viittiny pidemmälle lähtee ku takarenkaat lainassa ja kesäpyörillä pitäs ajella joten eeei, ruuvaavat kilvet irti jos kesänakeilla jää kii :)

Lähetetty: 24 Marras 2006 18:08
Kirjoittaja Kessi
Larsanjus kirjoitti: Juuei. :? 5.5l olis parempi. :D
Edelleenkin tuo 4l-kannu se paras ratkaisu fordistille, eteenkin Sierraan :wink: .. Öljytilavuus suodattimella 4,5l--->joudut ostaan kaks kannua joista ensin menee 4,5l ja loput pikkuhiljaa lisäillessä :wink: :mrgreen: ...

Lähetetty: 25 Marras 2006 01:47
Kirjoittaja Monteonisti
Minä olen käytellyt 5W-40 tai 5W-50 halppissynteettistä ja hyvin on pelittäneet jo 6v! 8) Tosin maksaa 15€ kannu, mutta elämä on? :roll:

Lähetetty: 25 Marras 2006 14:07
Kirjoittaja GeeTee-
Monteonisti kirjoitti:Minä olen käytellyt 5W-40 tai 5W-50 halppissynteettistä ja hyvin on pelittäneet jo 6v! 8) Tosin maksaa 15€ kannu, mutta elämä on? :roll:
tuntuu varmaan v**un hyvältä kun pystyy ja onnistuu säästämään parikymppiä noin 15000 kilometrillä? Saat varmaan pyroililta vielä pari egeä hinnasta pois kun hehkutat sen loistavuutta täällä niin ahkerasti?

Lähetetty: 25 Marras 2006 17:31
Kirjoittaja Artery
Itse olen sierraani laittanut mobilin öljyä, kun tuntuu pikkuhiljaa vähenevän varmankin kampiakselin stefasta, kumma homma kun mihinkään ei läikkää tule jos auto on vaikka tallissa yön yli ja ajossakaan ei savuta. Sen verran mitä öljyä kuluu niin pitäisi olla jo huomattavat siniset sävyt pakokaasuissa.

Ehdottakaapa jotain tuohon parhaiten passaavaa litkua, niin vois enskerralla kokeilla kun uuden kannun ostaa.

Lähetetty: 25 Marras 2006 18:58
Kirjoittaja Poude
Artery kirjoitti:Itse olen sierraani laittanut mobilin öljyä, kun tuntuu pikkuhiljaa vähenevän varmankin kampiakselin stefasta, kumma homma kun mihinkään ei läikkää tule jos auto on vaikka tallissa yön yli ja ajossakaan ei savuta. Sen verran mitä öljyä kuluu niin pitäisi olla jo huomattavat siniset sävyt pakokaasuissa.

Ehdottakaapa jotain tuohon parhaiten passaavaa litkua, niin vois enskerralla kokeilla kun uuden kannun ostaa.
Semmosta siirappiahan myydään mitä kaadetaan öljyn sekaan ja näin ollen öljystä tulee vahvempaa eikä karkaa mihinkään, ainakaan niin helposti. maksaa lähimarketissa sen 8euroa / 400ml

Lähetetty: 25 Marras 2006 21:04
Kirjoittaja Monteonisti
Elä sie GeeTee hermostu! :D
Säästö on tosiaan vain pari sataa vuodessa, tonni viidessä, mutta ei tuolla ole käytännössä merkitystä, paitsi että ehkä sittenkin olen v-tun onnellinen? :roll:

Lähetetty: 25 Marras 2006 21:05
Kirjoittaja Sini81
valvolinea on tullu käytettyy ja siihen olen ollu erittäin tyytyväinen....

Lähetetty: 26 Marras 2006 02:45
Kirjoittaja rubans
Vaihdoin jo cvh eccerin aikaan mobilin rally vormulan pois ku ei pysynyt koneessa ja naputti aina jo parin tonnin jälkeen. Nyt tossa zetecissä aina fordin omat 5w30 FE öljyt, jotka siihen on määrätty. Tämä siksi että näis ekois zeteceis on jonkilainen pinnoite joko männissä tai sylinteriputkissa joka vähentää kitkaa ja siksi siihen on tää oma öljynsä. Plussana tietenkin että nostimetkaan ei naputa (jos ne muuten on kuosissa) tällä hieman sitkeemmällä öljyllä.

Lähetetty: 27 Marras 2006 00:21
Kirjoittaja Mr_Who
Valvolinen 10W-40 ja on hyvät. Pysyy sisällä paremmin ku teboilin 5W-40. Ainaki tossa omassa. (toi valvolinen öljyhän ku on tehty koneille, joilla on ajettu yli 100tkm.)

Lähetetty: 27 Marras 2006 06:38
Kirjoittaja GeeTee-
alkup. kysymykseen vastaten: itellä on sigun mukases montukas fordin suositusöljyt, ja eilen ku katoin ni max. 2 desiä haihtunu 8tkm aikana joten ainaki ne tuossa tuntuu ihan jees pysyvän. eikä oo mikään vähän ajettu kone, toisaalta ei älyttömän paljokaan.

