Sivu 1/1

Escort -89 vaeltaa&puoltaa

Lähetetty: 25 Loka 2006 11:11
Kirjoittaja tope
Mikähän mahtaisi eskoa vaivata, kun ohjaus puoltaa ja etenkin tuulisella säällä auto tahtoo vaeltaa puolelta toiselle ja rattia saa puristaa rystyset valkoisena. Tyynellä kelillä voi jo ajella vähän rennommin, mutta silloinkin ohjaus puoltaa kohtuullisen vahvasti oikealle.

Vaihdoin siihen kaikki iskarit ja jouset toissa syksynä ja toisen etuiskarin yläpään laakerit ovat myös vaihdettu. Pyöränkulmat tarkastutin vuosi sitten mutta kaikki oli mukamas oikeissa arvoissa. Sama ongelma oli siis jo silloinkin.

Ongelma korostuu kesärenkailla (Nokian NRe 175). Pari pykälää kapeammilla talvipalloilla ainakin puoltaminen oli lievempää. Renkaat ovat silmämääräisesti kuluneet aika tasaisesti.

Lähetetty: 25 Loka 2006 11:13
Kirjoittaja janzamar
Jarru jumittaa tai sen puolen laakeri?

Lähetetty: 25 Loka 2006 12:43
Kirjoittaja tope
Se piti vielä aiemmassa mainita että jarrutkin on rempattu viime kesänä ja laakerit ovat kunnossa sekä edessä että takana. Mitään ylimääräisiä ääniä tai laakereiden/jarrujen lämpiämisiä ei ole.

Toiselle puolelle on vaihdettu myös alapallo, mutta sekään ei ongelmaa poistanut tai edes lieventänyt.

Lähetetty: 25 Loka 2006 19:47
Kirjoittaja jiiwee
Onko mahdollista, että auto on joskus kolaroitu ja kori on kiero? Kulkee kuin ajokoira...

Lähetetty: 25 Loka 2006 19:50
Kirjoittaja Megado
Entäpä auraus/haritus katsottu?

Lähetetty: 25 Loka 2006 21:29
Kirjoittaja tope
Kolaroitu auto ei ole. Historia on tiedossa. Sinänsä ylläri oli kun nuo jouset/iskarit vaihdoin, niin toinen etujousista oli selkeästi alkuperäinen - ruosteessa ja aika väsähtäneen oloinen. Toinen puolestaan oli hyvin ryhdissään ja hyvässä maalissa. Kuitenkin auto oli ennen minulle siirtymistä huollatettu suht säännöllisesti merkkihuollossa.

Haritusta itsekkin epäilen kun oireet täsmäisivät aika hyvin siihen. Pyöräkulmat tosiaan tarkastutin eräässä firmassa jousien ja iskareiden vaihdon jälkeen ja kaikki oli ok. Näkeekö harituksen kulmien tarkastuksen yhteydessä vai pitääkö se tarkistaa erilaisilla metodeilla?

Lähetetty: 25 Loka 2006 23:40
Kirjoittaja jiiwee
Jos pääset auton alle, niin vaikka mittanauhalla näkee suurinpiirtein, että onko sinnepäinkään... Mittaa vaikka vanteen etu-ja takareunasta, renkaan korkeussuunnassa puolestavälistä. Etuvetoon 3mm haritusta ja takavetoon saman verran aurausta. Pitäs olla ihan toimivat perussäädöt. Mutta, jos nuo on pielessä nehän pitäis näkyä myös nelipyöräsuuntauksessa!?!

Lähetetty: 25 Loka 2006 23:44
Kirjoittaja Mataz
kun kulmat mitataan, niin siinä katotaan auraus/haritus ja camber jne. haritus on aurauksen vastakohta, ja joidenkin autojen kuuluukin harittaa. mutta jos ekkeri harittaa niin sillon on v*tullaan, koska muistaakseni ekkerin (ainakin vähän uudemman) kuuluu aurata.

ps. pistähän 205 leveet nakit ekkeriin jossa on puslat väljät ja iskarit loppu. voin kertoo kokemuksesta, että sitten se vasta puoltaa ja vetelee urakalla. :D nyt on onneks alusta kunnossa, ja auto menee kuin juna.

Lähetetty: 26 Loka 2006 12:59
Kirjoittaja tursas
Millonkas on katsastus, mulla teki auto vähän samaa. Ihmettelin vikaa pitkään, sitten katsastusmies sano, että raidetangon oikea pää(nivel) on väljä (korjauskehotus)
Kun se vaihdettiin, niin nyt kulkee ku kiskoilla, tai ei ihan, mutta paremmin kuin ennen. Taitaa seuraavaksi mennä sitten toinen pää.
:roll:

Lähetetty: 26 Loka 2006 18:00
Kirjoittaja tope
Katsastukseen olisi koppi tarkoitus viedä parin viikon sisällä. Viime kerralla koitin jo udella että josko sieltä jotain omituista löytyisi, mutta kun ei niin mitään. On se kumma kun silloin eivät katsastusinssit löydä mitään vikaa kun pitäisi (ja päinvastoin) :roll: .