Ongelmia ruisku-Sierran kanssa
Lähetetty: 13 Marras 2006 17:33
Eli lähdetään heti kättelyssä sillä liikkeelle, että käytin hakua ja luin sieltä kaiken mitä vastaan tuli, mutta en mielestäni saanut tarpeeksi tietoa sieltä
eli avaanpa sitten uuden topikin...
Kyseessä on vm.86 Sierra iS, johon on edellisen omistajan toimesta laitettu penkissä viilattu kansi, Piper:in nokka(eroa tavalliseen vain isompi nosto,kuulemma) sekä alakertaan isommat männät.
No niin,auto toimi ihan ok kun sen ostin pois lukien se että sytkä oli pahasti jäljessä. No säädin sytkä kohdalleen ja koneesta rupes löytyy vetojakin ihan hyvin, mutta sitten alkoi ongelmat. No tyhjäkäynti soutaa 900-1100rpm välillä,mikä ilmeisesti johtuu siitä lisäilmaluistista.
Kone rupesi jättämään jostain pytystä joko kipinän tai bensan välistä,alkuun se teki sitä vain lämpöisenä ja silloinkin ongelma katosi kun vähän aikaa piti kierroksia siinä 3000rpm ja antoi sen pätkiä, mutta tänään kun tulin töistä alkoi sama show, kylmällä koneella, eikä vika lähteny enää itsestään pois.
Kävin koneen käydessä piuhoja läpi, ja kun tökkäsin 3.syl suuttimen liitintä käynti parani hetkellisesti ja pääsin noin 3km ilman pätkimistä kunnes se alkoi taas, eikä poistunut vaikka putsasin suuttimien liittimet.
Ainoat tilat millä katkoja ei tapahdu on tyhjäkäynti ja täyskuormakiihdytys, kun kierrokset nousee yli 4000rpm, mutta heti kun höllää kaasua alkaa nykiminen taas.
Itse epäilisin polttoainepuolta koska näiden katkojen yhteydessä ei kuulu minkään sortin paukutusta/ropellusta putkessa ja ajotuslamppu vilkkuu joka johdossa tasaisesti vaikka kone pätkii,eli vissiin raakaa bensaa ei sylinteristä läpi mene. Eikä se kyllä putkenpäässä haisekkaan.
Voisiko(tai voihan se) olla todennäköistä että sieltä on esim. tuo 3.syl solenoidi menossa,vai onko noissa ollut jotain muuta mikä tuota aiheuttaa?
sitten vähän vähän offtopic, sopiiko OHC Efin imusarjaan Fiesta CVH Efin suuttimet kun sellaiset löytyis tallista ja onko niiden tuotoissa hirveää eroa
Sori kun tuli vähän pitkä teksti mutta oli pakko nostaa kädet pystyyn ja kysyä viisaammilta kun ei oma knowlege oikein enää riitä...
eli avaanpa sitten uuden topikin...
Kyseessä on vm.86 Sierra iS, johon on edellisen omistajan toimesta laitettu penkissä viilattu kansi, Piper:in nokka(eroa tavalliseen vain isompi nosto,kuulemma) sekä alakertaan isommat männät.
No niin,auto toimi ihan ok kun sen ostin pois lukien se että sytkä oli pahasti jäljessä. No säädin sytkä kohdalleen ja koneesta rupes löytyy vetojakin ihan hyvin, mutta sitten alkoi ongelmat. No tyhjäkäynti soutaa 900-1100rpm välillä,mikä ilmeisesti johtuu siitä lisäilmaluistista.
Kone rupesi jättämään jostain pytystä joko kipinän tai bensan välistä,alkuun se teki sitä vain lämpöisenä ja silloinkin ongelma katosi kun vähän aikaa piti kierroksia siinä 3000rpm ja antoi sen pätkiä, mutta tänään kun tulin töistä alkoi sama show, kylmällä koneella, eikä vika lähteny enää itsestään pois.
Kävin koneen käydessä piuhoja läpi, ja kun tökkäsin 3.syl suuttimen liitintä käynti parani hetkellisesti ja pääsin noin 3km ilman pätkimistä kunnes se alkoi taas, eikä poistunut vaikka putsasin suuttimien liittimet.
Ainoat tilat millä katkoja ei tapahdu on tyhjäkäynti ja täyskuormakiihdytys, kun kierrokset nousee yli 4000rpm, mutta heti kun höllää kaasua alkaa nykiminen taas.
Itse epäilisin polttoainepuolta koska näiden katkojen yhteydessä ei kuulu minkään sortin paukutusta/ropellusta putkessa ja ajotuslamppu vilkkuu joka johdossa tasaisesti vaikka kone pätkii,eli vissiin raakaa bensaa ei sylinteristä läpi mene. Eikä se kyllä putkenpäässä haisekkaan.
Voisiko(tai voihan se) olla todennäköistä että sieltä on esim. tuo 3.syl solenoidi menossa,vai onko noissa ollut jotain muuta mikä tuota aiheuttaa?
sitten vähän vähän offtopic, sopiiko OHC Efin imusarjaan Fiesta CVH Efin suuttimet kun sellaiset löytyis tallista ja onko niiden tuotoissa hirveää eroa
Sori kun tuli vähän pitkä teksti mutta oli pakko nostaa kädet pystyyn ja kysyä viisaammilta kun ei oma knowlege oikein enää riitä...