Lähetetty: 28 Marras 2006 14:41
Kirjoittaja monteo
Kyllä noi fordin koneet ainakin uutena on sen verta hyviä että 40000km samoilla öljyillä meni 280tkm asti. Jotain 5w40 loppuaikana tuli käytettyä, kun ei jaksanu enää panostaa.
Ei kilkattanu mitään millonkaan ja litran sai lisäillä tolla välillä.

1.8 -98 mondeo oli auto

Lähetetty: 28 Marras 2006 22:30
Kirjoittaja Focusman
ja meitsi jo hermoilee että pitäs öljyt vaihtaa kun vasta 18000 on ajettu viime vaihdon jälkeen. Desiäkään ei oo tarttenut lisätä. Autolla ajettu tosin vasta 280 000km. Mutta fordilla se on näköjään jo paljon ;)

Lähetetty: 09 Joulu 2006 20:22
Kirjoittaja Poude
Hydraulisten venttiilin nostimien avausaine kaadettu öljyn sekaan (Motorcraft) , Nakutus väheni huomattavasti, mutta ei kokonaan, läheskään. Mitä muita kikkoja vielä on olemassa, vai pitääkö tässä nyt oikeasti purkaa toi kansi tuhannen päreiksi?
JA nakuttaa muuten ainoostaan tyhjäkäynniltä sinne 1300rpm asti.

Voiko se muuten olla jokin muu mikä nakuttaa?
Niijoo.. Voihan se olla vaikka ne lautaset minne nokka-akseli kalkattaa.. voisko joku kattoo autodatasta imu ja pako välykset niin tsekkaan ne huomenna.

Jaa niin mutta sitähän varten ne hydr- nostimet on että pysyis ittestään välykset oikein. TYHMÄ kun olen en tätä tajunnut. :D

Entäs jos öljynpaine ei riitä tyhjäkäynnillä? kierrosten noustessa öljynpaine kasvaa ja paikat sää öljyä. hmm

Lähetetty: 10 Joulu 2006 01:36
Kirjoittaja Monteonisti
Periaatteessa tuosta nakutuksesta ei ole isoa haittaa jos auto normiajossa pelittää OK? 8)

Lähetetty: 10 Joulu 2006 11:25
Kirjoittaja Luigi81
Poude kirjoitti:Hydraulisten venttiilin nostimien avausaine kaadettu öljyn sekaan (Motorcraft) , Nakutus väheni huomattavasti, mutta ei kokonaan, läheskään. Mitä muita kikkoja vielä on olemassa, vai pitääkö tässä nyt oikeasti purkaa toi kansi tuhannen päreiksi?
JA nakuttaa muuten ainoostaan tyhjäkäynniltä sinne 1300rpm asti.

Voiko se muuten olla jokin muu mikä nakuttaa?
Niijoo.. Voihan se olla vaikka ne lautaset minne nokka-akseli kalkattaa.. voisko joku kattoo autodatasta imu ja pako välykset niin tsekkaan ne huomenna.

Jaa niin mutta sitähän varten ne hydr- nostimet on että pysyis ittestään välykset oikein. TYHMÄ kun olen en tätä tajunnut. :D

Entäs jos öljynpaine ei riitä tyhjäkäynnillä? kierrosten noustessa öljynpaine kasvaa ja paikat sää öljyä. hmm
Öljypumppua et ole harkinnut vaihtaa? Voi olla väljä/kulunut eikä jaksa antaa tarvittavaa painetta tyhjäkäynnillä...

Lähetetty: 10 Joulu 2006 12:17
Kirjoittaja Poude
Monteonisti kirjoitti:Periaatteessa tuosta nakutuksesta ei ole isoa haittaa jos auto normiajossa pelittää OK? 8)
No eihän se ny sillai häiritse mutta aika noloa kyllä esim jossain liikennevaloissa kun kilkattaa niin prklsti :D Ja mitä nyt noita Diisseli v-ittuiluja tulee mutta.. :D

Lähetetty: 10 Joulu 2006 12:17
Kirjoittaja Poude
Monteonisti kirjoitti:Periaatteessa tuosta nakutuksesta ei ole isoa haittaa jos auto normiajossa pelittää OK? 8)
No eihän se ny sillai häiritse mutta aika noloa kyllä esim jossain liikennevaloissa kun kilkattaa niin prklsti :D Ja mitä nyt noita Diisseli v-ittuiluja tulee mutta.. :D

Lähetetty: 10 Joulu 2006 12:21
Kirjoittaja Poude
Luigi81 kirjoitti:
Öljypumppua et ole harkinnut vaihtaa? Voi olla väljä/kulunut eikä jaksa antaa tarvittavaa painetta tyhjäkäynnillä...
Minkäslainen homma se olis vaihtaa/ tarkistaa kunto?