Puslasarja sierraan

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
SierraTequila
Viestit: 16
Liittynyt: 06 Helmi 2005 15:23

Puslasarja sierraan

Viesti Kirjoittaja SierraTequila »

Tartteis vaihella melkeempä kaikki puslat eteen ja ehkä alapalloniveletkin. Saako noita sarjana ostettuu mistä? Kannattaako laittaa polyuretaani puslat vai tavalliset? Kyllä tavallisetkin välttäs varmaan. Myös vaihelaatikon tukikumit vois vaihtaa.... :roll:
Ford Sierra 2.0i -90 Cosworth
BMW 535i e34
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Stocmannilta nyt ainaski jos alkuperäset haluu.. Mikäli tarvike kelpaa ni Motonetista löytyy!! Ja jos vähän jäykempää haluu ni mulla itellä hyviä kokemuksia Superflexin puslista :wink: :wink: löytyy ainaki http://www.sporttiauto.com
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

jos yhtään ajo mukavuutta kaipaa = ei haittaa että routavaurioisella tiellä 30km/h ajaessa mankka pätkii perkkeleesti, helvetinmoinen resonointi ym. nii sit voi laittaa ne "uretaani" puslat. mutta kyllä se auto jämäköityy helvatusti uusilla vakio puslilla.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

sen verran surkee alusta sierrassa yleensä vakiona(varsinkin vanhana) on et mielestäni kannattaa uretaanisarja hommata.

rallyrace,prostreet,autoracing tms. viripaja mistä nyt edukkaammin saa tingattua.
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

No niitä orkkis tähtipuslia ei missään tapauksessa sinne kannata tunkea takaisin paikoilleen, ovat lyösät kun vadelmahillo.
Tarvike liikkeestä saa myös vahvemmat vastakkaispuristeiset HD-puslat, jotka tuovat jo mukavasti lisää jäykkyyttä alustaan.
Suurin vaikutushan tulee juuri niistä alatukivarren/kallistuksen vakaajan puslista, muilla ei niin merkistystä sitten olekkaan. kunhan eivät nyt väljiä ole vielä.
SierraTequila
Viestit: 16
Liittynyt: 06 Helmi 2005 15:23

Viesti Kirjoittaja SierraTequila »

No autossa on tällä hetkellä sachsin kaasut ja -40mm. Myös 40- ja 45-profiilin renkaat joten noi HD puslat varmaan ois paras ratkasu ettei tuu liian kova. Varmaan noi kaikki puslat laitan vaihtoon nii hintaa tulee jotain ~150€?
Ford Sierra 2.0i -90 Cosworth
BMW 535i e34
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

alatukivarsi (sisä) 14,80€/kpl menee 2
alatukivarsi (ulko) 16,80€/kpl menee 2
etuvakaaja 14,20€/kpl menee 2
takakelkka -> runko 79,60€/kpl menee 2
takakelkka (sisä) 24,20€/kpl menee 2
takakelkka (ulko) 25,20€/kpl menee 2
takavakaaja 7,20€-14,60€/kpl menee 2

ton hintasia Rally Race:ssa
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

ZyaS kirjoitti:alatukivarsi (sisä) 14,80€/kpl menee 2
alatukivarsi (ulko) 16,80€/kpl menee 2
etuvakaaja 14,20€/kpl menee 2
takakelkka -> runko 79,60€/kpl menee 2
takakelkka (sisä) 24,20€/kpl menee 2
takakelkka (ulko) 25,20€/kpl menee 2
takavakaaja 7,20€-14,60€/kpl menee 2

ton hintasia Rally Race:ssa
Siis polyuretaaniset.

Nopealla laskutoimituksella Sierran polyuretaanipuslasetti n. 380€
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

ite ostin autoracingilta jotkut cossun ralli puslat väriltään punaset ne ainakii on jämäkät, tuntuu ku olis hitsattu vakaaja koriin kiinni :lol:
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

juu noissa uretaaneissakin on jäykkyyseroja,eli ei kannata niitä jäykimpiä välttämättä ostaa katukäyttöön>tippuu hampaan paikat ajan mittaan siitä rynkytyksestä :lol: :lol: .
jos perus käyttis,niin uudet tavalliset vaan alle niin on mukavampi ajaa,mut jos hakee racemeininkiä tai on radalle menossa vetään niin siellä uretaanit on poikaa :wink:
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

turbiiniriesa kirjoitti:juu noissa uretaaneissakin on jäykkyyseroja,eli ei kannata niitä jäykimpiä välttämättä ostaa katukäyttöön>tippuu hampaan paikat ajan mittaan siitä rynkytyksestä :lol: :lol: .
jos perus käyttis,niin uudet tavalliset vaan alle niin on mukavampi ajaa,mut jos hakee racemeininkiä tai on radalle menossa vetään niin siellä uretaanit on poikaa :wink:
Eikös ne kovuudet menny näin....

