Sivu 1/1

Mondeon startti huutaa

Lähetetty: 13 Marras 2006 10:37
Kirjoittaja Japi
Startatessa siis ei ota vauhtipyörään kiinni, "sutii" tyhjää. Lisäpiirteenä vielä se, että täysin kylmällä moottorilla ei ole ollut ongelmia vielä kertaakaan. Ongelmat alkavat kun moottori lämpenee.
Vissiin bendix tulossa tiensä päähän.
Hammastus lienee kunnossa, kun sinnikkäällä yrittämisellä laitoksen saa vielä tulille.

Muttamutta: onko ainoa vaihtoehto hommata uusi startti vai voiko vanhan vielä fiksata?
Mikä hitto voi aiheuttaa tuon lämpötilasta johtuvan ominaisuuden?

Niin, kulkine siis -94 1.8 zetecci

Lähetetty: 18 Marras 2006 01:49
Kirjoittaja Monteonisti
Usein bendixiin auttaa putsaus, siis jos ei ole mennyt mikään liian väljäksi ja solenoidi puskee kunnolla päälle! 8)

Lähetetty: 20 Marras 2006 18:14
Kirjoittaja Japi
Monteonisti kirjoitti:Usein bendixiin auttaa putsaus...
Mjoo, pitää ensi viikonloppuna vaihtaa koko paketti.
Sijainti kun ei ole kauhean parkkipaikkaystävällinen, niin en viitsi alkaa turhaan kikkailemaan tuon kanssa, vaan vaihtaa suosiolla uuteen. Kulkemaan on kuitenkin päästävä.
Näköjään ainakin Motonetin hinnat on tippuneet kesän jälkeen startin osalta, oliskohan tullut joku kysyntäbuumi :evil:
(Vaihdettu karvan yli 100tkm sitten viimeksi...)

Lähetetty: 30 Marras 2006 22:42
Kirjoittaja Ghostman_132
Itsellä on juurikin samaa ongelmaa... Mutta se solenoidin putsaus ja rasvaus auttaa aina asiaan. Mutta vain joksikin aikaa ;) Pahin oli viime vuonna talvella, kun jätin kuuman auton kaverin lämpimään talliin ja kun sieltä lähdin ( moottori oli vielä lämmin) Niin ei sitten millään startti ota kiinni... Kylmänä kyllä ottaa aina kiinni ja pysyy. Mutta kesäsin ja kuumalla koneella ei aina tykkää pysyä siinä vauhtipyörässä. Onneksi kone käynnisyy aina samantien, kun se vähänkin pyörähtää, niin ei tartte koskaan tapella sen kanssa enempää :D

Ja saman ikäsestä moottorista on kyse ;)

Lähetetty: 01 Joulu 2006 08:18
Kirjoittaja Japi
Vaihdoin viikonloppuna uuden, kun ei ole paikkaa eikä aikaa tuota alkaa jatkuvasti elvyttelemään. Sijaintikin oli sellainen, ettei kovin paljoa innosta antaa jatkuvasti tekohengitystä vanhalle osalle...

En ehtinyt "diagnosoida" vanhaa starttia tarkemmin, mulla kyllä näytti siltä että se rattaan päädyn akselin päässä oleva "kuppi" olisi pullahtanut 2-3mm ulospäin sieltä päädystä, kun vertasi uuteen osaan. Tiedä sitten oliko näin oikeasti, silmämääräisesti ainakin näytti siltä.

Pääasia että nyt katiska taas toimii ja pääsee arpomatta liikenteeseen :wink: