Puslasarja sierraan
Jep. Sisältää pelkät puslat.ZyaS kirjoitti:ei taida sisältää tukivarsia
Aika kallista, mutta elämä on.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
en tiedä oliko huokein paikka,mutta ite rally racesta keltaset hommasin ja onhan ne sit kunnon puslatwoozy83 kirjoitti:Mistäköhän nuita keltaisia uretaanisia mahtaisi saada huokeella?
Tarttis etupäähän vaihtaa
toki jos himmelin meinaa juur myydä niin en sit tiedä kannattaako hilloo sijottaa,ku ei aina ostaja taho ymmärtää kaikkien hienouksien päälle.no sehän taas riippuu ostajasta
onnistuuko puslan vaihto takatukivarteen ilman että ottaa koko varren pois alta?
ja kumpi pusla on kyseessä? ulompi, sisempi vai jokin muu? http://groups.msn.com/EscortFixnStyle/p ... &PhotoID=2
meinaan uretaanipuslat vaihtaa alle..
ja kumpi pusla on kyseessä? ulompi, sisempi vai jokin muu? http://groups.msn.com/EscortFixnStyle/p ... &PhotoID=2
meinaan uretaanipuslat vaihtaa alle..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Ei kannata kikkailla. Uuden kyllä saisi paikoilleen vaikka pultti+hylsy patentilla vedettyä mutta vanhan poisotto voi olla paljon helpompaa jos varsi on irti. No, ehkä sen saa sahattua halki tai vedettyä pitkällä pultilla ja puslan mentävällä holkilla pois...Volmari kirjoitti:onnistuuko puslan vaihto takatukivarteen ilman että ottaa koko varren pois alta?
ja kumpi pusla on kyseessä? ulompi, sisempi vai jokin muu? http://groups.msn.com/EscortFixnStyle/p ... &PhotoID=2
meinaan uretaanipuslat vaihtaa alle..
Puslahan pitää aina vetää/painaa paikoilleen sen ulkokehältä. Irrotuksessahan ei ole väliä paitsi vanha pusla tahtoo hajota jos sitä yrittää vetää ulos sisäkehältä... ja se ulkokehä jää edelleenkin sinne...
PU:ta ja/ta vakiota taakse pehmeään kaupunkiajoon?
Moro.
En ole kiinnostunut virittelystä, mutta Sierra tärisee niin rumasti vanhoilla löysillä puslilla, että se pitää saada mukavaksi. Tuttu suositteli Polyuretaania hyvin vahvasti, ja aion niitä kokeilla, josko uuden auton pehmeyttä saisi.
Keulassa menee kaikki vaihtoon, se on selvä. Takaa sen sijaan en tiedä mitkä olis syytä vaihtaa. Pahin ongelma on juuri peräpäässä se että pienetkin saumat asfaltissa tulee hyvin nopeina ja terävinä tärähdyksinä ja potkuina takalistoon.
Joten, mitä polyuretaania taakse (ja ehkä myös uutta vakiota?) jotta saan tärähtelyt pois ja kulun pehmeäksi töyssyissä?
Sierra 2.0is DOHC '89
Suurkiitos kaikille vastanneille.
En ole kiinnostunut virittelystä, mutta Sierra tärisee niin rumasti vanhoilla löysillä puslilla, että se pitää saada mukavaksi. Tuttu suositteli Polyuretaania hyvin vahvasti, ja aion niitä kokeilla, josko uuden auton pehmeyttä saisi.
Keulassa menee kaikki vaihtoon, se on selvä. Takaa sen sijaan en tiedä mitkä olis syytä vaihtaa. Pahin ongelma on juuri peräpäässä se että pienetkin saumat asfaltissa tulee hyvin nopeina ja terävinä tärähdyksinä ja potkuina takalistoon.
Joten, mitä polyuretaania taakse (ja ehkä myös uutta vakiota?) jotta saan tärähtelyt pois ja kulun pehmeäksi töyssyissä?
Sierra 2.0is DOHC '89
Suurkiitos kaikille vastanneille.
no et ainakaan sitä pehmeyttä saa nuilla uretaanisilla puslilla.
taakse kannattaa hankkia vakiot (kumipuslat), jos mukavuus on etusijalla. ja oikeastaan muutenkin, jos autolla ei ajeta radalla ym.
peräpäästähän löytyy tukivarsien puslat ja sitten apurungon puslat ja jos on kallistuksenvakaaja niin siihen tietysti kans, mutta vaikuttaa vain kurveissa.
taakse kannattaa hankkia vakiot (kumipuslat), jos mukavuus on etusijalla. ja oikeastaan muutenkin, jos autolla ei ajeta radalla ym.
peräpäästähän löytyy tukivarsien puslat ja sitten apurungon puslat ja jos on kallistuksenvakaaja niin siihen tietysti kans, mutta vaikuttaa vain kurveissa.
jos mukavuutta kaipaat niin laita kumipuslat.
ureaanilla saat alustaan vähän jäykkyyttä ja ajo-ominaisuuksia muuten paremmiksi..ja kestäähän ne pidempään..
sitten normaaliprofiiliset renkaat,ei mitään leveää aluvanne-matalaprofiiliyhdistelmiä..uudet iskarit ja kierrejouset ihan vakiotavaraa fordin omasta hyllystä..kai niitä halvemmallakin voi löytää..
ureaanilla saat alustaan vähän jäykkyyttä ja ajo-ominaisuuksia muuten paremmiksi..ja kestäähän ne pidempään..
sitten normaaliprofiiliset renkaat,ei mitään leveää aluvanne-matalaprofiiliyhdistelmiä..uudet iskarit ja kierrejouset ihan vakiotavaraa fordin omasta hyllystä..kai niitä halvemmallakin voi löytää..
ei sieltä mitään junia t...
Autossa on vakio 195-renkaat peltivanteilla, Monroe Reflex iskarit vaihdettu alkukesästä, Kilen jouset vaihdettu n. 3v sitten.janzamar kirjoitti:normaaliprofiiliset renkaat,ei mitään leveää aluvanne-matalaprofiiliyhdistelmiä..uudet iskarit ja kierrejouset ihan vakiotavaraa fordin omasta hyllystä.
Eli taakse vain kaikki uudet vakiopuslat? Tietty jos vakiopuslien ikä on sen ½ vuotta ni apua ei paljoa ole. Jos vaihtaisin esim kelkan ja rungon väliin PU:ta, tukivarsiin vakiota, kärsisikö pehmeys vielä tuosta PU:n vähäisestä määrästä? Tuttavani oli pistänyt PU:ta läpi koko auton (ihan normikäytössä) ja kehui kovasti PU:n tuomaa vakautta ja tärinän puutetta. Tiedä sitten, kaikilla meistä on oma käsitys pehmeästä kulusta. Mä haluaisin mersun, mutta mulla on Sierra. ;o) Kompromisseja, tottakai, mutta kaikki muut Sierrat mitä oon ajanut (n 5kpl) on olleet reilusti oikeampaan suuntaan peräpään mukavuuden suhteen. Ilmeisesti siis vakiota taakse.
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
etkö pääsis tuttavasi autoa kokeileen tai edes kyytiin niin huomaist onko sellanen kuin mistä ite tykkäät.
mut tosiaan jos pehmeyttä haet niin ei noi uretaanit ole silloin oikee ratkasu,eli uudet kumipuslat niinku täällä jo ehdotettiinkin.mun mielestä vanhoilla kumipuslilla sierra on ku laiva kovalla meren käynnillä ajella>keinuu ja heiluu niin vietävästi,eli pehmeyttä liikaakin.nää on makuasioita.
ku lueskelin tuota selostustasi niin tuli mieleen ettei siellä juuri olis uretaaneja nyt,ku se alusta on silloin jäykempi ja montut jne. tuntuu kyllä enemmän silloin persiiseen.
mut tosiaan jos pehmeyttä haet niin ei noi uretaanit ole silloin oikee ratkasu,eli uudet kumipuslat niinku täällä jo ehdotettiinkin.mun mielestä vanhoilla kumipuslilla sierra on ku laiva kovalla meren käynnillä ajella>keinuu ja heiluu niin vietävästi,eli pehmeyttä liikaakin.nää on makuasioita.
ku lueskelin tuota selostustasi niin tuli mieleen ettei siellä juuri olis uretaaneja nyt,ku se alusta on silloin jäykempi ja montut jne. tuntuu kyllä enemmän silloin persiiseen.
Onko kellään "kartastoa" mistä nämä kaikki puslat löytynee Escort/sierra/mondeo/ford..? olin näkevinäni joskus jossain mutta en nyt muista yhtään missä..
kun mulle tulee väkisinkin välillä sellanen olo että kun nimen kuulee mihin tämä pusla olla niin ei tule kyllä sitä oikeaa paikkaa mieleen.. ja en varman osais edes katsoa..
kun mulle tulee väkisinkin välillä sellanen olo että kun nimen kuulee mihin tämä pusla olla niin ei tule kyllä sitä oikeaa paikkaa mieleen.. ja en varman osais edes katsoa..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Täytyy joo pyytää pientä testiajoa tuttavalta ni tietää mihin on ryhtymässä.
Jos kyse sitten ei olisi puslien kulumisesta, mikä ihme voi aiheuttaa tän hytkymisen? Autolla on todella raskasta ajaa kun 40 vauhdissa tuntuu ettei olis jousia eikä iskareita ollenkaan, ja renkaatkin metallia. Isot heitot tosin menee lähes normaalisti, joka tekee käyttäytymisestä aivan kummallisen ennalta-arvaamatonta.
Sierrani on kahden viimevuoden aikana alkanut nimenomaan tärisemään. Muuta selitystä en ole keksinyt / kuullut, kuin että puslissa on niin paljon klappia, että palaset pääsee kolisemaan vapaasti. Ainakaan ne isot kelkan ja rungon väliset puslat mitä taka-akselistosta näkyy ulospäin ei ole olleetkaan keltaisia. Ja tämä tärinä on niin hytkyvää, etten missään rajustikaan jäykistetyssä autossa oo moisia tärähdyksiä kokenut.turbiiniriesa kirjoitti:mun mielestä vanhoilla kumipuslilla sierra on ku laiva kovalla meren käynnillä ajella>keinuu ja heiluu niin vietävästi,eli pehmeyttä liikaakin.
Jos kyse sitten ei olisi puslien kulumisesta, mikä ihme voi aiheuttaa tän hytkymisen? Autolla on todella raskasta ajaa kun 40 vauhdissa tuntuu ettei olis jousia eikä iskareita ollenkaan, ja renkaatkin metallia. Isot heitot tosin menee lähes normaalisti, joka tekee käyttäytymisestä aivan kummallisen ennalta-arvaamatonta.