-93 SCorpio Cosworth 24V Automaatti (A4LD) temppuilee
-93 SCorpio Cosworth 24V Automaatti (A4LD) temppuilee
Moro!
Onkos kellään kokemusta:
Pistän auton käyntiin niin joskus ei halua ottaa pykälää sisään millään.
Kun laittaa kepukan D / R / 2 / 1 asennoille, ei tapahdu yhtikäs mitään.
Sitten kun hetken jaksaa odotella, saattaa pykälä nytkähtää päälle.
Kun pelaa, pelaa nätisti, vaihtaa nätisti, ei pidä ääntä eikä odotuta
vaihdetta.
Auto tuli hiljattain Saksasta ja vaihteisto toimi ihan moitteetta matkan
keskeltä Saksaa laivalle ja laivalta kotiin.
On kolariauto, lievä nokkapusu, joka on taittanut öljynlauhduttimen
nurin, mutta se ei vuoda eikä ole rusinana.
Tästä riippunee auton kohtalo, kuoleeko vaiko elääkö. Olisi sääli
tappaa, sillä enpäs ole aikoihin noin hyväkuntoista tuon ikäistä autoa
nähnyt. Aivan ruosteeton, ei edes kaaret ole mädät ja käy nätisti ja
lähtee kuin kuppa Töölöstä.
Onkos kellään kokemusta:
Pistän auton käyntiin niin joskus ei halua ottaa pykälää sisään millään.
Kun laittaa kepukan D / R / 2 / 1 asennoille, ei tapahdu yhtikäs mitään.
Sitten kun hetken jaksaa odotella, saattaa pykälä nytkähtää päälle.
Kun pelaa, pelaa nätisti, vaihtaa nätisti, ei pidä ääntä eikä odotuta
vaihdetta.
Auto tuli hiljattain Saksasta ja vaihteisto toimi ihan moitteetta matkan
keskeltä Saksaa laivalle ja laivalta kotiin.
On kolariauto, lievä nokkapusu, joka on taittanut öljynlauhduttimen
nurin, mutta se ei vuoda eikä ole rusinana.
Tästä riippunee auton kohtalo, kuoleeko vaiko elääkö. Olisi sääli
tappaa, sillä enpäs ole aikoihin noin hyväkuntoista tuon ikäistä autoa
nähnyt. Aivan ruosteeton, ei edes kaaret ole mädät ja käy nätisti ja
lähtee kuin kuppa Töölöstä.
F.O.R.D = Full Of Rusty Details
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
Mulla tuo sama loota teki kanssa ettei ottanut vaihdetta päälle. Samoilla ongelmilla kuin sinulla. Joskus kierrosten nosto auttoi jarrua samalla painaen.
Vika oli turbiinissa.
Vika oli turbiinissa.
Viimeksi muokannut tommi.r, 18 Marras 2006 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XR3i
No o. Vaan kun se ei ole KASASSA, on ottanut vähän turpaansa,
mutta ei umpiläjässä. Ehdottomasti epäillyin osa tähän mennessä,
koska muuten vaihtaa kun enkeli silloin kun on hetken aikaa
ajeltu...
Totta moses se pitää ensin hutkia, mutta vinkkejä vastaanotellaan
mieluusti...
mutta ei umpiläjässä. Ehdottomasti epäillyin osa tähän mennessä,
koska muuten vaihtaa kun enkeli silloin kun on hetken aikaa
ajeltu...
Totta moses se pitää ensin hutkia, mutta vinkkejä vastaanotellaan
mieluusti...
F.O.R.D = Full Of Rusty Details
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
Hum.4rd kirjoitti:Onhan se lauhdutin tossa kossussa myös jäähdyttimeen ympätty? Jos niin pitää vaihtaa koko setti.
-96 Cossussani homma menee muistaakseni niin että toi
ohjaustehostimen litku kulkee syylarin sivun kautta ja automaatti
oilit menee oman pienen lauhduttimen läpi, joka on siinä
syylarin alaosassa (sopivassa paikassa keräämässä kaiken
rottaa isomman)
Ja olen pontevasti sitä mieltä että tossa -93 Cossussa on
sama juttu. Syylari siinä on uusi - Made By Ford. Sakumanni
jolta se haettiin oli alkanut sitä rahalla kunnostamaan, mutta
into loppui kesken. Puskurikin on uusi, tosin CL mallin ja vanhemman
kopan. Kuten konepeltikin Riemukkaan sininen konepelti,
joka ei istu sinne päinkään...
