Sivu 1/1

Sierran seosruuvi?

Lähetetty: 11 Marras 2006 13:21
Kirjoittaja jucca
Auto on Sierra -88 2.0 OHC kaasari.

Kuinka monta kierrosta tyhjäkäyntiseosruuvin on oltava auki?

Lähetetty: 11 Marras 2006 13:35
Kirjoittaja janzamar
Jaa tyhjäkäynti..?
Veikkaus olis noin 6 kiekkaa,mutta niin että
se toinen kaasuvivustoon suoraan vaikuttava ruuvi on kokonaan auki
ja varsinainen seosruuvi ainakin sinnepäin,noin 2.5 kierrosta kai,tai 1.5..?
ja sitten tyhjäkäynti sinne 800 nurkille sieltä kaasarin jalasta.
Sitten loput säädöt ja tarvittaessa tarkistusta.

Riesan seosruuvi

Lähetetty: 24 Maalis 2007 23:02
Kirjoittaja Voudin Voorti
Nonnii. Hommasin kolmannen osan taivasosuudesta kohta vuorokausi sitten. Sierra 1.8sohc -87.
Pierburg-merkkinen
kaasari.

Ongelmat:
- lähtee käyntiin jos muistaa
- tunttu käyvän välillä kolmella(jakajan osat näyttävät uusilta)
- ajossa aivastelee jos survoo poljinta liian vauhdikkaasti lattiaa kohti
- veto on heikohko

Vielä kun joku kertoisi missä ko. laitteessa on seosruuvi, jotta voisin kokeilla rikastamista

Jeesatkaa

Kiitos jo etukäteen

Lähetetty: 25 Maalis 2007 08:19
Kirjoittaja janzamar
Aivastelu kullostais että sytkä on aikasella,olisko jakohihna voinu hypätä
tai onko joku käännelly jakajaa?

Lähetetty: 25 Maalis 2007 10:17
Kirjoittaja Voudin Voorti
Jaon hyppääminen on tosiaankin mahdollista, kuten kaikki muukin taivaan ja maan välillä, joka voi aiheuttaa ko. vian.

Sytkän aikaisuus tuli ensimmäisenä mieleen. Kone ei kuitenkaan startatessa potki vastaan ollenkaan vaan pyörii startin voimalla niin kuin voi olettaakin.
Nämä aivastelemiset esiintyvät arviolta puolikaasulla ajettaessa kun vetoa pitäisi saada hieman enemmän kuin juuri ja juuri etenemiseen tarvitaan. Erittäin varovasti styyraillessa kone hyrrää tasaisesti. Venttilivälykset kerkesin eilen tarkastaa ja säätää - ei vaikutusta. Ainoastaan kädet moskaantuivat. Sitten eilen illalla käynnistämissession pitkä kesto toi mieleeni vielä yhden vikamahdolllisuuden: tulpat. Enpä sitten yöllä kuitenkaan lähtenyt nykimään varosakaupan ovea. Joskus valovuosia sitten osa kulkineista oirehti em. tavalla kun tulpat eivät kestäneet aavistuksen verran kuluneen moottorin vähiksikään käyneitä puristuksia vaan kipinöivät silloin kun sattui huvittamaan.


Aion tämän kirjoitettuani lähteä hauskuuttamaan naapureita auton rassuulla ja ainakin ihmettelen konehuonetta.
Kuulemani mukaan alahihnapyörän kehällä on useampia kuin yksi merkki, jotka saattavat olla yläkuolokohdan merkkejä. Tarve on siis niille merkeille, joilla vakionokka-akselinen 1.8 sohc kone saadaan ajoituksen osalta kohdalleen.

Auto on ollut minulla hallussa vasta alun kolmatta vuorokautta. En ole siis ehtinyt tutustua siihen kovin tarkkaan.

Kiitos vastauksesta

Lähetetty: 25 Maalis 2007 11:03
Kirjoittaja kimmok
Pierburg kaasuttimien virallinen korjausohje:

Vaihe 1: Irroita kaasutin imusarjoineen letkuineen irti autostasi.

Vaihe 2: Aseta paketti sopivan kiven päälle

Vaihe 3: Hae isoin leka minkä löydät

Vaihe 4: Käytä lekaa huolellisesti kaasuttimeen ja imusarjaan

Vaihe 5: Hommaat weberin imusarjoineen ja ajelet huolettomasti

Ford onneksi käytti pierburgia vain noissa 1.8 koneissa jostain syystä.


Toki voit uusia ne sytkän osat: Tulpat, johdot, virranjakajan kannen ja pyörijän. Lähes kaikissa riesoissani on ollu jossain kohtaa näissä jotain vikaa. Ei maksa paljoa...

Lähetetty: 25 Maalis 2007 11:04
Kirjoittaja janzamar
:lol: ..hyvä ohje ettei siinä mitään :wink:

Lähetetty: 25 Maalis 2007 15:40
Kirjoittaja tomipee
^^Jepo, samaa suositellaan BTCF:n puolella noille pierburgeille :wink:

Lähetetty: 25 Maalis 2007 20:46
Kirjoittaja Voudin Voorti
Annoin kaasuttimelle valohoitoa harkitessani tuota ehdotettua velivenäläis-korjaussysteemiä.
Rassasin sitten tulppia irti. Ja rassasin. Mikähän änäkäinen on ollut sillä edellisellä rassoojalla kun oli laittanut niin tiukkaan yhden tulpan, että se otti ja särkyi irtiotettaessa? Särkynyt tulppa aiheuttaa nykyisin kipinää kahdessa kohtaa: sisällä (ja ulkona :) ) jonkin verran kunnes pääsen kauppaan hakemaan uusia. Samainen särkynyt tulppa ei halunnut antaa tulpan johdinta irti; tämä puolestaan antoi minulle johtimen korjaustehtävän. Kyllä tämä tästä.
Kolme muuta olivat sitten niin löysässä, että luulisi niiden olleen suunnittelemassa lähtöä kuuta kiertävälle radalle. Niiden kolmen tulpan ja kierteen välistä on saattanut aiheutua pieni ´jännitehäviö´. Elikäs kipinäbileet toisinaan. Putsasin tulpat ja laitoin kiinni; kas kummaa kone kävi jo paremmin.
Sitten vääntelin jakajaa samalla opilla kuin tehtiin aikanaan "in seventies" voorteille ja ooppeleille käynninasetustyömaalla ja siinä sivussa kuuskytlukulaisille. Korvakuulo on vaan rautaa. Em seikkojen lisäksi otin puolan irti ja putsasin kontaktit, koska havaitsin irtokipinöitä ko. kapineen lähettyvillä. Hoidon jälkeen auto otti jo toista sataa vauhtia. Naapurin pojan Suzuki-mopo ei enää pysynyt perässä.
Laihan seoksen merkit jäivät vielä kummittelemaan.
Eivätkä ilmeisesti lähdekään :( ennen kuin koko Riesa lähtee ;) tai saa halvalla kyläkasin laatikoineen.
Sitten sitä tietysti ihmettelisi 3/4-moottorin saloja.

Lopuksi tahdon täsmentää, että erittäin hyvä kori oli minun syyni hankkia tämä auto. Eikä unohtaa sovi puolentoista vuoden leimaa.

Tämä tarina on tällä kertaa tässä. Tulevaisuudessa voi olla uutta kerrottavaa

Lähetetty: 26 Maalis 2007 20:39
Kirjoittaja Voudin Voorti
No nyt on Riesa saanut uuden tulpan ja irtokipinät ovat vähentyneet lähes nollaan. Käynti parani huomattavasti. Sen verran kuitenkin, että koeajolenkillä vasemman etupyörän laakeri sanoi työsopimuksensa irti malliin totalpoks. Kumman suurella mutterilla on voortin pyörän laakeri kiinni...

Jos tämän auton tarinan pitäisi olla muualla niin vihjatkaa hyvät kohtalotoverit keinoista siirtää.

Re: Sierran seosruuvi?

Lähetetty: 08 Touko 2008 23:48
Kirjoittaja fragmented
Weberillä huoletonta ajoa ja HUOH!!!!

Re: Sierran seosruuvi?

Lähetetty: 13 Touko 2008 21:31
Kirjoittaja tonskulus
fragmented kirjoitti:Weberillä huoletonta ajoa ja HUOH!!!!
Nojoo kyllähän mihin tahansa kapistukseen voi vikaa tulla, mutta noi perus weeberit ovat sen verran yksinkertaisia laitoksia ettei niisä vaan ole niin paljoa vikaantuvia osia verrattuna moneen muuhun. Pierupurkeissa on sen verran enemmän alipaineilla toimivia systeemeitä sun muuta..

Kyllä se perus weber dgav on vaan mainio korvauskaasutin. Jos sellaisen hyväkuntoisen saa, voi matkantekoa pitää siltä osin huolettomana. Saman ikäisistä autoista mitä mulla on ollut niin varmatoimisin systeemi se on ollut. Ruiskuvehkeistä hajoilee myös millo mitäkin vaikka muuten ovat kyllä ajettavuudeltaan parhaimpia.

Niin se kaasarista yskiminen kyllä suurimmalla todennäköisyydellä johtuu laihasta seoksesta. Jos tätä tapahtuu myös lämpimällä moottorilla on kaasarissa vikaa suutinpuolella tms, mikäli vain kylmällä koneella niin ryyppy ei pelaa oikein.

Sytytyksen ajoitusmerkit siinä hihnapyörässä, laitat sen niin että se lohkon merkki osuu suunnilleen puoleenväliin niitä hihnapyörän merkkejä. Ehkä aavistuksen oikealle niin saat n.10astetta perusennakkoa joka on sopiva. Säädön pitää toki tapahtua tyhjäkäyntinopeuden ollessa 800-900rpm ja virranjakajan alipaineletku irroitettuna/tulpattuna.