Sivu 1/1

Automaattiryyppy käsitoimiseksi??

Lähetetty: 14 Marras 2006 17:20
Kirjoittaja fragmented
Eli mitenkäs iso homma ois toi 2.0 laaseri riesan kaasarin muuttaminen manuaaliseks, kun toi sähköhelvetti ei sitte tunnu mitenkää skulaavan? Huomaa myös topic: Sierra 2.0 -89 (lämmityksen jälkee ei lähe käyntii) voisko ton ryypyn muuttamisesta olla tohonkin ongelmaan apua??
kiitooooss >:)

Re: Automaattiryyppy käsitoimiseksi??

Lähetetty: 14 Marras 2006 18:12
Kirjoittaja Pappa- igor
fragmented kirjoitti:Eli mitenkäs iso homma ois toi 2.0 laaseri riesan kaasarin muuttaminen manuaaliseks, kun toi sähköhelevata ei sitte tunnu mitenkää skulaavan? Huomaa myös topic: Sierra 2.0 -89 (lämmityksen jälkee ei lähe käyntii) voisko ton ryypyn muuttamisesta olla tohonkin ongelmaan apua??
kiitooooss >:)
tehdä vaijeri vetoiset läpät kaasariin tai sitten vaihtaa vanhemman mallin kaasari :roll: voihan siitä jotai apua olla :?

Lähetetty: 14 Marras 2006 18:50
Kirjoittaja mkIII
Juuri luin erään foorumisaisen sivuja missä oli hyvät kuvat ja ohjeet ryypyn muuttamiseksi manuaaliseksi. Oisikohan osoite ollu http://www.76s.net ja sieltä tips'n tricks osio. En kyllä tiedä mikä kaasutin siinä riesassa on mutta ohjeet on hyvät!

Itseäni kiinnostaisi taas kaksikurkkuisen DMTL34 webbwerin (1.6 cvh) ryypyn muuttaminen manuaaliseksi. Kyseessä "vesi"-versio ryyppy.

Lähetetty: 14 Marras 2006 22:03
Kirjoittaja fragmented
hmm...mistähän vois saada tollasen sopivan vaijerin sitte sille ryypylle... :roll:

Lähetetty: 14 Marras 2006 22:28
Kirjoittaja jaska74
noita muutossarjoja saattaa saada ihan varaosaliikkeesä ja niillä homma on ihan plug-and-play

Lähetetty: 15 Marras 2006 07:13
Kirjoittaja Krisse
jaska74 kirjoitti:noita muutossarjoja saattaa saada ihan varaosaliikkeesä ja niillä homma on ihan plug-and-play
Ei saa enää, ei ainakaan Koivuselta jolla noista oli parhaat valikoimat vielä jokunen vuosi sitten.

Lähetetty: 15 Marras 2006 15:21
Kirjoittaja fragmented
tuolla jossain neuvottii jotain ihmejuttuja mistä tällanen juntti ei tiiä mitää...jotain crc:tä perää ja neulaa perehtymistä...voisko joku kuvittaa tämän :D

Lähetetty: 15 Marras 2006 15:53
Kirjoittaja janzamar
http://www.piercemanifolds.com/weberexplode.htm
Tuolta arpomaan omaa kaasaria jos löytyy :)

Lähetetty: 15 Marras 2006 15:59
Kirjoittaja tursas
Siinä sun kaasarissa on siis se sähkötoiminen automaattiryyppy, sähän olit avannut sen...