F.O.R.D = Full Of Rusty Details
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
pappa kirjoitti:Jep MT75 ois kova sana. Semmoinen löytyisikin kotoa, mutta sitten pitäis
tappaa 4x4 ...
Tyhmä kyssäri
Kuin niin tappaa Mulla on neliveto(-92) ja luulen laatikon olevan tuo MT75. Ainakin näin minulle kerrottiin
-P-
"Hullut eivät epäile mielenterveyttään"
"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
Automaattivika Mondeossa
Samanlainen vika oli ollut meitin Mondeossa. Oli ajettu vähillä öljyillä. Entinen omistaja laittoi laatikon kuntoon vaihtamalla turbiinin ja kaikki filtterit lootaan. Tietty voi johtua muistakin jutuista.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Jos öljyt on vähissä, on vaihteiden kytkeytyminen koko ajan hidasta. Toi öljycoolerin kierto ei vaikuta numeroiden löytymiseen mitenkään. Tosin ajastaan sitten meno loppuu kun takapää lootasta käy kuivana.
Hankala arpoa vikaa, mutta tohon temppuluun riittää jo jumittava öljynpaineen säätöventtiili. Saattaa olla joku muukin kara mikä jumittaa venttiilikoneistossa.
Turbiini yleensä pitää jonkunlaista meteliä ennenkuin hiljenee lopullisesti.
Hankala arpoa vikaa, mutta tohon temppuluun riittää jo jumittava öljynpaineen säätöventtiili. Saattaa olla joku muukin kara mikä jumittaa venttiilikoneistossa.
Turbiini yleensä pitää jonkunlaista meteliä ennenkuin hiljenee lopullisesti.
No kattos kun mulla on kotosalla 4x4 auto ja jos meinaisin että-P- kirjoitti:
Tyhmä kyssäri
Kuin niin tappaa Mulla on neliveto(-92) ja luulen laatikon olevan tuo MT75. Ainakin näin minulle kerrottiin
-P-
ottaisin MT75 lootan käyttöön, se pitäisi purkaa tuosta 4x4 autosta
Jolloin se reppana kuolisi...
F.O.R.D = Full Of Rusty Details
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
Kiitokset!
Hyviä neuvoja, kyselin kautta rantain myös UK:n Scorppari ihmisiltä
ja nuo parhaat osumat oli:
* öljy vähissä
* venttiili tms. jumissa - kannattaa puhdistuttaa autoboxiin
perehtyneillä henkilöillä.
" if not low oil is most likely sticking valve, which will require fitting new/ good S/hand valve block, or strip down and clean valve block. A job for a good auto specialist as these valve blocks are very complex. "
Tämä tuli automaatteja aikoinaan työkseen korjailleelta henkilöltä.
En valitettavasti ennätä tässä lähipäivinä todentamaan, mikä
noista osuu parhaiten kohdalle, mutta postailen vastauksen
kun sen saan. Voi mennä aikaa, auto vielä tullin siirtokilvissä
ja meinasi käyttää sitä "aliarvioitavana" tullissa ennen kuin
ryhdyn korjailemaan enemmän.
Vaihteet menee päälle kuin unelma silloin kun ne on löytyneet.
Ongelmaa on vain hetken käynnistyksen jälkeen. Laatikko ei
juuri ääntele. Ja koko koppa liikkuu niin että rustot selässä
naksuu kun sitä polkee. TeRoK tietää tunteen Tuntuu
liikahtavan ketterämmin kuin toi mun -96 Cossu vaikka teoriassa
onkin vähempi kaakkeja.
Hyviä neuvoja, kyselin kautta rantain myös UK:n Scorppari ihmisiltä
ja nuo parhaat osumat oli:
* öljy vähissä
* venttiili tms. jumissa - kannattaa puhdistuttaa autoboxiin
perehtyneillä henkilöillä.