Musta = musta, senhaän jokainen tietää, eli normaalit :wink:
Keltainen = medium
Punainen = Todella kova
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
dexta
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Huhti 2005 20:43

Viesti Kirjoittaja dexta »

ZyaS kirjoitti:jos yhtään ajo mukavuutta kaipaa = ei haittaa että routavaurioisella tiellä 30km/h ajaessa mankka pätkii perkkeleesti, helvetinmoinen resonointi ym. nii sit voi laittaa ne "uretaani" puslat. mutta kyllä se auto jämäköityy helvatusti uusilla vakio puslilla.
Höpö höpö. Mulla ollu autoracingista ostetut keltaset polyuretaanipuslat kolme vuotta tässä viimesimmässä sierrassa edessä, kilometrejä vajaa 80000 joista ainakii puolet hiekkateillä sun muilla metsäpoluilla, ei mitää tommosia ongelmia. Alatukivarren sisäpäässä on ainoastaan alkuperänen kumipusla.

Auttaa uraherkkyyteen, vähentää epätasaista renkaan kulumista, jarrutuksissa vetely vähenee, henkkoht en keksi mitään negatiivista, saattaa ehkä tuntua ostaessa kalliille mut kestää käytössä moninkertasesti kumipuslaan verrattuna.

En ees huoli enää minkäänäkösiä kumipuslia.

Eli suosittelen lämpimästi uretaanisia
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

dexta kirjoitti: Höpö höpö. Mulla ollu autoracingista ostetut keltaset polyuretaanipuslat kolme vuotta tässä viimesimmässä sierrassa edessä, kilometrejä vajaa 80000 joista ainakii puolet hiekkateillä sun muilla metsäpoluilla, ei mitää tommosia ongelmia. Alatukivarren sisäpäässä on ainoastaan alkuperänen kumipusla.

Auttaa uraherkkyyteen, vähentää epätasaista renkaan kulumista, jarrutuksissa vetely vähenee, henkkoht en keksi mitään negatiivista, saattaa ehkä tuntua ostaessa kalliille mut kestää käytössä moninkertasesti kumipuslaan verrattuna.

En ees huoli enää minkäänäkösiä kumipuslia.

Eli suosittelen lämpimästi uretaanisia

Onko siellä keulassa KAIKKI kumipuslat vaihdettu uretaanisiin vai vaan osa?
dexta
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Huhti 2005 20:43

Viesti Kirjoittaja dexta »

Bootsi kirjoitti:
Onko siellä keulassa KAIKKI kumipuslat vaihdettu uretaanisiin vai vaan osa?
Alatukivarsien ulommat isot puslat ja vakaajan ja rungon väliset puslat on uretaaniset, alatukivarsien sisemmät pienet puslat on alkuperäset kumiset
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Dexta vaihdappa ne sisemmät puslat vielä uretaanisiin. :wink:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
dexta
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Huhti 2005 20:43

Viesti Kirjoittaja dexta »

ZyaS kirjoitti:Dexta vaihdappa ne sisemmät puslat vielä uretaanisiin. :wink:
Hyllyssä olis semmosetkii, ehkä vielä joku päivä johokii rakkineesee. Ja takapäähä kans pitää laittaa jossainvaiheessa
t5
Viestit: 56
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:27

Viesti Kirjoittaja t5 »

Mullakin ollu käytössä keltaset polysportit kolmisen vuotta takatukivarsissa eikä oo ongelmia.Sanottii myös että ei kestäis vuotta pitempää höpö höpö juttuja ja, on ainakin helpompi vaihtaa jatkossa.Kannaittais vaihtaa uudempaa mankkaa jos levyt pätkii.
Old ford never die they just go faster.
Mitza
Viestit: 17
Liittynyt: 25 Helmi 2005 19:57

Viesti Kirjoittaja Mitza »

Eemeli kirjoitti: Siis polyuretaaniset.

Nopealla laskutoimituksella Sierran polyuretaanipuslasetti n. 380€
Jos ei ihan noin paljoa ole valmis sijoittamaan vanhaan romuun, mutta tahtoo kuitenkin hieman parempia ajo-ominaisuuksia, niin mitä noista vois kylmästi karsia? (Tulipa pitkä ja kieliopillisesti kauhea lause) :P
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

ite ajattelin aloittaa keulastapäin ton puslaurakan.
irc voicecoil
SierraTequila
Viestit: 16
Liittynyt: 06 Helmi 2005 15:23

Viesti Kirjoittaja SierraTequila »