1. Kylmällä koneella ilmanputsarin kansi veke, ryyppyläpän pitäis olla auki (läppä pystyssä, ryyppy kiinni)
2. Kaasu pohjaan pari kertaa tai käännät siitä kaasuvivusta, ni läpän pitäisi mennä melkein kiinni ittestään (ryyppy päällä).
3. Kone käyntiin ja sähkö alkaa lämmittää sitä kuvun sisällä olevaa jousta ja jousi alkaa pikkuhiljaa kääntää läppää auki ja lopuksi tilanteen pitäisi olla sama kuin kohdassa 1.
4. Jos näin ei käy ja jousi on ehjä on säätö väärä.
5. Avataan vähän kolmea ryypyn kuvun ruuvia, että jousikupua päästään kääntämään siten, että se toimii ku alussa puhuin ja sitten ruuvit tiukalle.
6. Ja näihin ryypyn kaikkiin liikkuviin osiin crceetä ja puhdistusta ja herkistystä varovasti.
7. Jos ei toimi vieläkään niin jousi voi olla päästään katki tai sinne ei esim tule sähköä eli se ei lämpene.
8. Kärsivällisyyttä jälleen ja voimaa ei pidä käyttää... :lol:

Korjauskirja(Escortin) käsittelee samaa asiaa englanniksi näin.
http://www.fordfans.cz/download/manual/0686-04a.pdf
(kannattaa kopsata pois ku ne aina häipyy netistä)

Lähetetty: 16 Marras 2006 12:40
Kirjoittaja tursas
..joo sitä mä vielä, että tossa Escortin manuaalissa englanniksi puhutaan Weber 2V:stä ja suamalaisessa korjauskirjassa puhutaan Weber DFTH kaasarista vaikka samat ne vissiin on....kyllä se kaiken a.o. näissä TI-korjausyrityksissä on musta Alfamerin korjauskirja, josta pääsee vähän paremmin perille mikä mikin on ja jos ei viitti maksaa sitä 28 € siitä, ni kirjastosta saa ilmatteeks.. :roll: ..toi englanninkielinen kaasarisanastokin on vaikee....mulla meni muutama kuukaus ennen ku mä tajusin mitä eroo on nopeen tyhjäkäynnin säädöllä (fast idle adjustment) ja tavallisen tyhjäkäynnin säädöllä (idle speed), sitä opetellessa kaasaria tuli säädettyä ainakin sata kertaa pieleen... :lol:

Lähetetty: 16 Marras 2006 15:19
Kirjoittaja henu
tursas kirjoitti:Siinä sun kaasarissa on siis se sähkötoiminen automaattiryyppy, sähän olit avannut sen...

1. Kylmällä koneella ilmanputsarin kansi veke, ryyppyläpän pitäis olla auki (läppä pystyssä, ryyppy kiinni)
2. Kaasu pohjaan pari kertaa tai käännät siitä kaasuvivusta, ni läpän pitäisi mennä melkein kiinni ittestään (ryyppy päällä).
3. Kone käyntiin ja sähkö alkaa lämmittää sitä kuvun sisällä olevaa jousta ja jousi alkaa pikkuhiljaa kääntää läppää auki ja lopuksi tilanteen pitäisi olla sama kuin kohdassa 1.
4. Jos näin ei käy ja jousi on ehjä on säätö väärä.
5. Avataan vähän kolmea ryypyn kuvun ruuvia, että jousikupua päästään kääntämään siten, että se toimii ku alussa puhuin ja sitten ruuvit tiukalle.
6. Ja näihin ryypyn kaikkiin liikkuviin osiin crceetä ja puhdistusta ja herkistystä varovasti.
7. Jos ei toimi vieläkään niin jousi voi olla päästään katki tai sinne ei esim tule sähköä eli se ei lämpene.
8. Kärsivällisyyttä jälleen ja voimaa ei pidä käyttää... :lol:

Korjauskirja(Escortin) käsittelee samaa asiaa englanniksi näin.
http://www.fordfans.cz/download/manual/0686-04a.pdf
(kannattaa kopsata pois ku ne aina häipyy netistä)
ja tohon lisäisin vielä sen et jos sinne ryypylle ei tule jännitettä ni elä ota sitä ihan mistä tahaansa koska se pitää olla 7 volttia ja se tulee muistaakseni laturilta suoraan