" if not low oil is most likely sticking valve, which will require fitting new/ good S/hand valve block, or strip down and clean valve block. A job for a good auto specialist as these valve blocks are very complex. "
Tämä tuli automaatteja aikoinaan työkseen korjailleelta henkilöltä.
En valitettavasti ennätä tässä lähipäivinä todentamaan, mikä
noista osuu parhaiten kohdalle, mutta postailen vastauksen
kun sen saan. Voi mennä aikaa, auto vielä tullin siirtokilvissä
ja meinasi käyttää sitä "aliarvioitavana" tullissa ennen kuin
ryhdyn korjailemaan enemmän.
Vaihteet menee päälle kuin unelma silloin kun ne on löytyneet.
Ongelmaa on vain hetken käynnistyksen jälkeen. Laatikko ei
juuri ääntele. Ja koko koppa liikkuu niin että rustot selässä
naksuu kun sitä polkee. TeRoK tietää tunteen Tuntuu
liikahtavan ketterämmin kuin toi mun -96 Cossu vaikka teoriassa
onkin vähempi kaakkeja.
F.O.R.D = Full Of Rusty Details
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
En oikeastaan tiedä kun omassa on mt-75
On kyllä käynyt mielessä, että olis kiva omistaa taas tomaattikin, mutta suoritus ja taloudellisuus arvojen heikkeneminen ja kauhupuheet laatikon kestosta cossussa on toistaiseksi rauhottaneet mieltä
Mutta uskoa voin kyllä ,että liikkuu kivasti tomaatillakin. Olis mielenkiintosta päästä joskus tommosen alkup. cossun kyytiin.
Ei oikein osaa kuvitella mielessä minkälaista mielihyvää teettää kun kickdown vaihtaa pykälää pienempään tossa.
On kyllä käynyt mielessä, että olis kiva omistaa taas tomaattikin, mutta suoritus ja taloudellisuus arvojen heikkeneminen ja kauhupuheet laatikon kestosta cossussa on toistaiseksi rauhottaneet mieltä
Mutta uskoa voin kyllä ,että liikkuu kivasti tomaatillakin. Olis mielenkiintosta päästä joskus tommosen alkup. cossun kyytiin.
Ei oikein osaa kuvitella mielessä minkälaista mielihyvää teettää kun kickdown vaihtaa pykälää pienempään tossa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Kyllähän noi lähtee paremmin manuaalilla kommennettuna, tomaatti ottaa
aina veronsa
Mutta onhan se kiva silloin kuin toimii
Oletko itse tehnyt MT75 konversion vai oliko se jo tehty kun
auton hankit? Se on harkinnassa tuon -96 Cossun kanssa -
ja voi tulla harkintaan myös tän -93 Cossunkin kanssa jos
tuota autoloodaa joutuu kovasti tuunaamaan.
-96 Cossussa momentinmuunnin eli turbiini pitää jo ääntä,
saattaa olla että sen loota poksahtaa ennemmin, toivottavasti
ei kuitenkaan ennen kuin saan ton -93 kilpiin.
aina veronsa
Mutta onhan se kiva silloin kuin toimii
Oletko itse tehnyt MT75 konversion vai oliko se jo tehty kun
auton hankit? Se on harkinnassa tuon -96 Cossun kanssa -
ja voi tulla harkintaan myös tän -93 Cossunkin kanssa jos
tuota autoloodaa joutuu kovasti tuunaamaan.
-96 Cossussa momentinmuunnin eli turbiini pitää jo ääntä,
saattaa olla että sen loota poksahtaa ennemmin, toivottavasti
ei kuitenkaan ennen kuin saan ton -93 kilpiin.
F.O.R.D = Full Of Rusty Details
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
Tähän oli jo tehty muutos kun ostin. Nimimerkki Skorppi oli sen tehnyt.
Joo kyllä tomaatti on kiva varsinkin kutoskoneen perässä. Itellä oli ennen granada 2.8 koneella ja automaatilla ja oli kyllä kiva ajella. Tajuttoman alitehonen kikkare vaan granadan kokoseen autoon kun oli vielä kaasariversio.
Mites tossa mulkkarissa mahto olla... Kuinka mä muistelen, että siihen olis ollu pahempi temppu vaihtaa tota manuaalia.
Olisko ollu luistoneston kanssa jotain tekemisissä tjtn.???
Tai jotenkin se on ainakin EEC-V yksikön kanssa yhteistyössä...
Siinähän on jo toi "täyselektroninen" A4LDE.
Joo kyllä tomaatti on kiva varsinkin kutoskoneen perässä. Itellä oli ennen granada 2.8 koneella ja automaatilla ja oli kyllä kiva ajella. Tajuttoman alitehonen kikkare vaan granadan kokoseen autoon kun oli vielä kaasariversio.
Mites tossa mulkkarissa mahto olla... Kuinka mä muistelen, että siihen olis ollu pahempi temppu vaihtaa tota manuaalia.
Olisko ollu luistoneston kanssa jotain tekemisissä tjtn.???
Tai jotenkin se on ainakin EEC-V yksikön kanssa yhteistyössä...
Siinähän on jo toi "täyselektroninen" A4LDE.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Yes, täyselektroninen kaiken sotkeva systeemihän se.
Luistoneston kanssa voi tulla ongelmaa ja varmaan monta
muutakin mutkaa matkassa. Toivotaan että autoloota kestää
niin kauan että saan jonkun projekteista maantielle ja
sitten voi laittaa ton mulkoisen korjuuseen.
Luistonesto on osoittautunut näin talvella aika hyvin toimivaksi.
Winter asennolla pitää kohtuullisen hyvin auton linjassa kun
meinaa alkaa sutimaan, mutta toisaalta taas joskus tuppaa
olemaan vähän liiankin herkkä.
Jos jollakulla on kokemusta A4LDE -> MT75 konversiosta,
niin kuulisin mielelläni. Jos vaikka tulee eteen toi homma.
Mulla on paketissa PP-Pointin kaverilta ostettu 2.3DOHC+A4LDE,
mutta loota ei kestä Cossun konetta, joten sitä ei uskalla
edes ajatella.
Luistoneston kanssa voi tulla ongelmaa ja varmaan monta
muutakin mutkaa matkassa. Toivotaan että autoloota kestää
niin kauan että saan jonkun projekteista maantielle ja
sitten voi laittaa ton mulkoisen korjuuseen.
Luistonesto on osoittautunut näin talvella aika hyvin toimivaksi.
Winter asennolla pitää kohtuullisen hyvin auton linjassa kun
meinaa alkaa sutimaan, mutta toisaalta taas joskus tuppaa
olemaan vähän liiankin herkkä.
Jos jollakulla on kokemusta A4LDE -> MT75 konversiosta,
niin kuulisin mielelläni. Jos vaikka tulee eteen toi homma.
Mulla on paketissa PP-Pointin kaverilta ostettu 2.3DOHC+A4LDE,
mutta loota ei kestä Cossun konetta, joten sitä ei uskalla
edes ajatella.
F.O.R.D = Full Of Rusty Details
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-
Tero on oikeessa.Siinä oli joku jippo johdotuksessa kun mt-75:sen vaihtoi mulkosilmään.Koitan ehtiä sen linkin ja laittaa tänne jos joku haluaa siihen tutustua tarkemmin.Ite myös just hommasin taxfreen tosin ilman laatikkoa ja mt-75 tulee alle.Ruottista ostin koko auton laatikon takia . 2.9i 12v stw.Tuossa -76 3.0 ghia ranatassa on sama vika että kun pakittaa pihasta tielle niin hetken kun oottaa(käy vaikka kaffilla)niin eteenpäinvaihe ottaa kiinni.Samoin pakkia joutuu tieten ootteleen.Öljyä on tarpeeks mutta turbiini kolisee ikävästi.Siinäkö syy.Muinaisissa scorppareissani joissa oli a4ld oli vikana että 4:sen lukko ei ottanut kiinni.Se kait yleisin noitten vika.
2.8i chasseur stw -80
2.9 cosworth scorpio -97
2.9 cosworth scorpio -97