Nonnii nyt on sierraan vaihettu puslia, hävis ratin vispaus täysin, myös jarrutuksissa. Mutta voi herranjumala mitä haperoa oli yks vanha pusla, ei ihme jos hieman rattia vapisutti. Eli vaihoin vaan ne vakaajatangon pääty puslat, HD mustat puslat, tais kustantaa huimat 12€ paikallisesta varaosasta ja sierran ajettavuus parani 50%. :D . Oli siinä kyllä kampeemista että sai uudet puslat paikallee, vaikka oli nosturi ja pelit ja pensselit. Tuli sitte laitettuu kalvot takaikkunoihin, niin menipäs sierran rassaamiseks koko päivä.... :roll:
Ford Sierra 2.0i -90 Cosworth
BMW 535i e34
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Kerro sitten 1/2 vuoden päästä kun alkaa sama ravistus uudelleen. Yleensä noi kumiset eivät ole olleet pitkä ikäisiä.
Uusilla hd/uretaani puslilla on julma ero. HD puslilla sierrasta tuli hyvä ajaa mutta uretaani puslilla tuli lähinnä fiilis alustasarjan asennuksesta(vakio alustan kanssa).
En tule enää yhteenkään sierraan laittamaan muuta kuin keltaisia(vastaavia) urepuslia. Ei siitä mikään kivireki tule vaikka kaikki puslat vaihtaakin uretaanisiksi. Emännän mk4 esco alustasarjalla ja 215/40/17 rengastuksella (vakio puslat) on kovempi ajaa kuin oma sierra oli kaikilla urepuslilla+konin sport alustasarjalla.
gti golo palloilija
MouTine!
Viestit: 82
Liittynyt: 16 Helmi 2005 23:25

Viesti Kirjoittaja MouTine! »

Mitkäs ne sielä pilkistää? http://www.nic.fi/~moutine/capri/036.jpg ja http://www.nic.fi/~moutine/capri/039.jpg

Samaa mieltä. Ei ikuna enää mitään kumisia, koska ne elää ja varsinkin kuluu tarpeettomasti. Liian moni tuning-tuunari vaan puhuu jousista ja iskareista ja jne jne, mutta unohtaa kokonaan kuinka suuri merkitys on puslilla. Toinen pointti on että kannattaako vanhaan tukivarteen laittaa uusia puslia? Pieni panostus siihenkin ja uudet tukivarret uusilla puslilla tekee ihmeitä!

Itse uusin tuohon vanhaan Voorrttiin kaikki alustan osat osat ja ero on käsittämätön!
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
SierraTequila
Viestit: 16
Liittynyt: 06 Helmi 2005 15:23

Viesti Kirjoittaja SierraTequila »

En usko että tää auto on mulla enää kovin pitkään, taitaa tulla sportti japsia välillä tilalle :oops: . Toisen tukivarren tuo pusla reikä oli aika huonona jo että ois voinu sen varrenkin vaihtaa. MouTine! kai sää oot lyhentäny nuo lehtijousien henkselit? Aika karun näköne ja eikö noi ota joka paikkaan kiinni? :lol:
Ford Sierra 2.0i -90 Cosworth
BMW 535i e34
MouTine!
Viestit: 82
Liittynyt: 16 Helmi 2005 23:25

Viesti Kirjoittaja MouTine! »

SierraTequila kirjoitti:En usko että tää auto on mulla enää kovin pitkään, taitaa tulla sportti japsia välillä tilalle :oops: . Toisen tukivarren tuo pusla reikä oli aika huonona jo että ois voinu sen varrenkin vaihtaa. MouTine! kai sää oot lyhentäny nuo lehtijousien henkselit? Aika karun näköne ja eikö noi ota joka paikkaan kiinni? :lol:
Sportti japsi!?!? LOL! Onko sellasiakin?

Ei ne sielä mihinkään kiinni ole ottanut. Ei ole hatannut eikä leimallakaan ole kukaan niistä kärissyt. Voishan ne joskus vetästäkkin poikki... Tosin luulen että koitan toista akselia täsä joskus ja ostan sitte siihen uudet tuommoset U-pultit niin vetäsen niistä sitten.

Noista puslista tuli mieleen semmonen esimerkki vielä että esim noi lehtijouset tossa kuvassa ei elä sivusuunnassa juuri yhtään. Eli joustoliike tapahtuu juuri kuten on suunniteltu. Eräällä kaverilla oli tuommoinen peräremontti kanssa vanhassa takaveto Voorrttissa ja pakkohan sitä oli koittaa miten se lehtijousipakka eli ehjillä normi kumipuslilla. Ja ihan veltto oli. Ei ihme jos perä muljahtelee. Siis tarkoitan että auto on ylhäällä ja taka-akselia ei ole paikallaan ja ottaa kiinni lehtijousesta ja rynkyttää sivusuunnassa.
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
Mitza
Viestit: 17
Liittynyt: 25 Helmi 2005 19:57

Viesti Kirjoittaja Mitza »

Vielä sen verran, että sisältääkö tuo yllämainittu sarja (380e) pelkät puslat, vai onko niissä mukana kaikki tarvittavat tukivarret yms, eli senkun iskee kiinni vanhojen tilalle??

Vaikuttaa nimittäin aika työläältä tuo puslien irroittelu.
Vastaa Viestiin