Sivu 1/1

Mk4 esco ujeltaa

Lähetetty: 31 Loka 2006 12:03
Kirjoittaja Cabriogirl
Minkalaista prompleemia veikkaisitte, kun 1.6 esco ujeltaa hiljaa kytkimen ollessa ylhäällä ja kun paina kytkimen pohjaan ujellus loppu?

Lisäksi kun auto on seisonu jonkin aikaa (kauemmin kuin pari päivää) liikkeelle lähtiessä kuuluu huomattavasti kovaäänisempää ujellusta joka on siis ongelmana varsinkin liikkelle lähtiessä. Kovaääninen ujellus loppuu kuitenkin kun on ajellu/vaihtanu pari kertaa.
Kytkin irrottaa kuitenkin ihan normaalisti ja kytkintä luisuttaessa ei huomaa mitää erikoista.

Re: Mk4 esco ujeltaa

Lähetetty: 31 Loka 2006 17:12
Kirjoittaja koskar
Cabriogirl kirjoitti:Minkalaista prompleemia veikkaisitte, kun 1.6 esco ujeltaa hiljaa kytkimen ollessa ylhäällä ja kun paina kytkimen pohjaan ujellus loppu?
Veikkaus: painelaakeri.

Lähetetty: 31 Loka 2006 21:25
Kirjoittaja Luigi81
täältä toinen ääni painelaakerille....

Lähetetty: 01 Marras 2006 04:07
Kirjoittaja <escovainaa>
Annan kolmannen äänen painelaakerille.

Lähetetty: 01 Marras 2006 13:17
Kirjoittaja Cabriogirl
No onko toi liikkelle lähdä kova ujellus kans siitä johtuvaa vai jostain muusta? Se ääni tulee just kytkintä nostaessa esiin.

Lähetetty: 01 Marras 2006 15:19
Kirjoittaja Luigi81
No siis tietty vaihdat kytkinlevyn ja -asetelman samalla kun kerran avaat ,niin lähtee ujelluskin

Lähetetty: 02 Marras 2006 00:24
Kirjoittaja sLan
lisää ääniä painelaakerille ! tulee muuten rumaa jälkeä kun painelaakeri hajoo. kaverin mondeosta meni startti ja starttikehä paskaks yhden laakerikuulan takia :shock:

Lähetetty: 06 Marras 2006 14:28
Kirjoittaja attaG
Tulen mukaa lössii ja sanon painelaakerit

Lähetetty: 08 Marras 2006 18:50
Kirjoittaja Krisse
Anteeksi maalaisuuteni mutta painelaakerihan ei 'tee mitään' kun kytkin on ylhäällä? Laakeri kuormittuu nimen omaan silloin kun kytkintä painetaan, ja kun painelaakeri alkaa olla huono niin se ulisee kytkintä painettaessa.

Eikö kelleen tule mieleen laatikon pääakseli? Kun kytkin on ylhäällä niin sehän pyörii (vaihteesta riippumatta) moottorin kierrosten mukaan ja kun kytkintä painetaan se lakkaa pyörimästä jos auto on paikallaan.

Lähetetty: 09 Marras 2006 03:27
Kirjoittaja <escovainaa>
Krisse kirjoitti:Anteeksi maalaisuuteni mutta painelaakerihan ei 'tee mitään' kun kytkin on ylhäällä? Laakeri kuormittuu nimen omaan silloin kun kytkintä painetaan, ja kun painelaakeri alkaa olla huono niin se ulisee kytkintä painettaessa.

Eikö kelleen tule mieleen laatikon pääakseli? Kun kytkin on ylhäällä niin sehän pyörii (vaihteesta riippumatta) moottorin kierrosten mukaan ja kun kytkintä painetaan se lakkaa pyörimästä jos auto on paikallaan.
Kyllähän painelaakeri pyörii kun laatikon pääaksila sitä pyörittää. Moottorin kierrosten mukaan tietenkin. Kulunut laakeri vain alkaa pitää ääntä pyöriessään.
Ei kovin monimutkaista :wink:

Lähetetty: 09 Marras 2006 08:15
Kirjoittaja Krisse
Hah, no toi nyt oli kyllä ihan puppua. Painelaakeri ei todellakaan pyöri kytkinakselin mukana, ei tässä autossa eikä varmaan missään muussakaan.

Painelaakeri pyörii ainoastaan ku kytkintä painetaan jolloin painelaakeri painaa pyörivän paineasetelman käpäliä.

Lähetetty: 09 Marras 2006 11:00
Kirjoittaja koskar
Juu ei se akseli sitä tosiaan pyöritä vaan kytkimen käpälät pyöriessään.