Sivu 1/1

Escort vm.96 lämppäri

Lähetetty: 02 Marras 2006 18:19
Kirjoittaja Emu
Lopetti sitten meikäläisen Escortin lämppäri laulunsa.. Olen lukenut noita vanhoja aiheita ja tullut siihen tulokseen että vikaavikaavikaa on joko sulakerasian pohjassa tai sitten itse lämppärin puhaltimen moottorissa.. Olenko oikeassa?? Nyt siis muutama kysymys..
1. Kumpi kannattaa katsoa ensin, moottori vai sulakerasia??
2. Kuinka sulakerasia lähtee irti??
3. Missäpäin autoa lämppärin puhaltimen moottori sijaitsee??
4. Kannattaako sulakerasia kolvata kuntoon vai vaihtaa suosiolla uuteen??

Ja autoni on siis Ford Escort STW 1.6i zetec vm. 96 jos se on oleellista tässä vaiheessa..

Kiitos jo etu käteen.. :wink:

Lähetetty: 02 Marras 2006 18:37
Kirjoittaja Aaltonen
mä repisin ekaks sen säätönupin irti,ja kattoisin sielt kosketin pinnat,jos ne on kyrvähtäny ei lämppäris toimi.. eli sellaset metalli koskettimet..

Lähetetty: 03 Marras 2006 00:00
Kirjoittaja Monteonisti
Samaa mieltä kuin juniori, lisäksi tarkistaisin että säätimelle tulee virtaa ja maata! 8)

Lähetetty: 03 Marras 2006 17:09
Kirjoittaja Aaltonen
Kerranki joku muukin ku mä pelkästää xD :D

Lähetetty: 03 Marras 2006 17:47
Kirjoittaja TeRoK
Mä heitän sitte kiusallani vähän keppiä rattaisiin.

Eli sulake on varmaan katottu?
Mä lähtisin ainakin ensimmäiseksi mittaamaan jännitteet helpoimmasta kohdasta jamahdollisimman läheltä moottoria. Taitaa olla etu vastus minkä saa helpoimmin näkyviin??? Mun muistaakseni ainakin -95 transitissa se kytkin oli aika paskamainen irrottaa.

EDIT: hymiöt unohtu alusta :wink: :wink: :wink:

Lähetetty: 03 Marras 2006 22:47
Kirjoittaja Aaltonen
TeRoK kirjoitti:Mä heitän sitte kiusallani vähän keppiä rattaisiin.

Eli sulake on varmaan katottu?
Mä lähtisin ainakin ensimmäiseksi mittaamaan jännitteet helpoimmasta kohdasta jamahdollisimman läheltä moottoria. Taitaa olla etu vastus minkä saa helpoimmin näkyviin??? Mun muistaakseni ainakin -95 transitissa se kytkin oli aika läjä irrottaa.

EDIT: hymiöt unohtu alusta :wink: :wink: :wink:
:D

En oo koskaan escosta tuota irtoittanut,mutta kun tuolla autoalaa opiskelen niin golffista lähti pelkästään vetämällä tuo..mutta nyt ei puhutakkaan golffista.. Etkös kuitenkin sähköalalla työskentele, tietenkin sun on helppo nuo mittailla,mutta tuo nyt tuli ekana mieleen tuollaisena melko simppelinä hommana, ei palkokasvustoja :D :wink:

Lähetetty: 04 Marras 2006 09:56
Kirjoittaja pescortt
Omassa escort-96 1.8l zetec, oli sama vika ja vika löytyi sulakerasian huonoista juotoksista. Kuskin puolella vasemmalla löytyy sulakerasia, joten vähän joutuu purkaa, mutta ei hommana kovin paha, koska liittimet on tehty sillein, että niitä on kovin vaikea saada väärin takaisin. Yleensä toi vika on tuolla sulakerasialla. Jos toiminta on satunnaista niin kurkistaisin ja kolvaisin uudestaan noi sulakerasian huonoilta näyttävät liitokset. Onnea etsintöihin!

Lähetetty: 05 Marras 2006 01:30
Kirjoittaja Monteonisti
Tuo boxi maksaa jotain 115€ joten ehkä kannattaa vaihtaa jos vika siinä? :roll:

Lähetetty: 05 Marras 2006 08:55
Kirjoittaja Megado
Monteonisti kirjoitti:Tuo boxi maksaa jotain 115€ joten ehkä kannattaa vaihtaa jos vika siinä? :roll:
115e teen tuon tinauksen ainakin kolme kertaa ennenkuin alan uutta ostamaan. Eikä ole takeita onko 115e vai sen 250e sen näkee vasta kun olet ottanut sen rasian irti. :roll: 8) :P

EDIT: itsellä ei vikoja (vielä)

Lähetetty: 05 Marras 2006 23:58
Kirjoittaja Monteonisti
Minä käytin "pöydällä" ja oli piirilevyjä monessa kerroksessa, purkaminen tuntui tuskaiselta parin kerroksen jälkeen, nuissa ei ollut kolvausvikoja, niinpä vaihdoin suosiolla uuden, 115€, tuli sulakkeetkin mukana, mitä muutaman jouduin lisään nuiden "lisähärpäkkeiden" takia! 8)
Vanhemmissa on eri boxi ja kalliimpi kait (?), voi olla helpompi kolvatakkin? :roll: