Sivu 1/1
Mikä ruiskunohjaus Mondeossa?
Lähetetty: 19 Marras 2006 11:50
Kirjoittaja Poude
Mikä ruiskunohjaus Mondeossa? Bosch,hestec mikä? No tuskin on hestec
Aattelin vaan että saisko tohon lastua?
En oo löytäny mitään, muuta kun joku vastus jonnekkin että ohjainboxi luulee että kone on kylmä ja antaa rikkaampaa, amisrävellyksiä.
Re: Mikä ruiskunohjaus Mondeossa?
Lähetetty: 20 Marras 2006 18:00
Kirjoittaja jylpertiina
Poude kirjoitti:Mikä ruiskunohjaus Mondeossa? Bosch,hestec mikä? No tuskin on hestec
Aattelin vaan että saisko tohon lastua?
En oo löytäny mitään, muuta kun joku vastus jonnekkin että ohjainboxi luulee että kone on kylmä ja antaa rikkaampaa, amisrävellyksiä.
säästä rahasi ja laita ne mielummin putkistoon ja peltipakosarjaan tulee edes uusiputki eli parempi hyoty rahalle näin vaikka kilohintaa ajatellen!

ei lastulla noin pienestä koneesta mitään saa irti
Re: Mikä ruiskunohjaus Mondeossa?
Lähetetty: 20 Marras 2006 21:28
Kirjoittaja Poude
jylpertiina kirjoitti:
säästä rahasi ja laita ne mielummin putkistoon ja peltipakosarjaan tulee edes uusiputki eli parempi hyoty rahalle näin vaikka kilohintaa ajatellen!

ei lastulla noin pienestä koneesta mitään saa irti
Putkistoo juu sillähän sitä tehoo saadaan

.. samalla rahalla saa Tur-BOn se on se mikä tonne ehkä menee. Pienillä paineilla saattais jopa konekkin kestää..joku 0,3-0,4bar niin varmasti ois lähelle 150hv
Re: Mikä ruiskunohjaus Mondeossa?
Lähetetty: 21 Marras 2006 16:21
Kirjoittaja jylpertiina
Poude kirjoitti:
Putkistoo juu sillähän sitä tehoo saadaan

.. samalla rahalla saa Tur-BOn se on se mikä tonne ehkä menee. Pienillä paineilla saattais jopa konekkin kestää..joku 0,3-0,4bar niin varmasti ois lähelle 150hv
joo ei tarvi ottaa nokkiinsa vaikka joku muu mielipide tuleekin

luepa txt kunnolla sanoin että parempi euroa per hv tulee putkistossa ja jos ei edes ajattele sitä vaatimatonta hevos lisää niin on ainakin saanut rahalla kiiltävän kasan rautaa!!

toisin kuin lastulla tms et saa kuin myyntimiehen vilpittömän onnelisen hymyn

ja mitä mutka putkeen tulee luulen ettei mondeota ole saanut EI vähäpäästöisenä eli se siitä sitten tai niinkuin jo edellä ainakin se siitä ja sen järkevyydestä!!

Re: Mikä ruiskunohjaus Mondeossa?
Lähetetty: 21 Marras 2006 17:31
Kirjoittaja Poude
Miten vähäpäästöisyys liittyi mihinkään?

Re: Mikä ruiskunohjaus Mondeossa?
Lähetetty: 21 Marras 2006 17:48
Kirjoittaja henu
Poude kirjoitti:Miten vähäpäästöisyys liittyi mihinkään?

vähäpäästöisen auton ahtamisesta on täälläkin puhuttu miljoona kertaa...haulla löytyy varmasti asiasta
Re: Mikä ruiskunohjaus Mondeossa?
Lähetetty: 21 Marras 2006 18:18
Kirjoittaja Poude
henu kirjoitti:
vähäpäästöisen auton ahtamisesta on täälläkin puhuttu miljoona kertaa...haulla löytyy varmasti asiasta
Saahan sitä puhua
Tommoseen rotiskoon kun mondeo saa vaihtaa puoli autoa jotta sais turbolle luvat muutenkin, saati sitten päästöt
Voihan sinne heittää vaikka 7,2 litrasen hemin nokalle kunhan ottaa katsastukseen pois =)
Ja vai ettei saa lastulla tehoa, hmm.. entäs 2.0 opel vectran 115hv-->130hv? miten se sitten on mahdollista

