Sivu 1/1

Vinkki tyhjäkäynti/käyntiinlähtö -ongelmaan

Lähetetty: 19 Marras 2006 11:31
Kirjoittaja Poude
Porasin reijän kaasuläppään (1mm).
Nyt lähtee mondy käyntiin komeasti ja kiihdyttäessä nappaa kierrokset punaselle ärhäkästi! Miten tommonen voi tollai vaikuttaa, vetikö säädöt uusiks kun ei tarvinu sahata käymään vai mikäs ny? Ois kiva tietää, helppoja hevosia :D


Vinkki: Jos ei käy joutokäyntiä, niin ainakin joutokäyntiventtiilin ja kaasuläpän asentotunnistimen kunto selviää poraamalla reikä kaasuläppään. Lisää ilmaa koneelle--> kierrokset nousee, mutta jos laskee tonniin niin ainakin asentotunnistin toimii koska se tietää että kaasua ei oo painettu, ja koska ne menee sinne tonniin niin joutokäyntiventtiilinkin on pakko toimia! tässä testissä menettää vaan ehjän kaasuläpän mutta ainahan niitä voi ostaa uusia jos ei vika korjaannukkaan noin. :wink: Tottakai vika voi olla missä vaan muuallakin tommosessa tietokoneautossa mutta selviää ainakin noiden kalliimpien osien kunto. Ilman mitään vastusmittauksia joista kukaan ei oikeasti tiedä mitään. :D

Ja jos kierrokset ei laske tonniin niin nappaa johdon irti joutokäyntiventtiilistä, tällöin on arpapeliä missä ne kierrokset on mutta muokataan sitä reikää sitten isommaks, pienemmäks on vähän heikkoa.

Ja kyllä, olen amis!

Lähetetty: 19 Marras 2006 13:23
Kirjoittaja TeRoK
Joo. En kyllä lähde suosittelemaan kenellekään. :roll:
Varmasti pääsee helpommalla kun mittailemalla selvittää tyhjäkäynti venan tai antureiden toiminnan.
Ei varmasti ratkaise kaikkia ongelmia toi reiän poraaminen. Toi tyhjäkäyntivena on on kuitenkin PWM toiminen eli aukeaa asteittain eri tarpeitten mukaan.
Eli esim. kylmäkäynnistys saattaa vaikeutua tms.

Lähetetty: 19 Marras 2006 13:59
Kirjoittaja Poude
TeRoK kirjoitti:Joo. En kyllä lähde suosittelemaan kenellekään. :roll:
Varmasti pääsee helpommalla kun mittailemalla selvittää tyhjäkäynti venan tai antureiden toiminnan.
Ei varmasti ratkaise kaikkia ongelmia toi reiän poraaminen. Toi tyhjäkäyntivena on on kuitenkin PWM toiminen eli aukeaa asteittain eri tarpeitten mukaan.
Eli esim. kylmäkäynnistys saattaa vaikeutua tms.

Mutta vaikka vaan siksi aikaa kun hommaa tyhjäkäyntiventtiilin ja sehän maksaa.. oliko jotain 130euroo ?

Lähetetty: 19 Marras 2006 15:01
Kirjoittaja TeRoK
ei se kaasuläppäkotelokaan halpa ole :wink:

Lähetetty: 19 Marras 2006 16:26
Kirjoittaja Poude
TeRoK kirjoitti:ei se kaasuläppäkotelokaan halpa ole :wink:

Mutta pelkkä läppä :) Ja sen röörin ny voi paikata vaikka purkalla :wink:

Lähetetty: 19 Marras 2006 18:25
Kirjoittaja TeRoK
Mahtaako pelkkää läppää saada...

Lähetetty: 19 Marras 2006 21:59
Kirjoittaja Poude
TeRoK kirjoitti:Mahtaako pelkkää läppää saada...
Romikselta jos ei muualta. Ei oo pakko porata jos et halua :D

Lähetetty: 19 Marras 2006 23:18
Kirjoittaja TeRoK
Niin no sieltä tietty saa.

Lähetetty: 25 Marras 2006 02:04
Kirjoittaja Monteonisti
Joissain on ilman säätöruuvi "kurkussa", siis sama ilman porausta? 8)

Lähetetty: 25 Marras 2006 11:09
Kirjoittaja TeRoK
Mutta sitäkään ei saisi säädellä tyhjäkäynnin säätö mielessä :wink:
Menee ecu sekaisin...

Lähetetty: 25 Marras 2006 21:11
Kirjoittaja Monteonisti
Ei reiän porauskaan parempi ole! 8)

Lähetetty: 26 Marras 2006 21:37
Kirjoittaja TeRoK
No ei :lol: