Tehoja lisää.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Juhkuus
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Marras 2006 00:29
Paikkakunta: Nummela

Tehoja lisää.

Viesti Kirjoittaja Juhkuus »

Itselläni on vm. -88 Ford Orion 1,4 koneella. Millä saisin autoa pirteemmäksi? Entä mahdollisesti vaihto 1,6 koneeseen?
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Aloitetaan vaikka budjetillasi ja teho tavoitteella?

Järkevin pieni lisä tulee mainitsemallasi 1,4 :arrow: 1,6i tekniikan vaihdolla.
...toki vielä järkevämpää on ostaa valmis 1,6:nen :wink:
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

rs turbon koneella sais vielä isomman teholisän
Escort 1.8 sport -97
Luigi81
Viestit: 74
Liittynyt: 23 Syys 2006 14:42
Paikkakunta: Tammela

Re: Tehoja lisää.

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

Juhkuus kirjoitti:Itselläni on vm. -88 Ford Orion 1,4 koneella. Millä saisin autoa pirteemmäksi? Entä mahdollisesti vaihto 1,6 koneeseen?
Vaihdat kaikki suodattimet ja sytytysosat. Säädät seoksen ja sytytyksen kohdilleen ja tankkaat 98E:tä.... 8)

Jos ei riitä, pistät imusarjan ja kaasarin vaihtoon....

Jos sen jälkeen hirmusesti tolla tuntee jalkoihin jäävänsä, kannattaa satsata toiseen autoon jossa valmiiksi paljon tehoa...
mkIII
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Syys 2006 23:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mkIII »

itse vaihdoin 1.6 koneen 1.3 tilalle. Rakensin koneen uudelleen ja kaikki uudet laakerit ja venttiilien ja kannen kevyt työstö ja madallus. kevennetty vauhti pyörä cvh22 nokka ja säädettävä nokkapyörä. peltisarja ja parintuuman putki. Romikselta lohko joka 0.5 ylikokoon ja käytetyt männät. Ite oon ollu tyytyväinen koneeseen. Mukavan pirteä ja ei oikeestaan hirmu kallis satsaus. Seuraavaksi pitäisi vaihtaa tuo kaasutin johonkin parempaan. XR3 Escon kaasarin jos jostain löytäisin eli DFT 4 webberin. Tai sitten tuplat.. EFI ruiskukin on mutta taidan hylätä sen laiton liian työläänä??? En todellakaan oo mikään sähkömies..

Ihan kiva ruiskun kiusaaja se on ja kone aivan uusi! Ainahan voi ostaa RS turbon tekniikan mutta musta oli kiva rakentaa eka ite tehty kone projekti josta ite viellä jotain tajuaa. Ehkäpä myöhemmin sitä mutkaa :roll:
Juhkuus
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Marras 2006 00:29
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Juhkuus »

kiitoksia kaikille.. itse harkinnut 1.6i tekniikan vaihtoa.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Siinäkin kannattaa sitte kattoa, että minkä 1.6i:n ostat.
Tossa sun 1.4 koneessa on joko 73 tai 75hv ja laiskimmassa 1.6i koneessa on 88hv.
Tehokkaimpia ovat turbo fiestan 130hv kone koodilla LHA, Escortin 132hv ke-jetronic kone (lienee myös turbo??) koodilla LNA tai LNB, 115hv koodilla LUAE, 110hv koodilla LJC tai sitten esim. 108hv versiot koodeilla LJA ja LJE, 105hv koodeilla LRA, LR1, LRB, LR2, LJF.

Osa noista on CVH koneita ja osa zetecejä.
Kun tommosta lähet vaihtamaan niin kannattaa heti hommatta mahd. paljon lisää potkua. Toi 75-->88hv ei ainakaan tunnu vielä missään.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
mkIII
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Syys 2006 23:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mkIII »

Oletko meinannut piristää sitä 1.6i tekniikkaa mitenkään? Tosiaan se tehonlisäys vakoi koneesta voi osottautua pettymykseksi sitten kun sitä pääsee testaamaan ensimmäistä kertaa. :? Joku jyrkempi nokka-akseli samantien voisi tuoda helpotusta näin ens hätään siihen ruiskukoneeseen. Se ei loppujen lopuksi ole mikään älytön satsaus, jos vähän tinkaa baarissa notkumisesta.(en oleta että kyseessä alkoholisti!) :D Toki jokainen itse päättäköön miten autoaan laittaa :roll:
Juhkuus
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Marras 2006 00:29
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja Juhkuus »

Joo.. No jos baarissa notkumiset jättäis väliin kuukaudelta, ni sitähän sais jo uuden autonkin melkein ;D Heh..
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Ei se nokan jyrkkyys vaan ne nostot! :D
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
VoortiMies

Viesti Kirjoittaja VoortiMies »

Jaa, että kiinnostais virittää Orionia?

Olen itse vaihtamassa merkkiä ja oma 1.6 Orionini olisi siis kaupan. Jos vielä kiinnostaa?

Orskulla on ajettu karvan verran alle 240tkm, vm. -88/87, 1.6CL, juuri vaihdettu jakopäänhihnan ja kiristin ja öljyt + muut asiaan kuuluvat systeemit. Autossa ei ole ruostetta, jarrut täristävät koska jarrulevyt ovat kierot (Fordin tyyppivika). Hinta ei ole paha, pääasia on että pääsen autosta eroon tavalla tai toisella. Mieluimmin myymällä kuin muuten.

Kuvia saat, jos kiinnostaa...Ota yhteyttä s-postin merkeissä.
Vastaa Viestiin