Lähetetty: 21 Marras 2006 18:28
Kirjoittaja TuningUkkeli
Ei millään pahalla mutta sulla on jonkin asteinen komplexi tai asennevamma. Ei tartte kysyy jos ei halua vastauksia... Juu, laita vaan sinne vaikka maamoottori mutta ajapas kolari niin kukas maksaa kun siellä on jotain muuta mitä pitäisi. Ehkä on paras että vaihdat auton. Lastulla et saa kuin 1.5 hevosta lisää mikä on sama kuin vanhan pv suikin vakio tehot. Sitten jos laitat lastun a hinta 400e siihen putkisto 400e nokat vaikka tuolta mistä minä tilasin 499e+ kulut saksasta ja vapari vaikka 70e niin sitten on siitä sinun lastustasi jotain hyötyä. Tai pane sinne sitten vaikka joku slk mesen remmi euton 45 (jotain 400e) + lastu ja ainakin bensapaineensäädin. Sitten kun sen mälläät mersun keulaan niin kerkeet pultata sen pois ennen kuin kytät tulee paikalle. Muistat vaan että kannattaa se Mersunisti ensin hakata taluttomaksi ettei se nää...
Lähetetty: 21 Marras 2006 18:32
Kirjoittaja Poude
TuningUkkeli kirjoitti:Ei millään pahalla mutta sulla on jonkin asteinen komplexi tai asennevamma. Ei tartte kysyy jos ei halua vastauksia... Juu, laita vaan sinne vaikka maamoottori mutta ajapas kolari niin kukas maksaa kun siellä on jotain muuta mitä pitäisi. Ehkä on paras että vaihdat auton. Lastulla et saa kuin 1.5 hevosta lisää mikä on sama kuin vanhan pv suikin vakio tehot. Sitten jos laitat lastun a hinta 400e siihen putkisto 400 nokat vaikka tuolta mistä minä tilasin 499 ja vapari vaikka 70e niin sitten on siitä sinun lastustasi jotain hyötyä. Tai pane sinne sitten vaikka joku slk mesen remmi eunukki 45 ja sitten kun sen mälläät mersun keulaan niin kerkeet pultata sen pois ennen kuin kytät tulee paikalle. Muistat vaan että kannattaa se Mersunisti ensin hakata taluttomaksi ettei se nää...
Niin tai sitten vaan ostaa tehokkaan auton eikä rävellä ite =D
Ja miksi lastuja myydään noin 500e hintaan jos ne on pelkkää huijausta?
Lähetetty: 21 Marras 2006 18:35
Kirjoittaja TuningUkkeli
Enkös juuri niin sanonutkin
Ei ne ole huijausta. Mutta ei saa noita tehoja kirveelläkään, tahtoo nähdä myös jos saa. Eikun ostat ja viet rullille niin katsotaan lapusta. Sitten kun laitellaan peltsarjaa ja nokkaa niin sitten.
Lähetetty: 21 Marras 2006 22:02
Kirjoittaja tohvo75
mikäs teho versio poudella on pellin alla.
isompi vai pienempi tehonen 1.8 on kaks versiota
Lähetetty: 21 Marras 2006 22:36
Kirjoittaja Poude
tohvo75 kirjoitti:mikäs teho versio poudella on pellin alla.
isompi vai pienempi tehonen 1.8 on kaks versiota
Autodatan mukaan RKA- Moottori. 115PS lukee ilmanputsarissa(siinä epämääräisessä torvessa).
Lähetetty: 21 Marras 2006 23:22
Kirjoittaja tohvo75
tosta olis varmaan jossakin topikissa tarkemmin mutta jotain tään tapasta muistelen että kaasuläppäkotelon ja imusarjan vaihto tollasesta 130 heppasesta tois aikalailla lisää tehoa ns.halvalla.
korjatkaa kuka tietää enemmän .
sulla on fordin eec-iv versio jota on vissiin aika paha lastuttaa, vissiin uudelleen ohjelmointi vois olla mahollista.
eli lastuja saa mutta hintaan nähen hyötynä lähinnä ehken on vain paremmin nukutut yöt.

