Sivu 1/1
Mondeo diesel 01-> tarkenetteko ajaa talvella? -ongelma o
Lähetetty: 26 Loka 2006 15:12
Kirjoittaja PeeTee
Eli tässä kelien viilentyessä olen huomannut lämmityslaitteen huonon tehon. Kyseessä -01 TDdi STW automaatti-ilmastoinnilla. Eberin käynnistyminen itsestään estetty, ts. se toimii vain kellokytkimen perässä.
Moottorin lämpö mittarin mukaan normaali, vesiventtiili tuntuisi ajavan normaalisti laidasta laitaan niin säädettäessä.
Sisälle tuleva ilma korkeintaan haaleaa.
EDIT Vai onkos näissä se tapa että vesi kiertää kennossa koko ajan, ja lämmönsäätö tehdään kennon ilanohjauksella?
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tässä heataan vinkkejä jos jollakulla on ollut samanlaisia oireita. Pääsisi vianhaussa helpommalla.
Re: Mondeo diesel 01-> , tarkenetteko ajaa talvella?
Lähetetty: 26 Loka 2006 17:26
Kirjoittaja jarkkoo
PeeTee kirjoitti:Eli tässä kelien viilentyessä olen huomannut lämmityslaitteen huonon tehon. Kyseessä -01 TDdi STW automaatti-ilmastoinnilla. Eberin käynnistyminen itsestään estetty, ts. se toimii vain kellokytkimen perässä.
Moottorin lämpö mittarin mukaan normaali, vesiventtiili tuntuisi ajavan normaalisti laidasta laitaan niin säädettäessä.
Sisälle tuleva ilma korkeintaan haaleaa.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tässä heataan vinkkejä jos jollakulla on ollut samanlaisia oireita. Pääsisi vianhaussa helpommalla.
Vanhemmilla on 2005 vuoden 1.8 bensa-Mondeo, ja kyllä varsin viileä laite on talvella. Eli varmaankin on sitten ihan ominaisuus.
Tosin muistaakseni sain huollosta aikoinaan jonkun ohjeen jonkun läpän toimivuuden tarkistamiseksi, ilmeisesti joku niistä lämpöä säätelevistä läpistä on tyyppivian omaisesti jumissa/huonosti paikallaan. Pitääkin kaivella arkistoja.
Lähetetty: 27 Loka 2006 20:24
Kirjoittaja veltto
Laitappa vaan toi eberi käynnistymään myös automaattisesti, tai saat ajella talven turkishaalarit päällä..

Lähetetty: 30 Loka 2006 21:26
Kirjoittaja BlackJack
Mulla oli eberi rikki ja onhan kylmä vehje pakkasilla. Eli kyllä sitä eberiä tosin joutuu käyttämään paljon jos meinaa tarjeta. Minusta on kyllä tuolla automaattiohjattavalla eberillä lämmin talviauto. Ja olen omistanut Volvoja ennen tätä niin eipä häviä Volvolle lämpöjen suhteen.
Lähetetty: 05 Marras 2006 14:52
Kirjoittaja PeeTee
Vika korjaantunut uudella järjestelmän ilmauksella.
Kennossa oli ilmeisesti jonkun verran ilmaa. Edellinen omistaja käyttänyt kevät-kesällä vesipumpun vaihdossa Fordilla, ilmavikaa ei huomannut ennen ilmojen jäähtymistä.
Ilmaus ?
Lähetetty: 05 Marras 2006 20:54
Kirjoittaja MrJ
Ilmaus ? Miten ko operaatio tehdään ? Minulla on myöskin niin kylmä laite että huh huh. Webasto huutamaan koko ajan jos meinaa ottaa karvalakki päästä
Lähetetty: 06 Marras 2006 12:17
Kirjoittaja mkn
Vesipumpun päällä on ilmausruuvi (iso tasainen kanta).
Muistelen nesteen täyttöohjeen olevan karkeasti: ilmausruuvi otetaan pois ja nestettä täytetään paisuntasäiliöön kunnes ilmausreiästä tulee pelkkää nestettä. Sitten ilmausruuvi kiinni ja täytetään paisuntasäiliö hieman yli maksimin, käytetään kone kunnolla kuumaksi (termari aukeaa ja neste kiertää). Koneen jäähdyttyä tarkistetaan nestepinta ja tarvittaessa lisätään nestettä max-rajaan saakka. Ajellaan viikko ja tarkistetaan taas nestepinta.