Sivu 1/1

Masterpowerin föönit

Lähetetty: 03 Marras 2006 20:47
Kirjoittaja Kessi
Onkos kukaan täällä tutustunut/kokeillut Masterpowerin turboja??

Ite oon aatellu tilata TÄLLÄISEN ahtimen... Olis tarkoitus ruuvata se probeen.. Arvelluttaa vaan noissa masterpowerin ahtimissa nuo lämpötilat, kun niissä ei ole vesijäähdytystä, lisäksi sisäisellä hukkaportilla varustettu fööni vissiin lämpee vielä erillisellä hp:llä varustettua enemmän :? :evil: ...

Mikäs turbo tossa 2.2gt Probessa on vakiona?? Sen tiedän että on mitsu, mutta minkä kokonen?? Minkä kokoset mahtaa olla vakio suttimet?? Sit tars vielä ecua ropata.... Mielessä kävi megasguirt, mutta taitaa itellä loppua tietotaito kesken :cry: ....

Lähetetty: 03 Marras 2006 21:13
Kirjoittaja TeRoK
KJoska laitetaan ropeli osiksi??? :wink: :lol:

Lähetetty: 03 Marras 2006 21:59
Kirjoittaja Kessi
TeRoK kirjoitti:KJoska laitetaan ropeli osiksi??? :wink: :lol:
Seisoo jo tallinnurkassa.... Jos ensviikolla ehtis alottaan purkuhommat. Tars ekaks repii sisusta auki ja vähän alotella korin fiksausta, esim. poistaa kylkilistat ja tasottaa urat, paikkailla puskureita yms. Tässä sivussa yritän haalia tarvittavia palikoita tekniikkapuolelle ja perehtyä megaruutan toimintaan ja asennukseen... :wink: :mrgreen:

Lähetetty: 03 Marras 2006 22:07
Kirjoittaja TeRoK
Heitin läppänä, mut ei siin sit hittoikaan :wink: :lol:

Lähetetty: 03 Marras 2006 23:11
Kirjoittaja JesseT
Ei siitä vesijäähdytyksestä ole kuin harmia.

Lähetetty: 04 Marras 2006 11:35
Kirjoittaja jaska74
"tuotto 350hv"
heh, joku voi oikeesti luulla että pelkällä tolla saa noin paljon heposia...
vähän sama juttu kun anttilassa myydään 300 wattisia kaijuttimia :?

Lähetetty: 04 Marras 2006 12:14
Kirjoittaja Jaakko85
jaska74 kirjoitti: vähän sama juttu kun anttilassa myydään 300 wattisia kaijuttimia :?
Eihän tossa nyt oo mitään samaa?

E: Passiivikaiuttimissa tai yleensä kaiutinelementissä ei ole tehoa, vaan tehonkestoa ja tietynkokoinen turbo pystyy tuottamaan tietynkokoisessa moottorissa tietynverran hevosvoimia jos moottorin muut osat sen mahdollistavat, siis silloin kun turbosta otetaan kaikki irti.. Eli kaiutinmainos jossa kaiuttimelle on ilmoitettu jokin teho, on mielestäni vitsi, mutta nuo "turbomainoksien" ilmoitetut tuotot on yleensä ihan faktaa (tai niin oon ainakin ymmärtänyt)

Lähetetty: 04 Marras 2006 12:56
Kirjoittaja jaska74
ai jos toinen myy 300wattista kaijutinta ja toinen 350 heppasta turboa?

Lähetetty: 04 Marras 2006 14:00
Kirjoittaja j-k
Jaakko85 kirjoitti: Eihän tossa nyt oo mitään samaa?
300W kajari kestää 300W tehoa JOS vahvistin sen tarjoaa (teholähteessä on riittävästi potkua), 300hp urpo antaa 300 pollea JOS motti voi sen ottaa vastaan (moottorissa ja syöttölaitteissa on varaa eli 'potkua'). Periaatteessa sama asia...

Lähetetty: 06 Marras 2006 20:18
Kirjoittaja Kessi
Eli nyt alkaa homma hahmottua... Täytyy tuo Masterpowerin ahdin laittaa jossainvälissä tilaukseen ja suuttimiksi aattelin Delphi 01D030B:itä joissa tuotto on 444 cc/ml @ 3 bar, suuttimet on 16ohmiset, eli pitäis pelittää megaruutan kanssa ongelmitta.. Tuohon megaruuttaan yritän paraikaa perehtyä ja on jonkunverran tullu kateltua finsquirt.nettiä... Lisäksi tilauksessa on Meganracingin bensanpaineensäädin, kattoo sitte jatkossa jos tarttee lisäks vielä rajumpaa bensapumppua :wink: :mrgreen: .... Tehotavoite on tällä hetkellä 250-300hp, voipi kyllä Proben vakio sisuskalut olla kovilla, mutta kattoo nyt :? ....

Minkäs kokosesta rööristä porukka lähtis pakosarjaa vääntelemään??? Onks 2" turhan raju?? Ahtoputket meinasin 2,5", imu3" ja pakopuolelle downpipe 3" ja eteenpäin 2,5" (ilman kattia :wink: )

Lähetetty: 07 Marras 2006 09:47
Kirjoittaja attaG
Tämä minun juttu mitä tulen selittämään, ei kuulu tähän, mutta jotenki tekee mieli sanoa, että välillä keskustelu vierähti toiseen ja siitä takas olennaiseen. Oli hauska lukea, kiitos :D ... Ja saihan tästä tietysti infooki, ettei kuitenkaa sen puoleen ;P Eli periaatteessa en oisi muuten lukenutkaan tätä aihetta. Oli vain hauska välietappi keskustelun kierteessä, josta piti kommata tähä ja nyt ;D

Lähetetty: 07 Marras 2006 09:59
Kirjoittaja TeRoK
:lol: Joo mä nauroin kanssa, että miten helvetissä jätkät osas kääntää keskustelun turbosta johonkin kinaamiseen, että onko kaiuttimessa tehoa vaiko tehonkestoa :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 07 Marras 2006 12:21
Kirjoittaja Aksu
Kessi kirjoitti:Minkäs kokosesta rööristä porukka lähtis pakosarjaa vääntelemään??? Onks 2" turhan raju?? Ahtoputket meinasin 2,5", imu3" ja pakopuolelle downpipe 3" ja eteenpäin 2,5" (ilman kattia :wink: )
Aikas normi kokoa tuntuu olevan tuo 48mm(ulko) paksuseinäinen vesiputki. Ahtoputket taas sellaista 60mm.
Tuo putki tunnustaa sopivalta.
Vaikka luulisi et ahdetussa tuon putken kanssa ei olisi niin väliä niin kyllä siinäkin jotain rajaa kannattaa pitää. Alastarolla kun putki irtosi kepinkohdalta liitosesta niin ei koneessa ollut vetoa ennen 4500 nimeksikään siitä mitä putki paikoillaan.