.
siis enimmäkseen mutua mutta parilta suhteellisen varmalta taholta kuultua.
ja se vastus johonkin johon väliin tais olla vag diisseleihin lähinnä oleva kikka kolmonen.toimiva kylläkin.
uudemmissa autoissa vois tuosta lastutuksesta olla enemmänkin hyötyä.
Lähetetty: 21 Marras 2006 23:39
Kirjoittaja TeRoK
Poude kirjoitti:
Niin tai sitten vaan ostaa tehokkaan auton eikä rävellä ite =D
Ja miksi lastuja myydään noin 500e hintaan jos ne on pelkkää huijausta?
Juu eipä ne huijausta ole, mutta yleensä pitää ensin moottorin hengitystä parantaa, että lastusta tai lisäboksista on jotain iloa.
Monesti auton oman boksin kartat on tehtaalla säädetty optimoimaan teho/taloudellisuus niillä kilkkeillä mitä alkuperäisenä on paikassa.
Sitten kun muutat konetta (esim. nokka-akselit ym.) ja virtauksia imu ja pakopuolella niin lastulla tai lisäboksilla saadaan seoksia ja sytkiä muutettua optimaaliseksi muuttuneelle koneelle ja sillä irtoaa niitä lisähevosia.
Lähetetty: 22 Marras 2006 11:02
Kirjoittaja TeRoK
lapazu kirjoitti:
Toisinsanoen siihen ei siis ilmeisesti saa lastua?
Kyllä siihen ihan yhtälailla voi lisäyksikön liittää ja sitäkautta säätää karttoja vaikka omalla läppärillä.
Lähetetty: 22 Marras 2006 13:29
Kirjoittaja TeRoK
Miten sen nyt ottaa. Ainakin toi perfect powerin yksikkö mikä mulla on niin säätää seoksia ilmamäärämittarilta tulevaa jännitettä muuttamalla. Eli itseasiassa ecu itse siinäkin säätää seokset uusiksi kun arvoja muutetaan.
Ja EDIS sytkän signaalia (en muista onko se nyt sitte pip vai saw) muuttamalla saadaan edis muuttamaan ennakoita.
Lähetetty: 22 Marras 2006 16:24
Kirjoittaja Poude
tohvo75 kirjoitti:tosta olis varmaan jossakin topikissa tarkemmin mutta jotain tään tapasta muistelen että kaasuläppäkotelon ja imusarjan vaihto tollasesta 130 heppasesta tois aikalailla lisää tehoa ns.halvalla.
Toi vois olla melko hyvä homma. Mistähän löytäis kunnolla tietoo tommosesta operaatiosta, pikaisella haulla ei oikeen tärpännyt.
Lähetetty: 22 Marras 2006 16:35
Kirjoittaja TeRoK
Muakin vähän toi kiinnostaisi. Ei siitä vaan tainnu tulla selvyyttä kun sitä järmättiin.
Olisko ollu kossuklubin puolella kun joku puhu, että siinä olis myös nokka-akselit erilaiset.
Lähetetty: 22 Marras 2006 17:52
Kirjoittaja henu
TeRoK kirjoitti:nokka-akselit erilaiset.
saman homman olen kuullut itsekkin
Lähetetty: 22 Marras 2006 20:22
Kirjoittaja TuningUkkeli
Saksaan saksaan... Ja sieltä katunokat... Tulee venat, nokkapyörät ja tietty nokat tod edullisesti. Ja sit jos heittää moottoripyörän läpikkäät ja omexin boxin ja peltisarjan putkiston niin jo lähtee paska junttilan tuvan seinästä
