Sivu 1/1

Fiestan kavlon vaihto 1.0L 85"

Lähetetty: 22 Marras 2006 09:40
Kirjoittaja duke3d
Mimmonen projekti tuo kaasarin? kavlonvaihto?
minkä näkönen se kalvo on ja pitääkö ostaa jotain tiivisteitä samalla kun ostaa tuon kalvon? Ku autossa on semmonen vika ku menee risteykseen ni se sammuu! :(

Lähetetty: 22 Marras 2006 10:03
Kirjoittaja tursas
Mikä kaasari ja mikä kalvo ?
:roll:

Lähetetty: 22 Marras 2006 13:51
Kirjoittaja duke3d
1.0l kaasarista ei hirveesti ole tietoa :(

Lähetetty: 22 Marras 2006 13:52
Kirjoittaja duke3d
siis missä yleensä toi kalvo sijaitsee kaasarissa?mikäköhän tuon oikee nimi nyt olikaan, tais olla kiihdytyspumpun kalvo tai joku tommone..

Lähetetty: 22 Marras 2006 14:12
Kirjoittaja tursas
Oiskohan se kaasari toi Ford VV
sivu 15 kuva 17,7a
http://www.fordfans.cz/download/manual/0686-04a.pdf

Mun arvaus on, että se kiihdytyspumpun kalvo on toi J-kirjain, parin ruuvin takana.
:roll:

Lähetetty: 22 Marras 2006 14:18
Kirjoittaja TeRoK
Ei kai se kiidytyspumpun kalvo riteykseen tultaessa mitään vaikuta???
Sehä vaan antaa ylimääräsen ruikkauksen bensaa kun polkastaan kaasua.
veikkaisin, että tyhjäkäyntisuutin on tukossa. Jos tossa semmonen on... Ei oo tietoa. :roll:

Lähetetty: 22 Marras 2006 15:01
Kirjoittaja tursas
TeRoK kirjoitti:Ei kai se kiidytyspumpun kalvo riteykseen tultaessa mitään vaikuta???
Sehä vaan antaa ylimääräsen ruikkauksen bensaa kun polkastaan kaasua.
veikkaisin, että tyhjäkäyntisuutin on tukossa. Jos tossa semmonen on... Ei oo tietoa. :roll:
...ja olikohan se niin, että senkin näkee silmällä siitä kaasarin päältä, että ruikkiiko se sitä bensaa, ku kaasua polkee....ja että silloin toi kalvo olisi ehjä...käykös se muuten tyhjäkäyntiä pihassa kylmänä/ lämpimänä tai ryyppypäällä/ ilman ryyppyä ?

Lähetetty: 22 Marras 2006 19:03
Kirjoittaja Krisse
Muuttuvakurkkusen kurkusta ei näy kyllä oikeestaan mitään vaikka polkis kaikkia polkimia yhtäaikaa.

Ja kun kyse ilmeisesti on muuttuvakurkkuisesta Voordin kaasarista niin kalvolla tarkoitetaan ~poikkeuksetta sitä isoa kalvoa joka tuossa vehkeessä hoitaa 'kaiken'. Sen vaihtamiseen ei tarvitse mitään muuta kuin uuden kalvon ja ruuvimeisselin, kalvo hoitaa tiivistyksen siinä samalla. Mitään muuta ei tarvitse myöskään purkaa, onnistuu ihan ulkopuolelta.

Lähetetty: 23 Marras 2006 09:55
Kirjoittaja tursas
Krisse kirjoitti:Muuttuvakurkkusen kurkusta ei näy kyllä oikeestaan mitään vaikka polkis kaikkia polkimia yhtäaikaa.

Ja kun kyse ilmeisesti on muuttuvakurkkuisesta Voordin kaasarista niin kalvolla tarkoitetaan ~poikkeuksetta sitä isoa kalvoa joka tuossa vehkeessä hoitaa 'kaiken'. Sen vaihtamiseen ei tarvitse mitään muuta kuin uuden kalvon ja ruuvimeisselin, kalvo hoitaa tiivistyksen siinä samalla. Mitään muuta ei tarvitse myöskään purkaa, onnistuu ihan ulkopuolelta.
...jaahas...aina oppii jotain uutta... :roll: ...tätä asiaa kuvien kera (muuttuvakurkkuisesta) Fiestan kaasarista on käyty aiemmin ansiokkaasti tuolla:
viewtopic.php?t=2992&start=0&postdays=0 ... highlight=

ja sitten vielä Haynesit:
Kaasareista:
http://members.lycos.nl/sjakie198/Hayne ... 95-04A.pdf
Fiestoista:
http://members.lycos.nl/sjakie198/Hayne ... K3_Manual/

Lähetetty: 23 Marras 2006 15:11
Kirjoittaja duke3d
Tursa: laitoit tuon kaasarin manuaalin, http://www.fordfans.cz/download/manual/0686-04a.pdf
niin tuo on 1.1l/1.3l ja mun kaasari on litranen ja se näyttää hivenen erillaiselta kaasarilta kuin tuo. mutta pitää töitten jälkeen tutkailla tota kaasaria kunnol. Mitä hyviä ja huonoja puolia olisi jos laittaisin fiestan 1.1l kaasarin tuohon 1.0l ?!

Lähetetty: 23 Marras 2006 15:41
Kirjoittaja tursas
Sieltä vanhasta keskustelusta(kato ylempää :roll: ) varmaan sun kaasarin kuva löytyy ja Haynesin manuaaleista, ne kannattaa nopeesti imuroida, enen ku ne häipyy...

....tohon vaihtamiseen voi viisaammat sanoa mielipiteensä...tuskin siinä heppoja ainakaan lisää tulee, pääasia, että kärry toimii, jos kaasaria vielä lähtee vaihtaan ni pitää kait ensteks tietää käykös se siihen suoraan vai pitääkös olla niitä sovituskappaleita imusarjaan.... :roll: