Puslasarja sierraan

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

ei taida sisältää tukivarsia
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

ZyaS kirjoitti:ei taida sisältää tukivarsia
Jep. Sisältää pelkät puslat.

Aika kallista, mutta elämä on. :wink:
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
woozy83
Viestit: 47
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:04
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja woozy83 »

Mistäköhän nuita keltaisia uretaanisia mahtaisi saada huokeella?

Tarttis etupäähän vaihtaa
there's a place in heaven for me.
Still fixing or repairing daily
Avatar
Juutas
Viestit: 237
Liittynyt: 02 Touko 2005 21:39
Paikkakunta: Salo Rock City

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Kävin sporttiauton sivuilla kattomassa noita puslia ja siellä oli mk5-mk7 Escortit... Siis mitä v+ttua?! Luulin että mk6 olisi viimeinen joka itseltänikin löytyy vissiin... :shock:
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

juu on olemassa mk7.. face-lift se vain on..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

woozy83 kirjoitti:Mistäköhän nuita keltaisia uretaanisia mahtaisi saada huokeella?

Tarttis etupäähän vaihtaa
en tiedä oliko huokein paikka,mutta ite rally racesta keltaset hommasin ja onhan ne sit kunnon puslat :wink:

toki jos himmelin meinaa juur myydä niin en sit tiedä kannattaako hilloo sijottaa,ku ei aina ostaja taho ymmärtää kaikkien hienouksien päälle.no sehän taas riippuu ostajasta :roll:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Muuten tuli tuosta MouTine!n kuvista mielee että onko caprin ja eskon alatukivarressa mitään eroa, pituus, vaaajan kohta, palkin leveys yms
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

onnistuuko puslan vaihto takatukivarteen ilman että ottaa koko varren pois alta?

ja kumpi pusla on kyseessä? ulompi, sisempi vai jokin muu? http://groups.msn.com/EscortFixnStyle/p ... &PhotoID=2

meinaan uretaanipuslat vaihtaa alle..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Volmari kirjoitti:onnistuuko puslan vaihto takatukivarteen ilman että ottaa koko varren pois alta?

ja kumpi pusla on kyseessä? ulompi, sisempi vai jokin muu? http://groups.msn.com/EscortFixnStyle/p ... &PhotoID=2

meinaan uretaanipuslat vaihtaa alle..
Ei kannata kikkailla. Uuden kyllä saisi paikoilleen vaikka pultti+hylsy patentilla vedettyä mutta vanhan poisotto voi olla paljon helpompaa jos varsi on irti. No, ehkä sen saa sahattua halki tai vedettyä pitkällä pultilla ja puslan mentävällä holkilla pois...
Puslahan pitää aina vetää/painaa paikoilleen sen ulkokehältä. Irrotuksessahan ei ole väliä paitsi vanha pusla tahtoo hajota jos sitä yrittää vetää ulos sisäkehältä... ja se ulkokehä jää edelleenkin sinne...
mrelwood
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Syys 2005 12:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

PU:ta ja/ta vakiota taakse pehmeään kaupunkiajoon?

Viesti Kirjoittaja mrelwood »

Moro.

En ole kiinnostunut virittelystä, mutta Sierra tärisee niin rumasti vanhoilla löysillä puslilla, että se pitää saada mukavaksi. Tuttu suositteli Polyuretaania hyvin vahvasti, ja aion niitä kokeilla, josko uuden auton pehmeyttä saisi.

Keulassa menee kaikki vaihtoon, se on selvä. Takaa sen sijaan en tiedä mitkä olis syytä vaihtaa. Pahin ongelma on juuri peräpäässä se että pienetkin saumat asfaltissa tulee hyvin nopeina ja terävinä tärähdyksinä ja potkuina takalistoon.

Joten, mitä polyuretaania taakse (ja ehkä myös uutta vakiota?) jotta saan tärähtelyt pois ja kulun pehmeäksi töyssyissä?

Sierra 2.0is DOHC '89

Suurkiitos kaikille vastanneille.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

no et ainakaan sitä pehmeyttä saa nuilla uretaanisilla puslilla.

taakse kannattaa hankkia vakiot (kumipuslat), jos mukavuus on etusijalla. ja oikeastaan muutenkin, jos autolla ei ajeta radalla ym.

peräpäästähän löytyy tukivarsien puslat ja sitten apurungon puslat ja jos on kallistuksenvakaaja niin siihen tietysti kans, mutta vaikuttaa vain kurveissa.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

jos mukavuutta kaipaat niin laita kumipuslat.
ureaanilla saat alustaan vähän jäykkyyttä ja ajo-ominaisuuksia muuten paremmiksi..ja kestäähän ne pidempään..
sitten normaaliprofiiliset renkaat,ei mitään leveää aluvanne-matalaprofiiliyhdistelmiä..uudet iskarit ja kierrejouset ihan vakiotavaraa fordin omasta hyllystä..kai niitä halvemmallakin voi löytää..
ei sieltä mitään junia t...
mrelwood
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Syys 2005 12:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mrelwood »

janzamar kirjoitti:normaaliprofiiliset renkaat,ei mitään leveää aluvanne-matalaprofiiliyhdistelmiä..uudet iskarit ja kierrejouset ihan vakiotavaraa fordin omasta hyllystä.
Autossa on vakio 195-renkaat peltivanteilla, Monroe Reflex iskarit vaihdettu alkukesästä, Kilen jouset vaihdettu n. 3v sitten.

Eli taakse vain kaikki uudet vakiopuslat? Tietty jos vakiopuslien ikä on sen ½ vuotta ni apua ei paljoa ole. Jos vaihtaisin esim kelkan ja rungon väliin PU:ta, tukivarsiin vakiota, kärsisikö pehmeys vielä tuosta PU:n vähäisestä määrästä? Tuttavani oli pistänyt PU:ta läpi koko auton (ihan normikäytössä) ja kehui kovasti PU:n tuomaa vakautta ja tärinän puutetta. Tiedä sitten, kaikilla meistä on oma käsitys pehmeästä kulusta. Mä haluaisin mersun, mutta mulla on Sierra. ;o) Kompromisseja, tottakai, mutta kaikki muut Sierrat mitä oon ajanut (n 5kpl) on olleet reilusti oikeampaan suuntaan peräpään mukavuuden suhteen. Ilmeisesti siis vakiota taakse.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

etkö pääsis tuttavasi autoa kokeileen tai edes kyytiin niin huomaist onko sellanen kuin mistä ite tykkäät.

mut tosiaan jos pehmeyttä haet niin ei noi uretaanit ole silloin oikee ratkasu,eli uudet kumipuslat niinku täällä jo ehdotettiinkin.mun mielestä vanhoilla kumipuslilla sierra on ku laiva kovalla meren käynnillä ajella>keinuu ja heiluu niin vietävästi,eli pehmeyttä liikaakin.nää on makuasioita.

ku lueskelin tuota selostustasi niin tuli mieleen ettei siellä juuri olis uretaaneja nyt,ku se alusta on silloin jäykempi ja montut jne. tuntuu kyllä enemmän silloin persiiseen.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Onko kellään "kartastoa" mistä nämä kaikki puslat löytynee Escort/sierra/mondeo/ford..? olin näkevinäni joskus jossain mutta en nyt muista yhtään missä..

kun mulle tulee väkisinkin välillä sellanen olo että kun nimen kuulee mihin tämä pusla olla niin ei tule kyllä sitä oikeaa paikkaa mieleen.. ja en varman osais edes katsoa..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
mrelwood
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Syys 2005 12:52
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mrelwood »

Täytyy joo pyytää pientä testiajoa tuttavalta ni tietää mihin on ryhtymässä.
turbiiniriesa kirjoitti:mun mielestä vanhoilla kumipuslilla sierra on ku laiva kovalla meren käynnillä ajella>keinuu ja heiluu niin vietävästi,eli pehmeyttä liikaakin.
Sierrani on kahden viimevuoden aikana alkanut nimenomaan tärisemään. Muuta selitystä en ole keksinyt / kuullut, kuin että puslissa on niin paljon klappia, että palaset pääsee kolisemaan vapaasti. Ainakaan ne isot kelkan ja rungon väliset puslat mitä taka-akselistosta näkyy ulospäin ei ole olleetkaan keltaisia. Ja tämä tärinä on niin hytkyvää, etten missään rajustikaan jäykistetyssä autossa oo moisia tärähdyksiä kokenut.

Jos kyse sitten ei olisi puslien kulumisesta, mikä ihme voi aiheuttaa tän hytkymisen? Autolla on todella raskasta ajaa kun 40 vauhdissa tuntuu ettei olis jousia eikä iskareita ollenkaan, ja renkaatkin metallia. Isot heitot tosin menee lähes normaalisti, joka tekee käyttäytymisestä aivan kummallisen ennalta-arvaamatonta.
Vastaa Viestiin